Problem z serwisem

Koszty związane z przeglądami serwisowymi KIA Sportage. Serwis samochodowy dla naszych aut.
rasiu_15
Nowy
Posty: 4
Rejestracja: 07 paź 2025, 14:48
Czym jeżdzę: kia sportage
Lokalizacja: Elk

Problem z serwisem

Postautor: rasiu_15 » 07 paź 2025, 14:50

Witam. Posiadam samochód marki kia 2019 rok produkcji, kupiłem go jako nowy z salonu kia. Samochód często się psuł, ale naprawiali go w serwisie.. Ostatnio około 2 miesiące temu nastąpiła kolejna usterka (nie trzyma temperatury) wymienili termostat i powiedzieli, że jest wszystko ok. Wyjechałem z serwisu i dalej było to samo więc wróciłem do nich i samochód już około miesiąc stoi na serwisie- nie wiedzą co się stało, wzywali "specjalistów" z innych serwisów i powiedzieli, że mają taki 3 przypadek i nie wiedzą co jest z samochodem. Dziś dzwonił cały "prezes" abym przyjechał i zabierał ten samochód, bo jest zrobiony, a po chwili zadzwonił, pracownik serwisu i powiedział, że samochód w dalszym ciągu nie jest naprawiony i nie wiedzą co jest z nim. Co w tym przypadku zrobić? Czego mogę od nich oczekiwać?

Proszę o pomoc czy jest jakaś opcja, że nie mają wyjścia i muszą odkupić ode mnie mój samochód, bo mam już go dość!

Ryba4
Bywalec
Posty: 64
Rejestracja: 03 gru 2024, 14:16
Czym jeżdzę: NQ5 HEV MY25 AWD BL AE LTH

Re: Problem z serwisem

Postautor: Ryba4 » 07 paź 2025, 16:01

Za dużo szczegółów, po co tyle.. :roll:

rasiu_15
Nowy
Posty: 4
Rejestracja: 07 paź 2025, 14:48
Czym jeżdzę: kia sportage
Lokalizacja: Elk

Re: Problem z serwisem

Postautor: rasiu_15 » 08 paź 2025, 07:10

Nie bardzo rozumiem sugestii.. Jakich informacji potrzebujesz? czy po prostu napisałeś żeby się przyczepić. Tak jak pisałem serwis nie potrafi go naprawić dokładnie od 2 września. Nie szukam pomocy jak go naprawić tylko czego mogę oczekiwać od serwisu bo na tą chwile zaproponowali opcję jak dla mnie nie do przyjęcia - czyli samochód zastępczy ten, który mam (przebieg prawie 30 000, gdzie mój ma około 70 000) za kwotę 155 000 zł.....

Awatar użytkownika
michal55yh
MODERATOR
Posty: 1000
Rejestracja: 17 mar 2012, 18:19
Czym jeżdzę: 1.6 MHEV GT-Line
Lokalizacja: Lubań

Re: Problem z serwisem

Postautor: michal55yh » 08 paź 2025, 17:46

rasiu_15 pisze:czy jest jakaś opcja, że nie mają wyjścia i muszą odkupić ode mnie mój samochód, bo mam już go dość!


Nie jestem w temacie ale wydaje mi się, że w polskim prawie nie ma przepisu, który wprost nakłada na importera lub dealera obowiązek odkupienia auta, nawet jeśli samochód często się psuje. Jeśli myślałeś, że dealer wymieni Ci stary, kilkuletni model na nowy, max roczny bez żadnej dopłaty z Twojej strony to chyba się lekko pomyliłeś.

Warto byłoby abyś opisał swoje wcześniejsze problemy z autem. Jak objawia się "nietrzymanie" temperatury silnika.
Kia Sportage 1.6 MHEV DCT FWD GT-Line
Skradziona :wmur: Kia Stinger GT-Line :niewiem:
EX Kia Optima 1.7 CRDI AT XL
EX Kia cee'd 1.4 CRDI M
EX KS 1.7 CRDI M

rasiu_15
Nowy
Posty: 4
Rejestracja: 07 paź 2025, 14:48
Czym jeżdzę: kia sportage
Lokalizacja: Elk

Re: Problem z serwisem

Postautor: rasiu_15 » 09 paź 2025, 07:04

Ale ja nie oczekuję, że otrzymam samochód za darmo.. tylko odkupią ode mnie samochód po cenie rynkowej jakby był sprawny skoro nie potrafią go naprawić.

Ryba4
Bywalec
Posty: 64
Rejestracja: 03 gru 2024, 14:16
Czym jeżdzę: NQ5 HEV MY25 AWD BL AE LTH

Re: Problem z serwisem

Postautor: Ryba4 » 09 paź 2025, 20:14

Gdybyś był w okresie rękojmi to tak, mogłoby do takiej sytuacji dojść, ale i tak raczej dopiero po wyroku sądu, ale po 6 latach no to niestety ale zapomnij.
Pisz do KPL że ASO nie ogarnia naprawy, może coś pomogą.

rasiu_15
Nowy
Posty: 4
Rejestracja: 07 paź 2025, 14:48
Czym jeżdzę: kia sportage
Lokalizacja: Elk

Re: Problem z serwisem

Postautor: rasiu_15 » 06 lis 2025, 15:33

"Wyjaśniamy, że obserwowane wahania wskaźnika temperatury płynu chłodzącego są zjawiskiem normalnym i zgodnym z założeniami konstrukcyjnymi. Zmiany te wynikają z modyfikacji logiki pracy układu sterowania silnikiem (ECU) wprowadzonej przez producenta, której celem jest ograniczenie nadmiernego wzrostu temperatury bloku silnika oraz ochrona tulei cylindrowych przed potencjalnym uszkodzeniem.

W momencie aktywacji tej logiki ilość otwarcia zaworu ITM zostaje skorygowana, co może powodować chwilowy spadek temperatury płynu chłodzącego. W przedziale od 61°C do 114°C wskaźnik temperatury utrzymuje stałą wartość na poziomie ok. 44%. W sytuacji, gdy temperatura spadnie poniżej 61°C, może wystąpić chwilowe obniżenie wskazania wskaźnika — jest to celowe i bezpieczne działanie systemu."

Taką odpowiedz dostałem od serwisu, czy pojazd jest sprawny? moim zdaniem nie i co dalej zrobić?

Czy temperatura 70 stopni jest odpowiednia dla takiego pojazdu? i taką temperaturę powinien mieć?


Wróć do „Serwis”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika

Sitemap