Modyfikacja układu hamulcowego

Awarie, porady, opinie.
Awatar użytkownika
gasewo
MODERATOR
Posty: 644
Rejestracja: 09 lut 2012, 06:25
Czym jeżdzę: 2.0 T-GDI
Gadu Gadu: 2115437
Lokalizacja: Warszawa

Modyfikacja układu hamulcowego

Postautor: gasewo » 11 lis 2014, 11:04

Witam :D Dawno nic nie pisałem, więc trzeba nadgonić stracony czas ;) Czy może ktoś polecić mi dobrą i sprawdzoną firmę w Warszawie bądź w Płocku i okolicach zajmującą się modyfikacją/wymianą układów hamulcowych? Niestety standardowe klocki hamulcowe, nawet te w założeniu "sportowe", dostępne w normalnych sklepach nie dają rady. Byłem na wymianie opon i poprosiłem, żeby mi sprawdzili stan układu hamulcowego. Okazało się, że po przejechaniu ok. 10.000 km zostało mi tylko ok. 0,5 cm klocków :? Teraz mam założone ABE, według mechanika najbardziej twarde w dostępnej ofercie tej firmy, a wcześniej miałem Ferodo na których przejechałem aż całe 8.000 km. W związku z tym zastanawiam się nad założeniem co najmniej czterotłoczków, a co za tym idzie dość dużej modyfikacji całego układu hamulcowego. Z góry dzięki za wszelkie sugestie.
Between two evils, I always pick the one I never tried before

ZygJe
Profesor od "silnikuf"
Posty: 1311
Rejestracja: 13 gru 2011, 22:24
Czym jeżdzę: Peugeot 3008HYbrid4 300KM; KIA Sedona 3,3V6 275KM AT
Lokalizacja: Audiovideo, San Escobar

Re: Modyfikacja układu hamulcowego

Postautor: ZygJe » 11 lis 2014, 11:36

Wiesz, nie chcę Ciebie martwic, ale na zużycie klocków 90% wpływu ma styl jazdy. Szybkie zużycie jest w Twoim przypadku jak najbardziej zrozumiałe. A tak przyszło mi do głowy. Masz takie same klocki jak wersja EU? Bo na USA i Kanadę przy Twoim silniku są zakładane inne układy hamulcowe z jedno tłoczkowym zaciskiem (na Europę dwu tłoczkowy) a co za tym idzie dużo mniejszym klockiem. Ponieważ w obu przypadkach są zaciski pływające to cylinderki (cylinderek?) znajdują się po wewnętrznej stronie. Jak skręcisz koła max w lewo to będziesz mógł zobaczyć w lewym kole zacisk od wewnątrz.
pozdrawiam

Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...

***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy

Awatar użytkownika
puder12
MODERATOR
Posty: 2195
Rejestracja: 16 mar 2012, 11:03
Czym jeżdzę: 1.7 CRDI XL
Lokalizacja: 3miasto

Re: Modyfikacja układu hamulcowego

Postautor: puder12 » 11 lis 2014, 12:28

OT
ZygJe - pochwal się fotkami Sorento po rekonstrukcji :)

Awatar użytkownika
gasewo
MODERATOR
Posty: 644
Rejestracja: 09 lut 2012, 06:25
Czym jeżdzę: 2.0 T-GDI
Gadu Gadu: 2115437
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: gasewo » 11 lis 2014, 14:19

Styl jazdy, a właściwie hamowania mam dostosowany do kijanki, tzn wiem że są problemy z tymi hamulcami więc staram się odpowiednio wcześniej zacząć hamowanie żeby właśnie nie zażywać ich za mocno. Niestety moc i przyspieszenie nie współgra z efektywnością hamulców. Co do samego układu to mam dwutłoczkowe, natomiast różnica jest w średnicy tarcz. O ile przednie mamy takie same to tylne w mojej mają 285 mm a europejskie 262 mm. Dlatego w moim przypadku pozostaje tylko zmiana/modyfikacja układu
Between two evils, I always pick the one I never tried before

shanghai
Bywalec
Posty: 26
Rejestracja: 05 mar 2014, 05:57
Czym jeżdzę: 2.0 CRDI XL
Lokalizacja: TCZEW

Modyfikacja układu hamulcowego

Postautor: shanghai » 12 lis 2014, 22:39

Zmien klocki na ebc green stuff


Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk

Awatar użytkownika
gasewo
MODERATOR
Posty: 644
Rejestracja: 09 lut 2012, 06:25
Czym jeżdzę: 2.0 T-GDI
Gadu Gadu: 2115437
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: gasewo » 13 lis 2014, 00:06

Dzięki za info. Poczytałem trochę na stronie producenta i zamierzam je wypróbować. Mam nadzieję że okażą się godne opisu: -) co do modelu to do mojej kijanki bardziej będą pasowały red stuff
Between two evils, I always pick the one I never tried before

shanghai
Bywalec
Posty: 26
Rejestracja: 05 mar 2014, 05:57
Czym jeżdzę: 2.0 CRDI XL
Lokalizacja: TCZEW

Modyfikacja układu hamulcowego

Postautor: shanghai » 13 lis 2014, 13:17

O ile beda mieli do mojego nie mieli


Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk

Awatar użytkownika
gasewo
MODERATOR
Posty: 644
Rejestracja: 09 lut 2012, 06:25
Czym jeżdzę: 2.0 T-GDI
Gadu Gadu: 2115437
Lokalizacja: Warszawa

Re: Modyfikacja układu hamulcowego

Postautor: gasewo » 13 lis 2014, 15:02

No niestety, według ich katalogu do sportków maja tylko green stuff :cry: Niemniej jednak nawet jeśli uda mi się je kupić to potrzebuję jakiegoś profesjonalnego warsztatu, w którym będę mógł skonsultować pewne rzeczy i od razu zamontować, więc jeśli ktoś zna taki przybytek w Warszawie bądź okolicy to proszę o info.
Between two evils, I always pick the one I never tried before

shanghai
Bywalec
Posty: 26
Rejestracja: 05 mar 2014, 05:57
Czym jeżdzę: 2.0 CRDI XL
Lokalizacja: TCZEW

Modyfikacja układu hamulcowego

Postautor: shanghai » 13 lis 2014, 23:31

Możesz założyć jeszcze przewody w oplocie stalowym i płyn hamulcowy o podwyższonej temp.

Sprawdź jeszcze na stronie brembo bo chyba mieli zestawy pod sportage

shanghai
Bywalec
Posty: 26
Rejestracja: 05 mar 2014, 05:57
Czym jeżdzę: 2.0 CRDI XL
Lokalizacja: TCZEW

Modyfikacja układu hamulcowego

Postautor: shanghai » 13 lis 2014, 23:34

Sprawdz jeszcze na stronie brembo bo chyba mieli zestawy pod sportage


Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk

Awatar użytkownika
gasewo
MODERATOR
Posty: 644
Rejestracja: 09 lut 2012, 06:25
Czym jeżdzę: 2.0 T-GDI
Gadu Gadu: 2115437
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: gasewo » 14 lis 2014, 18:41

Mała aktualizacja. Byłem dzisiaj w ASO Kia i po sprawdzeniu w ich magicznym komputerze okazało się że sportki w eu mają tylko jednotloczkowe zaciski i prawdopodobnie moja też tak ma. Podobno nie spotkali się w ASO z dwutloczkiem w sportku. Także jutro sprawdzę to dokładnie w swoim i prawdopodobnie będę wymieniał zaciski, tarcze i przewody. W związku z tym wezmę chyba brembo bo mają to wszystko w zestawie. Muszę tylko w przyszłym tygodniu podjechać do jakiegoś mistrza co by mi to sprawdził czy napewno będzie pasować :-)
Between two evils, I always pick the one I never tried before

shanghai
Bywalec
Posty: 26
Rejestracja: 05 mar 2014, 05:57
Czym jeżdzę: 2.0 CRDI XL
Lokalizacja: TCZEW

Modyfikacja układu hamulcowego

Postautor: shanghai » 14 lis 2014, 19:55

Nie zapomnij o plynie. Mieli brembo przod i tyl?


Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk

Awatar użytkownika
gasewo
MODERATOR
Posty: 644
Rejestracja: 09 lut 2012, 06:25
Czym jeżdzę: 2.0 T-GDI
Gadu Gadu: 2115437
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: gasewo » 14 lis 2014, 21:06

Tak, o płynie też pamiętam. Rzeczywiście nie doprecyzowalem. Zestawy mieli na przód i tył ale nie w seryjnych rozmiarach tylko trochę większe. Dlatego muszę dokładnie sprawdzić czy będą pasować jeśli chodzi o średnicę tarcz
Between two evils, I always pick the one I never tried before

ZygJe
Profesor od "silnikuf"
Posty: 1311
Rejestracja: 13 gru 2011, 22:24
Czym jeżdzę: Peugeot 3008HYbrid4 300KM; KIA Sedona 3,3V6 275KM AT
Lokalizacja: Audiovideo, San Escobar

Re:

Postautor: ZygJe » 14 lis 2014, 21:44

gasewo pisze:Mała aktualizacja. Byłem dzisiaj w ASO Kia i po sprawdzeniu w ich magicznym komputerze okazało się że sportki w eu mają tylko jednotloczkowe zaciski i prawdopodobnie moja też tak ma.

Zdziwiłem się mocno poszukałem i.....
sorry coś mi się poEBało. Faktycznie są jedno tłoczkowe. Co mnie walnęło że widziałem tam 2 tłoczki? [zlolta]
pozdrawiam

Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...

***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy

shanghai
Bywalec
Posty: 26
Rejestracja: 05 mar 2014, 05:57
Czym jeżdzę: 2.0 CRDI XL
Lokalizacja: TCZEW

Modyfikacja układu hamulcowego

Postautor: shanghai » 14 lis 2014, 22:14

Znalazlem jeszcze stronke topbreak tam jest zestaw ale tylko na przod


Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk

Awatar użytkownika
gasewo
MODERATOR
Posty: 644
Rejestracja: 09 lut 2012, 06:25
Czym jeżdzę: 2.0 T-GDI
Gadu Gadu: 2115437
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: gasewo » 14 lis 2014, 23:08

No właśnie to jest problem. Trochę posiedziałem na necie i jeżeli chodzi o przód to wybór jest całkiem, całkiem. Problemem jest tył. A nie chcę mieć z przodu wypasiony zestaw a z tyłu ori. O ile w ogóle taka konfiguracja jest możliwa. Dlatego niestety muszę zainwestować w niestandardowe rozwiązanie.
Between two evils, I always pick the one I never tried before

shanghai
Bywalec
Posty: 26
Rejestracja: 05 mar 2014, 05:57
Czym jeżdzę: 2.0 CRDI XL
Lokalizacja: TCZEW

Modyfikacja układu hamulcowego

Postautor: shanghai » 15 lis 2014, 00:22

A dodanie kilku tloczkow cos pomoze nie zmieniajac na wieksza tarcze powierzchnia do ktorej przylega klocek nie zmieni sie


Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk

Awatar użytkownika
gasewo
MODERATOR
Posty: 644
Rejestracja: 09 lut 2012, 06:25
Czym jeżdzę: 2.0 T-GDI
Gadu Gadu: 2115437
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: gasewo » 15 lis 2014, 09:14

Nie wiem czy dobrze zrozumiałem. Jeżeli chodziło Ci o to żeby wymienić tylko zaciski z klockami to właśnie nie wiem czy to ma sens. No bo np dwutloczkowe zaciski są większe niż jednotloczkowe, a więc powierzchnia przylegania nie dość że jest większa to jeszcze występuje po obu stronach i nie wiem czy standardowe tarcze są na tyle efektywne i wytrzymałe żeby montować na nich nowe zaciski. Tymbardziej, że najprawdopodobniej będę zmieniał ,tak jak pisałem wcześniej, na zaciski czterotloczkowe.
Between two evils, I always pick the one I never tried before

shanghai
Bywalec
Posty: 26
Rejestracja: 05 mar 2014, 05:57
Czym jeżdzę: 2.0 CRDI XL
Lokalizacja: TCZEW

Modyfikacja układu hamulcowego

Postautor: shanghai » 15 lis 2014, 09:38

Ok myslalem ze tylko zaciski zmieniasz a tarcze zostawiasz standard. W takim razie na jaka srednice wymieniasz tarcze przod i tyl?


Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk

rzepkol25
Nowy
Posty: 5
Rejestracja: 22 lut 2017, 16:11
Czym jeżdzę: KIA Sportage 2.0 CRDi AWD Spirit :-D Casa White
Lokalizacja: Rz-ów

Re: Modyfikacja układu hamulcowego

Postautor: rzepkol25 » 22 sie 2017, 11:17

Qrcze, jak ja nie lubię tak zakończonych konwersacji...szczególnie że sam jestem zainteresowany całkowitą modyfikacją ukł. hamulcowego ;-) ehhh...
:kierownik:
http://skydiveclub.pl/
http://www.husar-akademia.pl/

Awatar użytkownika
Thomaster
Expert
Posty: 1466
Rejestracja: 21 sty 2015, 01:25
Czym jeżdzę: 1,6 GDI, 2012, XXL - very limited ;)
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Modyfikacja układu hamulcowego

Postautor: Thomaster » 22 sie 2017, 12:59

Jeżeli chcesz pobawić się w całkowitą modyfikację to zerknij co Adam (Owca) zrobił u siebie.


Wróć do „UKŁAD HAMULCOWY”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika

Sitemap