Strona 1 z 2

Modyfikacja układu hamulcowego

: 11 lis 2014, 11:04
autor: gasewo
Witam :D Dawno nic nie pisałem, więc trzeba nadgonić stracony czas ;) Czy może ktoś polecić mi dobrą i sprawdzoną firmę w Warszawie bądź w Płocku i okolicach zajmującą się modyfikacją/wymianą układów hamulcowych? Niestety standardowe klocki hamulcowe, nawet te w założeniu "sportowe", dostępne w normalnych sklepach nie dają rady. Byłem na wymianie opon i poprosiłem, żeby mi sprawdzili stan układu hamulcowego. Okazało się, że po przejechaniu ok. 10.000 km zostało mi tylko ok. 0,5 cm klocków :? Teraz mam założone ABE, według mechanika najbardziej twarde w dostępnej ofercie tej firmy, a wcześniej miałem Ferodo na których przejechałem aż całe 8.000 km. W związku z tym zastanawiam się nad założeniem co najmniej czterotłoczków, a co za tym idzie dość dużej modyfikacji całego układu hamulcowego. Z góry dzięki za wszelkie sugestie.

Re: Modyfikacja układu hamulcowego

: 11 lis 2014, 11:36
autor: ZygJe
Wiesz, nie chcę Ciebie martwic, ale na zużycie klocków 90% wpływu ma styl jazdy. Szybkie zużycie jest w Twoim przypadku jak najbardziej zrozumiałe. A tak przyszło mi do głowy. Masz takie same klocki jak wersja EU? Bo na USA i Kanadę przy Twoim silniku są zakładane inne układy hamulcowe z jedno tłoczkowym zaciskiem (na Europę dwu tłoczkowy) a co za tym idzie dużo mniejszym klockiem. Ponieważ w obu przypadkach są zaciski pływające to cylinderki (cylinderek?) znajdują się po wewnętrznej stronie. Jak skręcisz koła max w lewo to będziesz mógł zobaczyć w lewym kole zacisk od wewnątrz.

Re: Modyfikacja układu hamulcowego

: 11 lis 2014, 12:28
autor: puder12
OT
ZygJe - pochwal się fotkami Sorento po rekonstrukcji :)

: 11 lis 2014, 14:19
autor: gasewo
Styl jazdy, a właściwie hamowania mam dostosowany do kijanki, tzn wiem że są problemy z tymi hamulcami więc staram się odpowiednio wcześniej zacząć hamowanie żeby właśnie nie zażywać ich za mocno. Niestety moc i przyspieszenie nie współgra z efektywnością hamulców. Co do samego układu to mam dwutłoczkowe, natomiast różnica jest w średnicy tarcz. O ile przednie mamy takie same to tylne w mojej mają 285 mm a europejskie 262 mm. Dlatego w moim przypadku pozostaje tylko zmiana/modyfikacja układu

Modyfikacja układu hamulcowego

: 12 lis 2014, 22:39
autor: shanghai
Zmien klocki na ebc green stuff


Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk

: 13 lis 2014, 00:06
autor: gasewo
Dzięki za info. Poczytałem trochę na stronie producenta i zamierzam je wypróbować. Mam nadzieję że okażą się godne opisu: -) co do modelu to do mojej kijanki bardziej będą pasowały red stuff

Modyfikacja układu hamulcowego

: 13 lis 2014, 13:17
autor: shanghai
O ile beda mieli do mojego nie mieli


Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk

Re: Modyfikacja układu hamulcowego

: 13 lis 2014, 15:02
autor: gasewo
No niestety, według ich katalogu do sportków maja tylko green stuff :cry: Niemniej jednak nawet jeśli uda mi się je kupić to potrzebuję jakiegoś profesjonalnego warsztatu, w którym będę mógł skonsultować pewne rzeczy i od razu zamontować, więc jeśli ktoś zna taki przybytek w Warszawie bądź okolicy to proszę o info.

Modyfikacja układu hamulcowego

: 13 lis 2014, 23:31
autor: shanghai
Możesz założyć jeszcze przewody w oplocie stalowym i płyn hamulcowy o podwyższonej temp.

Sprawdź jeszcze na stronie brembo bo chyba mieli zestawy pod sportage

Modyfikacja układu hamulcowego

: 13 lis 2014, 23:34
autor: shanghai
Sprawdz jeszcze na stronie brembo bo chyba mieli zestawy pod sportage


Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk

: 14 lis 2014, 18:41
autor: gasewo
Mała aktualizacja. Byłem dzisiaj w ASO Kia i po sprawdzeniu w ich magicznym komputerze okazało się że sportki w eu mają tylko jednotloczkowe zaciski i prawdopodobnie moja też tak ma. Podobno nie spotkali się w ASO z dwutloczkiem w sportku. Także jutro sprawdzę to dokładnie w swoim i prawdopodobnie będę wymieniał zaciski, tarcze i przewody. W związku z tym wezmę chyba brembo bo mają to wszystko w zestawie. Muszę tylko w przyszłym tygodniu podjechać do jakiegoś mistrza co by mi to sprawdził czy napewno będzie pasować :-)

Modyfikacja układu hamulcowego

: 14 lis 2014, 19:55
autor: shanghai
Nie zapomnij o plynie. Mieli brembo przod i tyl?


Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk

: 14 lis 2014, 21:06
autor: gasewo
Tak, o płynie też pamiętam. Rzeczywiście nie doprecyzowalem. Zestawy mieli na przód i tył ale nie w seryjnych rozmiarach tylko trochę większe. Dlatego muszę dokładnie sprawdzić czy będą pasować jeśli chodzi o średnicę tarcz

Re:

: 14 lis 2014, 21:44
autor: ZygJe
gasewo pisze:Mała aktualizacja. Byłem dzisiaj w ASO Kia i po sprawdzeniu w ich magicznym komputerze okazało się że sportki w eu mają tylko jednotloczkowe zaciski i prawdopodobnie moja też tak ma.

Zdziwiłem się mocno poszukałem i.....
sorry coś mi się poEBało. Faktycznie są jedno tłoczkowe. Co mnie walnęło że widziałem tam 2 tłoczki? [zlolta]

Modyfikacja układu hamulcowego

: 14 lis 2014, 22:14
autor: shanghai
Znalazlem jeszcze stronke topbreak tam jest zestaw ale tylko na przod


Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk

: 14 lis 2014, 23:08
autor: gasewo
No właśnie to jest problem. Trochę posiedziałem na necie i jeżeli chodzi o przód to wybór jest całkiem, całkiem. Problemem jest tył. A nie chcę mieć z przodu wypasiony zestaw a z tyłu ori. O ile w ogóle taka konfiguracja jest możliwa. Dlatego niestety muszę zainwestować w niestandardowe rozwiązanie.

Modyfikacja układu hamulcowego

: 15 lis 2014, 00:22
autor: shanghai
A dodanie kilku tloczkow cos pomoze nie zmieniajac na wieksza tarcze powierzchnia do ktorej przylega klocek nie zmieni sie


Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk

: 15 lis 2014, 09:14
autor: gasewo
Nie wiem czy dobrze zrozumiałem. Jeżeli chodziło Ci o to żeby wymienić tylko zaciski z klockami to właśnie nie wiem czy to ma sens. No bo np dwutloczkowe zaciski są większe niż jednotloczkowe, a więc powierzchnia przylegania nie dość że jest większa to jeszcze występuje po obu stronach i nie wiem czy standardowe tarcze są na tyle efektywne i wytrzymałe żeby montować na nich nowe zaciski. Tymbardziej, że najprawdopodobniej będę zmieniał ,tak jak pisałem wcześniej, na zaciski czterotloczkowe.

Modyfikacja układu hamulcowego

: 15 lis 2014, 09:38
autor: shanghai
Ok myslalem ze tylko zaciski zmieniasz a tarcze zostawiasz standard. W takim razie na jaka srednice wymieniasz tarcze przod i tyl?


Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk

Re: Modyfikacja układu hamulcowego

: 22 sie 2017, 11:17
autor: rzepkol25
Qrcze, jak ja nie lubię tak zakończonych konwersacji...szczególnie że sam jestem zainteresowany całkowitą modyfikacją ukł. hamulcowego ;-) ehhh...

Re: Modyfikacja układu hamulcowego

: 22 sie 2017, 12:59
autor: Thomaster
Jeżeli chcesz pobawić się w całkowitą modyfikację to zerknij co Adam (Owca) zrobił u siebie.