Przeglądy - koszty - jak czesto?
Re: Przeglądy - koszty - jak czesto?
Wynika z gwarancji na perforacje i powlokę lakierniczą.
Re: Przeglądy - koszty - jak czesto?
Czyli dalej nie wiem.
Czytając książkę gwarancyjną - Warunki gwarancji pkt 2 i 3 nie jest napisane co ile należy robić przegląd i że należy go zrobić. Jedynie mowa o niezwłocznym zgłoszeniu wystąpienia wad.
W Instrukcji Obsługi również nie ma o tym informacji, chyba że się mylę.
Czytając książkę gwarancyjną - Warunki gwarancji pkt 2 i 3 nie jest napisane co ile należy robić przegląd i że należy go zrobić. Jedynie mowa o niezwłocznym zgłoszeniu wystąpienia wad.
W Instrukcji Obsługi również nie ma o tym informacji, chyba że się mylę.
- kasia_mm
- MODERATOR
- Posty: 1542
- Rejestracja: 11 lut 2011, 08:46
- Czym jeżdzę: KS 2.0 Gdi 2015r. L + Navi
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Przeglądy - koszty - jak czesto?
nie chcę być nudna - bo się ciągle powtarzam ze swoim przypominaniem o przeglądzie lakierniczym - ale uwierz kolego, trzeba zrobić ten przegląd DO 12 miesięcy od daty zakupu auta (nie odbioru!!) bo innaczej stracisz gwarancję na lakier - przerobiłam to w Ceedzie więc wiem jak to pachnie i czym się kończy... przewertuj dobrze książkę gwarancyjną i zadzwoń do bylejakiego ASO - upewnisz się na 100%, ze trzeba
Re: Przeglądy - koszty - jak czesto?
Dzisiaj robiłem przegląd powłoki lakierniczej w ASO przy ul.Czyżewskiej w Warszawie- koszt 98pln.
Pytałem o cenę I przeglądu 24miesiące/30tys km koszt 900 pln z częściami ( olej, filtr oleju, filtr przeciwpyłkowy )
Gdybym przyjechał ze swoimi częściami to przegląd robocizna wyniesie 430pln.
Mam Kia Sportage 1,7Crdi.
Pytałem o cenę I przeglądu 24miesiące/30tys km koszt 900 pln z częściami ( olej, filtr oleju, filtr przeciwpyłkowy )
Gdybym przyjechał ze swoimi częściami to przegląd robocizna wyniesie 430pln.
Mam Kia Sportage 1,7Crdi.
- mariuszeks
- Bywalec
- Posty: 141
- Rejestracja: 21 lis 2011, 21:02
- Czym jeżdzę: KS 1,6 GDI/L/D2A/SRK....
- Lokalizacja: KRAKÓW
Re: Przeglądy - koszty - jak czesto?
Przy odbiorze autka panowie z ASO zaoferowali mi wymianę oleju (nieobowiązkową po przejechaniu ~2000) po kosztach serwisu płatne tylko za materiały eksploatacyjne - dzwonię więc i pytam ile - ok. 300 PLN
- Zibi70
- Expert
- Posty: 980
- Rejestracja: 08 maja 2012, 13:58
- Czym jeżdzę: Sportage 1.6 GDI XL SLS
- Lokalizacja: Warszawa / Tarnowskie Góry (ale słoikiem nie jestem) ;-)
Re: Przeglądy - koszty - jak czesto?
Mnie kusi taka wymiana oleju ale chciałbym zalać własnym olejem a nie Lotosem (jakoś mi nie konweniuje do całokształtu). Ciągle chodzi mi też po głowie co to za oleje teraz leją, że wymiana jest po 30 tkm lub 24 m-cach. Mnie całe życie uczyli, że 12 m-cy lub 10-15tkm zależnie od oleju. Czy te oleje long live są jakoś specjalnie oznaczone?
Kiedyś miałem ładny podpis, ale dawno mnie nie było i se poszedł... pojechał.
Re: Przeglądy - koszty - jak czesto?
kasia_mm pisze:, trzeba zrobić ten przegląd DO 12 miesięcy od daty zakupu auta (nie odbioru!!)
Sorry, laik pyta:
- czym się różni data zakupu od daty odbioru? Pytam poważnie bo nie ogarniam. Zamówiłem, czekałem pół roku - przyjechała, po tygodniu (przygotowanie do wydania, zarejestrowałem, montaż dupereli dodatkowych itp.), zapłaciłem (kupiłem) i tego samego dnia odjechałem. Skąd więc różnica między datą zakupu, a datą odbioru?
Re: Przeglądy - koszty - jak czesto?
Czasami ktoś zapłaci i dostanie fakturę wcześniej a odbierze np. po tygodniu bo coś mu tam montują dodatkowego itp.
Re: Przeglądy - koszty - jak czesto?
Jestem po przeglądzie powłoki lakierniczej (MOTO Katowice). Koszt: 54 zł, czas: niecałe 15 minut.
Ciekawe z czego wynika aż taka różnica w cenie w porównaniu z Warszawą - podanej przez rafham
(ASO przy ul.Czyżewskiej w Warszawie- koszt 98pln)
Ciekawe z czego wynika aż taka różnica w cenie w porównaniu z Warszawą - podanej przez rafham
(ASO przy ul.Czyżewskiej w Warszawie- koszt 98pln)
- kasia_mm
- MODERATOR
- Posty: 1542
- Rejestracja: 11 lut 2011, 08:46
- Czym jeżdzę: KS 2.0 Gdi 2015r. L + Navi
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Przeglądy - koszty - jak czesto?
różnica cen przeglądów wynika z:
1. zalozenia ze w W-wie zarabia się wiecej (mit) i więcej można płacić za to samo co wszędzie poza W-wą
2. podatków od nieruchomości które w myśl zasady z pkt 1 przez ostatnie 3 lata skoczyły np u mnie w dzielnicy o drobne 1000% co salony płacące takie stawki odbijają sobie na klientach
3. w większości klient z W-wy nie będzie mimo różnicy cen chciał pojechać do np oddalonego o 100km Płocka gdzie jest o połowę taniej więc salony w-wskie są pewne zysku
ot i tyle
1. zalozenia ze w W-wie zarabia się wiecej (mit) i więcej można płacić za to samo co wszędzie poza W-wą
2. podatków od nieruchomości które w myśl zasady z pkt 1 przez ostatnie 3 lata skoczyły np u mnie w dzielnicy o drobne 1000% co salony płacące takie stawki odbijają sobie na klientach
3. w większości klient z W-wy nie będzie mimo różnicy cen chciał pojechać do np oddalonego o 100km Płocka gdzie jest o połowę taniej więc salony w-wskie są pewne zysku
ot i tyle
Re: Przeglądy - koszty - jak czesto?
Mój Sportage właśnie skończył rok i próbuję się umawiać na przegląd nadwozia, co by nie stracić gwarancji. Na Morelowej w Wawie powiedziano mi, że po roku muszę zmienić olej za zł 350. Na moje pytanie skąd niby miałbym to wiedzieć bo w instrukcji stoi że co 2 lata lub 30kkm, usłyszałem, że sprzedawca winien był mi o tym powiedzieć. Mam wrażenie, że chcą mnie naciągnąć. Spotkaliście się z taką sytuacją?
Re: Przeglądy - koszty - jak czesto?
Tak było:
1 rok lub 30 tys km --> wymiana oleju i filtrów
2 lata lub 30 tys km --> przegląd
1 rok --> lakier
A tak jest teraz
2 lata lub 30 tys km --> przegląd + olej + filtry
1 rok --> lakier
Wszystko zależy od rocznika produkcji czyli kiedy zjechał z taśmy bo w pewnym momencie fabryka zmieniła olej którym zalewa nowe auta.
Pytać na infolinii KMP o swoje konkretne auto.
1 rok lub 30 tys km --> wymiana oleju i filtrów
2 lata lub 30 tys km --> przegląd
1 rok --> lakier
A tak jest teraz
2 lata lub 30 tys km --> przegląd + olej + filtry
1 rok --> lakier
Wszystko zależy od rocznika produkcji czyli kiedy zjechał z taśmy bo w pewnym momencie fabryka zmieniła olej którym zalewa nowe auta.
Pytać na infolinii KMP o swoje konkretne auto.
-
- Profesor od "silnikuf"
- Posty: 1312
- Rejestracja: 13 gru 2011, 22:24
- Czym jeżdzę: Peugeot 3008HYbrid4 300KM; KIA Sedona 3,3V6 275KM AT
- Lokalizacja: Audiovideo, San Escobar
Re: Przeglądy - koszty - jak czesto?
I świeżutko po pierwszym przeglądzie po 30k.
