Trzeszczacy ręczny
-
- Bywalec
- Posty: 72
- Rejestracja: 24 wrz 2016, 23:16
- Czym jeżdzę: Kia Sportage III 1.6 XL 2012 CASA WHITE
- Lokalizacja: Katowice
Trzeszczacy ręczny
Witam, może ktoś przerabiał podobny temat, mianowicie od paru dni po zaciągnięciu hamulca ręcznego i wysiadania z auta pojawia sie trzeszczący dźwięk, przy próbie pchania auta do przodu łapiąc za koła równie słychać ten dźwięk, zauważyłem także , że przy gwaltownym hamowaniu kiedy auta wraca do poziomu słychać delikatnie skrzypniecie z tyłu jak przy recznym, poza tym przy różnego rodzaju szarpaniem czy uginaniem i kołysaniem autem żadnych objawów.
- Thomaster
- Expert
- Posty: 1471
- Rejestracja: 21 sty 2015, 01:25
- Czym jeżdzę: 1,6 GDI, 2012, XXL - very limited ;)
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: Trzeszczacy ręczny
Może nie zaciąga do końca? Sprobuj go podregulować za pomocą śruby w tunelu środkowym.
- Owca007
- Kia Masta
- Posty: 3387
- Rejestracja: 12 sie 2015, 07:35
- Czym jeżdzę: A4 B9 Quattro Avant lepsze od kia :D
- Lokalizacja: Jaźwina- dolnośląskie
Re: Trzeszczacy ręczny
Sprawdź też czy oba koła biorą równo. Podpowiem domowy sposób jak nie masz rolek jak na stacji diagnostycznej jedziesz z 20km/h najlepiej jakaś droga polna w miarę równa i zaciągasz ręczny. Wysiadasz i patrzysz na ślady czy w tym samym momencie się zaczynają i czy są identyczne. To widać jak któreś koło słabiej hamuje.
Kierowca bombOWCA fanatyk przeróbki i modernizacji motoryzacji
-
- Bywalec
- Posty: 72
- Rejestracja: 24 wrz 2016, 23:16
- Czym jeżdzę: Kia Sportage III 1.6 XL 2012 CASA WHITE
- Lokalizacja: Katowice
Re: Trzeszczacy ręczny
No chyba w ogóle wybiorę sie na stację diagnostyczną przejrzeć czy wszystko jest ok, ogólnie objaw taki sam w obu kołach, reczny łapie na czwartym ząbku tak ze koła zablokowane, nz trzecim ząbku mogę jechać mimo że auto nie stoczy się jak stoi.
-
- Nowy
- Posty: 11
- Rejestracja: 31 lip 2018, 10:43
- Czym jeżdzę: 2.0 CRDI 136KM XL
- Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Re: Trzeszczacy ręczny
Witam,
Podepnę się pod temat, byłem wczoraj na przeglądzie.
Lewe koło jest słabsze od prawego.
Przy wysiadaniu na ręcznym słychać trzaski, na zakrętach piszczenie / obcieranie ale nie zawsze.
Ostatnio regulowałem ręczny w tunelu czy myślicie że za mocno podkręciłem ?? Podkręciłem na 4 ząbki
Podepnę się pod temat, byłem wczoraj na przeglądzie.
Lewe koło jest słabsze od prawego.
Przy wysiadaniu na ręcznym słychać trzaski, na zakrętach piszczenie / obcieranie ale nie zawsze.
Ostatnio regulowałem ręczny w tunelu czy myślicie że za mocno podkręciłem ?? Podkręciłem na 4 ząbki
- diselboy
- Kia Masta
- Posty: 1753
- Rejestracja: 09 kwie 2011, 08:55
- Czym jeżdzę: KIA Sportage III 1,7 CRDI "M", 7 rowerów
- Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Re: Trzeszczacy ręczny
najlepiej zrobic regulację na tarczo - bębnach, linkami nie podciągniesz równo na koła. trochę babrania w ciepłym garażu jest, ale robota raczej w skali 1-10 na 3-4 w zależności od "leworęczności" w sprawach moto-techno dłubalnych. W zależności od wersji 2WD, lub 4WD inaczej jest umieszczony regulator, potrzebny płaski nie za szeroki śrubokręt, latarka i samozaparcie. Opis w instrukcji lub szukanie w wątkach. Ze swojej strony dodam, że dość szzybko spada siła hamowania ręcznego, rok temu ustawiałem dziś już ledwo trzyma a używam na codzień tylko do wspomagania pozostawienia auta na biegu. (linka z gumy czy jak )
1,7 CRDI "M' ka" Srebrna - wypatrzona: 25-03-2011, zamówiona: 01-04-2011, odebrana: 08-04-2011+ Ssangyong Korando D20T "Śmigamy po okolicach Roztocza"
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika