"refleksy" w szybie czołowej
-
- Nowy
- Posty: 2
- Rejestracja: 06 gru 2010, 22:02
- Czym jeżdzę: Kia Sportage "L" 1,7 diesel
"refleksy" w szybie czołowej
Cześć
Od miesiąca jestem posiadaczem Kia Sportage (musiałem się pochwalić) i ogólnie jest rewelacyjnie. Jest jednak jeden mankament, otóż podczas jazdy w słoneczny dzień (raptem kilka już było ) lakierowany daszek nad zegarami odbija się dość mocno w przedniej szybie na wysokości wzroku kierującego co powoduje pogorszenie obszaru widzianego. Ma ktoś jakiś sposób aby to wyeliminować ???
Pozdrawiam wszystkich Sportagmenów
Od miesiąca jestem posiadaczem Kia Sportage (musiałem się pochwalić) i ogólnie jest rewelacyjnie. Jest jednak jeden mankament, otóż podczas jazdy w słoneczny dzień (raptem kilka już było ) lakierowany daszek nad zegarami odbija się dość mocno w przedniej szybie na wysokości wzroku kierującego co powoduje pogorszenie obszaru widzianego. Ma ktoś jakiś sposób aby to wyeliminować ???
Pozdrawiam wszystkich Sportagmenów
-
- Uzależniony
- Posty: 236
- Rejestracja: 06 paź 2010, 15:24
- Czym jeżdzę: sportage 1,7 CRDi
- Lokalizacja: Uć
Re: "refleksy" w szybie czołowej
proponuję dobre okulary z polaryzacją
ja nie zwróciłem jakoś uwagi, że coś się odbija w szybie
ja nie zwróciłem jakoś uwagi, że coś się odbija w szybie
jeżdżę Sportage 1,7 CRDi
-
- Nowy
- Posty: 4
- Rejestracja: 16 gru 2011, 13:09
- Czym jeżdzę: 1.6 GDI M, biała
- Lokalizacja: Szczecin
Re: "refleksy" w szybie czołowej
można jeszcze rozważyć bezbarwny lakier matujący; kiedyś w Citroenie Picasso to był hit - bo tam kokpit odbijał się niemiłosiernie.
- cisco
- Nasz Człowiek
- Posty: 805
- Rejestracja: 27 paź 2011, 00:11
- Czym jeżdzę: Sorento XL 2.0 CRDi 185KM, AT, AWD Black Pearl
- Lokalizacja: okolice Warszawy
Re: "refleksy" w szybie czołowej
Polecam to co dealer
RAY BAN Polarized
RAY BAN Polarized
SORENTO XL 2.0 CRDi 185KM, AT, AWD, SunRoof, Black Pearl
-
- Uzależniony
- Posty: 236
- Rejestracja: 06 paź 2010, 15:24
- Czym jeżdzę: sportage 1,7 CRDi
- Lokalizacja: Uć
Re: "refleksy" w szybie czołowej
problem zaczyna się jak ma się wadę wzroku
okulary korekcyjne z polaryzacją kosztują chore pieniądze
okulary korekcyjne z polaryzacją kosztują chore pieniądze
jeżdżę Sportage 1,7 CRDi
-
- Bywalec
- Posty: 113
- Rejestracja: 22 sie 2011, 21:51
- Czym jeżdzę: 1.6 GDI M dark gun metal
- Lokalizacja: wrocław
Re: "refleksy" w szybie czołowej
Eee no nie świruj stać Cię ta taką furę a na okulary za tysiaka nie Ja sobie takie zafundowałem ok 4 latka temu i super sprawa - można tez nosić soczewki no i do tego okulary
-
- Uzależniony
- Posty: 236
- Rejestracja: 06 paź 2010, 15:24
- Czym jeżdzę: sportage 1,7 CRDi
- Lokalizacja: Uć
Re: "refleksy" w szybie czołowej
tu nie chodzi o to czy stać czy nie stać, mam od kilku lat, chociaż wydać tysiaka na okulary tylko po to, żeby się szyba nie odbijała to wg. mnie ekstrawagancja
Kobiety niestety mogą mieć problem z takimi okularami bo soczewki powinny być prawie płaskie. W damskich okularach przeciwsłonecznych niestety są mocno wypukłe
Kobiety niestety mogą mieć problem z takimi okularami bo soczewki powinny być prawie płaskie. W damskich okularach przeciwsłonecznych niestety są mocno wypukłe
jeżdżę Sportage 1,7 CRDi
-
- Nasz Człowiek
- Posty: 877
- Rejestracja: 29 lis 2011, 09:37
- Czym jeżdzę: Kadjar Runmageddon TCe 130 Energy
- Lokalizacja: Warszawa
Re: "refleksy" w szybie czołowej
Soczewki muszą być płaskie, skąd taka zasada???
Odebrana po 178 dniach:)
-
- Uzależniony
- Posty: 236
- Rejestracja: 06 paź 2010, 15:24
- Czym jeżdzę: sportage 1,7 CRDi
- Lokalizacja: Uć
Re: "refleksy" w szybie czołowej
prawie płaskie
prawie robi różnicę
Optykiem nie jestem, chociaż z optyki różnej maści korzystam codziennie
jkieś znaczenie krzywizna soczewki ma chyba na dioptrie czy jak to się nazywa
jakoś nie widziałem wśród oprawek do okularów korekcyjnych popularnych damskich okularów na pół twarzy (słoneczne bez korekcji i do oporowo)
doprecyzowując zmierzałem do tego, że sportowych korekcyjnych z polaryzacją nie uświadczyłem.
prawie robi różnicę
Optykiem nie jestem, chociaż z optyki różnej maści korzystam codziennie
jkieś znaczenie krzywizna soczewki ma chyba na dioptrie czy jak to się nazywa
jakoś nie widziałem wśród oprawek do okularów korekcyjnych popularnych damskich okularów na pół twarzy (słoneczne bez korekcji i do oporowo)
doprecyzowując zmierzałem do tego, że sportowych korekcyjnych z polaryzacją nie uświadczyłem.
jeżdżę Sportage 1,7 CRDi
-
- Nasz Człowiek
- Posty: 877
- Rejestracja: 29 lis 2011, 09:37
- Czym jeżdzę: Kadjar Runmageddon TCe 130 Energy
- Lokalizacja: Warszawa
Re: "refleksy" w szybie czołowej
Wg. tego co piszesz o krzywych szkłach (prawie czy nie), to większość okularów słonecznych jest "krzywych" co oznaczałoby, że mają jakieś dioptrie. A tak nie jest.
Wg. mnie żeby powstały soczewki (skupiające czy rozpraszające) to po prostu krzywizny muszą być różne (zewnętrzna i wewnętrzna). A jeśli są takie same to patrzymy jak przez szybki - tak jak słoneczne. Ale, w końcu optykiem też nie jestem, więc chromolić to...
Wg. mnie żeby powstały soczewki (skupiające czy rozpraszające) to po prostu krzywizny muszą być różne (zewnętrzna i wewnętrzna). A jeśli są takie same to patrzymy jak przez szybki - tak jak słoneczne. Ale, w końcu optykiem też nie jestem, więc chromolić to...
Odebrana po 178 dniach:)
- cisco
- Nasz Człowiek
- Posty: 805
- Rejestracja: 27 paź 2011, 00:11
- Czym jeżdzę: Sorento XL 2.0 CRDi 185KM, AT, AWD Black Pearl
- Lokalizacja: okolice Warszawy
Re: "refleksy" w szybie czołowej
Wracając do releksów, to ostatnio je zauważyłem, odbija się kratka nawiewu powietrza na przednią szybę i obudowa zegarów. Trochę jest to irytujące.
Ale na szczęście zakupiłem nowe okulary właśnie RayBan Polarized i po problemie
polecam wszystkim
Ale na szczęście zakupiłem nowe okulary właśnie RayBan Polarized i po problemie
polecam wszystkim
SORENTO XL 2.0 CRDi 185KM, AT, AWD, SunRoof, Black Pearl
-
- Nowy
- Posty: 3
- Rejestracja: 18 sty 2012, 20:26
- Czym jeżdzę: Sportage S 4WD 2.0CRDi
Renault Grand Scenic, 2.0 - Lokalizacja: Okolice Warszawy (lewa strona)
Re: "refleksy" w szybie czołowej
Odbijanie się kratki nawiewu jest i u mnie widoczne, jednak ujawnia się dopiero przy pewnym kącie padania światła. Nie powiem aby mi jakoś specjalnie przeszkadzało (kwestia skupienia wzroku na tym co się dzieje na jezdni), ale jest faktem, że w innych autach, którymi jeździłem nie było to tak wyraźne. Pewnie to kwestia szkła - u mnie w Scenicu szyba jest jakby bardziej zielono-przydymiona i posiada metalizację. Z tego powodu pierwsze co rzuciło mi się w oko w Sportage, to bezbarwność szkła w szybach. Podobnie jest w lusterkach wstecznych. Uważam, że Renault ma o klasę lepsze szkła i lusterka, choć Scenic to raczej wywodzi się z klasy kompakt.
Co do widzenia różnych "przeszkadzajek" to wiele osób narzeka na druciki w podgrzewanych szybach przednich (ma je Ford, niegdyś również Renault). Ja jakoś podczas jazdy nigdy ich nie widziałem, no chyba że się specjalnie wpatrywałem czy jeszcze są
Co do widzenia różnych "przeszkadzajek" to wiele osób narzeka na druciki w podgrzewanych szybach przednich (ma je Ford, niegdyś również Renault). Ja jakoś podczas jazdy nigdy ich nie widziałem, no chyba że się specjalnie wpatrywałem czy jeszcze są
Tom
dołączyłem do klubu oczekujących... i odebrałem po 3 miesiącach
dołączyłem do klubu oczekujących... i odebrałem po 3 miesiącach
- Navkol
- Uzależniony
- Posty: 353
- Rejestracja: 02 lut 2012, 14:01
- Czym jeżdzę: KS XL: 2,0 CRDI+ATE+AWD+Black Pearl+CP1+APS+SRK+SRN+hak:)
- Lokalizacja: 3City
Re: "refleksy" w szybie czołowej
Nie chcę powielać ale zlinkuję moją wypowiedź dot. okularów z polaryzacją.
Patrz TEN WĄTEK
Ponoć koncerny oferują już polaryzację do soczewek o dużej krzywiźnie (np. gogle narciarskie). Lecz spodziewam się, że jest to sprawa doboru indywidualnego (do konkretnej oprawy) i pewnie kosztuje odpowiednio więcej.
Patrz TEN WĄTEK
Ponoć koncerny oferują już polaryzację do soczewek o dużej krzywiźnie (np. gogle narciarskie). Lecz spodziewam się, że jest to sprawa doboru indywidualnego (do konkretnej oprawy) i pewnie kosztuje odpowiednio więcej.
-
- Nasz Człowiek
- Posty: 481
- Rejestracja: 03 lis 2010, 15:27
- Czym jeżdzę: Kia Sportage 1,7 CRDI "XL" czarna
- Lokalizacja: Olsztyn
Re: "refleksy" w szybie czołowej
Rozwiązanie na odbijające sie plastiki jest bardzo proste
Wystarczy nie czyścić deski rozdzielczej
Poważnie mówię, zauważyłem ze jak jest dobrze zakurzona to praktycznie nic sie nie odbija w szybie
Wystarczy nie czyścić deski rozdzielczej
Poważnie mówię, zauważyłem ze jak jest dobrze zakurzona to praktycznie nic sie nie odbija w szybie
Re: "refleksy" w szybie czołowej
Najlepiej jak jest ciemna wtedy odbicie nie jest widoczne przynajmniej nie tak jak jasne a nie daj Bóg błyszczące pokrycia.
U mniej est bezowa tapicerka to też w szybie widać. W Scenicu mam granatową + matową i nie ma tego problemu.
U mniej est bezowa tapicerka to też w szybie widać. W Scenicu mam granatową + matową i nie ma tego problemu.
-
- Nasz Człowiek
- Posty: 877
- Rejestracja: 29 lis 2011, 09:37
- Czym jeżdzę: Kadjar Runmageddon TCe 130 Energy
- Lokalizacja: Warszawa
Re: "refleksy" w szybie czołowej
Nie chciałem zakładać nowego tematu, ponieważ mam pytanie w sprawie "szyby i okularów".