Przegląd (w tym lakieru) - 292,25
Test komputerowy - 79,70
Filtr oleju - 65,63
Filtr A/C - 75,88
Filtr powietrza - 57,24
Razem - 570,7
Olej (mój) Castrol Magnatec diesel C3 2x4l - 310,00
Razem -880,7
Doszła wymiana klocków h-cowych przód (zostało 3mm)
klocki - 238,72
wymiana -53,14
Całkowity koszt: 1172,56zł
Stuki pojawiające się z przodu zostały rozpoznane jako problem z McPhersonami. Wymiana poszła do zaakceptowania przez KMP. Jak będzie akcept - wymiana.
Przegląd (w tym lakieru) - 292,25
Test komputerowy - 79,70
Filtr oleju - 65,63
Filtr A/C - 75,88
Filtr powietrza - 57,24
Razem - 570,7
Olej (mój) Castrol Magnatec diesel C3 2x4l - 310,00
Razem -880,7
Doszła wymiana klocków h-cowych przód (zostało 3mm)
klocki - 238,72
wymiana -53,14
Całkowity koszt: 1172,56zł
Stuki pojawiające się z przodu zostały rozpoznane jako problem z McPhersonami. Wymiana poszła do zaakceptowania przez KMP. Jak będzie akcept - wymiana.
pozdrawiam
Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...
***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy
Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...
***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy
- kasia_mm
- MODERATOR
- Posty: 1542
- Rejestracja: 11 lut 2011, 08:46
- Czym jeżdzę: KS 2.0 Gdi 2015r. L + Navi
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Przeglądy - koszty - jak czesto?
I ja po przeglądzie: bez klocków bo moje całe tzn 6mm; przegląd lakierniczy robiłam w marcu (wzięli 78zł wtedy); olej Castrol tez 4 litry (wiec zastanawia mnie gdzie te 8 litrów które miały wchodzić do KS?? wymienili połowę??; łącznie brutto zapłaciłam niecałe 800 zł
wymieniona uszczelka drzwi kierowcy, wymieniona na nową roleta; auto umyte gdzie się da:) zardzewiale sruby osłony z tyłu zamówione i będą wymienione za 2 tygodnie
martwiące - "poci" mi się miska olejowa, samych wycieków jako takich nie stwierdzono ale jakieś zawory były w oleju a nie powinny - mam się stawić po urlopie i odstawić im autko na cały dzień - przeczyszczą i będą obserwować z czego to, dlaczego i jak
generalnie jak zwykle mega miło w Cardroomie, dostałam zastępczy samochodzik więc nie miałam straconego służbowo dnia, wszystko trwało ok 5 godzin
wymieniona uszczelka drzwi kierowcy, wymieniona na nową roleta; auto umyte gdzie się da:) zardzewiale sruby osłony z tyłu zamówione i będą wymienione za 2 tygodnie
martwiące - "poci" mi się miska olejowa, samych wycieków jako takich nie stwierdzono ale jakieś zawory były w oleju a nie powinny - mam się stawić po urlopie i odstawić im autko na cały dzień - przeczyszczą i będą obserwować z czego to, dlaczego i jak
generalnie jak zwykle mega miło w Cardroomie, dostałam zastępczy samochodzik więc nie miałam straconego służbowo dnia, wszystko trwało ok 5 godzin
-
- Profesor od "silnikuf"
- Posty: 1312
- Rejestracja: 13 gru 2011, 22:24
- Czym jeżdzę: Peugeot 3008HYbrid4 300KM; KIA Sedona 3,3V6 275KM AT
- Lokalizacja: Audiovideo, San Escobar
Re: Przeglądy - koszty - jak czesto?
Kasia, do benzyny 4l a do diesla 2.0 8l oleju
pozdrawiam
Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...
***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy
Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...
***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy
- kasia_mm
- MODERATOR
- Posty: 1542
- Rejestracja: 11 lut 2011, 08:46
- Czym jeżdzę: KS 2.0 Gdi 2015r. L + Navi
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Przeglądy - koszty - jak czesto?
mea culpa - nie zauwazyłam 2x4l u Ciebie
-
- Bywalec
- Posty: 48
- Rejestracja: 15 mar 2011, 19:55
- Czym jeżdzę: Sportage 2.0 CRDI 184KM 4WD
- Lokalizacja: Warsaw
Re: Przeglądy - koszty - jak czesto?
Właśnie dzwoniłem do serwisu ASO - Ballaun W-wa Praga Płd bo moja Kia po 24 tyś chyba starła przednie klocki (słychać typowe chromolenie). Koszt przednich z wymianą: 480zł, tylnych 360zł.
Więc daruję sobie i poszukam gdzie indziej. Chyba wymianę klocków można zrobić na własną rękę i gwarancji się nie traci co?
Więc daruję sobie i poszukam gdzie indziej. Chyba wymianę klocków można zrobić na własną rękę i gwarancji się nie traci co?
Cieszę się swoim 2.0 CRDI 184KM 4WD, ATE, SRK, LST, NVN, SRN, AW8, MET, itp.. itd..
Re: Przeglądy - koszty - jak czesto?
Ja Was nie rozumiem-są linki u góry do sklepów gdzie forum ma rabaty.
Klocki możesz sobie sam wymienić nie ma to związku z gwarancją.
Klocki możesz sobie sam wymienić nie ma to związku z gwarancją.
Re: Przeglądy - koszty - jak czesto?
Przeglądy:
SPG SL GDI/CVVT - Co 30 tys. km/ 12 miesiecy
SPG SL CRDi - co 30 tys. km/ 24 miesiące
Przegląd nadwozia w miesiacu zakupu / raz do roku
Pozdrawiam
SPG SL GDI/CVVT - Co 30 tys. km/ 12 miesiecy
SPG SL CRDi - co 30 tys. km/ 24 miesiące
Przegląd nadwozia w miesiacu zakupu / raz do roku
Pozdrawiam
- mariuszeks
- Bywalec
- Posty: 141
- Rejestracja: 21 lis 2011, 21:02
- Czym jeżdzę: KS 1,6 GDI/L/D2A/SRK....
- Lokalizacja: KRAKÓW
Re: Przeglądy - koszty - jak czesto?
Zastanawiam się skąd te powyższe dane:
W instrukcji jest troszeczkę inaczej (patrz: Dział 7 - Konserwacja samochodu; str. 11-23 Harmonogram Przeglądów Okresowych)
Azazeldef pisze:SPG SL GDI/CVVT - Co 30 tys. km/ 12 miesiecy
SPG SL CRDi - co 30 tys. km/ 24 miesiące
W instrukcji jest troszeczkę inaczej (patrz: Dział 7 - Konserwacja samochodu; str. 11-23 Harmonogram Przeglądów Okresowych)
- arko_w
- Uzależniony
- Posty: 174
- Rejestracja: 20 cze 2012, 16:44
- Czym jeżdzę: Sportage crdi 1.7 L 2WD 2012
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Przeglądy - koszty - jak czesto?
Konserwacja samochodu
Co 30 000 km lub co 24 miesiące
❑ Sprawdzić filtr powietrza
❑ Sprawdzić czynnik chłodniczy układu klimatyzacji/sprężarkę
(jeśli jest w wyposażeniu)
❑ Sprawdzić stan akumulatora
❑ Sprawdzić złączki, przewody hamulcowe stałe i elastyczne
❑ Sprawdzić hamulce tarczowe i klocki
❑ Sprawdzić półosie napędowe i osłony
❑ Sprawdzić układ wydechowy
❑ Sprawdzić przeguby kulowe przedniego zawieszenia
❑ Sprawdzić wkład filtra paliwa (Silnik Diesla) *6
❑ Sprawdzić złączki, przewody paliwowe elastyczne i
przewody paliwowe stałe (Silnik Diesla)
❑ Sprawdzić hamulec postojowy
❑ Sprawdzić wał napędowy (4WD)
❑ Sprawdzić przekładnię zębatkową układu kierowniczego,
drążki i osłony
❑ Sprawdzić opony (ciśnienie i stan bieżnika)
❑ Wymienić płyn hamulcowy i sprzęgłowy (jeśli jest w wyposażeniu)
❑ Wymienić filtr powietrza układu klimatyzacji
(jeśli jest w wyposażeniu)
❑ Wymienić olej silnikowy i filtr oleju silnikowego
(Silnik Diesla) *1 *2 *3 *5
❑ Wymienić olej silnikowy i filtr oleju silnikowego
(Silnik benzynowy) *1 *4 *5 (co 30 000 km lub co 12 miesięcy)
*1 : Sprawdzić poziom oleju silnikowego i występowanie wycieków
co 500 km lub przed wyruszeniem w długą podróż.
