Planuję wymienić hamulce przód (jarzmo + zaciski). Czy ktoś z Szanownych forumowiczów może polecić jakiś rozsądny cenowo sklep ?
Zastanawiam się też nad tarczami ROTINGER https://allegro.pl/oferta/tarcze-rotinger-gt-kia-sportage-sl-2010-300mm-9645122415.
2 litrowy diesel po chipie ok 220 KM, czasem czuję, że przód nie daje rady przy dohamowaniu z większych prędkości - klocki wymieniłem na ceramikę z ATE - jest ciut lepiej, ale zwykłe tarcze pociemniały, obawiam się żeby ich nie przegrzać.
Hamulce przód
- Owca007
- Kia Masta
- Posty: 3387
- Rejestracja: 12 sie 2015, 07:35
- Czym jeżdzę: A4 B9 Quattro Avant lepsze od kia :D
- Lokalizacja: Jaźwina- dolnośląskie
Re: Hamulce przód
Zakładaj większe tarcze i zaciski 2 tłoczkowe. Z sorennto podchodzi .
Kierowca bombOWCA fanatyk przeróbki i modernizacji motoryzacji
-
- MODERATOR
- Posty: 501
- Rejestracja: 13 paź 2010, 13:58
- Czym jeżdzę: Sportage 2.0 crdi 184KM, AT, 4WD
- Lokalizacja: Kraków
Re: Hamulce przód
O widzisz, a z którego rocznika modelowego Sorento?
Znalazłem takie coś:
tarcza: https://allegro.pl/oferta/tarcze-roting ... 9935198907 ?
zacisk: https://allegro.pl/oferta/zacisk-przod- ... 0434433044
Podejdzie ?
Znalazłem takie coś:
tarcza: https://allegro.pl/oferta/tarcze-roting ... 9935198907 ?
zacisk: https://allegro.pl/oferta/zacisk-przod- ... 0434433044
Podejdzie ?
-
- MODERATOR
- Posty: 501
- Rejestracja: 13 paź 2010, 13:58
- Czym jeżdzę: Sportage 2.0 crdi 184KM, AT, 4WD
- Lokalizacja: Kraków
Re: Hamulce przód
Pytanie do kolegi Owca007 - czytałem Twój wątek "Owieczkowa Kijanka " dot. m.in. przeróbki hamulców co trochę ostudziło mój zapał , ale ponieważ przymierzam się do zmiany hamulców tylko z przodu mam kilka pytań:
1. https://www.screencast.com/t/AGnDGtTH czy ten pierścień stalowy na czole tarczy jest konieczny (odsadzenie felgi), czy ma tylko robić efekt wizualny jako pierścień dystansowy? Czy tarcza do Sorento ma też otwór na śrubkę mocującą tarczę do piasty ?
2. Rozumiem, że po założeniu większej tarczy od Sorento trzeba też zastosować nową osłonę tarczy (przykręcaną od tyłu do piasty) - z tego co napisałeś, trzeba je nawiercać aby dało się przykręcić w miejsce fabrycznych śrub, zgadza się ?
3. czy po zamontowaniu zacisków dwutłoczkowych od Sorento, konieczna jest wymiana przewodu hamulcowego - chodzi o to czy fabryczny sięgnie do mocowania przewodu do nowego zacisku ? Jeśli nie to jaka długość jest konieczna ?
4. Jarzmo - czy nowy zacisk dwutłoczkowy da się przykręcić do fabrycznego jarzma ? Wspominałeś w swoim, że wymieniałeś jarzma z zaciskami od Sorento plus adapterki podwyższające - o co chodzi z tymi adapterkami ? Jakieś podkładki pod jarzmo czy jak ?
5. Do której wersji Sorento szukać w/w części ? Który rocznik, może jakiś przykładowy VIN, bo tak łatwiej wyszukać,
Z góry dziękuje za wszelkie pomocne wskazówki.
1. https://www.screencast.com/t/AGnDGtTH czy ten pierścień stalowy na czole tarczy jest konieczny (odsadzenie felgi), czy ma tylko robić efekt wizualny jako pierścień dystansowy? Czy tarcza do Sorento ma też otwór na śrubkę mocującą tarczę do piasty ?
2. Rozumiem, że po założeniu większej tarczy od Sorento trzeba też zastosować nową osłonę tarczy (przykręcaną od tyłu do piasty) - z tego co napisałeś, trzeba je nawiercać aby dało się przykręcić w miejsce fabrycznych śrub, zgadza się ?
3. czy po zamontowaniu zacisków dwutłoczkowych od Sorento, konieczna jest wymiana przewodu hamulcowego - chodzi o to czy fabryczny sięgnie do mocowania przewodu do nowego zacisku ? Jeśli nie to jaka długość jest konieczna ?
4. Jarzmo - czy nowy zacisk dwutłoczkowy da się przykręcić do fabrycznego jarzma ? Wspominałeś w swoim, że wymieniałeś jarzma z zaciskami od Sorento plus adapterki podwyższające - o co chodzi z tymi adapterkami ? Jakieś podkładki pod jarzmo czy jak ?
5. Do której wersji Sorento szukać w/w części ? Który rocznik, może jakiś przykładowy VIN, bo tak łatwiej wyszukać,
Z góry dziękuje za wszelkie pomocne wskazówki.
- diselboy
- Kia Masta
- Posty: 1753
- Rejestracja: 09 kwie 2011, 08:55
- Czym jeżdzę: KIA Sportage III 1,7 CRDI "M", 7 rowerów
- Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Re: Hamulce przód
i czy standardowa fela 17" nie za "szczupła" na tarczę 320 + zacisk ?
1,7 CRDI "M' ka" Srebrna - wypatrzona: 25-03-2011, zamówiona: 01-04-2011, odebrana: 08-04-2011+ Ssangyong Korando D20T "Śmigamy po okolicach Roztocza"
-
- MODERATOR
- Posty: 501
- Rejestracja: 13 paź 2010, 13:58
- Czym jeżdzę: Sportage 2.0 crdi 184KM, AT, 4WD
- Lokalizacja: Kraków
Re: Hamulce przód
diselboy pisze:i czy standardowa fela 17" nie za "szczupła" na tarczę 320 + zacisk ?
no właśnie, bo na zdjęciach Adama są 18" , więc słuszne pytanie o 17" ...
- Owca007
- Kia Masta
- Posty: 3387
- Rejestracja: 12 sie 2015, 07:35
- Czym jeżdzę: A4 B9 Quattro Avant lepsze od kia :D
- Lokalizacja: Jaźwina- dolnośląskie
Re: Hamulce przód
Co do felgi miałem 18 lato zima i wszystko się mieściło.
Pierścień to po prostu dystans co do otworów tak ma takie do mocowania do piasty.
Osłonę można dać większą ale na upartego nie trzeba. Ja dałem i musiałem dwa nowe otwory nawiercić.
Przewody zmieniałem od razu na stalowy oplot bo jak szaleć to szaleć no i w pracy mam zaciskarkę do nich hehe. Co do długości hmmm nie wiem stare wywaliłem nie brałem na wzór.
Zacisku nie przykręcisz do serii po pierwsze za nisko po drugie za wąsko. Stąd cnc i już było wyżej szerzej i zacisk pasował. Już mówię nie dam programu bo potem jak coś mogę mieć z tego tytułu nieprzyjemności. Pamiętaj robisz to na własną rękę!
Moim dawcą była sorento 2 ale vin rok
Baw się z rozsądkiem i duuużą starannością hamulce to "życie" i łatwo można coś zjebać więc jak nie czujesz się na siłach lub nie masz zaplecza kup lepiej gotowy zestaw pod sportka są takie widziałem. Wyjdzie drożej ale bezpieczniej!
Pierścień to po prostu dystans co do otworów tak ma takie do mocowania do piasty.
Osłonę można dać większą ale na upartego nie trzeba. Ja dałem i musiałem dwa nowe otwory nawiercić.
Przewody zmieniałem od razu na stalowy oplot bo jak szaleć to szaleć no i w pracy mam zaciskarkę do nich hehe. Co do długości hmmm nie wiem stare wywaliłem nie brałem na wzór.
Zacisku nie przykręcisz do serii po pierwsze za nisko po drugie za wąsko. Stąd cnc i już było wyżej szerzej i zacisk pasował. Już mówię nie dam programu bo potem jak coś mogę mieć z tego tytułu nieprzyjemności. Pamiętaj robisz to na własną rękę!
Moim dawcą była sorento 2 ale vin rok
Baw się z rozsądkiem i duuużą starannością hamulce to "życie" i łatwo można coś zjebać więc jak nie czujesz się na siłach lub nie masz zaplecza kup lepiej gotowy zestaw pod sportka są takie widziałem. Wyjdzie drożej ale bezpieczniej!
Kierowca bombOWCA fanatyk przeróbki i modernizacji motoryzacji
-
- MODERATOR
- Posty: 501
- Rejestracja: 13 paź 2010, 13:58
- Czym jeżdzę: Sportage 2.0 crdi 184KM, AT, 4WD
- Lokalizacja: Kraków
Re: Hamulce przód
OK,dzięki. Wyleczyłeś mnie Nie boję się roboty, narzędzi też mam sporo, ale akurat nie CNC, więc skoro w grę wchodzą grubsze przeróbki, może spróbuję serii ale z lepszą tarczą ROTINGERA i klocki w ceramice ...
A gdzie widziałeś zaciski 2-tłoczkowe do Sportage 3 ? Masz jakiś link/nazwę/ firmę cokolwiek ?
A gdzie widziałeś zaciski 2-tłoczkowe do Sportage 3 ? Masz jakiś link/nazwę/ firmę cokolwiek ?
- Owca007
- Kia Masta
- Posty: 3387
- Rejestracja: 12 sie 2015, 07:35
- Czym jeżdzę: A4 B9 Quattro Avant lepsze od kia :D
- Lokalizacja: Jaźwina- dolnośląskie
Re: Hamulce przód
Te są mniam
https://ksportusa.com/product/kia-sport ... 060-332co/
Są też tańsze.
https://ceika-store.com/products/cbk705
https://ksportusa.com/product/kia-sport ... 060-332co/
Są też tańsze.
https://ceika-store.com/products/cbk705
Kierowca bombOWCA fanatyk przeróbki i modernizacji motoryzacji
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika