Luz na siedzisku fotela kierowcy Sportage IV
: 16 lis 2018, 17:37
Koledzy, w mojej KS4 w zasadzie od nowości występował luz na siedzisku fotela kierowcy. Siedzisko rusza się na boki w płaszczyźnie poziomej. Dzieje się to w momencie jazdy po zakrętach, jak działa siła odśrodkowa. W momencie ruchu siedziska wyczuwalny jest "klik" / przeskok siedziska. Luz nie jest duży - na moje oko 3-4 mm ale jest to irytujące jak jedzie się przez dłuższy czas i na każdym zakręcie fotel "przeskakuje".
Problem zgłaszałem do serwisu w zasadzie od pierwszego przeglądu. W tym momencie auto ma przejechane 90 kkm. Serwis najpierw udawał, że problemu nie ma i mówili, że oni nie wyczuwają żadnego luzu, choć nikt się nawet nie przejechał tym autem, żeby sprawdzić, czy luz jest czy nie. W końcu niby zgłosili problem do centrali KIA i w odpowiedzi otrzymali wiadomość (przynajmniej tak wynika z relacji pracowników ASO, gdzie zgłaszałem problem), że usunięcie takiego luzu wymaga wymiany stelaża fotela, co jest drogie i w związku z tym KIA Polska zażądała nakręcenia filmu, na którym widać, jak fotel się rusza. Zadeklarowali, że dopiero po dostarczeniu takiego filmu mogą podjąć decyzję o naprawie. W związku z powyższym powiedziałem serwisowi, żeby w takim razie nakręcili taki filmik i go wysłali. Na co serwis (moim zdaniem zgodnie z prawdą) odpowiedział mi, że nie da się tego zobrazować na filmie bo luz jest niewielki (choć wyraźnie wyczuwalny podczas jazdy), dodatkowo fotel ma pewną ruchomość i naturalnie (nawet sprawny fotel) wygina się trochę na zakrętach lub jak się za niego szarpie ale nic w nim nie powinno przeskakiwać.
Moim zdaniem taka odpowiedź serwisu i KIA Polska to delikatnie rzecz ujmując odbijanie piłeczki i przerzucanie problemu na użytkownika (serwis początkowo mówił, że to ja mam udokumentować usterkę na filmie).
Czy ktoś z Was miał podobny problem i ewentualnie czy został on naprawiony? Jeśli tak to jak? Gwarancja? Własnoręcznie?Nie wiem czy ma to jakieś znaczenie ale te fotele mają regulację elektryczną...
Dzięki za odpowiedzi i pozdrawiam!
Problem zgłaszałem do serwisu w zasadzie od pierwszego przeglądu. W tym momencie auto ma przejechane 90 kkm. Serwis najpierw udawał, że problemu nie ma i mówili, że oni nie wyczuwają żadnego luzu, choć nikt się nawet nie przejechał tym autem, żeby sprawdzić, czy luz jest czy nie. W końcu niby zgłosili problem do centrali KIA i w odpowiedzi otrzymali wiadomość (przynajmniej tak wynika z relacji pracowników ASO, gdzie zgłaszałem problem), że usunięcie takiego luzu wymaga wymiany stelaża fotela, co jest drogie i w związku z tym KIA Polska zażądała nakręcenia filmu, na którym widać, jak fotel się rusza. Zadeklarowali, że dopiero po dostarczeniu takiego filmu mogą podjąć decyzję o naprawie. W związku z powyższym powiedziałem serwisowi, żeby w takim razie nakręcili taki filmik i go wysłali. Na co serwis (moim zdaniem zgodnie z prawdą) odpowiedział mi, że nie da się tego zobrazować na filmie bo luz jest niewielki (choć wyraźnie wyczuwalny podczas jazdy), dodatkowo fotel ma pewną ruchomość i naturalnie (nawet sprawny fotel) wygina się trochę na zakrętach lub jak się za niego szarpie ale nic w nim nie powinno przeskakiwać.
Moim zdaniem taka odpowiedź serwisu i KIA Polska to delikatnie rzecz ujmując odbijanie piłeczki i przerzucanie problemu na użytkownika (serwis początkowo mówił, że to ja mam udokumentować usterkę na filmie).
Czy ktoś z Was miał podobny problem i ewentualnie czy został on naprawiony? Jeśli tak to jak? Gwarancja? Własnoręcznie?Nie wiem czy ma to jakieś znaczenie ale te fotele mają regulację elektryczną...
Dzięki za odpowiedzi i pozdrawiam!