KS3 Thomastera

Zdjęcia, filmy z KIA Sportge
Awatar użytkownika
Thomaster
Expert
Posty: 1409
Rejestracja: 21 sty 2015, 01:25
Czym jeżdzę: 1,6 GDI, 2012, L - very limited ;)
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: KS3 Thomastera

Postautor: Thomaster » 14 kwie 2018, 22:08

Nadszedł czas aby powymieniać co nieco w układzie jezdnym Sportka. W pierwszej kolejności luzy w zawieszeniu - końcówki drążków, sworznie i tuleje wahacza - to w ASO.
Sam postanowiłem zabrać się za hamulce - bynajmniej nie z powodu aby przyoszczędzić na wymianie, ale dlatego, że chciałem mieć pewność, że wszystko będzie zrobione tak jak chcę - czyli dokładnie i porządnie.

Po konsultacjach z Adamem wybór padł na tarcze Rotingera oraz klocki Textara.

4.jpg


Przód:
- tarcze Rotinger 20374/T5
- klocki Textar 2520501

Tył:
- tarcze Rotinger 1747/T5
- klocki 2529201

Do tego smar Textar Cera-tec i zmywacz do hamulców.

Cała zabawa zajęła mi dobre 6 godzin, ale robiłem to po raz pierwszy, a poza tym jak już wspomniałem chciałem żeby było porządnie. Wszystko oczyszczone, tłoczki nasmarowane, stary smar z prowadnic usunięty (po przejechanych 70kkm miał już dziwną konsystencję) i zastąpiony nowym.
Zgodnie z sugestią Adama wymieniłem też śruby mocujące tarcze na wersję imbusową.
Pewne problemy napotkałem przy tylnych tarczach bo wbrew wszelkim napotkanym opisom regulacja ręcznego w 1.6 GDI nie jest na dole piasty, ale u góry - poza tym była tak zapieczona, że nie mogłem jej ruszyć przez dedykowany otwór więc poluzowałem linki ręcznego w tunelu i udało się zdjąć tarcze. Nie obyło się też bez kupna dodatkowego klucza w rozmiarze 14 żeby odręcić jarzma schowaną w uchu wahacza...
Po wymianie wszystko działa jak należy - muszę jeszcze podjechać w wolnej chwili na stację diagnostyczną żeby sprawdzić czy udało mi się tak wyregulować ręczny, że siła hamowania jest jednakowa dla obydwu kół.

3.jpg


1.jpg


Koszty wszystkich materiałów wyniosły ok. 1 tys. zł. Satysfakcja z dobrze wykonanej pracy - bezcenna :bigok:

Awatar użytkownika
Owca007
Kia Masta
Posty: 3110
Rejestracja: 12 sie 2015, 07:35
Czym jeżdzę: Kia Sportage 2.0 CRDI XL + Dużo Więcej + CHIP :)
Gadu Gadu: 1487770
Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie

Re: KS3 Thomastera

Postautor: Owca007 » 14 kwie 2018, 22:49

Tomek jestem pełen podziwy jak na elektryka [zlosnikok] O niczym nie zapomniałeś i widzę nawet zacisk wisi na jakimś drucie, a nie na przewodzie normalnie miód dla oczu no i kobyłka dla BHP jakbym sam to robił :bigok:. Zobaczysz będziesz zadowolony na chwilę obecną to do 9 na 10 auta wkładam taki zestaw i jest super. No i wygląd parę kucy do przodu. Co do ręcznego to pewnie regulacja już chodzi płynnie więc w razie czego od razu na stacji się podreguluje :). Na początku będzie słabiej brał bo musi się środek bębna dotrzeć do klocków.

No i pytanie :eviladmin:
Kompresor czy inne sprężone powietrze było aby wszystko ładnie przedmuchać i wyczyścić :P.
I dlaczego ten zacisk jest jedno-tłoczkowy :wamp:
Kierowca bombOWCA fanatyk przeróbki i modernizacji motoryzacji :)

Awatar użytkownika
Thomaster
Expert
Posty: 1409
Rejestracja: 21 sty 2015, 01:25
Czym jeżdzę: 1,6 GDI, 2012, L - very limited ;)
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: KS3 Thomastera

Postautor: Thomaster » 15 kwie 2018, 00:06

Oczywiście, że kompresor był pod ręką, a zacisk prawilnie na trytytce przywiązany do sprężyny :) Kobyłki dla pewności dwie - jedna pod próg, druga pod wahacz.
Do mojego "demona mocy" jeden tłoczek w zupełności wystarczy ;)

Awatar użytkownika
czyzyk64
Expert
Posty: 1198
Rejestracja: 16 sie 2013, 06:45
Czym jeżdzę: kia sportage III
Lokalizacja: 3 miasto

Re: KS3 Thomastera

Postautor: czyzyk64 » 15 kwie 2018, 07:01

Brawo , wyszło super. Gdzie kupowałeś zestaw , jakieś aleg.... czy inny sprzedawca?

Awatar użytkownika
puder12
MODERATOR
Posty: 2269
Rejestracja: 16 mar 2012, 11:03
Czym jeżdzę: 1.7 CRDI XL
Lokalizacja: 3miasto

Re: KS3 Thomastera

Postautor: puder12 » 15 kwie 2018, 10:54

Brawo dla Ciebie - super robota. Podaj namiary na sklepy z częściami - ułatwisz życie kolegom z forum.

Awatar użytkownika
diselboy
Expert
Posty: 993
Rejestracja: 09 kwie 2011, 08:55
Czym jeżdzę: KIa Sportage III 1,7 CRDI "M" , Fiat Stilo1,9 JTD, 8 rowerów
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski

Re: KS3 Thomastera

Postautor: diselboy » 15 kwie 2018, 19:30

@Tomaster
a widzisz, gdybyś sie wcześniej pochwalił to bym Ci zdradził jak sobie poradzić ze zdjęciem tarczo bębna bez rozkręcania połowy śrubek przy ręcznym. a tą upierdliwą 14 wykręcisz gdy zejmiesz mocowanie górnego wachacza, to przy zacisku hamulca, śruba wyłazi bez problemu potrzebne tylko dobre podparcie auta aby zbytnio nie opadło.Twoją całą robote ogarniam (teraz :rotfl2: ) w max 2 godziny w czym sporo czasu zajęło by :pub: i gadanie o :doopa3: Maryny.
1,7 CRDI "M' ka" Srebrna - wypatrzona: 25-03-2011, zamówiona: 01-04-2011, odebrana: 08-04-2011+ AR MiTo :kierownik: "Śmigamy po okolicach Roztocza"

Awatar użytkownika
Thomaster
Expert
Posty: 1409
Rejestracja: 21 sty 2015, 01:25
Czym jeżdzę: 1,6 GDI, 2012, L - very limited ;)
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: KS3 Thomastera

Postautor: Thomaster » 15 kwie 2018, 20:08

Pewnie jakbym to drugi raz robił to też zajęłoby mi to połowę czasu, ale najwięcej pracy poświęciłem na porządne wyszlifowanie jarzma w miejscach osadzenia blaszek do klocków i wszelkiego typu inne czyszczenia.

Awatar użytkownika
Owca007
Kia Masta
Posty: 3110
Rejestracja: 12 sie 2015, 07:35
Czym jeżdzę: Kia Sportage 2.0 CRDI XL + Dużo Więcej + CHIP :)
Gadu Gadu: 1487770
Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie

Re: KS3 Thomastera

Postautor: Owca007 » 15 kwie 2018, 21:08

Tak jest zawsze jeżeli jest sprzęt i narzędzia to robi się dużo szybciej. Ja chyba będę robił pod słabszego sportka jarzma pod zaciski bo naród pyta.
Kierowca bombOWCA fanatyk przeróbki i modernizacji motoryzacji :)

danus1980
Bywalec
Posty: 74
Rejestracja: 24 wrz 2016, 23:16
Czym jeżdzę: Kia Sportage III 1.6 XL 2012 CASA WHITE
Lokalizacja: Katowice

Re: KS3 Thomastera

Postautor: danus1980 » 18 kwie 2018, 17:48

Zestaw super, sam się nad takim zastanawiam, tylko czy nie lepiej było zamówić w wersji gt graphite line z dodatkową powłoką antykorozyjną, a różnica w cenie to jakieś 60 zeta na całości i kilka dni czekania.

Awatar użytkownika
Thomaster
Expert
Posty: 1409
Rejestracja: 21 sty 2015, 01:25
Czym jeżdzę: 1,6 GDI, 2012, L - very limited ;)
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: KS3 Thomastera

Postautor: Thomaster » 18 kwie 2018, 19:07

Szczerze to nie wiedzialem, że takie są ;)

danus1980
Bywalec
Posty: 74
Rejestracja: 24 wrz 2016, 23:16
Czym jeżdzę: Kia Sportage III 1.6 XL 2012 CASA WHITE
Lokalizacja: Katowice

Re: KS3 Thomastera

Postautor: danus1980 » 07 maja 2018, 21:51

Rotinger gt graphite line, ostatecznie udało się kupić po 224 zł za sztuke na przód.
20180507_170606 (1).jpg

20180507_170633 (1).jpg
20180507_170633 (1).jpg (233.54 KiB) Przejrzano 1101 razy

Awatar użytkownika
Thomaster
Expert
Posty: 1409
Rejestracja: 21 sty 2015, 01:25
Czym jeżdzę: 1,6 GDI, 2012, L - very limited ;)
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: KS3 Thomastera

Postautor: Thomaster » 08 maja 2018, 00:48

:oki:

Awatar użytkownika
Owca007
Kia Masta
Posty: 3110
Rejestracja: 12 sie 2015, 07:35
Czym jeżdzę: Kia Sportage 2.0 CRDI XL + Dużo Więcej + CHIP :)
Gadu Gadu: 1487770
Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie

Re: KS3 Thomastera

Postautor: Owca007 » 08 maja 2018, 07:27

Szczerze Panowie, przerabiałem jedne i drugie i powiem, że nie ma jakiejś super różnicy w etapie pokrywania się warstwą rdzy lotnej. Dopiero jak sam swoje hamulce serwisowałem to wyczyściłem i zakonserwowałem po swojemu i jak na razie spokój zrobiły się tylko ciemniejsze. Mowa o powierzchniach które nie biorą udziały w hamowaniu.
Kierowca bombOWCA fanatyk przeróbki i modernizacji motoryzacji :)

Awatar użytkownika
puder12
MODERATOR
Posty: 2269
Rejestracja: 16 mar 2012, 11:03
Czym jeżdzę: 1.7 CRDI XL
Lokalizacja: 3miasto

Re: KS3 Thomastera

Postautor: puder12 » 09 wrz 2018, 21:39

Thomaster,

Jak oceniasz skuteczność hamowania po wymianie tarcz i klocków. Prawdziwe jest to co pisze sprzedawca:

Ulepszone hamowanie poprzez tuning.
W porównaniu ze standardowymi tarczami hamulcowymi, innowacyjne rozwiązanie NAWIERCANIA i FREZOWANIA pozwala na uzyskanie większego współczynnika tarcia już w początkowej fazie hamowania. To oznacza krótsza drogę hamowania i skuteczniejsze hamulce.

Awatar użytkownika
Thomaster
Expert
Posty: 1409
Rejestracja: 21 sty 2015, 01:25
Czym jeżdzę: 1,6 GDI, 2012, L - very limited ;)
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: KS3 Thomastera

Postautor: Thomaster » 10 wrz 2018, 07:38

Być może przy pomiarach długości drogi hamowania faktycznie wychodzi to lepiej. Ja osobiście nie mam odczucia, że coś się polepszyło. Na pewno nie jest gorzej niż na oryginalnych tarczach z pierwszego montażu KIA.

Awatar użytkownika
puder12
MODERATOR
Posty: 2269
Rejestracja: 16 mar 2012, 11:03
Czym jeżdzę: 1.7 CRDI XL
Lokalizacja: 3miasto

Re: KS3 Thomastera

Postautor: puder12 » 10 wrz 2018, 08:58

To ważne, bo ja po wymianie oryginalnych tarcz KIA po 90 kkm na TRW wyraźnie odczuwam słabsze hamowanie.

A czy w zestawie z klockami były blaszki, bo na aukcjach które znalazłem jakoś ich nie widać na fotkach ani w opisie.

Awatar użytkownika
Owca007
Kia Masta
Posty: 3110
Rejestracja: 12 sie 2015, 07:35
Czym jeżdzę: Kia Sportage 2.0 CRDI XL + Dużo Więcej + CHIP :)
Gadu Gadu: 1487770
Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie

Re: KS3 Thomastera

Postautor: Owca007 » 10 wrz 2018, 09:32

Z doświadczenia powiem tak są dwa rodzaje klocków Textara. Już tłumaczę, to są te same klocki niczym się nie różnią poza numerem katalogowym i minimalnie ceną jakieś 30-40zł. Te droższe mają blaszki te tańsze nie. Spotkałem się z tym już kilka razy. Jest tylko sprawa która wygląda następująco: dzieje się to w 99% w automatach kiedy nie wymienia się blaszek klocki są luźniejsze i wtedy na samym dohamowaniu jest charakterystyczne cyk przed zatrzymaniem. Jednych drażni innych nie ale to tak jak ubierać nowe spodnie na śmierdzące majtki :).
Kierowca bombOWCA fanatyk przeróbki i modernizacji motoryzacji :)

Awatar użytkownika
Thomaster
Expert
Posty: 1409
Rejestracja: 21 sty 2015, 01:25
Czym jeżdzę: 1,6 GDI, 2012, L - very limited ;)
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: KS3 Thomastera

Postautor: Thomaster » 10 wrz 2018, 11:50

Ja zamawiałem Textara z blaszkami. Poszukałem oferty w której szczegółowo opisana była zawartość, czyli klocki + blaszki.

Awatar użytkownika
puder12
MODERATOR
Posty: 2269
Rejestracja: 16 mar 2012, 11:03
Czym jeżdzę: 1.7 CRDI XL
Lokalizacja: 3miasto

Re: KS3 Thomastera

Postautor: puder12 » 11 wrz 2018, 22:19

Myślałem, że numer katalogowy wskazuje na klocki z blaszkami. Chyba jednak nie zawsze.

Istrerdd
Nowy
Posty: 7
Rejestracja: 12 lut 2018, 20:41
Czym jeżdzę: Stinger

Re: KS3 Thomastera

Postautor: Istrerdd » 16 wrz 2018, 21:31

puder12 pisze:Thomaster,

Jak oceniasz skuteczność hamowania po wymianie tarcz i klocków. Prawdziwe jest to co pisze sprzedawca:

Ulepszone hamowanie poprzez tuning.
W porównaniu ze standardowymi tarczami hamulcowymi, innowacyjne rozwiązanie NAWIERCANIA i FREZOWANIA pozwala na uzyskanie większego współczynnika tarcia już w początkowej fazie hamowania. To oznacza krótsza drogę hamowania i skuteczniejsze hamulce.

To akurat jest marketingowy bełkot, bo w rzeczywistości jest odwrotnie. Nawiercane i nacinane tarcze lepiej radzą sobie tylko przy długich hamowaniach gdzie gładkie robią się już za gorące.

danus1980
Bywalec
Posty: 74
Rejestracja: 24 wrz 2016, 23:16
Czym jeżdzę: Kia Sportage III 1.6 XL 2012 CASA WHITE
Lokalizacja: Katowice

Re: KS3 Thomastera

Postautor: danus1980 » 17 wrz 2018, 16:14

dokładnie jak pisze Thomaster, mam ten sam zestaw, pierwsze hamowanie takie sobie ale jak się zagrzeja to faktycznie czuć, że dobrze hamują, no i na pewno są głośne podczas hamowania, ale to taki urok tarcz nacinanych.


Wróć do „FOTO GALERIA”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika

Sitemap