Przejrzałem tematy dotyczące bagażników i nic nie znalazłem - w instrukcji zresztą też nic nie ma, a chodzi mi o prawidłowy montaż bagażnika do relingów zintegrowanych.
Nasze autka mają relingi zintegrowane złożone z trzech sekcji - nazwijmy je przednia / centralna / tylna. Centralna jest najdłuższa i ma trzy zaślepki id góry - jest też chyba najsolidniejsza - wydaje się być wykonana z jakiegoś stopu metali. Przednia i tylna są chyba z tworzywa. Centralna ma też od strony wewnętrznej dwie pary otworów. Tyle opisu.
Najważniejsze - gdzie mocować uchwyty bagażnika?
Zainstalowałem oba uchwyty w środku pomiędzy wspomnianymi otworami - mniej więcej w równych odległościach od krawędzi centralnej części.
Takie ustawienie wydaje się logiczne ale.
W tym układzie tylna belka jest nieco niżej niż belka przednia i cały box ma nos lekko zadarty do góry. Przy jeździe z większą prędkością z tak ustawionego boxu robi się skrzydło a ja nie chcę lecieć tylko jechać
- Strzałki zaznaczają szczeliny oddzielające sekcje relingów
- Tu widać tył niżej i nos wyżej
- jakumnie_miloslupsk.jpg (89.87 KiB) Przejrzano 15838 razy
Zauważyłem, że niektórzy koledzy przesuwają mocowania do przodu - dzięki temu obie belki są na mniej więcej podobnym poziomie (pozwoliłem sobie skorzystać ze zdjęcia kolegi)
- Mocowanie na łączeniu sekcji przedniej i centralnej - w głębi widać otwory po wewnętrznej stronie, o których piszę
- KIA BIAŁA.jpg (31.27 KiB) Przejrzano 15838 razy
Pytanie - czy ta przednia część relingu może być wykorzystywana do mocowania belki? Czy się najnormalniej nie urwie?
Swoją drogą bardzo pomocną mamy instrukcję obsługi - albo kup bagażnik w ASO za pierdylion PLNów albo się bujaj kochany kliencie bo w podstawowej instrukcji nic ci nie powiemy