Moja KS3 :)
- skorpion78
- Uzależniony
- Posty: 214
- Rejestracja: 05 paź 2019, 23:33
- Czym jeżdzę: Kia Sportage III AWD 2.0 CRDI 136
Re: Moja KS3 :)
Zimujemy w Wiśle
- skorpion78
- Uzależniony
- Posty: 214
- Rejestracja: 05 paź 2019, 23:33
- Czym jeżdzę: Kia Sportage III AWD 2.0 CRDI 136
Re: Moja KS3 :)
Czekałem aż będzie ciepły weekend i się doczekałem. Czujniki leżały już od dwóch miesięcy i czekały na montaż. Dzisiaj z synem dokonaliśmy instalacji i wszystko działa . Zestaw czujników dedykowany dla Sportage QL wersja polift dla licznika supervision. W zestawie czujniki, centralka, interfejs, otwornica, kable i reszta potrzebnych klamotów. Do zakupu tylko i wyłącznie w ASO, a cena 500-600 zł. Instalacja trochę czasochłonna bo trzeba poprzeciągać kable i wpiąć się w instalację w kilku miejscach aby była sygnalizacja odległości na liczniku.
- skorpion78
- Uzależniony
- Posty: 214
- Rejestracja: 05 paź 2019, 23:33
- Czym jeżdzę: Kia Sportage III AWD 2.0 CRDI 136
Re: Moja KS3 :)
A ta francowata wtyczka ma zabezpieczenie od tyłu czyli od strony grodzi z silnikiem. Przez nią musiałem całą skrzynkę bezpieczników na wierzch wyjąć. Jakby ktoś montował to ma na zdjęciach wtyczkę i zabezpieczenie.
- Załączniki
-
- sswtyk0_n.jpg (244.11 KiB) Przejrzano 10382 razy
-
- 171346635_4220724957952316_2195846270370000155_n.jpg (176.16 KiB) Przejrzano 10382 razy
- skorpion78
- Uzależniony
- Posty: 214
- Rejestracja: 05 paź 2019, 23:33
- Czym jeżdzę: Kia Sportage III AWD 2.0 CRDI 136
- Trnc
- Uzależniony
- Posty: 203
- Rejestracja: 19 kwie 2018, 17:49
- Czym jeżdzę: 2.0 DOHC LPG
- Lokalizacja: Śląskie
Re: Moja KS3 :)
Szacun. Tyle włożonej pracy i kasy. Aż żal będzie potem sprzedawać
Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka
- skorpion78
- Uzależniony
- Posty: 214
- Rejestracja: 05 paź 2019, 23:33
- Czym jeżdzę: Kia Sportage III AWD 2.0 CRDI 136
Re: Moja KS3 :)
dzięki Garbus i Trnc, ale jak się ma jakieś hobby to nie zwraca się uwagi na koszty bo to sama przyjemność
- diselboy
- Kia Masta
- Posty: 1753
- Rejestracja: 09 kwie 2011, 08:55
- Czym jeżdzę: KIA Sportage III 1,7 CRDI "M", 7 rowerów
- Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Re: Moja KS3 :)
a potem oddać komuś auto z "krwawicą " za cenę jak na alledrogo ? już się wyleczyłem, zakładam tylko to co mogę zdjąć doprowadzając do stanu fabrycznego.
1,7 CRDI "M' ka" Srebrna - wypatrzona: 25-03-2011, zamówiona: 01-04-2011, odebrana: 08-04-2011+ Ssangyong Korando D20T "Śmigamy po okolicach Roztocza"
- skorpion78
- Uzależniony
- Posty: 214
- Rejestracja: 05 paź 2019, 23:33
- Czym jeżdzę: Kia Sportage III AWD 2.0 CRDI 136
Re: Moja KS3 :)
diselboy - a ja tak do tego nie podchodzę. Mnie ma cieszyć nie myślę o tym co będzie jak będę sprzedawał.
- skorpion78
- Uzależniony
- Posty: 214
- Rejestracja: 05 paź 2019, 23:33
- Czym jeżdzę: Kia Sportage III AWD 2.0 CRDI 136
Re: Moja KS3 :)
A tymczasem oddałem autko do przeglądu bo już 15k się najechało. I tak jak zwykle nowy olej do silnika, filtry powietrza, kabinowy i oleju. Dodatkowo nowy sworzeń prawy (nic nie było słychać podczas jazdy) i tarcze hamulcowe na przód wraz z klockami. Aby nie było draki z AWD i zerwanym wielowypustem w przekładni kątowej, poprosiłem o demontaż, odrdzewienie i nasmarowanie połączeń.
Poniżej zdjęcia poglądowe jak zjechane potrafi być połączenie. Zaznaczam że zdjęcia poniżej to nie moje autko, wrzuciłem dla zobrazowania.
A tak wygląda nasmarowane, gotowe do założenia:
Poniżej zdjęcia poglądowe jak zjechane potrafi być połączenie. Zaznaczam że zdjęcia poniżej to nie moje autko, wrzuciłem dla zobrazowania.
A tak wygląda nasmarowane, gotowe do założenia:
- diselboy
- Kia Masta
- Posty: 1753
- Rejestracja: 09 kwie 2011, 08:55
- Czym jeżdzę: KIA Sportage III 1,7 CRDI "M", 7 rowerów
- Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Re: Moja KS3 :)
dłubanie w sprzęcie też sprawia mi frajdę, maniakalnie składam rowery i nie pozbywam się ich (stoją gdzie się da upchnąć, teraz kolejny na tapecie), odnawiam w miarę umiejętności elektronicznych) i zbieram polski sprzęt audio z lat 80, żona już się nie odzywa jak coś ściągnę.Nie usiedzę na dupsku jak w czymś nie dłubię. Nie demontowalne modyfikowanie w aucie przeszło mi po drugim sprzedanym gdy kupiec zapytał a po co to robiłem jemu to nie potrzebne i bez "wypasu" kupi taki sam taniej. Powiedziałem niech spada, w niemczech nówki zapłakanych dziadków i babek czekają. W końcu auto zostało w rozliczeniu za nowe i tak po cenie zaniżonej. Sportek pewnie ze względu na mój "licznik" i stan "dineros" na koncie będzie ostatnim śmigadłem, może junior odziedziczy, choć on bardziej do alfy się uśmiecha.
1,7 CRDI "M' ka" Srebrna - wypatrzona: 25-03-2011, zamówiona: 01-04-2011, odebrana: 08-04-2011+ Ssangyong Korando D20T "Śmigamy po okolicach Roztocza"
- skorpion78
- Uzależniony
- Posty: 214
- Rejestracja: 05 paź 2019, 23:33
- Czym jeżdzę: Kia Sportage III AWD 2.0 CRDI 136
Re: Moja KS3 :)
Oryginalne lampki podświetlenie tablicy poddały się Zamówiłem, założyłem. Świeca bardzo ładnie i nie za mocno.
link: https://pl.aliexpress.com/item/10050017 ... 5c0fEanJjZ
link: https://pl.aliexpress.com/item/10050017 ... 5c0fEanJjZ
- skorpion78
- Uzależniony
- Posty: 214
- Rejestracja: 05 paź 2019, 23:33
- Czym jeżdzę: Kia Sportage III AWD 2.0 CRDI 136
Re: Moja KS3 :)
Mała rzecz a cieszy, nowe logo zawitało na klapie w miejsce starego i porysowanego. Logo zaprojektowane, wydrukowane na drukarce 3D i pomalowane.
- Trnc
- Uzależniony
- Posty: 203
- Rejestracja: 19 kwie 2018, 17:49
- Czym jeżdzę: 2.0 DOHC LPG
- Lokalizacja: Śląskie
Re: Moja KS3 :)
No ciekawe to wygląda. Zupełnie inne Auto. Ja się z daleka popatrzy to jakby jakieś audi
Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka
- skorpion78
- Uzależniony
- Posty: 214
- Rejestracja: 05 paź 2019, 23:33
- Czym jeżdzę: Kia Sportage III AWD 2.0 CRDI 136
Re: Moja KS3 :)
Zainstalowałem system monitorowania martwego pola. Chciałem zamontować kontrolki w trójkątnych zaślepkach od lusterek, więc do rozebrania i poprowadzenia kabli trzeba było zdjąć: zderzak tylny, lampy w błotnikach, tylna kanapę, boczki w bagażniku, osłony słupków, osłony progów, boczki drzwi i przeprowadzić dodatkowe kable. System wpinany jest do instalacji pod sygnał kierunkowskazów, sygnał wstecznego i do zasilania po kluczyku (ACC). Całość operacji dość czasochłonna bo zeszło 6 godzin. System który zamówiłem składa się z dwóch mikrofalowych radarów monitorujących strefy martwego pola, dwóch kontrolek i głośniczka. Przetestowałem go dość dokładnie na autostradzie i w korkach w Krakowie. Gdy samochód zbliża się system informuje zapaleniem kontrolki. Jeżeli włączę kierunek, a na pasie obok jest pojazd kontrolka miga intensywnie i z głośnika wydobywa się dźwięk. Radary instalowane są pod zderzakiem. System działa rewelacyjnie, ma duży zasięg
Re: Moja KS3 :)
Serdeczne podziękowania dla Sebastiana Wrońskiego za świetnie wykonaną robotę przy ks3.
Od teraz nowe podświetlenie tylnych kloszy, drzwi oraz progów będzie cieszyć mnie, ale i małżonkę.
Raz jeszcze dziękujemy i serdecznie pozdrawiamy.
Zdjęcia zostaną wrzucone po powrocie z urlopu.
Od teraz nowe podświetlenie tylnych kloszy, drzwi oraz progów będzie cieszyć mnie, ale i małżonkę.
Raz jeszcze dziękujemy i serdecznie pozdrawiamy.
Zdjęcia zostaną wrzucone po powrocie z urlopu.
-
- MODERATOR
- Posty: 501
- Rejestracja: 13 paź 2010, 13:58
- Czym jeżdzę: Sportage 2.0 crdi 184KM, AT, 4WD
- Lokalizacja: Kraków
Re: Moja KS3 :)
Sebastian, napisz proszę jak ogarnięty został demontaż przekładni kątowej (moja wersja to diesel 2.0 crdi, chyba tak jak Twoja) . Byłem u dwóch speców w KRK i każdy stwierdził, że konieczne jest odkręcenie DPFa , bo jest na kursie kolizyjnym z przekładnią kątową. Problem w tym, że szpilki mocujące DPF do katalizatora są tak skorodowane, że trzeba je ciąć, a nie sposób dostać te szpilki, nawet w ASO (gość w ASO zaproponował mi nowy DPF za 14k netto , bo ... szpilki są dostarczane razem z nowym DPFem i nie występuje to jako osobna część). W żadnym sklepie moto też nie mają tego w katalogach. To samo dot. uszczelek pod DPF (jest tylko ta od strony katalizatora, tej od strony silnika nie ma) Co dziwne, jest pełno zestawów (uszczelki, śruby, szpilki) do CEEDa, ProCEEDa, Vengi, Soula itp - do Sportka nie ma!
Reasumując, czy faktycznie trzeba odkręcać DPFa, żeby zdjęć przekładnie kątową ?
Reasumując, czy faktycznie trzeba odkręcać DPFa, żeby zdjęć przekładnie kątową ?
- gisio
- Nasz Człowiek
- Posty: 749
- Rejestracja: 10 gru 2016, 12:02
- Czym jeżdzę: Cadenza 3,5 V6 A/T 286 KM
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Moja KS3 :)
Nie trzeba odkręcać DPF żeby dostać się do przekładni kątowej. Serwisujesz swoje auto w ASO?
„ … kiedy jestem trzeźwy i w dobrej formie krzywdzę ludzi … „
- skorpion78
- Uzależniony
- Posty: 214
- Rejestracja: 05 paź 2019, 23:33
- Czym jeżdzę: Kia Sportage III AWD 2.0 CRDI 136
Re: Moja KS3 :)
Dzięki gisio za zaangażowanie i podpowiedź. Kolega jest na grupie na FB, tam mu odpisałem i przekierowałem do gościa w Krakowie który smarował wielowypust w przekładni. Ma nawet taka sama wersję AT i 2.0 CRDI 184hp.
-
- MODERATOR
- Posty: 501
- Rejestracja: 13 paź 2010, 13:58
- Czym jeżdzę: Sportage 2.0 crdi 184KM, AT, 4WD
- Lokalizacja: Kraków
Re: Moja KS3 :)
Dziękuję kolegom, w szczególności Sebastianowi - teraz czekam na namiar na mechanika, od kolegi którego polecił Sebastian... taki łańcuch poleceń się zrobił . Nie wiem co prawda czy ten mechanik coś pomoże bo ponoć zarzekał się, że nigdy więcej takiej roboty ... W ostateczności wrócę do speca od skrzyń AT który postawił diagnozę że raczej bez ściągnięcia DPFa się nie obejdzie. Już ogarnąłem uszczelki i śruby których nigdzie nie ma , z pomocą szwagra z ASO Hyundai (dobrze że to te same podzespoły), a jak zdemontuje DPFa to może dam go od razu do regeneracji - co prawda nie zgłaszał błędów ale przy nalocie blisko 100k, to na pewno idealny nie jest, a może przepłukanie uwolni dodatkowe koniki do moich 220
Tak czy inaczej muszę ten nieszczęsny wielowypust natłuścić, bo się kurna w fabryce 5 gram smaru nie chciało nałożyć . Swoją drogą ciekaw jestem czy jakby zorganizowaną grupą nie wszcząć postępowania ws. "wady konstrukcyjnej" ew. "zaniedbania" skutkującego ewidentnym uszkodzeniem elementu, którego można by uniknąć niskim nakładem kosztów (bo ileż może kosztować 5 g smaru)... wiem, droga przez mękę, worek pieniędzy, na adwokata, i to wszystko dla modelu, który już ma 3ciego następcę... Jednak historia nasza pokazuje że czasem warto (koledzy z początków forum 2010/2011 pamiętają akcje w TVN Turbo ) Ciekaw jestem czy ten temat został rozwiązany w kolejnych modelach?
Tak czy inaczej muszę ten nieszczęsny wielowypust natłuścić, bo się kurna w fabryce 5 gram smaru nie chciało nałożyć . Swoją drogą ciekaw jestem czy jakby zorganizowaną grupą nie wszcząć postępowania ws. "wady konstrukcyjnej" ew. "zaniedbania" skutkującego ewidentnym uszkodzeniem elementu, którego można by uniknąć niskim nakładem kosztów (bo ileż może kosztować 5 g smaru)... wiem, droga przez mękę, worek pieniędzy, na adwokata, i to wszystko dla modelu, który już ma 3ciego następcę... Jednak historia nasza pokazuje że czasem warto (koledzy z początków forum 2010/2011 pamiętają akcje w TVN Turbo ) Ciekaw jestem czy ten temat został rozwiązany w kolejnych modelach?
- skorpion78
- Uzależniony
- Posty: 214
- Rejestracja: 05 paź 2019, 23:33
- Czym jeżdzę: Kia Sportage III AWD 2.0 CRDI 136
Re: Moja KS3 :)
Mała rzecz a cieszy. W końcu się zebrałem i okleiłem ten jeden jedyny srebrny paskudny plastik w kierownicy
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika