Modyfikacja układu hamulcowego
- gasewo
- MODERATOR
- Posty: 644
- Rejestracja: 09 lut 2012, 06:25
- Czym jeżdzę: 2.0 T-GDI
- Gadu Gadu: 2115437
- Lokalizacja: Warszawa
Modyfikacja układu hamulcowego
Witam Dawno nic nie pisałem, więc trzeba nadgonić stracony czas Czy może ktoś polecić mi dobrą i sprawdzoną firmę w Warszawie bądź w Płocku i okolicach zajmującą się modyfikacją/wymianą układów hamulcowych? Niestety standardowe klocki hamulcowe, nawet te w założeniu "sportowe", dostępne w normalnych sklepach nie dają rady. Byłem na wymianie opon i poprosiłem, żeby mi sprawdzili stan układu hamulcowego. Okazało się, że po przejechaniu ok. 10.000 km zostało mi tylko ok. 0,5 cm klocków Teraz mam założone ABE, według mechanika najbardziej twarde w dostępnej ofercie tej firmy, a wcześniej miałem Ferodo na których przejechałem aż całe 8.000 km. W związku z tym zastanawiam się nad założeniem co najmniej czterotłoczków, a co za tym idzie dość dużej modyfikacji całego układu hamulcowego. Z góry dzięki za wszelkie sugestie.
Between two evils, I always pick the one I never tried before
-
- Profesor od "silnikuf"
- Posty: 1312
- Rejestracja: 13 gru 2011, 22:24
- Czym jeżdzę: Peugeot 3008HYbrid4 300KM; KIA Sedona 3,3V6 275KM AT
- Lokalizacja: Audiovideo, San Escobar
Re: Modyfikacja układu hamulcowego
Wiesz, nie chcę Ciebie martwic, ale na zużycie klocków 90% wpływu ma styl jazdy. Szybkie zużycie jest w Twoim przypadku jak najbardziej zrozumiałe. A tak przyszło mi do głowy. Masz takie same klocki jak wersja EU? Bo na USA i Kanadę przy Twoim silniku są zakładane inne układy hamulcowe z jedno tłoczkowym zaciskiem (na Europę dwu tłoczkowy) a co za tym idzie dużo mniejszym klockiem. Ponieważ w obu przypadkach są zaciski pływające to cylinderki (cylinderek?) znajdują się po wewnętrznej stronie. Jak skręcisz koła max w lewo to będziesz mógł zobaczyć w lewym kole zacisk od wewnątrz.
pozdrawiam
Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...
***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy
Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...
***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy
- puder12
- MODERATOR
- Posty: 2195
- Rejestracja: 16 mar 2012, 11:03
- Czym jeżdzę: 1.7 CRDI XL
- Lokalizacja: 3miasto
Re: Modyfikacja układu hamulcowego
OT
ZygJe - pochwal się fotkami Sorento po rekonstrukcji
ZygJe - pochwal się fotkami Sorento po rekonstrukcji
- gasewo
- MODERATOR
- Posty: 644
- Rejestracja: 09 lut 2012, 06:25
- Czym jeżdzę: 2.0 T-GDI
- Gadu Gadu: 2115437
- Lokalizacja: Warszawa
Styl jazdy, a właściwie hamowania mam dostosowany do kijanki, tzn wiem że są problemy z tymi hamulcami więc staram się odpowiednio wcześniej zacząć hamowanie żeby właśnie nie zażywać ich za mocno. Niestety moc i przyspieszenie nie współgra z efektywnością hamulców. Co do samego układu to mam dwutłoczkowe, natomiast różnica jest w średnicy tarcz. O ile przednie mamy takie same to tylne w mojej mają 285 mm a europejskie 262 mm. Dlatego w moim przypadku pozostaje tylko zmiana/modyfikacja układu
Between two evils, I always pick the one I never tried before
-
- Bywalec
- Posty: 26
- Rejestracja: 05 mar 2014, 05:57
- Czym jeżdzę: 2.0 CRDI XL
- Lokalizacja: TCZEW
Modyfikacja układu hamulcowego
Zmien klocki na ebc green stuff
Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk
Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk
-
- Bywalec
- Posty: 26
- Rejestracja: 05 mar 2014, 05:57
- Czym jeżdzę: 2.0 CRDI XL
- Lokalizacja: TCZEW
Modyfikacja układu hamulcowego
O ile beda mieli do mojego nie mieli
Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk
Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk
- gasewo
- MODERATOR
- Posty: 644
- Rejestracja: 09 lut 2012, 06:25
- Czym jeżdzę: 2.0 T-GDI
- Gadu Gadu: 2115437
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Modyfikacja układu hamulcowego
No niestety, według ich katalogu do sportków maja tylko green stuff Niemniej jednak nawet jeśli uda mi się je kupić to potrzebuję jakiegoś profesjonalnego warsztatu, w którym będę mógł skonsultować pewne rzeczy i od razu zamontować, więc jeśli ktoś zna taki przybytek w Warszawie bądź okolicy to proszę o info.
Between two evils, I always pick the one I never tried before
-
- Bywalec
- Posty: 26
- Rejestracja: 05 mar 2014, 05:57
- Czym jeżdzę: 2.0 CRDI XL
- Lokalizacja: TCZEW
Modyfikacja układu hamulcowego
Możesz założyć jeszcze przewody w oplocie stalowym i płyn hamulcowy o podwyższonej temp.
Sprawdź jeszcze na stronie brembo bo chyba mieli zestawy pod sportage
Sprawdź jeszcze na stronie brembo bo chyba mieli zestawy pod sportage
-
- Bywalec
- Posty: 26
- Rejestracja: 05 mar 2014, 05:57
- Czym jeżdzę: 2.0 CRDI XL
- Lokalizacja: TCZEW
Modyfikacja układu hamulcowego
Sprawdz jeszcze na stronie brembo bo chyba mieli zestawy pod sportage
Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk
Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk
- gasewo
- MODERATOR
- Posty: 644
- Rejestracja: 09 lut 2012, 06:25
- Czym jeżdzę: 2.0 T-GDI
- Gadu Gadu: 2115437
- Lokalizacja: Warszawa
Mała aktualizacja. Byłem dzisiaj w ASO Kia i po sprawdzeniu w ich magicznym komputerze okazało się że sportki w eu mają tylko jednotloczkowe zaciski i prawdopodobnie moja też tak ma. Podobno nie spotkali się w ASO z dwutloczkiem w sportku. Także jutro sprawdzę to dokładnie w swoim i prawdopodobnie będę wymieniał zaciski, tarcze i przewody. W związku z tym wezmę chyba brembo bo mają to wszystko w zestawie. Muszę tylko w przyszłym tygodniu podjechać do jakiegoś mistrza co by mi to sprawdził czy napewno będzie pasować
Between two evils, I always pick the one I never tried before
-
- Bywalec
- Posty: 26
- Rejestracja: 05 mar 2014, 05:57
- Czym jeżdzę: 2.0 CRDI XL
- Lokalizacja: TCZEW
Modyfikacja układu hamulcowego
Nie zapomnij o plynie. Mieli brembo przod i tyl?
Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk
Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk
-
- Profesor od "silnikuf"
- Posty: 1312
- Rejestracja: 13 gru 2011, 22:24
- Czym jeżdzę: Peugeot 3008HYbrid4 300KM; KIA Sedona 3,3V6 275KM AT
- Lokalizacja: Audiovideo, San Escobar
Re:
gasewo pisze:Mała aktualizacja. Byłem dzisiaj w ASO Kia i po sprawdzeniu w ich magicznym komputerze okazało się że sportki w eu mają tylko jednotloczkowe zaciski i prawdopodobnie moja też tak ma.
Zdziwiłem się mocno poszukałem i.....
sorry coś mi się poEBało. Faktycznie są jedno tłoczkowe. Co mnie walnęło że widziałem tam 2 tłoczki?
pozdrawiam
Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...
***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy
Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...
***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy
-
- Bywalec
- Posty: 26
- Rejestracja: 05 mar 2014, 05:57
- Czym jeżdzę: 2.0 CRDI XL
- Lokalizacja: TCZEW
Modyfikacja układu hamulcowego
Znalazlem jeszcze stronke topbreak tam jest zestaw ale tylko na przod
Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk
Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk
- gasewo
- MODERATOR
- Posty: 644
- Rejestracja: 09 lut 2012, 06:25
- Czym jeżdzę: 2.0 T-GDI
- Gadu Gadu: 2115437
- Lokalizacja: Warszawa
No właśnie to jest problem. Trochę posiedziałem na necie i jeżeli chodzi o przód to wybór jest całkiem, całkiem. Problemem jest tył. A nie chcę mieć z przodu wypasiony zestaw a z tyłu ori. O ile w ogóle taka konfiguracja jest możliwa. Dlatego niestety muszę zainwestować w niestandardowe rozwiązanie.
Between two evils, I always pick the one I never tried before
-
- Bywalec
- Posty: 26
- Rejestracja: 05 mar 2014, 05:57
- Czym jeżdzę: 2.0 CRDI XL
- Lokalizacja: TCZEW
Modyfikacja układu hamulcowego
A dodanie kilku tloczkow cos pomoze nie zmieniajac na wieksza tarcze powierzchnia do ktorej przylega klocek nie zmieni sie
Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk
Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk
- gasewo
- MODERATOR
- Posty: 644
- Rejestracja: 09 lut 2012, 06:25
- Czym jeżdzę: 2.0 T-GDI
- Gadu Gadu: 2115437
- Lokalizacja: Warszawa
Nie wiem czy dobrze zrozumiałem. Jeżeli chodziło Ci o to żeby wymienić tylko zaciski z klockami to właśnie nie wiem czy to ma sens. No bo np dwutloczkowe zaciski są większe niż jednotloczkowe, a więc powierzchnia przylegania nie dość że jest większa to jeszcze występuje po obu stronach i nie wiem czy standardowe tarcze są na tyle efektywne i wytrzymałe żeby montować na nich nowe zaciski. Tymbardziej, że najprawdopodobniej będę zmieniał ,tak jak pisałem wcześniej, na zaciski czterotloczkowe.
Between two evils, I always pick the one I never tried before
-
- Bywalec
- Posty: 26
- Rejestracja: 05 mar 2014, 05:57
- Czym jeżdzę: 2.0 CRDI XL
- Lokalizacja: TCZEW
Modyfikacja układu hamulcowego
Ok myslalem ze tylko zaciski zmieniasz a tarcze zostawiasz standard. W takim razie na jaka srednice wymieniasz tarcze przod i tyl?
Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk
Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk
-
- Nowy
- Posty: 5
- Rejestracja: 22 lut 2017, 16:11
- Czym jeżdzę: KIA Sportage 2.0 CRDi AWD Spirit :-D Casa White
- Lokalizacja: Rz-ów
Re: Modyfikacja układu hamulcowego
Qrcze, jak ja nie lubię tak zakończonych konwersacji...szczególnie że sam jestem zainteresowany całkowitą modyfikacją ukł. hamulcowego ehhh...
http://skydiveclub.pl/
http://www.husar-akademia.pl/
- Thomaster
- Expert
- Posty: 1471
- Rejestracja: 21 sty 2015, 01:25
- Czym jeżdzę: 1,6 GDI, 2012, XXL - very limited ;)
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: Modyfikacja układu hamulcowego
Jeżeli chcesz pobawić się w całkowitą modyfikację to zerknij co Adam (Owca) zrobił u siebie.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika