Musze odgrzybic klime bo nos urywa i mam preparat Wurth który najlepiej aplikować na parownik, tylko wkladalem rękę w miejsce filtra kabinowego ale nie mogłem go wyczuć, możecie mnie naprowadzic gdzie go znaleźć aby sondą podejść?
wysłane tapatalk
Umiejscowienie parownika Sportage2
Re: Umiejscowienie parownika Sportage2
a patrzyłeś pod schowkiem?
-
- Uzależniony
- Posty: 178
- Rejestracja: 07 lis 2014, 23:15
- Czym jeżdzę: Sportage II 2007 r 2.0 16V 4WD DOHC G4GC 142KM
- Lokalizacja: Kraków
Re: Umiejscowienie parownika Sportage2
Czy demontując wentylator dmuchawy w kabinie, dojdę do parownika ręką, może ktoś już rozbierał?
-
- Uzależniony
- Posty: 163
- Rejestracja: 02 kwie 2014, 12:21
- Czym jeżdzę: Sportage IV 1.6 T-GDI 7DCT 2WD Black Edition
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Umiejscowienie parownika Sportage2
dostać się tam ręką może być ciężko
ja kiedyś zdejmowałem wentylator dmuchawy żeby się tam dostać ale to słaba opcja bo wolę psikać środkiem jak dmuchawa pracuje żeby chemia ładnie przelatywała przez parowniki razem z powietrzem
teraz odkryłem inny sposób - za dmuchawą w kanał jest wmontowany "radiator"; wykręciłem go; wyjąłem z kanału bez wypinania go z kostki i w jego miejsce wsunąłem sondę do aplikowania chemii
potem to już według uznania ustawiasz siłę i kierunek nawiewu (ja wziąłem na siłę na maksa i nawiew na wszystkie kratki) i psikasz chemią
jak chcesz to mogę po powrocie do domu pstryknąć jakąś fotkę
ja kiedyś zdejmowałem wentylator dmuchawy żeby się tam dostać ale to słaba opcja bo wolę psikać środkiem jak dmuchawa pracuje żeby chemia ładnie przelatywała przez parowniki razem z powietrzem
teraz odkryłem inny sposób - za dmuchawą w kanał jest wmontowany "radiator"; wykręciłem go; wyjąłem z kanału bez wypinania go z kostki i w jego miejsce wsunąłem sondę do aplikowania chemii
potem to już według uznania ustawiasz siłę i kierunek nawiewu (ja wziąłem na siłę na maksa i nawiew na wszystkie kratki) i psikasz chemią
jak chcesz to mogę po powrocie do domu pstryknąć jakąś fotkę
-
- Uzależniony
- Posty: 178
- Rejestracja: 07 lis 2014, 23:15
- Czym jeżdzę: Sportage II 2007 r 2.0 16V 4WD DOHC G4GC 142KM
- Lokalizacja: Kraków
Re: Umiejscowienie parownika Sportage2
No rękę mam jakbym z kotem walczył po wymontowaniu wentylatora i próbie dojścia ręką do parownika. Też wymacałem ten radiator, jest to pewnie rezystor od sterowania biegami nadmuchu. Wsadziłem sondę przez otwór po wentylatorze i "na oślep" rozpryskałem tam gdzie teoretycznie miał byż parownik. Coś na pewno trafiłem bo przez odpływ skroplin wszystko mi wyciekło...
Mam teraz inny dylemat, jak włączę klimę w garażu gdzie mam ok 20 stopni i ustawie na max chłodzenie i obieg wewnętrzny to kompersor klimatyzacji włącza mi się i wyłącza w odstępach ok 1 minuty, przy czym temperatura na wylocie z kratek to 5 stopni, czyli teoretycznie dobra.
Dla mnie to dziwne zjawisko bo powinien chyba pracować jednostajnie po załączeniu klimatyzacji a nie skokowo, wiatrak przy chłodnicy cały czas jest załączony.
Mam teraz inny dylemat, jak włączę klimę w garażu gdzie mam ok 20 stopni i ustawie na max chłodzenie i obieg wewnętrzny to kompersor klimatyzacji włącza mi się i wyłącza w odstępach ok 1 minuty, przy czym temperatura na wylocie z kratek to 5 stopni, czyli teoretycznie dobra.
Dla mnie to dziwne zjawisko bo powinien chyba pracować jednostajnie po załączeniu klimatyzacji a nie skokowo, wiatrak przy chłodnicy cały czas jest załączony.
-
- Uzależniony
- Posty: 163
- Rejestracja: 02 kwie 2014, 12:21
- Czym jeżdzę: Sportage IV 1.6 T-GDI 7DCT 2WD Black Edition
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Umiejscowienie parownika Sportage2
moim zdaniem zdecydowanie lepszy dostęp do parownika jest po wyjęciu "radiatora" bo masz go praktycznie "za rogiem"
daje to większą pewność spryskania całej jego powierzchni a dodatkowo można włączyć dmuchawę (chemiczna mgła przeleci przez kanały i dodatkowo je zdezynfekuje)
co do pracy klimatyzacji to tym się nie przejmuj - moim zdaniem jest OK (fachowcem nie jestem ale pracująca klima "cyka" co jakiś czas i jest to jak najbardziej normalne)
daje to większą pewność spryskania całej jego powierzchni a dodatkowo można włączyć dmuchawę (chemiczna mgła przeleci przez kanały i dodatkowo je zdezynfekuje)
co do pracy klimatyzacji to tym się nie przejmuj - moim zdaniem jest OK (fachowcem nie jestem ale pracująca klima "cyka" co jakiś czas i jest to jak najbardziej normalne)
- diselboy
- Kia Masta
- Posty: 1753
- Rejestracja: 09 kwie 2011, 08:55
- Czym jeżdzę: KIA Sportage III 1,7 CRDI "M", 7 rowerów
- Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Re: Umiejscowienie parownika Sportage2
odpływ wody z parownika jest centralnie u dołu. myślę ,że w pobliżu będzie parownik, znaczy musisz szukac gdzieś na tunelu centralnym w okolicy wajchy biegów. powietrze rozprowadzane jest w autach w bardzo dziwny sposób wcale nie najprostszą drogą.
1,7 CRDI "M' ka" Srebrna - wypatrzona: 25-03-2011, zamówiona: 01-04-2011, odebrana: 08-04-2011+ Ssangyong Korando D20T "Śmigamy po okolicach Roztocza"
-
- Uzależniony
- Posty: 163
- Rejestracja: 02 kwie 2014, 12:21
- Czym jeżdzę: Sportage IV 1.6 T-GDI 7DCT 2WD Black Edition
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Umiejscowienie parownika Sportage2
PabloS pisze:moim zdaniem zdecydowanie lepszy dostęp do parownika jest po wyjęciu "radiatora" bo masz go praktycznie "za rogiem"
Odszczekuję powyższy pomysł z wyjmowaniem radiatora bo grozi to jego uszkodzeniem.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika