Strona 8 z 10

Re: KS3 Thomastera

: 13 lut 2018, 21:18
autor: Thomaster
Odnośnie jasności to zobaczymy jak to będzie świecić jak tylko znajdę chwilę żeby do tego pzysiąść. W lampach od sportka na kierunkach nie ma diod ani z przodu ani z tyłu niestety.

Re: KS3 Thomastera

: 13 lut 2018, 22:26
autor: Owca007
W droższych wersjach są ale tylko w lusterku i tu też zonk bo są tylko po bokach, a to co zdaje się, że święci to odbicia na kloszu.

Re: KS3 Thomastera

: 14 lut 2018, 08:25
autor: Owca007
Można ale wtedy rozklejanie całej lampy Cię czeka. No i wtedy to można już coś od Niemców wziąć i podpasować gotowe rozwiązania, bo oni tak to montują.

Re: KS3 Thomastera

: 14 kwie 2018, 22:08
autor: Thomaster
Nadszedł czas aby powymieniać co nieco w układzie jezdnym Sportka. W pierwszej kolejności luzy w zawieszeniu - końcówki drążków, sworznie i tuleje wahacza - to w ASO.
Sam postanowiłem zabrać się za hamulce - bynajmniej nie z powodu aby przyoszczędzić na wymianie, ale dlatego, że chciałem mieć pewność, że wszystko będzie zrobione tak jak chcę - czyli dokładnie i porządnie.

Po konsultacjach z Adamem wybór padł na tarcze Rotingera oraz klocki Textara.

4.jpg


Przód:
- tarcze Rotinger 20374/T5
- klocki Textar 2520501

Tył:
- tarcze Rotinger 1747/T5
- klocki 2529201

Do tego smar Textar Cera-tec i zmywacz do hamulców.

Cała zabawa zajęła mi dobre 6 godzin, ale robiłem to po raz pierwszy, a poza tym jak już wspomniałem chciałem żeby było porządnie. Wszystko oczyszczone, tłoczki nasmarowane, stary smar z prowadnic usunięty (po przejechanych 70kkm miał już dziwną konsystencję) i zastąpiony nowym.
Zgodnie z sugestią Adama wymieniłem też śruby mocujące tarcze na wersję imbusową.
Pewne problemy napotkałem przy tylnych tarczach bo wbrew wszelkim napotkanym opisom regulacja ręcznego w 1.6 GDI nie jest na dole piasty, ale u góry - poza tym była tak zapieczona, że nie mogłem jej ruszyć przez dedykowany otwór więc poluzowałem linki ręcznego w tunelu i udało się zdjąć tarcze. Nie obyło się też bez kupna dodatkowego klucza w rozmiarze 14 żeby odręcić jarzma schowaną w uchu wahacza...
Po wymianie wszystko działa jak należy - muszę jeszcze podjechać w wolnej chwili na stację diagnostyczną żeby sprawdzić czy udało mi się tak wyregulować ręczny, że siła hamowania jest jednakowa dla obydwu kół.

3.jpg


1.jpg


Koszty wszystkich materiałów wyniosły ok. 1 tys. zł. Satysfakcja z dobrze wykonanej pracy - bezcenna :bigok:

Re: KS3 Thomastera

: 14 kwie 2018, 22:49
autor: Owca007
Tomek jestem pełen podziwy jak na elektryka [zlosnikok] O niczym nie zapomniałeś i widzę nawet zacisk wisi na jakimś drucie, a nie na przewodzie normalnie miód dla oczu no i kobyłka dla BHP jakbym sam to robił :bigok:. Zobaczysz będziesz zadowolony na chwilę obecną to do 9 na 10 auta wkładam taki zestaw i jest super. No i wygląd parę kucy do przodu. Co do ręcznego to pewnie regulacja już chodzi płynnie więc w razie czego od razu na stacji się podreguluje :). Na początku będzie słabiej brał bo musi się środek bębna dotrzeć do klocków.

No i pytanie :eviladmin:
Kompresor czy inne sprężone powietrze było aby wszystko ładnie przedmuchać i wyczyścić :P.
I dlaczego ten zacisk jest jedno-tłoczkowy :wamp:

Re: KS3 Thomastera

: 15 kwie 2018, 00:06
autor: Thomaster
Oczywiście, że kompresor był pod ręką, a zacisk prawilnie na trytytce przywiązany do sprężyny :) Kobyłki dla pewności dwie - jedna pod próg, druga pod wahacz.
Do mojego "demona mocy" jeden tłoczek w zupełności wystarczy ;)

Re: KS3 Thomastera

: 15 kwie 2018, 07:01
autor: czyzyk64
Brawo , wyszło super. Gdzie kupowałeś zestaw , jakieś aleg.... czy inny sprzedawca?

Re: KS3 Thomastera

: 15 kwie 2018, 10:54
autor: puder12
Brawo dla Ciebie - super robota. Podaj namiary na sklepy z częściami - ułatwisz życie kolegom z forum.

Re: KS3 Thomastera

: 15 kwie 2018, 19:30
autor: diselboy
@Tomaster
a widzisz, gdybyś sie wcześniej pochwalił to bym Ci zdradził jak sobie poradzić ze zdjęciem tarczo bębna bez rozkręcania połowy śrubek przy ręcznym. a tą upierdliwą 14 wykręcisz gdy zejmiesz mocowanie górnego wachacza, to przy zacisku hamulca, śruba wyłazi bez problemu potrzebne tylko dobre podparcie auta aby zbytnio nie opadło.Twoją całą robote ogarniam (teraz :rotfl2: ) w max 2 godziny w czym sporo czasu zajęło by :pub: i gadanie o :doopa3: Maryny.

Re: KS3 Thomastera

: 15 kwie 2018, 20:08
autor: Thomaster
Pewnie jakbym to drugi raz robił to też zajęłoby mi to połowę czasu, ale najwięcej pracy poświęciłem na porządne wyszlifowanie jarzma w miejscach osadzenia blaszek do klocków i wszelkiego typu inne czyszczenia.

Re: KS3 Thomastera

: 15 kwie 2018, 21:08
autor: Owca007
Tak jest zawsze jeżeli jest sprzęt i narzędzia to robi się dużo szybciej. Ja chyba będę robił pod słabszego sportka jarzma pod zaciski bo naród pyta.

Re: KS3 Thomastera

: 18 kwie 2018, 17:48
autor: danus1980
Zestaw super, sam się nad takim zastanawiam, tylko czy nie lepiej było zamówić w wersji gt graphite line z dodatkową powłoką antykorozyjną, a różnica w cenie to jakieś 60 zeta na całości i kilka dni czekania.

Re: KS3 Thomastera

: 18 kwie 2018, 19:07
autor: Thomaster
Szczerze to nie wiedzialem, że takie są ;)

Re: KS3 Thomastera

: 07 maja 2018, 21:51
autor: danus1980
Rotinger gt graphite line, ostatecznie udało się kupić po 224 zł za sztuke na przód.
20180507_170606 (1).jpg

20180507_170633 (1).jpg
20180507_170633 (1).jpg (233.54 KiB) Przejrzano 12579 razy

Re: KS3 Thomastera

: 08 maja 2018, 00:48
autor: Thomaster
:oki:

Re: KS3 Thomastera

: 08 maja 2018, 07:27
autor: Owca007
Szczerze Panowie, przerabiałem jedne i drugie i powiem, że nie ma jakiejś super różnicy w etapie pokrywania się warstwą rdzy lotnej. Dopiero jak sam swoje hamulce serwisowałem to wyczyściłem i zakonserwowałem po swojemu i jak na razie spokój zrobiły się tylko ciemniejsze. Mowa o powierzchniach które nie biorą udziały w hamowaniu.

Re: KS3 Thomastera

: 09 wrz 2018, 21:39
autor: puder12
Thomaster,

Jak oceniasz skuteczność hamowania po wymianie tarcz i klocków. Prawdziwe jest to co pisze sprzedawca:

Ulepszone hamowanie poprzez tuning.
W porównaniu ze standardowymi tarczami hamulcowymi, innowacyjne rozwiązanie NAWIERCANIA i FREZOWANIA pozwala na uzyskanie większego współczynnika tarcia już w początkowej fazie hamowania. To oznacza krótsza drogę hamowania i skuteczniejsze hamulce.

Re: KS3 Thomastera

: 10 wrz 2018, 07:38
autor: Thomaster
Być może przy pomiarach długości drogi hamowania faktycznie wychodzi to lepiej. Ja osobiście nie mam odczucia, że coś się polepszyło. Na pewno nie jest gorzej niż na oryginalnych tarczach z pierwszego montażu KIA.

Re: KS3 Thomastera

: 10 wrz 2018, 08:58
autor: puder12
To ważne, bo ja po wymianie oryginalnych tarcz KIA po 90 kkm na TRW wyraźnie odczuwam słabsze hamowanie.

A czy w zestawie z klockami były blaszki, bo na aukcjach które znalazłem jakoś ich nie widać na fotkach ani w opisie.

Re: KS3 Thomastera

: 10 wrz 2018, 09:32
autor: Owca007
Z doświadczenia powiem tak są dwa rodzaje klocków Textara. Już tłumaczę, to są te same klocki niczym się nie różnią poza numerem katalogowym i minimalnie ceną jakieś 30-40zł. Te droższe mają blaszki te tańsze nie. Spotkałem się z tym już kilka razy. Jest tylko sprawa która wygląda następująco: dzieje się to w 99% w automatach kiedy nie wymienia się blaszek klocki są luźniejsze i wtedy na samym dohamowaniu jest charakterystyczne cyk przed zatrzymaniem. Jednych drażni innych nie ale to tak jak ubierać nowe spodnie na śmierdzące majtki :).

Re: KS3 Thomastera

: 10 wrz 2018, 11:50
autor: Thomaster
Ja zamawiałem Textara z blaszkami. Poszukałem oferty w której szczegółowo opisana była zawartość, czyli klocki + blaszki.