Czy ktoś posiada okulary fotochromatyczne i jeździ w nich w Sportage (III gen.). Chodzi mi o działanie w samochodzie "przyciemniania się" okularów. Wiem, że niektóre szyby "wyłapują" UV i wtedy fotochromy nie przyciemniają się, przynajmniej te "zwykłe", bo o takie mi chodzi. Są specjalne okulary jakieś tam XTractive -czy jakoś tak, ale mnie chodzi o zwykłe fotochromatyczne okulary korekcyjne.
Czy ktoś posiada okulary fotochromatyczne i jeździ w nich w Sportage (III gen.). Chodzi mi o działanie w samochodzie "przyciemniania się" okularów. Wiem, że niektóre szyby "wyłapują" UV i wtedy fotochromy nie przyciemniają się, przynajmniej te "zwykłe", bo o takie mi chodzi. Są specjalne okulary jakieś tam XTractive -czy jakoś tak, ale mnie chodzi o zwykłe fotochromatyczne okulary korekcyjne.
Odebrana po 178 dniach:)
- Kwarcu
- Nasz Człowiek
- Posty: 747
- Rejestracja: 11 sie 2010, 14:23
- Czym jeżdzę: KIA SPORTAGE FL 1.6 GDI LIMITOWANA XL
- Lokalizacja: GOTENHAFEN :)
Re: "refleksy" w szybie czołowej
Zwyczajny fotochrom na pewno Ci nie zadziała za szybą samochodu. Są te nowe powłoki działające za szybą samochodu Transitions XTracrive jak piszesz, ale więcej w tym marketingu niż realnego działania, za szybą samochodu się barwią ale tylko do pewnego stopnia, nie uzyskasz w nich tak samo skutecznego przyciemnienia jak na dworze. Jedyne sensowne i tanie rozwiązanie jak dla mnie to zakup oprawek korekcyjnych z nakładką przeciwsłoneczną. Albo po prostu dokupienie samej nakładki z klipsem do obecnych oprawek. W dodatku w takiej nakładce masz też filtr polaryzacyjny co jest, jak dla mnie, mega przyjemne w prowadzeniu auta.
- Navkol
- Uzależniony
- Posty: 353
- Rejestracja: 02 lut 2012, 14:01
- Czym jeżdzę: KS XL: 2,0 CRDI+ATE+AWD+Black Pearl+CP1+APS+SRK+SRN+hak:)
- Lokalizacja: 3City
Re: "refleksy" w szybie czołowej
Kwarcu pisze:[...] z nakładką przeciwsłoneczną[...]W dodatku w takiej nakładce masz też filtr polaryzacyjny [...]
1. faktycznie fotochromy za szybą samochodu nie przyciemniają się tak jak na zewnątrz
2. nakładka: stosunek jakość-cena-efekt: zazwyczaj b. zadowalający
3. polaryzacja: uwaga bo w autach z wyświetlaczami LCD mogą wystąpić "zaburzenia" odczytów. Miałem tak np. z wyświetlaczem w poprzednim aucie (panzervagen) i odczyty zegara i klimatronica widziałem dopiero po przechyleniu głowy.
- Kwarcu
- Nasz Człowiek
- Posty: 747
- Rejestracja: 11 sie 2010, 14:23
- Czym jeżdzę: KIA SPORTAGE FL 1.6 GDI LIMITOWANA XL
- Lokalizacja: GOTENHAFEN :)
Re: "refleksy" w szybie czołowej
@Navkol co do tych LCD słuszna uwaga, takie coś jak najbardziej występuje. Co więcej patrząc pod pewnym kątem można uznać, że wyświetlacz LCD w ogóle nie działa, bo filtr polaryzacyjny odetnie całkowicie wyświetlany obraz. Natomiast jest to kwestia przyzwyczajenia.
-
- Nasz Człowiek
- Posty: 877
- Rejestracja: 29 lis 2011, 09:37
- Czym jeżdzę: Kadjar Runmageddon TCe 130 Energy
- Lokalizacja: Warszawa
Re: "refleksy" w szybie czołowej
Dzięki za rady, ale chciałbym odpowiedzi na moje pytanie, ...czy ktoś MA OKULARY fotochromatyczne (zwykłe) i używa w Sportage III gen. I jakie są efekty. Navkol - piszesz, że nie przyciemniają się tak jak na zewnątrz, ale nie przyciemniają się wcale, czy nie tak mocno jak na zewnątrz??
Odebrana po 178 dniach:)
- Kwarcu
- Nasz Człowiek
- Posty: 747
- Rejestracja: 11 sie 2010, 14:23
- Czym jeżdzę: KIA SPORTAGE FL 1.6 GDI LIMITOWANA XL
- Lokalizacja: GOTENHAFEN :)
Re: "refleksy" w szybie czołowej
Szukasz dziury w całym, dla jednego będzie to akceptowalne przyciemnienie a dla Ciebie nie musi i nie będziesz zadowolony. Chcesz wiedzieć czy Tobie wystarczy to kup okulary z takimi szkłami i się przekonasz. Zwykły fotochrom działa głównie na promieniowanie UV-A, za szybą współcześnie produkowanych samochodów, gdzie szyby muszą spełniać pewne normy co do ochrony między innymi przed promieniowaniem UV, taki fotochrom zwyczajnie nie ma racji bytu. Jak ktoś wypowiada się, że mu za szybą samochodu przyciemnia się zwykły fotochrom i to zadowalająco mocno to albo jeździ naprawdę starym autem albo satysfakcjonuje go przyciemnienie na poziomie kilku %. Szyba czołowa w nowych samochodach z tego co pamiętam może przepuszczać maksymalnie 5% promieniowania UV, więc mało. Boczne mogą przepuszczać więcej. Prosty fotochrom o który pytasz przyciemnia się bardzo delikatnie za szybą samochodu (przynajmniej tych współcześnie produkowanych, nie miałem okazji widzieć jak działa w autach o wieku >10 lat), sprawdzałem na osobach które noszą okulary z takimi szkłami. Nie oczekuj cudów, na dworze wiadomo działają jak należy. Te nowe wynalazki Transitions XTractive sprawdzają się lepiej w samochodzie, bo działają też na temperaturę i uzyskują stosunkowo duży % zaciemnienia pod wpływem wyższej temperatury tylko tutaj znowu powstaje pytanie jaki wpływ ma na to działająca latem w aucie klimatyzacja ustawiona bezpośrednio na twarz. Generalnie jak chcesz fotochromy z myślą o jeździe autem to możesz być zawiedziony, ale nie musisz - kwestia dość indywidualna co do zapotrzebowania oczu na przyciemnienie.
Generalnie to co Ciebie interesuje - tak, zwykły fotochrom przyciemnia się za szybą samochodu, ale zdecydowanie słabiej niż na dworze. To czy Ciebie to zadowoli to musisz sprawdzić sam, inaczej się nie przekonasz - kwestia mocno indywidualna.
EDIT [21:24]:
Tak mi się jeszcze przypomniało. W fotochromach zasadniczo nie wolno jeździć nocą, co moim zdaniem też jest sporą wadą. Oczywiście oficjalnie nikt Ci o tym w zakładzie optycznym raczej nie wspomni. Te współczesne wynalazki Transitions XTractive rzekomo już się nadają do jazdy nocą, bo zgodnie z jakąś konkretną PN uzyskują 99% przepuszczalności światła przy braku zabarwienia. Natomiast te stare fotochromy mają delikatne zabarwienie wstępne przez co nie uzyskują aż tak wysokiej przepuszczalności światła i nie wolno w nich jeździć nocą.
Generalnie to co Ciebie interesuje - tak, zwykły fotochrom przyciemnia się za szybą samochodu, ale zdecydowanie słabiej niż na dworze. To czy Ciebie to zadowoli to musisz sprawdzić sam, inaczej się nie przekonasz - kwestia mocno indywidualna.
EDIT [21:24]:
Tak mi się jeszcze przypomniało. W fotochromach zasadniczo nie wolno jeździć nocą, co moim zdaniem też jest sporą wadą. Oczywiście oficjalnie nikt Ci o tym w zakładzie optycznym raczej nie wspomni. Te współczesne wynalazki Transitions XTractive rzekomo już się nadają do jazdy nocą, bo zgodnie z jakąś konkretną PN uzyskują 99% przepuszczalności światła przy braku zabarwienia. Natomiast te stare fotochromy mają delikatne zabarwienie wstępne przez co nie uzyskują aż tak wysokiej przepuszczalności światła i nie wolno w nich jeździć nocą.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika