KS3 Thomastera
-
- Bywalec
- Posty: 145
- Rejestracja: 23 kwie 2016, 11:16
- Czym jeżdzę: KIA SPORTAGE III XL, 2.0 CRDI, AWD
Re: KS3 Thomastera
Błyskawicznie działają
- Thomaster
- Expert
- Posty: 1469
- Rejestracja: 21 sty 2015, 01:25
- Czym jeżdzę: 1,6 GDI, 2012, XXL - very limited ;)
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: KS3 Thomastera
I kolejny potrzebny (przynajmniej moim dzieciakom) mod - gniazdo 12V zamontowane w tylnej części osłony schowka / podłokietnika. Wykorzystałem oryginalne gniazdo z kupionego kiedyś panelu do przodu auta. Zasilanie podpięte pod ten sam sygnał który podłączyłem w bagażniku czyli stałe 12V przez bezpiecznik 10A.
- czyzyk64
- Expert
- Posty: 1178
- Rejestracja: 16 sie 2013, 06:45
- Czym jeżdzę: kia sportage III
- Lokalizacja: 3 miasto
Re: KS3 Thomastera
Dobry pomysł z tym gniazdem na stałe 12V, zwłaszcza jak się ma fajna latarkę . Będę musiał cosik pomyśleć. Tomek , nie za nisko ?
- Owca007
- Kia Masta
- Posty: 3387
- Rejestracja: 12 sie 2015, 07:35
- Czym jeżdzę: A4 B9 Quattro Avant lepsze od kia :D
- Lokalizacja: Jaźwina- dolnośląskie
Re: KS3 Thomastera
Montuje się gniazdo zapalniczki lub port USB bo to jest naprawdę ważne jak ktoś wspczesny z tyłu jeździ.
Kierowca bombOWCA fanatyk przeróbki i modernizacji motoryzacji
- Thomaster
- Expert
- Posty: 1469
- Rejestracja: 21 sty 2015, 01:25
- Czym jeżdzę: 1,6 GDI, 2012, XXL - very limited ;)
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: KS3 Thomastera
To już chyba ostatnia modyfikacja tylnich lamp
Coś co chciałem zrobić już dawno, ale teraz w końcu jest mozliwość: zamiana miejscami światła wstecznego z kierunkowskazem.
Całość wygląda według mnie znacznie lepiej. Poprawiła się też widoczność kierunkowskazów. Czekam tylko na mocne ledowe żarówki do wstecznego.
Filmik: https://www.youtube.com/watch?v=ygjUsFi-oUI
I kolejny dawno planowany mod. Dość kontrowersyjny, ale nie opierdzielajcie mnie za sensowność czy bezpieczeńswtwo - chcę / potrzebuję to mam Chodzi o upierdliwy dźwięk niezapiętych pasów bezpieczeństwa. Zrobiłem sobie sprytne odłączanie tego komunikatu, a właściwie emulator zapiętego pasa.
Wykorzystałem przekaźnik tego typu: http://www.ase.hoste.pl/4xs.html , a właściwie jego część. Jest to kawałek elektroniki, do którego podpinamy zasilanie 12V żeby był gotowy do pracy. Po podaniu sygnału 12V na pin sterujący elektronika załącza i utrzymuje załączony przekaźnik. Po ponownym podaniu sygnału sterującego przekaźnik jest rozłączany. Przerobiłem wersję zwierną na rozwierną bo na tej zasadzie działa to w Sportage'u (przy odpiętym pasie bezpieczeństwa sygnały dwóch kabli które idą do klamry są zwarte). Odnalazłem kable w wiązce, rozciąłem jeden z nich i wstawiłem w obwód mój przekaźnik. Całość sterowana jest małym mikroswitchem, który umiejcowiłem tutaj:
Plusem tego rozwiązania jest to, że po wyjęciu kluczyka ze stacyjki obwód wraca do stanu pierwotnego czyli sygnalizacja niezapiętych pasów znów działa.
Coś co chciałem zrobić już dawno, ale teraz w końcu jest mozliwość: zamiana miejscami światła wstecznego z kierunkowskazem.
Całość wygląda według mnie znacznie lepiej. Poprawiła się też widoczność kierunkowskazów. Czekam tylko na mocne ledowe żarówki do wstecznego.
Filmik: https://www.youtube.com/watch?v=ygjUsFi-oUI
I kolejny dawno planowany mod. Dość kontrowersyjny, ale nie opierdzielajcie mnie za sensowność czy bezpieczeńswtwo - chcę / potrzebuję to mam Chodzi o upierdliwy dźwięk niezapiętych pasów bezpieczeństwa. Zrobiłem sobie sprytne odłączanie tego komunikatu, a właściwie emulator zapiętego pasa.
Wykorzystałem przekaźnik tego typu: http://www.ase.hoste.pl/4xs.html , a właściwie jego część. Jest to kawałek elektroniki, do którego podpinamy zasilanie 12V żeby był gotowy do pracy. Po podaniu sygnału 12V na pin sterujący elektronika załącza i utrzymuje załączony przekaźnik. Po ponownym podaniu sygnału sterującego przekaźnik jest rozłączany. Przerobiłem wersję zwierną na rozwierną bo na tej zasadzie działa to w Sportage'u (przy odpiętym pasie bezpieczeństwa sygnały dwóch kabli które idą do klamry są zwarte). Odnalazłem kable w wiązce, rozciąłem jeden z nich i wstawiłem w obwód mój przekaźnik. Całość sterowana jest małym mikroswitchem, który umiejcowiłem tutaj:
Plusem tego rozwiązania jest to, że po wyjęciu kluczyka ze stacyjki obwód wraca do stanu pierwotnego czyli sygnalizacja niezapiętych pasów znów działa.
-
- Nasz Człowiek
- Posty: 898
- Rejestracja: 05 kwie 2011, 17:56
- Czym jeżdzę: Sportek 1.6 Biała xl
- Lokalizacja: wawa
Re: KS3 Thomastera
Wielu moich znajomych psioczy na te kierunki w zderzaku. Może w końcu Kia zobaczy twój mod i to zmieni
Zamówiona 12 marca 1.6 xl biała a odebrana 07 listopada.
- Thomaster
- Expert
- Posty: 1469
- Rejestracja: 21 sty 2015, 01:25
- Czym jeżdzę: 1,6 GDI, 2012, XXL - very limited ;)
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: KS3 Thomastera
Rozmawialiśmy już o tym jakiś czas temu z Mariuszem, ale odpuściliśmy temat ze względu na wsteczny w klapie w wersjach przedliftowych. Po zamianie nie byłyby widoczne światła awaryjne przy otwartej klapie. W lampach poliftowych wróciliśmy do tematu - tutaj wsteczny jest w bocznych lampach więc nie ma problemu ze zmianą. Trzeba tylko przepiąć kable i zmienić żarówki na W16W w kolorze pomarańczonym.
- paolo82
- Uzależniony
- Posty: 298
- Rejestracja: 06 kwie 2011, 22:09
- Czym jeżdzę: Kia Sportage XL+ 2.0 DOHC, techno orange, limited edition
- Lokalizacja: dolnoślaskie
Re: KS3 Thomastera
Kierunki w leflektorze tylnym bdb pomysł, lepiej go widać. Wsteczny na dole jest lepszym rozwiązaniem i tak kia powinna to zrobić.
Efekt twoich lamp jest super. Zlecenia przyjmujesz na przeróbkę tych po,FL lamp?-p
Efekt twoich lamp jest super. Zlecenia przyjmujesz na przeróbkę tych po,FL lamp?-p
- Thomaster
- Expert
- Posty: 1469
- Rejestracja: 21 sty 2015, 01:25
- Czym jeżdzę: 1,6 GDI, 2012, XXL - very limited ;)
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: KS3 Thomastera
Zlecenia przyjmujesz na przeróbkę tych po,FL lamp?-p
Mogę przerobić - nie ma problemu
- Thomaster
- Expert
- Posty: 1469
- Rejestracja: 21 sty 2015, 01:25
- Czym jeżdzę: 1,6 GDI, 2012, XXL - very limited ;)
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: KS3 Thomastera
NIe udało mi się dzisiaj powalczyć dalej z licznikiem więc postanowiłem jakoś spozytkować wieczorny czas
Nie mogąc doczekać się na nowe ledowe żarówki do wstecznego z Chin postanowiłem zrobić sobie swoje
Technika wykonania oparta oczywiście o moją ulubioną taśmę ledową . Wykorzystałem rurkę o średnicy ok 20mm (ze strzykawki). Okleiłem ją wartswą taśmy kaptonowej (odpornej na temperaturę) tak zapobiegawczo żeby plastik rurki nie odkształcił się gdybym kiedyś np. cofał przez 15 minut Na to taśma dwustrona Nitto Tape i na to paski taśmy ledowej. Następnie lutowanie i wklejenie trzpienia (użyłem Poxipola). Wykorzystałem trzpień ze starej żarówki do kierunków co ma tą zaletę, że żarówka P21W biała i pomaranczowa ma trochę inny rozstaw bolców mocujących co powoduje że dość ciężko wkręcić białą w miejsce przeznaczone w oryginale dla pomarańczowej (szczególnie w Sportkach gdzie do wymiany żarówki kierunkowskazu teoretycznie trzeba zdjąć zderzak...)
Efekt 48 ledów przerósł moje oczekiwania i zastanawiam się czy będę wymieniał na te chińskie jak przyjdą
Żarówka:
Porównianie świecenia ledowej DIY i zwykłej bańkowej P21W Tungsrama:
Nie mogąc doczekać się na nowe ledowe żarówki do wstecznego z Chin postanowiłem zrobić sobie swoje
Technika wykonania oparta oczywiście o moją ulubioną taśmę ledową . Wykorzystałem rurkę o średnicy ok 20mm (ze strzykawki). Okleiłem ją wartswą taśmy kaptonowej (odpornej na temperaturę) tak zapobiegawczo żeby plastik rurki nie odkształcił się gdybym kiedyś np. cofał przez 15 minut Na to taśma dwustrona Nitto Tape i na to paski taśmy ledowej. Następnie lutowanie i wklejenie trzpienia (użyłem Poxipola). Wykorzystałem trzpień ze starej żarówki do kierunków co ma tą zaletę, że żarówka P21W biała i pomaranczowa ma trochę inny rozstaw bolców mocujących co powoduje że dość ciężko wkręcić białą w miejsce przeznaczone w oryginale dla pomarańczowej (szczególnie w Sportkach gdzie do wymiany żarówki kierunkowskazu teoretycznie trzeba zdjąć zderzak...)
Efekt 48 ledów przerósł moje oczekiwania i zastanawiam się czy będę wymieniał na te chińskie jak przyjdą
Żarówka:
Porównianie świecenia ledowej DIY i zwykłej bańkowej P21W Tungsrama:
- czyzyk64
- Expert
- Posty: 1178
- Rejestracja: 16 sie 2013, 06:45
- Czym jeżdzę: kia sportage III
- Lokalizacja: 3 miasto
Re: KS3 Thomastera
Made in Poland lepszy od made in China . Ale daje.
-
- Nasz Człowiek
- Posty: 898
- Rejestracja: 05 kwie 2011, 17:56
- Czym jeżdzę: Sportek 1.6 Biała xl
- Lokalizacja: wawa
Re: KS3 Thomastera
Zwykła wygląda jak kierunek.
Zamówiona 12 marca 1.6 xl biała a odebrana 07 listopada.
- Thomaster
- Expert
- Posty: 1469
- Rejestracja: 21 sty 2015, 01:25
- Czym jeżdzę: 1,6 GDI, 2012, XXL - very limited ;)
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: KS3 Thomastera
Dawno nic nie zmieniałem Zima idzie i za namową Mariusza (a jak ) postanowiłem podorzucać trochę ciepła do auta. Taśma do podgrzewanej kierownicy wciąż w drodze z Koeri, ale przydałoby się jeszcze grzanie tyłka. Problem w tym, że postnowiłem zastosowac oryginalne przełączniki od ogrzewania siedzeń, a w tej chwili miejsca te sa zajęte prez dołożone włączniki: kamery na przód, bezprzewodowego ładowania telefonu i emulatora zapiętych pasów. Trzebaby więc gdzieś przenieść wszystkie włączniki.
Przy zmianie licznika dostałem oprócz ramki całą poliftową obudowę licznika razem z wlotami powietrza itp. Stwierdziłem, że fajnie byłoby ją założyc bo odcień pasowałby do ramki radia. Problemem było jednak to, że ja odpalam auto z kluczyka, a obudowa jest do wersji z guzikiem. Postanowiłem wykorzystać miejsce po przycisku do zamontowania zespołu przełączników. Nie mogłem znaleźć żadnych gotowych rozwiązań więc postanowiłem zbudgować od podstaw przełącznik według własnego projektu.
Zacząłem od zabawy w paincie (program graficzny dla zaawansowanych ) i wyszło mi coś takiego:
Następnie wydruk na folii:
Kolejny etap to zabawa w dopasowywanie materiałów i kombinowanie jak to będzie wyglądało podświetlone ledami. Ostatecznie wyszło tak, że wydruk na folii zalaminowałem, podkleiłem jeszcze jedną wartstwę wydrukowaną na kartce i całość nakleiłem na kółko z wyciętej pleksy. Średnica włącznika to 41mm.
Następnie na trochę większym kółku rozpocząłem zabawę z budowaniem elektryki przełącznika.
Założenie było takie że będą 4 microswitche, które będą sterowały modułami przekaźników 4WSP - takimi jakich użyłem do budowy emulatora pasów. Do tego podświetlenie - czerwony taki jak podświetlenie pozostałych przełączników w aucie - oczyciście załączany razem ze światłami i wpięty w linię z regulacją intensywności świecenia i drugi kolor informujący o załączeniu danej funkcji. Akurat miałem do dyspozycji diody RGB więc postanowiłem wykorzystać kolor niebieski, ale w ten sposób że -przy włączeniu którejś z funkcji przełącznika w dzień ikonka podświetla się na niebiesko, a w nocy niebieski jest miksowany z załączonym czerwonym podświetleniem i wychdzi coś między różem a fioletem - mniej oczojebitne
Próbne odpalenie z czerwonym podświetleniem:
Przy zmianie licznika dostałem oprócz ramki całą poliftową obudowę licznika razem z wlotami powietrza itp. Stwierdziłem, że fajnie byłoby ją założyc bo odcień pasowałby do ramki radia. Problemem było jednak to, że ja odpalam auto z kluczyka, a obudowa jest do wersji z guzikiem. Postanowiłem wykorzystać miejsce po przycisku do zamontowania zespołu przełączników. Nie mogłem znaleźć żadnych gotowych rozwiązań więc postanowiłem zbudgować od podstaw przełącznik według własnego projektu.
Zacząłem od zabawy w paincie (program graficzny dla zaawansowanych ) i wyszło mi coś takiego:
Następnie wydruk na folii:
Kolejny etap to zabawa w dopasowywanie materiałów i kombinowanie jak to będzie wyglądało podświetlone ledami. Ostatecznie wyszło tak, że wydruk na folii zalaminowałem, podkleiłem jeszcze jedną wartstwę wydrukowaną na kartce i całość nakleiłem na kółko z wyciętej pleksy. Średnica włącznika to 41mm.
Następnie na trochę większym kółku rozpocząłem zabawę z budowaniem elektryki przełącznika.
Założenie było takie że będą 4 microswitche, które będą sterowały modułami przekaźników 4WSP - takimi jakich użyłem do budowy emulatora pasów. Do tego podświetlenie - czerwony taki jak podświetlenie pozostałych przełączników w aucie - oczyciście załączany razem ze światłami i wpięty w linię z regulacją intensywności świecenia i drugi kolor informujący o załączeniu danej funkcji. Akurat miałem do dyspozycji diody RGB więc postanowiłem wykorzystać kolor niebieski, ale w ten sposób że -przy włączeniu którejś z funkcji przełącznika w dzień ikonka podświetla się na niebiesko, a w nocy niebieski jest miksowany z załączonym czerwonym podświetleniem i wychdzi coś między różem a fioletem - mniej oczojebitne
Próbne odpalenie z czerwonym podświetleniem:
- Thomaster
- Expert
- Posty: 1469
- Rejestracja: 21 sty 2015, 01:25
- Czym jeżdzę: 1,6 GDI, 2012, XXL - very limited ;)
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: KS3 Thomastera
Dodatkowe kółko z plesky do trzymania i uporządkowania wiązki kabli:
I przymiarka całości:
Teraz muszę poczekać na moduły przekaźników i wymyślć jakiś sposób zamontowania przekaźnika. Albo będzie wklejka na żywicę albo wymyślę jakieś przykręcane mocowanie. Później jeszcze dopasowanie jasności niebieskich ledów i zmontowanie tego w całość.
I przymiarka całości:
Teraz muszę poczekać na moduły przekaźników i wymyślć jakiś sposób zamontowania przekaźnika. Albo będzie wklejka na żywicę albo wymyślę jakieś przykręcane mocowanie. Później jeszcze dopasowanie jasności niebieskich ledów i zmontowanie tego w całość.
- Owca007
- Kia Masta
- Posty: 3387
- Rejestracja: 12 sie 2015, 07:35
- Czym jeżdzę: A4 B9 Quattro Avant lepsze od kia :D
- Lokalizacja: Jaźwina- dolnośląskie
Re: KS3 Thomastera
Ja pierdziele respekt człowieku Super to wyszło.
Kierowca bombOWCA fanatyk przeróbki i modernizacji motoryzacji
- Thomaster
- Expert
- Posty: 1469
- Rejestracja: 21 sty 2015, 01:25
- Czym jeżdzę: 1,6 GDI, 2012, XXL - very limited ;)
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: KS3 Thomastera
Dzięki Jeszcze troche pracy mi z tym zostało. Zastanawiam się czy zostawiać to czerwone podświetlenie naokoło przełącznika czy wyeliminować ten efekt.
-
- Uzależniony
- Posty: 167
- Rejestracja: 20 sie 2013, 21:01
- Czym jeżdzę: 1.6 GDI 135 KM Techno Orange
- Lokalizacja: Oswiecim
Re: KS3 Thomastera
Tomek masz talent powinieneś pracować w branży projektowej samochodów i to by były samochody marzeń .
- czyzyk64
- Expert
- Posty: 1178
- Rejestracja: 16 sie 2013, 06:45
- Czym jeżdzę: kia sportage III
- Lokalizacja: 3 miasto
Re: KS3 Thomastera
Ja bym zostawił z tym czerwonym podświetleniem. Wyszło naprawdę super.
-
- Bywalec
- Posty: 116
- Rejestracja: 31 maja 2016, 00:38
- Czym jeżdzę: Sportage III 1,7 crdi
Optima 1,7 crdi - Lokalizacja: Nowe Miasto nad Pilicą
Re: KS3 Thomastera
Wielki szacunek, masz talent, śledzę Twoje poczynania i chylę czoła
- Thomaster
- Expert
- Posty: 1469
- Rejestracja: 21 sty 2015, 01:25
- Czym jeżdzę: 1,6 GDI, 2012, XXL - very limited ;)
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: KS3 Thomastera
Przełącznik zamocowany w obudowie licznika:
Czekam na moduły sterowania przekaźnikami i graty do grzanej kierownicy - jak dojdą to zamontuję całość w aucie.
Czekam na moduły sterowania przekaźnikami i graty do grzanej kierownicy - jak dojdą to zamontuję całość w aucie.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika