Trzeszczacy ręczny

Awarie, porady, opinie.
danus1980
Bywalec
Posty: 72
Rejestracja: 24 wrz 2016, 23:16
Czym jeżdzę: Kia Sportage III 1.6 XL 2012 CASA WHITE
Lokalizacja: Katowice

Trzeszczacy ręczny

Postautor: danus1980 » 22 lis 2016, 13:28

Witam, może ktoś przerabiał podobny temat, mianowicie od paru dni po zaciągnięciu hamulca ręcznego i wysiadania z auta pojawia sie trzeszczący dźwięk, przy próbie pchania auta do przodu łapiąc za koła równie słychać ten dźwięk, zauważyłem także , że przy gwaltownym hamowaniu kiedy auta wraca do poziomu słychać delikatnie skrzypniecie z tyłu jak przy recznym, poza tym przy różnego rodzaju szarpaniem czy uginaniem i kołysaniem autem żadnych objawów. :(

Awatar użytkownika
Thomaster
Expert
Posty: 1466
Rejestracja: 21 sty 2015, 01:25
Czym jeżdzę: 1,6 GDI, 2012, XXL - very limited ;)
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Trzeszczacy ręczny

Postautor: Thomaster » 22 lis 2016, 13:48

Może nie zaciąga do końca? Sprobuj go podregulować za pomocą śruby w tunelu środkowym.

Awatar użytkownika
Owca007
Kia Masta
Posty: 3387
Rejestracja: 12 sie 2015, 07:35
Czym jeżdzę: A4 B9 Quattro Avant lepsze od kia :D
Lokalizacja: Jaźwina- dolnośląskie

Re: Trzeszczacy ręczny

Postautor: Owca007 » 22 lis 2016, 14:15

Sprawdź też czy oba koła biorą równo. Podpowiem domowy sposób jak nie masz rolek jak na stacji diagnostycznej jedziesz z 20km/h najlepiej jakaś droga polna w miarę równa i zaciągasz ręczny. Wysiadasz i patrzysz na ślady czy w tym samym momencie się zaczynają i czy są identyczne. To widać jak któreś koło słabiej hamuje.
Kierowca bombOWCA fanatyk przeróbki i modernizacji motoryzacji :)

danus1980
Bywalec
Posty: 72
Rejestracja: 24 wrz 2016, 23:16
Czym jeżdzę: Kia Sportage III 1.6 XL 2012 CASA WHITE
Lokalizacja: Katowice

Re: Trzeszczacy ręczny

Postautor: danus1980 » 22 lis 2016, 14:22

No chyba w ogóle wybiorę sie na stację diagnostyczną przejrzeć czy wszystko jest ok, ogólnie objaw taki sam w obu kołach, reczny łapie na czwartym ząbku tak ze koła zablokowane, nz trzecim ząbku mogę jechać mimo że auto nie stoczy się jak stoi.

rusek2112
Nowy
Posty: 11
Rejestracja: 31 lip 2018, 10:43
Czym jeżdzę: 2.0 CRDI 136KM XL
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Re: Trzeszczacy ręczny

Postautor: rusek2112 » 14 lut 2019, 16:16

Witam,

Podepnę się pod temat, byłem wczoraj na przeglądzie.
Lewe koło jest słabsze od prawego.

Przy wysiadaniu na ręcznym słychać trzaski, na zakrętach piszczenie / obcieranie ale nie zawsze.
Ostatnio regulowałem ręczny w tunelu czy myślicie że za mocno podkręciłem ?? Podkręciłem na 4 ząbki

Awatar użytkownika
diselboy
Kia Masta
Posty: 1748
Rejestracja: 09 kwie 2011, 08:55
Czym jeżdzę: KIA Sportage III 1,7 CRDI "M", 7 rowerów
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski

Re: Trzeszczacy ręczny

Postautor: diselboy » 14 lut 2019, 17:11

najlepiej zrobic regulację na tarczo - bębnach, linkami nie podciągniesz równo na koła. trochę babrania w ciepłym garażu jest, ale robota raczej w skali 1-10 na 3-4 w zależności od "leworęczności" w sprawach moto-techno dłubalnych. W zależności od wersji 2WD, lub 4WD inaczej jest umieszczony regulator, potrzebny płaski nie za szeroki śrubokręt, latarka i samozaparcie. Opis w instrukcji lub szukanie w wątkach. Ze swojej strony dodam, że dość szzybko spada siła hamowania ręcznego, rok temu ustawiałem dziś już ledwo trzyma a używam na codzień tylko do wspomagania pozostawienia auta na biegu. (linka z gumy czy jak :niewiem: )
1,7 CRDI "M' ka" Srebrna - wypatrzona: 25-03-2011, zamówiona: 01-04-2011, odebrana: 08-04-2011+ Ssangyong Korando D20T :kierownik: "Śmigamy po okolicach Roztocza"


Wróć do „UKŁAD HAMULCOWY”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika

Sitemap