Strona 1 z 1

przegląd

: 28 paź 2014, 10:39
autor: conrado998
Witam
Wiadomo ze przegląd pierwszy jest co 30 tys albo 24miesiace w zależności co nastąpi pierwsze.
Ale oprócz tego w swojej książce mam

co 15tys lub 12miesiace
dodać dodatek do paliwa (silnik benzynowy)

Ma ktoś tak samo, trzeba z tym jechac?

Re: przeglad

: 28 paź 2014, 12:44
autor: mint
Ten dodatek do paliwa dają mi co 30kkm ale ja sam wlewam go co 10kkm.

Re: przeglad

: 28 paź 2014, 14:15
autor: conrado998
czyli po roku ( tak jak mam napisane) musze ich odwiedzić? inaczej strace gwarancje?

Re: przeglad

: 28 paź 2014, 14:49
autor: diselboy
mint, a cóż to za mikstura tajemna.
pierwszy raz słyszę o dodawaniu czegoś wymaganego przez serwis do benzyny, diesle owszem (Peugeot, Mercedes) ale benzyna ?

Re: przeglad

: 28 paź 2014, 15:02
autor: paolo82
ostatnio mi tez o tym mówili że się zaleca takie coś... ale nie jest to obowiazkowe, takie dodatki do benzynki.. bo np w instrukcji obsługi piszą wyraźnie, że kia nie zaleca zalewania benzyny innej niz czystej 95, wiec 98 benzyna verva juz nie jest zalecana a nawet nie wiem czy przy jakimś uszkodzeniu silnika nie mogło by się utracić gwarancji gdy by do analizy zabrali paliwo... gość z serwisu mi mówi, że własnie produkty zalecają takie jak wyżej do paliwa, np przeczyszczenia silnika tymi środkami itd do benzyny sa inne jak do diesla

Re: przeglad

: 28 paź 2014, 17:47
autor: mint
Z tego co mi wiadomo, nie jest to wymagane przez serwis. Ten cudny preparat o nazwie 973 micro flex dostałem gratis gdy odbierałem samochód. Następnym razem już odpłatnie dostałem po pierwszym przeglądzie. Wygooglowałem że powinno się go stosować co 10kkm i tak też robię. Ponoć posiada właściwości czyszczące, czyści zawory dolotowe, wylotowe oraz komorę silnika i redukuje złogi w układzie wtryskowym. :D

Re: przeglad

: 28 paź 2014, 18:19
autor: diselboy
no to takie cuda można dostać np. tutaj
albo tutaj :
lub poczytać np. tutaj
i.t.d, i.t.p.
tu cała galeria jednej firmy
dalej mi się nie chce szukać a dostępne bez problemu w sieci lub na stacjach.

a , i znalazłem coś dla DePeeF'sowców
o tutaj,

Re: przeglad

: 28 paź 2014, 19:23
autor: conrado998
no to juz wiemy ze owe "cudo" czyści i pielęgnuje nasze silniki ale czy trzeba jechać po 12 miesiącach do serwisu żeby to wlali?
macie w ogóle taką informajce w swoich ksiązkach?

Re: przeglad

: 28 paź 2014, 20:44
autor: Kwarcu
Nie jestem pewien a teraz nie mam zbytnio dostępu do instrukcji 2014, ale tam przy tym podpunkcie była bodajże gwiazdka z numerkiem i opis gwiazdki mówił, że czynność ta nie jest obowiązkowa tylko trzeba ją wykonywać w zależności od czegoś tam(warunków eksploatacji i stosowanego paliwa). Jak możesz to sprawdź i przytocz tutaj na forum.

Re: przeglad

: 28 paź 2014, 21:51
autor: conrado998
dokładnie tak jak piszesz, jest

dodać dodatek do paliwa(silnik benzynowy)*12
(co 15k lub 12 miesięcy)

*12: jeżeli benzyny dobrej jakości lub równoważne, spełniające eur normy odnośnie paliw(EN228)zawierające dodatki do paliwa, nie są dostępne, zaleca się dodanie jedej butelki dodtaku. Dodatki są dostępne u AS Kia

Re: przeglad

: 28 paź 2014, 23:05
autor: Kwarcu
No właśnie, norma EN 228 obowiązuje wszystkie stacje paliwowe w UE co do benzyny(dla diesla jest chyba EN 590). Także tankując na normalnej, legalnej stacji kupujesz paliwo, które tę normę musi spełniać. Co za tym idzie z formalnego punktu nie musisz dolewać tych dodatków. Pozostaje kwestia własnego sumienia/chęci/itp. ;)

Re: przeglad

: 28 paź 2014, 23:23
autor: conrado998
w listopadzie jade do salonu ubezpieczyć auto, więc najlepiej będzie jak ich się spytam jak oni to widzą.
Odrazu spytam się czy jest potrzebma ta kontrola lakieru do roku czasu

Re: przeglad

: 28 paź 2014, 23:28
autor: Zibi70
Na popularnym portalu aukcyjnym można nabyć ów tajemniczy - robiący dobrze specyfik (973 micro flex) , za ok 58 zł + przesyłka.
Nie wiele - ale czy to na serio coś daje czy to kolejny pic na wodę ala marketing i nie ma co się napinać tylko kupić jeden z markowych specyfików tego typu w sklepie. A może nie kupować wcale? :roll:

Ciekawe spojrzenie na zagadnienie znajdziecie tutaj
Wniosek - zasyfionego układu paliwowego lepiej nie czyścić takimi środkami, służą one do utrzymywania czystych układów w dobrej kondycji.

Jak dbać o układ? - Częściowo odpowiedź tutaj

A o specyfice układów GDI (szczególnie wrażliwych na skutki zasyfienia)