Klocki przód, tarcze tył - jakie kupić?

Awarie, porady, opinie.
Awatar użytkownika
Owca007
Kia Masta
Posty: 3387
Rejestracja: 12 sie 2015, 07:35
Czym jeżdzę: A4 B9 Quattro Avant lepsze od kia :D
Lokalizacja: Jaźwina- dolnośląskie

Re: Klocki przód, tarcze tył - jakie kupić?

Postautor: Owca007 » 23 mar 2017, 08:26

Smar to już wszystko jedno ważne aby był wysokotemperaturowy. Ja jakieś 1,5 roku temu kupiłem ATE plastilube czy jakoś tak za całe 14zł i starczy jeszcze na dużo wymian tarcz czy klocków.
Kierowca bombOWCA fanatyk przeróbki i modernizacji motoryzacji :)

Lukasz sport
Uzależniony
Posty: 228
Rejestracja: 12 lip 2014, 22:27
Czym jeżdzę: Sportage 2.0 crdi 140km 2006
Lokalizacja: mazowieckie

Re: Klocki przód, tarcze tył - jakie kupić?

Postautor: Lukasz sport » 23 mar 2017, 08:58

Ja również używałem ATE Plastilube i jest ok.

Awatar użytkownika
diselboy
Kia Masta
Posty: 1748
Rejestracja: 09 kwie 2011, 08:55
Czym jeżdzę: KIA Sportage III 1,7 CRDI "M", 7 rowerów
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski

Re: Klocki przód, tarcze tył - jakie kupić?

Postautor: diselboy » 23 mar 2017, 10:47

ja daje miedziany.
1,7 CRDI "M' ka" Srebrna - wypatrzona: 25-03-2011, zamówiona: 01-04-2011, odebrana: 08-04-2011+ Ssangyong Korando D20T :kierownik: "Śmigamy po okolicach Roztocza"

Jankes1980
Bywalec
Posty: 63
Rejestracja: 17 lut 2015, 19:07
Czym jeżdzę: Kia Sportage 1.6 GDI 2015r. L+Business Line
Lokalizacja: Borowe woj.Śląskie

Re: Klocki przód, tarcze tył - jakie kupić?

Postautor: Jankes1980 » 29 mar 2017, 12:37

Czy klocki w naszych autach posiadają czujniki zużycia?

Co jeszcze muszę posiadać oprócz klocków przy samodzielnej wymianie?

Awatar użytkownika
Nelson
Bywalec
Posty: 81
Rejestracja: 18 mar 2016, 23:51
Czym jeżdzę: 2.0 DOHC
XL AWD 4X4

Re: Klocki przód, tarcze tył - jakie kupić?

Postautor: Nelson » 29 mar 2017, 12:40

Jest czujnik w postaci blaszki przy klocku. Będziesz słyszał jak się skończą:)

Napaćkane z mojego s7

Awatar użytkownika
11201mariusz
Nasz Człowiek
Posty: 575
Rejestracja: 05 lut 2013, 20:25
Czym jeżdzę: 1.6 GDI L Bialutka Dama
Lokalizacja: Sopot

Re: Klocki przód, tarcze tył - jakie kupić?

Postautor: 11201mariusz » 04 maja 2017, 15:16

Czy ktoś miał doświadczenie z czymś takim
ewentualnie znalazłem w podobnej cenie Ferodo lub oryginały MOBIS za 320 zł komplet czyli 2x drożej

Lukasz sport
Uzależniony
Posty: 228
Rejestracja: 12 lip 2014, 22:27
Czym jeżdzę: Sportage 2.0 crdi 140km 2006
Lokalizacja: mazowieckie

Re: Klocki przód, tarcze tył - jakie kupić?

Postautor: Lukasz sport » 04 maja 2017, 18:10

Znajomy kupił do bmw i mimo, iż przeprowadził wszystko prawidłowo to miał z nimi kłopot. Założył ATE i było wszystko ok. A może Textar będzie w lepszej cenie, a jest również dobry jak Ferodo czy ATE, które mam również założone.

Awatar użytkownika
11201mariusz
Nasz Człowiek
Posty: 575
Rejestracja: 05 lut 2013, 20:25
Czym jeżdzę: 1.6 GDI L Bialutka Dama
Lokalizacja: Sopot

Re: Klocki przód, tarcze tył - jakie kupić?

Postautor: 11201mariusz » 04 maja 2017, 19:26

Skłaniam się ku Ferodo ale słyszałem co nieco o holenderskich ABS no i jest jeszcze opcja orginałów KIA/Made in Slovakia w dobrej cenie

PabloS
Uzależniony
Posty: 163
Rejestracja: 02 kwie 2014, 12:21
Czym jeżdzę: Sportage IV 1.6 T-GDI 7DCT 2WD Black Edition
Lokalizacja: Warszawa

Re: Klocki przód, tarcze tył - jakie kupić?

Postautor: PabloS » 15 maja 2017, 19:59

Dorzucę coś od siebie w temacie klocków.
Ja przy przebiegu 55 tyś km wymieniłem klocki hamulcowe przednia na ATE 13.0460-5600.2 za 195 zł.
Jestem z nich zadowolony a obecnie na liczniku mam ok 110 tyś km.

Pewnie jak teraz mi padną te klocki to będę musiał wymienić je razem z tarczami bo raczej wątpię bym dał radę dojechać na nich do 170 tyś km :)

Awatar użytkownika
Owca007
Kia Masta
Posty: 3387
Rejestracja: 12 sie 2015, 07:35
Czym jeżdzę: A4 B9 Quattro Avant lepsze od kia :D
Lokalizacja: Jaźwina- dolnośląskie

Re: Klocki przód, tarcze tył - jakie kupić?

Postautor: Owca007 » 15 maja 2017, 21:22

Zanim wymienisz weź je zmierz i sprawdź, może jeszcze mają "mięso" i można dalej jeździć.
Kierowca bombOWCA fanatyk przeróbki i modernizacji motoryzacji :)

Awatar użytkownika
11201mariusz
Nasz Człowiek
Posty: 575
Rejestracja: 05 lut 2013, 20:25
Czym jeżdzę: 1.6 GDI L Bialutka Dama
Lokalizacja: Sopot

Re: Klocki przód, tarcze tył - jakie kupić?

Postautor: 11201mariusz » 18 maja 2017, 16:30

Dzisiaj po 4 latach użytkowania wymiana całych hamulców przebieg 66 tyś km:
- przód tarcze były jeszcze fabryczne, klocki 3-ci zestaw z fabrycznym
- tył tarcze i klocki jeszcze fabryczne
Założono:
- tarcze przód oryginał fabryczny Słowacja - zestaw 300 zł z wysyłka / likwidacja serwisu - wyprzedaż/ plus klocki koreańskie Hi-Q 94 zł = 394 zł
- tarcze tył Ferrodo 140 zł / OLX / plus klocki Textar 75 zł / Allegro / = 215 zł
całość części 609 zł plus 10 zł miedź spray
za robociznę mechanik wziął 120 zł - 2 godziny roboty, więc za wszystko 740 zł i hamulce nówka nie śmigana aż strach przyhamowywać.
Ciekawe ile wymiana całości by kosztowała w ASO ?
Zdjęte tarcze masakra, już ostatni moment na wymianę, klocki tył żyletka, ledwo, ledwo. Przy okazje jedna szczęka hamulcowa ręcznego lekko pęknięta, więc wymiana kompletu zapewne za jakiś czas.

Awatar użytkownika
puder12
MODERATOR
Posty: 2195
Rejestracja: 16 mar 2012, 11:03
Czym jeżdzę: 1.7 CRDI XL
Lokalizacja: 3miasto

Re: Klocki przód, tarcze tył - jakie kupić?

Postautor: puder12 » 18 maja 2017, 18:17

Podaj namiary na tego mechanika - też muszę wymienić klocki z przodu.

Awatar użytkownika
puder12
MODERATOR
Posty: 2195
Rejestracja: 16 mar 2012, 11:03
Czym jeżdzę: 1.7 CRDI XL
Lokalizacja: 3miasto

Re: Klocki przód, tarcze tył - jakie kupić?

Postautor: puder12 » 18 maja 2017, 18:30

Troszkę daleko - a bliżej Gdańska nie masz jakiegoś sprawdzonego fachowca?

Awatar użytkownika
11201mariusz
Nasz Człowiek
Posty: 575
Rejestracja: 05 lut 2013, 20:25
Czym jeżdzę: 1.6 GDI L Bialutka Dama
Lokalizacja: Sopot

Re: Klocki przód, tarcze tył - jakie kupić?

Postautor: 11201mariusz » 18 maja 2017, 18:36

Klocki do 30 minut roboty, a że kawałek nie szkodzi, chociaż wiem że dobrze zrobione. A bliżej robiłem w
Gdańsk, Kaszubska 22 (Oliwa)
telefon
501-853-075
robi w garażu ale bardzo solidnie

PabloS
Uzależniony
Posty: 163
Rejestracja: 02 kwie 2014, 12:21
Czym jeżdzę: Sportage IV 1.6 T-GDI 7DCT 2WD Black Edition
Lokalizacja: Warszawa

Re: Klocki przód, tarcze tył - jakie kupić?

Postautor: PabloS » 24 maja 2017, 10:43

Ponieważ piszecie o paście miedziowej przy hamulcach to poniżej pozwoliłem sobie wkleić kilka zdań na temat środków smarnych używanych przy obsłudze układów hamulcowych. Życzę miłej lektury

Smary do połączeń ruchowych mechanizmów hamulcowych, ogólnego przeznaczenia, niezawierające cząstek miedzi i metali ciężkich.


Są to smary przeznaczone przez producentów do smarowania mechanizmów hamulców. Przeważnie producenci podają, że służą one do:
• pokrywania tylnej ścianki płytki nośnej klocków hamulcowych i ich prowadnic w uchwycie zacisku hamulcowego;
• smarowania mechanizmów hamulców, ogólnie, bez określania szczegółowo, których.

W tej grupie nie ma smarów zawierających cząstki miedzi i metali ciężkich. Takie smary były od dawna i są w ofercie wielu producentów, jednak producenci hamulców opowiadają się za ich niestosowaniem. Głównie dotyczy do smarów na bazie miedzi, bo stały się one popularne wśród mechaników.

Wynika to z dwóch powodów.
1. Smar na bazie miedzi, w kontakcie z częściami aluminiowymi, zwiększa skłonność do zjawiska korozji elektrochemicznej, na styku obu metali. Miedź ma bowiem potencjał elektrochemiczny +0,34 V, a aluminium -1,67 V, co sumarycznie daje różnicę potencjałów 2,01 V. Powoduje to powstanie
mini ogniwa elektrycznego, które szczególnie w środowisku wody z solę (spełnia ona rolę elektrolitu) przyspiesza wspomniane zjawisko. Mówiłem o przewidywanych problemach wynikających z tego zjawiska wiele lat temu, dlatego z satysfakcją przyjąłem informację techniczną firmy TRW Automotive, przestrzegającą przed używaniem smarów na bazie miedzi, z tego powodu.
2. Według producentów hamulców, smary stosowane w hamulcach z ABS-em lub czujnikami zużycia klocków hamulcowych:
• nie mogą zawierać miedzi i metali ciężkich;
• nie mogą przewodzić prądu elektrycznego
.

Smary, które nie spełniają tego warunku, mogą zakłócać pracę czujników prędkości obrotowej kół układów ABS i czujników zużycia klocków hamulcowych.
Częściową alternatywą w stosunku do smarów na bazie miedzi, są smary na bazie aluminium, ponieważ nie powoduje korozji w kontakcie z aluminium, ale one również przewodzą prąd elektryczny, wiec nie mogą być stosowane w samochodach z systemami ABS i czujnikami zużycia
klocków hamulcowych.
Z powyżej podanych powodów, zdecydowanie zaleca się stosowanie do smarowania połączeń ruchowych smarów bez dodatków cząstek miedzi i metali ciężkich, zdolne do przenoszenia dużych nacisków, wytrzymujące wysokie temperatury, nieprzewodzące prądu elektrycznego oraz zapobiegające korozji.

Są to smary:
• ATE Plastilube firmy ATE;
• CRC Bräklube firmy CRC;
• „Bremsen-Anti-Quietsch” firmy Liqui Moly;
• Plastilube firmy Loctite.


Środki przeciwdziałające piskom klocków hamulcowych

Środki te można podzielić na dwie grupy:
1. smary odporne na wysokie temperatury;
2. środki tworzące po wyschnięciu, na tylnej ściance płytki nośnej klocka hamulcowego, warstwę elastyczną.

W tym celu należy przed montażem, pokryć tylną ściankę płytki nośnej klocka hamulcowego, w miejscu styku z czołową powierzchnią tłoczka hamulcowego lub z powierzchnią oporową zacisku hamulcowego, cienką warstwą:
a) smaru używanego do smarowania prowadnic uchwytu zacisku hamulcowego, w których przesuwa się klocek hamulcowy;
b) smaru miedzianego, w postaci pasty lub aerozolu, jeśli samochód nie jest wyposażony w układ ABS lub czujniki zużycia klocków hamulcowych;
Ostatnio zmieniony 24 maja 2017, 14:38 przez PabloS, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
11201mariusz
Nasz Człowiek
Posty: 575
Rejestracja: 05 lut 2013, 20:25
Czym jeżdzę: 1.6 GDI L Bialutka Dama
Lokalizacja: Sopot

Re: Klocki przód, tarcze tył - jakie kupić?

Postautor: 11201mariusz » 24 maja 2017, 13:52

Chyba lekko tekst sponsorowany - smar miedziany jest stosowany w np. ASO, po czyszczeniu prowadnic nałożyli go i było ok a nie odbijały wcześniej, przy zakupie klocków do prowadnic w sklepie Kia zalecają smar miedziany, mechanik sam proponuje go do nowych klocków plus dodatkowo na mocowanie śrub by przy wymianie opon lekko schodziły. Aż taki zły chyba nie jest a wszyscy go stosują Ja osobiście do miedzi nic nie mam
Czujnik zużycia klocków to u nas zwykła blaszka która trze przy niskim profilu - co ma do tego miedź ? Nie będzie słychać tarcia blaszki ??? :-)
Poza tym nasze tarcze i tak góra 4 lata wytrzymują bo soli na drogach mnóstwo a jej ślady rdzy widoczne akurat, bynajmniej u mnie były nie na prowadnicach czy klockach tylko na rantach tarczy plus jej mocowaniu do koła i od wewnętrznej strony.
Ale każdy stosuje co uważa, chyba że macie Państwo inne odczucia co do miedzianu.
Przy okazji, gdzie aluminium przy klockach i czujnikach się znajduję ?

PabloS
Uzależniony
Posty: 163
Rejestracja: 02 kwie 2014, 12:21
Czym jeżdzę: Sportage IV 1.6 T-GDI 7DCT 2WD Black Edition
Lokalizacja: Warszawa

Re: Klocki przód, tarcze tył - jakie kupić?

Postautor: PabloS » 24 maja 2017, 14:39

A dlaczego pytasz o to gdzie przy klockach i czujnikach jest aluminium?

Oczywiście powyżej wkleiłem tzw dobre praktyki, jak ktoś chce to je stosuje.
Najłatwiej jest mechanikowi kupić jeden produkt zamiast pięciu i mówić że jest dobry do wszystkiego bo wtedy ma małe koszty a łatwowierni klienci wszystko łykną.

Awatar użytkownika
11201mariusz
Nasz Człowiek
Posty: 575
Rejestracja: 05 lut 2013, 20:25
Czym jeżdzę: 1.6 GDI L Bialutka Dama
Lokalizacja: Sopot

Re: Klocki przód, tarcze tył - jakie kupić?

Postautor: 11201mariusz » 24 maja 2017, 14:54

Bo przy wymianie tarcz i klocków obejrzałem sobie całe hamulce przód i aluminium tam nie zauważyłem. Może chodzi o auta klasy premium gdzie są droższe materiały, bo ja widziałem w KS 3 tylko stal :-)
Czy ktoś może zweryfikować występowanie elementów aluminiowych przy naszych hamulcach ? Bo jeżeli tam są to wtedy faktycznie należało by omijać miedziany zgodnie z opisem

Awatar użytkownika
Owca007
Kia Masta
Posty: 3387
Rejestracja: 12 sie 2015, 07:35
Czym jeżdzę: A4 B9 Quattro Avant lepsze od kia :D
Lokalizacja: Jaźwina- dolnośląskie

Re: Klocki przód, tarcze tył - jakie kupić?

Postautor: Owca007 » 24 maja 2017, 14:57

U nas nie ma nic amelinowego wszystko pomalujesz. Też nie jestem za stosowaniem miedziana przy hamulcach. Według mojej szkoły miedzian służy do połączeń śrubowych zabezpiecza je przed korozją i umożliwia jego późniejsze odkręcenie, np. koła śruby zawieszenia. Do hamulców są smary dedykowane bez dodatków żadnych cząsteczek. Z doświadczenia powiem, że prowadnice na miedzianie się zapiekają, a na plastilube nie. Dziwne ale to wiem z własnego doświadczenia.
Kierowca bombOWCA fanatyk przeróbki i modernizacji motoryzacji :)

Awatar użytkownika
11201mariusz
Nasz Człowiek
Posty: 575
Rejestracja: 05 lut 2013, 20:25
Czym jeżdzę: 1.6 GDI L Bialutka Dama
Lokalizacja: Sopot

Re: Klocki przód, tarcze tył - jakie kupić?

Postautor: 11201mariusz » 24 maja 2017, 15:08

polecany, stosowany - to jak zalecają a potem odradzają ?
Z forum mechaników:
" Prowadnice w zacisku hamulcowym na których "pracują" (przesuwają się) klocki hamulcowe smaruje się smarem miedziowym (może być w sprayu, ale znacznie lepiej sprawdzi się smar z tubki lub innego pojemnika gdyż jest znacznie bardziej gęsty i można go swobodniej aplikować).
Smar miedziowy nie wpływa negatywnie na jakość hamowania.
Inne smary niż miedziowy po zetknięciu się z powierzchnią roboczą tarczy/klocka są niebezpieczne, gdyż pogarszają jakość hamowania (w skrajnych przypadkach mogą doprowadzić do zeszklenia się klocków itp. przypadłości wymagających wymiany ich na nowe + dokładne czyszczenie tarczy ham.)

Dobry markowy, smar miedziowy w sprayu świetnie się sprawdza kiedy kupiliśmy jakieś marne klocki, które lubią popiskiwać wtedy wystarczy z umiarem popsikać po tarczy hamulcowej i problem piszczenia znika. (Uwaga! nie robić tego innymi rodzajami smarów!).


Natomiast jeśli chodzi o smarowanie tłoczków potocznie zwanych cylinderkami hamulcowymi polecam specjalne smary do tego przeznaczone.
Często smary takie dodawane są do kompletów naprawczych motocyklowych zacisków hamulcowych. Komplet taki składa się z gumowych uszczelek po których "slizga się" tłoczek i małego pojemniczka ze smarem (często mającym ciekawy np. różowy/czerwony kolor).

Ewentualnie warto się "szarpnąć" i kupić bardzo dobry smar do cylinderków hamulcowych Wurth'a

Awatar użytkownika
diselboy
Kia Masta
Posty: 1748
Rejestracja: 09 kwie 2011, 08:55
Czym jeżdzę: KIA Sportage III 1,7 CRDI "M", 7 rowerów
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski

Re: Klocki przód, tarcze tył - jakie kupić?

Postautor: diselboy » 21 cze 2018, 16:25

wygląda,że będą. ja założyłem TRW, mam pozytywne doświadczenie z drugiego auta.
1,7 CRDI "M' ka" Srebrna - wypatrzona: 25-03-2011, zamówiona: 01-04-2011, odebrana: 08-04-2011+ Ssangyong Korando D20T :kierownik: "Śmigamy po okolicach Roztocza"


Wróć do „UKŁAD HAMULCOWY”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika

Sitemap