*2 : Harmonogram konserwacji zależny jest od jakości paliwa.
Ma zastosowanie, jeśli wykorzystuje się paliwo kwalifikowane
<“EN590 lub równoważne”>. Jeśli dane techniczne oleju
napędowego nie spełniają normy EN 590, należy go wymienić
zgodnie z harmonogramem konserwacji pojazdu
eksploatowanego w trudnych warunkach.
*3 : Jeżeli zalecany olej nie jest dostępny, olej silnikowy i filtr
oleju należy wymieniać co 20 000 km lub co 12 miesięcy.
*4 : Jeżeli zalecany olej nie jest dostępny, olej silnikowy i filtr
oleju należy wymieniać co 15 000 km.
*5 : Poziom oleju silnika powinno się sprawdzać regularnie i
utrzymywać prawidłowy. Praca przy niedostatecznym
poziomie oleju może doprowadzić do uszkodzenia silnika, a
tego rodzaju uszkodzenia nie są objęte gwarancją.
*6 : Harmonogram konserwacji zależny jest od jakości paliwa.
Ma zastosowanie, jeśli wykorzystuje się paliwo kwalifikowane
<“EN590 lub równoważne”>. Jeśli specyfikacje oleju
napędowego nie spełniają wymagań normy EN590, filtr musi
być wymieniany częściej. Jeśli występują niektóre ważne
sprawy dotyczące bezpieczeństwa, takie jak: utrudnienia w
przepływie paliwa, przerywana praca silnika, strata mocy,
problemy z utrudnionym rozruchem itd., należy niezwłocznie
wymieniać filtr paliwa, niezależnie od harmonogramu
konserwacji, a w celu uzyskania szczegółowych informacji
należy skonsultować się z autoryzowanym dealerem firmy KIA.
*7 : Filtr paliwa jest uważany jako bezobsługowy, ale okresowa
kontrola jest zalecana, dla tego harmonogramu konserwacji
i zależna jest ona od jakości paliwa. Jeśli występują niektóre
ważne sprawy takie jak: utrudnienia w przepływie paliwa,
przerywana praca silnika, strata mocy, problemy z
utrudnionym rozruchem itd, należy niezwłocznie wymieniać
filtr paliwa, niezależnie od harmonogramu konserwacji, a w
celu uzyskania szczegółowych informacji należy
skonsultować się z autoryzowanym dealerem firmy KIA.
*8 : Olej mechanicznej skrzyni biegów, olej skrzynki rozdzielczej
i olej do mechanizmu różnicowego należy wymieniać za
każdym razem, gdy dostała się do nich woda.
*9 : Sprawdzić i w razie potrzeby wyregulować lub wymienić.
Skontrolować napinacz paska klinowego, rolkę pośrednią,
alternator i koło pasowe oraz w razie konieczności naprawić
je lub wymienić.
*10 : Uzupełniając płyn chłodzący należy używać tylko
demineralizowanej wody lub miekkiej wody. Nie wolno
mieszać twardej wody z płynem chłodzącym zalanym w
fabryce. Nieodpowiednia mieszanina płynu chłodzącego
może być przyczyną poważnych usterek lub uszkodzenia
silnika.
*11 : Sprawdzić czy nie występuje hałas w czasie pracy
zaworów i/lub drgania silnika i wyregulować je w razie
potrzeby. Czynność ta powinna być wykonywana przez
autoryzowanego sprzedawcę KIA.
Różnica dotyczy przypisów, choć w niektórych przypadkach może mieć to istotne znaczenie.
Co 30 000 km lub co 24 miesiące
❑ Sprawdzić filtr powietrza
❑ Sprawdzić czynnik chłodniczy układu klimatyzacji/sprężarkę
(jeśli jest w wyposażeniu)
❑ Sprawdzić stan akumulatora
❑ Sprawdzić złączki, przewody hamulcowe stałe i elastyczne
❑ Sprawdzić hamulce tarczowe i klocki
❑ Sprawdzić półosie napędowe i osłony
❑ Sprawdzić układ wydechowy
❑ Sprawdzić przeguby kulowe przedniego zawieszenia
❑ Sprawdzić wkład filtra paliwa (Silnik Diesla) *6
❑ Sprawdzić złączki, przewody paliwowe elastyczne i
przewody paliwowe stałe (Silnik Diesla)
❑ Sprawdzić hamulec postojowy
❑ Sprawdzić wał napędowy (4WD)
❑ Sprawdzić przekładnię zębatkową układu kierowniczego,
drążki i osłony
❑ Sprawdzić opony (ciśnienie i stan bieżnika)
❑ Wymienić płyn hamulcowy i sprzęgłowy (jeśli jest w wyposażeniu)
❑ Wymienić filtr powietrza układu klimatyzacji
(jeśli jest w wyposażeniu)
❑ Wymienić olej silnikowy i filtr oleju silnikowego
(Silnik Diesla) *1 *2 *3 *5
❑ Wymienić olej silnikowy i filtr oleju silnikowego
(Silnik benzynowy) *1 *4 *5 (co 30 000 km lub co 12 miesięcy)
*1 : Sprawdzić poziom oleju silnikowego i występowanie wycieków
co 500 km lub przed wyruszeniem w długą podróż.
*2 : Harmonogram konserwacji zależny jest od jakości paliwa.
Ma zastosowanie, jeśli wykorzystuje się paliwo kwalifikowane
<“EN590 lub równoważne”>. Jeśli dane techniczne oleju
napędowego nie spełniają normy EN 590, należy go wymienić
zgodnie z harmonogramem konserwacji pojazdu
eksploatowanego w trudnych warunkach.
*3 : Jeżeli zalecany olej nie jest dostępny, olej silnikowy i filtr
oleju należy wymieniać co 20 000 km lub co 12 miesięcy.
*4 : Jeżeli zalecany olej nie jest dostępny, olej silnikowy i filtr
oleju należy wymieniać co 15 000 km.
*5 : Poziom oleju silnika powinno się sprawdzać regularnie i
utrzymywać prawidłowy. Praca przy niedostatecznym
poziomie oleju może doprowadzić do uszkodzenia silnika, a
tego rodzaju uszkodzenia nie są objęte gwarancją.
*6 : Harmonogram konserwacji zależny jest od jakości paliwa.
Ma zastosowanie, jeśli wykorzystuje się paliwo kwalifikowane
<“EN590 lub równoważne”>. Jeśli specyfikacje oleju
napędowego nie spełniają wymagań normy EN590, filtr musi
być wymieniany częściej. Jeśli występują niektóre ważne
sprawy dotyczące bezpieczeństwa, takie jak: utrudnienia w
przepływie paliwa, przerywana praca silnika, strata mocy,
problemy z utrudnionym rozruchem itd., należy niezwłocznie
wymieniać filtr paliwa, niezależnie od harmonogramu
konserwacji, a w celu uzyskania szczegółowych informacji
należy skonsultować się z autoryzowanym dealerem firmy KIA.
*7 : Filtr paliwa jest uważany jako bezobsługowy, ale okresowa
kontrola jest zalecana, dla tego harmonogramu konserwacji
i zależna jest ona od jakości paliwa. Jeśli występują niektóre
ważne sprawy takie jak: utrudnienia w przepływie paliwa,
przerywana praca silnika, strata mocy, problemy z
utrudnionym rozruchem itd, należy niezwłocznie wymieniać
filtr paliwa, niezależnie od harmonogramu konserwacji, a w
celu uzyskania szczegółowych informacji należy
skonsultować się z autoryzowanym dealerem firmy KIA.
*8 : Olej mechanicznej skrzyni biegów, olej skrzynki rozdzielczej
i olej do mechanizmu różnicowego należy wymieniać za
każdym razem, gdy dostała się do nich woda.
*9 : Sprawdzić i w razie potrzeby wyregulować lub wymienić.
Skontrolować napinacz paska klinowego, rolkę pośrednią,
alternator i koło pasowe oraz w razie konieczności naprawić
je lub wymienić.
*10 : Uzupełniając płyn chłodzący należy używać tylko
demineralizowanej wody lub miekkiej wody. Nie wolno
mieszać twardej wody z płynem chłodzącym zalanym w
fabryce. Nieodpowiednia mieszanina płynu chłodzącego
może być przyczyną poważnych usterek lub uszkodzenia
silnika.
*11 : Sprawdzić czy nie występuje hałas w czasie pracy
zaworów i/lub drgania silnika i wyregulować je w razie
potrzeby. Czynność ta powinna być wykonywana przez
autoryzowanego sprzedawcę KIA.
Różnica dotyczy przypisów, choć w niektórych przypadkach może mieć to istotne znaczenie.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika