Strona 2 z 2

Re: TVN Turbo Turbo Kamera 8.04.2013 problem z hamulcem.

: 14 kwie 2013, 09:46
autor: dariusz747
marcinK pisze:... Więc na pewno nie występuje we wszystkich 1,6 (trudno by w takim razie mówić o wadzie konstrukcyjnej, ale sam nie wiem).
Oczywiście nie należę do tych co nie wierzą w to co opisujesz i pokazano w TVN Turbo.
A jeszcze jedno - u mnie "szóstka" jest , słabo zauważalna, ale to też z racji zawodu - posiadać muszę dużą fantazję... :rotfl:


Zauważ, że nie użyłem słowa wszyscy, wszystkie ... nie mam dostępu do bazy VIN KIA, a także nie znam wszystkich użytkowników tego samochodu. Nie wiem, jakie egzemplarze z jakimi serwami itd. wychodziły z fabryki, skąd się te serwa wzięły czy są z tej samej serii itp. itd.

Jestem też podobnie jak Ty życiowym optymistą, ale wszystko ma swoje granice, także optymizm. Z tego powodu zapina pasy w samochodach, wyposaża je w ABS ESP .............. poduszki powietrzne i SKUTECZNE w szerokim tego słowa rozumieniu HAMULCE

Pozdrawiam

Re: TVN Turbo Turbo Kamera 8.04.2013 problem z hamulcem.

: 14 kwie 2013, 10:38
autor: marcinK
Nie pisałem, że to są Twoje słowa, że "wszystkie", bo to moje stwierdzenie.
Ale może, rzeczywiście być tak jak piszesz, jakaś partia, modele itd.

Re: TVN Turbo Turbo Kamera 8.04.2013 problem z hamulcem.

: 21 cze 2013, 15:36
autor: dariusz747
Final sprawy, jak mi się wydaje, przynajmniej dla mnie?
Zakończenie zdecydowanie odbiega od tego czego oczekiwałem. Samochód kupiła... KIA w cenie nowego.
W tym temacie w zasadzie wszytko już napisałem wiec pozostae mi zapytać, czy ktoś nie chce kupić kompletu bardzo dobrych opon zimowych 17" NOKIAN do Kia Sportage z felgami aluminiowymi.


Pozdrawiam serdecznie
Dariusz

Re: TVN Turbo Turbo Kamera 8.04.2013 problem z hamulcem.

: 21 cze 2013, 15:42
autor: michal55yh
No to w zasadzie finał pozytywny, aż ciężko uwierzyć że odkupili pojazd.
Gratuluję determinacji.

Re: TVN Turbo Turbo Kamera 8.04.2013 problem z hamulcem.

: 22 cze 2013, 20:04
autor: puder12
dariusz747 pisze:Zakończenie zdecydowanie odbiega od tego czego oczekiwałem.

A czego oczekiwałeś - skoro KIA nie widziała problemu to pewnie niczego by nie naprawili. To chyba dobre rozwiązanie - dostałeś wyłożoną kasę i możesz kupić całkiem inne nowe autko.

PS
TV ma moc :lol:

Re: TVN Turbo Turbo Kamera 8.04.2013 problem z hamulcem.

: 22 cze 2013, 22:27
autor: Przemek1472
Jednym słowem, wyszedłeś na tym super. Kupujesz nowy samochód a KS pojeździłeś za friko ;) . Ciekawe na jaki samochód się zdecydujesz ?

Re: TVN Turbo Turbo Kamera 8.04.2013 problem z hamulcem.

: 29 cze 2013, 15:44
autor: dariusz747
IMAG0154_600x450.jpg


W temacie opon i felg...
Opony NOKIAN WR G2 225/60/17 103V XL
Felgi DEZENT J

Przejechanie mniej niż 10 000 km, równomiernie zużyte, nie naprawione, brak uszkodzeń, kupione nowe i założone przed zimą 2011/2012

Wiecej zdjęć tutaj www.db.tt/rQO8AIpr

Pozdrawiam
Dariusz

Re: TVN Turbo Turbo Kamera 8.04.2013 problem z hamulcem.

: 29 cze 2013, 16:08
autor: dariusz747
[/quote]
A czego oczekiwałeś - skoro KIA nie widziała problemu ....:[/quote]

Hmmm przyznam, że Twoja interpretacja jest według mnie "przewrotna" , według mnie widziała problem i co więcej świadomie go wygenerowała kosztem paru dolarów na dodatkową pompę podciśnienia i akceptacją wadliwej konstrukcji serwa. Zresztą wszystko w tym temacie odnośnie spraw technicznych już zostało napisane.


Pozdrawiam serdecznie
Dariusz

Re: TVN Turbo Turbo Kamera 8.04.2013 problem z hamulcem.

: 29 cze 2013, 16:19
autor: dariusz747
Przemek1472 pisze:Jednym słowem, wyszedłeś na tym super. Kupujesz nowy samochód ....


Dwa lata jeździliśmy samochodem z nie sprawnym układem hamulcowym, narażając życie i zdrowie. Ja tak na to przede wszystkim patrzę. Z nowych samochodów już się wyleczyłem... raz na zawsze, chyba?

Pozdrawiam
Dariusz

Re: TVN Turbo Turbo Kamera 8.04.2013 problem z hamulcem.

: 29 cze 2013, 22:34
autor: Przemek1472
Absolutnie nie dworuję sobie z bezpieczeństwa twojego i twojej rodziny, ale chciałem podkreślić, że to najlepsze wyjście z problemu dla wszystkich podmiotów zamieszanych w tą aferę.
Nie jestem posiadaczem automatycznej skrzyni i nie zaobserwowałem u mnie opisywanego przez ciebie problemu. Posiadacze i właściciele KS nie potwierdzali wykrytej przez ciebie wady konstrukcyjnej, więc może to był felerny egzemplarz (rozumiem, że wykryłeś to w innych), lub seria.
Zadając pytanie "Co wybierzesz teraz ?" wykazałem lekką złośliwość bo nie ma samochodów idealnych i wiem, że w każdym jakieś kwiatki można wykryć. Po prostu jestem ciekaw jakie one ( te kwiatki
;-) ) będą w innych markach skoro jesteś takim beta testerem i liczę, że się dowiemy od ciebie na tym forum. Pewnie i tak kupisz nowy, bo ciężko kupić używany jak się raz zasmakowało w nowych...

Pozdrawiam ciepło Przemek

Re: TVN Turbo Turbo Kamera 8.04.2013 problem z hamulcem.

: 30 cze 2013, 07:00
autor: ZygJe
Ja absolutnie nie negując twoich problemów z hamulcami, nadal nie potrafię zrozumieć dlaczego nie można było naprawić w sumie prostego układu. .....

Re: TVN Turbo Turbo Kamera 8.04.2013 problem z hamulcem.

: 30 cze 2013, 08:51
autor: michal55yh
Ponieważ większość pracowników ASO nie zna się nawet na podstawowej mechanice i później takie kwiatki są. Czasami błaha usterka stwarza niebezpieczne sytuacje a wymieniacze części z ASO nie potrafią dojść do tej usterki, bo komputer nic nie pokazuje.

Re: TVN Turbo Turbo Kamera 8.04.2013 problem z hamulcem.

: 30 cze 2013, 10:15
autor: Przemek1472
Ta cała historia wydaje mi się nie do końca jasna. Może Pan profesor od silników zebrał by cały wątek na koniec i zrobił wykład i podzielił się swoimi wnioskami dotyczącymi innych możliwych scenariuszy wyjścia z impasu, oraz subiektywnych odczuć omawianego problemu.

Re: TVN Turbo Turbo Kamera 8.04.2013 problem z hamulcem.

: 30 cze 2013, 10:16
autor: dariusz747
Panowie, koledzy,

Ja się nie obrażam, jak i nie jest absolutnie moją intencją obrażanie kogokolwiek na tym forum. Jeśli ze sposobu formuowania wypowiedzi przeze mnie ktoś wrażliwy może odnieść takie wrażenie to ja nic na to nie poradzę.

Podsumowując w prostych slowach:

Twierdzenie, iż ktoś kupuje 2 letnie sprawne samochody w cenie nowych, jest objawem naiwności... ?

A co do wad tych samochodów:

Problemu pierwszego nie mogli naprawić, ponieważ z założenia zostało to źle zaprojektowane (brak wystarczająco podciśnienia w układzie wspomagania przez cały czas). Wymagało by to zmiany konstrukcyjnej polegajacej na dłożeniu pompy podciśnienia, tak jak ma to miejsce w dieslach. Mechanicznej lub elektrycznej jaką obecnie w znakomitej większości nowych samochodów także z silnikami benzynowymi można spotkać. Widocznie sposób sterowania teraźniejszymi EKO silnikami jak i stopień zaawansowania układów hamulcowych oraz wymagania im stawiane (jak miedzy innymi opóźnienia zadzialania liczone w mS) wymuszają u innych producentów podjęcie decyzji o zainstalowaniu takowej pompki.

Problem drugi jest jak najbardziej do rozwiązania. Jest to mianowicie prosta modyfikacja serwa którą wykonał miły Pan z KMP a na którą ja chciałem pisemnej akceptacji producenta. Jednak oczywiste jest, że takiego papieru dostać nie mogłem. Modyfikacja która powinna w mojej ocenie być wykonana w wszystkich samochodach wyposażonych w to serwo, jak sądzę nie tylko Sportage.

Problem pierwszy jest bardzo dobrze wyczuwalny przez każdego, ujawnia się głównie w niskich temperaturach i potęgowany jest wpływem drugiej wady, komuluje się to w samochodzie z silnikiem benzynowym i AT.

Problem drugi występujący samodzielnie jest trudniejszy do wyczucia. Aczkolwiek jak wspomniałem wytępował w KAŻDEJ wersji jaką jeździłem. Bardzo wyraźnie widoczny jest efekt tej wady jak i wpływ modyfikacj serwa na jej wyeliminowanie na załączonych wykresach z akcelerometru przed i po modyfikacji. db.tt/BMqw8B6w (opóźnienie 'g' w funkcji czasu 's') Jaki to ma wpływ na drogę hamowania czyli bezpieczeństwo można przy odrobinie chęci wyliczyć.

Argument wielokrotnie na tym forum przytaczany, że "ja tego nie czuję, nie doświadczyłem" jest żadnym argumentem. Moja żona tez nie czuła, nie widziała a jeździlśmy tym samym samochodem.

Nie był to pierwszy moj samochód (pierwszy i raczej ostatni nowy), poprzedni, Mondeo z roku 2002 też AT jak już wspomniałem było wolne od tej wady, jak i wcześniejsze, starsze samochody. W Murano kolegi o którym również było wspomniane ma się wrażenie, iż samochód zaczyna hamować zanim dobrze naciśnie się pedał hamulca w przypadku gwałtownego hamowania. Działanie okladu BAS jest jeszcze bardziej wyczuwalne niż w Mondeo. Podobnie jest w moim nowym, używanym samochodzie. Samochodzie klasy Sorento, jednak zgodnie ze znalezionymi przypadkowo danymi na internecie, hamujacym ze 130km/h na dystansie 13m (czy 15m, nie pamiętam) krótszym ! Napisałem to jako ciekawostkę pokazującą jak można podchodzić do projektowania samochodów.
Po modyfikacji serwa, działanie BAS było wyczuwalne także w moim Sportage, jednak inaczej, bo tutaj jest ono realizowane elektronicznie poprzez pompę ABS (taniej) niż montując bardziej zaawansowane (droższe) nieliniowo działające serwo.

Nie jestem jak sugerujesz żadnym "beta testerem", auta które posiadałem, posiadam, będę posiadał, miały, mają i pewnie będą miały różne wady. Jednak nie będę akceptował wady układu hamulcowego, tym bardziej, iż jak wspomniałem, w mojej opini wady "świadomie stworzonej" z powodu oszczędności. Akurat KIA ma doskonałe wyniki finansowe i takich oszczędności mogłaby unikać. Zresztą tego typu oszczędności nie są uzasadnione czymkolwiek.

Pozdrawiam serdecznie
Dariusz