Strona 1 z 1

Trzeszczacy ręczny

: 22 lis 2016, 13:28
autor: danus1980
Witam, może ktoś przerabiał podobny temat, mianowicie od paru dni po zaciągnięciu hamulca ręcznego i wysiadania z auta pojawia sie trzeszczący dźwięk, przy próbie pchania auta do przodu łapiąc za koła równie słychać ten dźwięk, zauważyłem także , że przy gwaltownym hamowaniu kiedy auta wraca do poziomu słychać delikatnie skrzypniecie z tyłu jak przy recznym, poza tym przy różnego rodzaju szarpaniem czy uginaniem i kołysaniem autem żadnych objawów. :(

Re: Trzeszczacy ręczny

: 22 lis 2016, 13:48
autor: Thomaster
Może nie zaciąga do końca? Sprobuj go podregulować za pomocą śruby w tunelu środkowym.

Re: Trzeszczacy ręczny

: 22 lis 2016, 14:15
autor: Owca007
Sprawdź też czy oba koła biorą równo. Podpowiem domowy sposób jak nie masz rolek jak na stacji diagnostycznej jedziesz z 20km/h najlepiej jakaś droga polna w miarę równa i zaciągasz ręczny. Wysiadasz i patrzysz na ślady czy w tym samym momencie się zaczynają i czy są identyczne. To widać jak któreś koło słabiej hamuje.

Re: Trzeszczacy ręczny

: 22 lis 2016, 14:22
autor: danus1980
No chyba w ogóle wybiorę sie na stację diagnostyczną przejrzeć czy wszystko jest ok, ogólnie objaw taki sam w obu kołach, reczny łapie na czwartym ząbku tak ze koła zablokowane, nz trzecim ząbku mogę jechać mimo że auto nie stoczy się jak stoi.

Re: Trzeszczacy ręczny

: 14 lut 2019, 16:16
autor: rusek2112
Witam,

Podepnę się pod temat, byłem wczoraj na przeglądzie.
Lewe koło jest słabsze od prawego.

Przy wysiadaniu na ręcznym słychać trzaski, na zakrętach piszczenie / obcieranie ale nie zawsze.
Ostatnio regulowałem ręczny w tunelu czy myślicie że za mocno podkręciłem ?? Podkręciłem na 4 ząbki

Re: Trzeszczacy ręczny

: 14 lut 2019, 17:11
autor: diselboy
najlepiej zrobic regulację na tarczo - bębnach, linkami nie podciągniesz równo na koła. trochę babrania w ciepłym garażu jest, ale robota raczej w skali 1-10 na 3-4 w zależności od "leworęczności" w sprawach moto-techno dłubalnych. W zależności od wersji 2WD, lub 4WD inaczej jest umieszczony regulator, potrzebny płaski nie za szeroki śrubokręt, latarka i samozaparcie. Opis w instrukcji lub szukanie w wątkach. Ze swojej strony dodam, że dość szzybko spada siła hamowania ręcznego, rok temu ustawiałem dziś już ledwo trzyma a używam na codzień tylko do wspomagania pozostawienia auta na biegu. (linka z gumy czy jak :niewiem: )