Problem z hamulcami

Awarie, porady, opinie.
dariusz747
Bywalec
Posty: 39
Rejestracja: 23 cze 2011, 00:12
Czym jeżdzę: 2.0 163KM XL

Re: Problem z hamulcami

Postautor: dariusz747 » 03 lut 2013, 17:52

Ponownie proszę o zapoznanie się z regulaminem i zaprzestanie cytowania postu poprzedzającego własny post -w całości.
Admin


Wrogów? Trudno mi pojąć chłopie Twoją logikę. Słowo "UWAGA" jest jak najbardziej na miejscu, i naprawdę nie rozumiem w tym przypadku nieodpartej chęci cenzorowania. Nie po to wydałem 100 000 na samochód aby sie zastanawiać nad tym czy następnym razem jak nacisnę na hamulec to zadziała, czy tez tym razem nie da sie już wcisnąć wcale.
Moge zrozumieć trzeszczący plastik, podłokietnik, brak podświetlenia przycisków, czy ich idiotyczne rozmieszczenie, nie mam też czasu aby o tym dyskutować. Ja nie dopłace następne 100 000 aby takich drobiazgów nie wymieniać. Ale uważam, że za wydaną kwotę można przynajmniej żądać sprawnych hamulców.
A tutaj szukam pomocy w rozwiązaniu problemu w obliczu ignorancji i świadomego narażenia mnie na niebezpieczeństwo przez pracowników KIA, ponieważ RAZEM raźniej i skuteczniej.
Jeśli prawdą jest, to co napisał tutaj ktoś o nagłym całkowitym braku hamowania w jego samochodzie to w połączeniu z dwoma samochodami z objawami o których napisałem mamy już BARDZO POWAŻNY problem.
Szukam kontaktu do tej osoby, bo bardzo istotne jest to, czy wadliwy element podany został badaniu w celu określenia przyczyny. Ponieważ nie miało sie to prawa zdążyć, szczególnie w przypadku NOWEGO samochodu. Potrzebuję numeru zlecenia naprawy, a najlepiej jego kopię oraz wpisay w książce gwarancyjnej.
Jak zbiorę twarde dowody, znalezienie kogoś ktoz przyjemnością zajmie się sprawą z prawnego punktu widzenia będzie formalnością.
Jeśli tego nie rozumiesz, proszę jeszcze raz o usuniecie całego wątku który założyłem.

Awatar użytkownika
soul
Administrator
Posty: 1224
Rejestracja: 04 kwie 2010, 22:00

Re: Problem z hamulcami

Postautor: soul » 03 lut 2013, 18:40

Nie, nie jest na miejscu.
Straszysz innych użytkowników czymś co występuje jak twierdzisz w Twoim pojedzie a nie w tysiącach sprzedanych.Teraz wszyscy lecą i męczą pedały. [hihihi]
Wpadasz na forum bez "dzień dobry" i wymagasz opinii ekspertów bo inni mają się nie odzywać.
Jak na razie nie masz żadnej ekspertyzy eksperta o którą tak zabiegasz na forum w celu potwierdzenia Twoich odczuć.
Na filmie słychać jak działa ABS, auto również hamuje-tak to wygląda dla mnie, osoby postronnej. Sam piszesz, że hamulce działają ale jak je kopnąć to jednak nie tak jak byś sobie tego życzył. Nie wiem czy ktoś się pokusił i sprawdził luz roboczy pedału a jest to istotne.
Robienie na kogoś nagonki w tym wypadku na KMP czy ASO ( jestem daleki od bronienia kogokolwiek) nie jest najlepszym sposobem załatwienia sprawy. Zabierz się do tego w odpowiedni sposób-zrób ekspertyzę u biegłego z zakresu motoryzacji bo teraz nie masz z czym iść na noże. Rzucanie suma też nie ma tu związku bo jeśli wydał byś 50 000 to hamulców miało by prawo nie być?
Obrazek

dariusz747
Bywalec
Posty: 39
Rejestracja: 23 cze 2011, 00:12
Czym jeżdzę: 2.0 163KM XL

Re: Problem z hamulcami

Postautor: dariusz747 » 03 lut 2013, 19:19

soul pisze:. Nie wiem czy ktoś się pokusił i sprawdził luz roboczy pedału a jest to istotne.


Dla kogo? Bo na pewno nie dla kogoś kto jest w stanie ogarnąć działanie układu hamulcowego.
Już raz prosiłem. ...

Przecież napisałem, że na jednym ze zleceń naprawy przyznali, iż jest problem. Teraz wycofują się dając wytłumaczenie na poziomie "luzu roboczego".

Na filmie nie powinno być jakiegokolwiek słyszalnego opóźnienia pomiędzy dźwiękiem "kopnięcia" w pedał a odgłosem zadziałania ABS. 100ms opóźnienia to 3.3 m wydłużona droga hamowania przy prędkości 120km/h.

Po to właśnie napisałem aby ludzie kopali, co pozwoli ocenić czy mamy problem z 3 czy moze z 3000 samochodów. Odmówiono mi podania kontaktu czy też przekazania moich danych dla właściciela samochodu ściągnietego do testu.

Gdyby nie stwierdzono problemu nie wymienialiby pompy i serwa szukając rozwiązania problemu. Teraz nagle usłyszałem, że automat nie moze hamować tak jak samochód z manualną skrzynią co jest żenującą ignorancją.

Proszę, skończmy te wymianę zdań nic nie wnoszącą do tematu.

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
soul
Administrator
Posty: 1224
Rejestracja: 04 kwie 2010, 22:00

Re: Problem z hamulcami

Postautor: soul » 03 lut 2013, 19:35

Ma wpływ w sytuacji gdy ABS i ESP potrzebuje/korzysta z sygnału z niepozornego stycznika przy pedale hamulca...no ale Ty już prosiłeś bo wiesz lepiej jak działa układ hamulcowy.
Obrazek

dariusz747
Bywalec
Posty: 39
Rejestracja: 23 cze 2011, 00:12
Czym jeżdzę: 2.0 163KM XL

Re: Problem z hamulcami

Postautor: dariusz747 » 03 lut 2013, 20:17

soul pisze:Ma wpływ w sytuacj stycznika przy pedale .....


Bardzo dobrze, coś jednak wiesz, tym bardziej dziwią mnie niektóre Twoje wpisy. W tym przypadku jednak istotniejsze jest to dla BAS. Ale czy to będzie 2 czy 3 cm przy prędkości naciskania liczonej w m/s nie ma najmniejszego znaczenia, ponieważ nie chodzi tutaj o pojedyncze ms. Układ ma jakąś graniczną prędkość naciskania pedału hamulca powyżej której powinien uruchomić BAS.
ALE. Jeszcze raz, pedał nie daje się wcisnąć, staje w pewnym położeniu i po czasie zaczyna wpadać głębiej.

Pzdr.
PS.
W serwisie na początku jak powiedziałem im o tym styczniku, a może i nie styczniku (w Mondeo jest to potencjometr, przekazując prędkość naciskania jak mniemem), nie przeglądałem się w KIA co to dokladnie jest. Wyśmiano mnie twierdząc, iż to jest tylko wyłącznik światła Stop.

Awatar użytkownika
puder12
MODERATOR
Posty: 2195
Rejestracja: 16 mar 2012, 11:03
Czym jeżdzę: 1.7 CRDI XL
Lokalizacja: 3miasto

Re: Problem z hamulcami

Postautor: puder12 » 03 lut 2013, 22:38

Może lekko związane z tematem ale objawiło mi się pytanie czy ten czujnik nie jest także odpowiedzialny za działanie tempomatu?

U mnie już dwukrotnie korygowano w serwisie czułość tego czujnika bo zgłaszałem problem z brakiem możliwości ustawienia prędkości na tempomacie po wyłączeniu silnika gdy przed zatrzymaniem korzystało się z tempomatu.

Co do głównego wątku to od początku użytkowania auta miałem kilka sytuacji wymagających gwałtownego hamowania i zawsze zastanawiałem się jak działa BAS, skoro tego wogóle nie da się odczuć. Jedynym objawem jaki wystąpił było załączenie się świateł awaryjnych po zatrzymaniu auta.

dariusz747
Bywalec
Posty: 39
Rejestracja: 23 cze 2011, 00:12
Czym jeżdzę: 2.0 163KM XL

Re: Problem z hamulcami

Postautor: dariusz747 » 03 lut 2013, 22:55

puder12 pisze:Co do głównego wątku to od początku użytkowania auta miałem kilka sytuacji wymagających gwałtownego hamowania i zawsze zastanawiałem się jak działa BAS, skoro tego wogóle nie da się odczuć. Jedynym objawem jaki wystąpił było załączenie się świateł awaryjnych po zatrzymaniu auta.


Nie wiem odnośnie tempomatu. A działanie BAS opisałem wcześnie i nie da sie tego nie zauważyć w samochodzie w którym to działa. Jak zacząłem jeździć pierwszym samochodem z BAS, przy pierwszym nagłym hamowaniu dowiedziałem się jak to działa. Często hamował mocniej niż sobie tego życzyłem, a zonie i dziecku musiałem tłumaczyć, że to nie ja, a efekt uboczny układu który znacznie skraca drogę hamowania, szczególnie z "niezdecydowanym" kierowcą. W mojej ocenie w moim Sportage on nie działał od początku.
Załaczenie świateł awaryjnych następuje przy hamowaniu z "włączonym" ABS. Nie koniecznie przy gwałtownym rozpoczęciu hamowania, więc jak sądzę nie ma zwiazku z BAS.

Pozdrawiam
Darek

ZygJe
Profesor od "silnikuf"
Posty: 1311
Rejestracja: 13 gru 2011, 22:24
Czym jeżdzę: Peugeot 3008HYbrid4 300KM; KIA Sedona 3,3V6 275KM AT
Lokalizacja: Audiovideo, San Escobar

Re: Problem z hamulcami

Postautor: ZygJe » 03 lut 2013, 23:02

Ciekawostka.
W KSIII zadziałanie BAS łącznie z ABS jest sygnalizowane...... załączeniem świateł awaryjnych na dohamowaniu które wyłączają się dopiero po ruszeniu (strasznie upierdliwe). Wbrew temu co tu napisano BAS nie załącza sie po kopnięciu w h-lec - bo nie ma takiej potrzeby max ciśnienie w układzie zostanie szybko osiągnięte. BAS ma uaktywnić max hamowanie przy zbyt SŁABYM wciśnięciu h-ca jeśli nastąpiło b.szybkie przeniesienie nogi z pedału gazu na pedał h-ca i to właśnie ten czas jest mierzony do uaktywnienis BAS.
Potencjometr w Mondeo jest stosowany równolegle ze stycznikiem i o ile pamiętam jest połączony z ESP (ale tu mogę się mylić)
pozdrawiam

Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...

***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy

Awatar użytkownika
puder12
MODERATOR
Posty: 2195
Rejestracja: 16 mar 2012, 11:03
Czym jeżdzę: 1.7 CRDI XL
Lokalizacja: 3miasto

Re: Problem z hamulcami

Postautor: puder12 » 03 lut 2013, 23:24

W całej instrukcji nie znalazłem wzmianki o systemie BAS (jakkolwiek by się nazywał). Jest za to opis działania systemu ESS

ESS : Sygnał zatrzymania awaryjnego
Sygnał zatrzymania awaryjnego ostrzega miganiem świateł stop kierowcę
znajdującego się za pojazdem w przypadku nagłego zatrzymania pojazdu
lub w przypadku aktywowania się układu ABS podczas zatrzymania. (Układ ten
aktywuje się, gdy prędkość pojazdu wynosi ponad 55 km/h, a prędkość
hamowania - ponad 7 m/s2 lub w przypadku gwałtownego hamowania
aktywuje się układ ABS).

Jeżeli prędkość pojazdu wyniesie poniżej 40 km/h i układ ABS wyłączy się lub
pojazd przestanie gwałtownie hamować, światła hamowania stop wyłączą się.
Zamiast nich automatycznie włączą się światła awaryjne.

Światła awaryjne wyłączą się, gdy prędkość pojazdu wyniesie ponad 10 km/h od jego
zatrzymania się. Wyłączą się również, gdy pojazd będzie jechał przez jakiś czas z
małą prędkością. Można je wyłączyć ręcznie poprzez naciśnięcie wyłącznika
świateł awaryjnych.

dariusz747
Bywalec
Posty: 39
Rejestracja: 23 cze 2011, 00:12
Czym jeżdzę: 2.0 163KM XL

Re: Problem z hamulcami

Postautor: dariusz747 » 03 lut 2013, 23:35

ZygJe pisze:Ciekawostka.
W KSIII zadziałanie BAS łącznie z ABS jest sygnalizowane...... załączeniem świateł awaryjnych na dohamowaniu..... Wbrew temu co tu napisano BAS nie załącza sie po kopnięciu w h-lec ...... BAS ma uaktywnić max hamowanie przy zbyt SŁABYM .....
Potencjometr w Mondeo jest równolegle ze stycznikiem i o ile pamiętam jest połączony z ESP (ale tu mogę się mylić)


Na 100% miganie światła stop jest uzależnione tylko od mocnego hamowania lub zadziałania ABS, przynajmniej u mnie wcale nie trzeba szybko przenosić nogi ani też szybko wciskać pedału hamulca. Jeżeli zaczęliśmy hamować powoli a nastepnie coraz silniej do zadziałania ABS lub podczas hamowania wjechalismy na śliski fragment drogi i "wszedł" ABS, zacznie migac. Po czym zaczną migać awaryjne.

W Mondeo działanie BAS NIE jest uzależnione od wcześniejszego zwolnienia pedalu gazu. I zgodnie z wszystkimi opisami jakie na szybko udało mi się znaleźć, jest tak jak napisałem, sprawdza tylko szybkość naciśnięcia pedału hamulca. Wspomaga to jak napisałem "niezdecydowanych" kierowców przy zbyt "słabym" ale gwałtownym naciśnięciu pedału hamulca.

I jak napisałeś w Mondeo jest potencjometr i chyba nawet dwa a nie jeden styczniki. Parę
przewodów jest tam doprowadzonych.

Pozdrawiam

ZygJe
Profesor od "silnikuf"
Posty: 1311
Rejestracja: 13 gru 2011, 22:24
Czym jeżdzę: Peugeot 3008HYbrid4 300KM; KIA Sedona 3,3V6 275KM AT
Lokalizacja: Audiovideo, San Escobar

Re: Problem z hamulcami

Postautor: ZygJe » 04 lut 2013, 00:18

Cóż, wydaje mi się że jeździmy różnymi samochodami, a moja wiedza na temat podzespołów samochodowych pochodzi z innego wymiaru......

Pozostaje mi tylko stwierdzć, że skoro tak piszesz to na pewno tak jest.
Zastanawiam się tylko po co piszesz na tym forum? Najpierw prosisz o pomoc a potem udowadniasz że i tak wiesz lepiej......
Z mojej strony ani słowa więcej w tym wątku.
pozdrawiam

Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...

***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy

dariusz747
Bywalec
Posty: 39
Rejestracja: 23 cze 2011, 00:12
Czym jeżdzę: 2.0 163KM XL

Re: Problem z hamulcami

Postautor: dariusz747 » 04 lut 2013, 00:46

puder12 pisze:W całej instrukcji nie znalazłem wzmianki o systemie BAS (jakkolwiek by się nazywał).


Nie ma to bezpośredniego związku z problemem braku hamowania o którym piszę. Ale faktycznie, o BAS w instrukcji jest wspomniane tylko w kontekście DBC na stronie 5.51. Za to o EBD, a układy te zazwyczaj występują razem, odrobinę wiecej można znaleźć na stronie 4.51. Ciekawe, gdyż BAS jest wymieniony razem z EBD i innymi w materiałach prasowych na stronach KIA w tym na polskiej w odniesieniu do Sportege 2010. Oraz w setkach opisów jakie można znaleźć na internecie. Identycznie jest w angielskojęzycznej instrukcji w PDF jakiej poszukałem na necie, gdyż zaczynałem podejrzewać, iż wersja na rynek Polski jest w jakiś sposób upośledzona?
Nie mniej, trochę niejasne to jest, więc zadam pytanie w piśmie do KIA Polska i do centrali.

Pozdrawiam i dziękuję za zwrócenie uwagi na ten interesujący fakt.
Dariusz

dariusz747
Bywalec
Posty: 39
Rejestracja: 23 cze 2011, 00:12
Czym jeżdzę: 2.0 163KM XL

Re: Problem z hamulcami

Postautor: dariusz747 » 04 lut 2013, 01:01

ZygJe pisze:Cóż, wydaje mi się że jeździmy różnymi samochodami...
Z mojej strony ani słowa więcej w tym wątku.


A wystarczy wziąść do ręki instrukcję obsługi i w temacie migających swiatełek wszystko będzie jasne i zgodne z tym napisałem o NASZYCH samochodach. Akronim BAS nie występuje w kontekście ESS, chyba, że faktycznie mamy inne instrukcje obsługi. Natomiast opisów BAS i innych systemów na internecie są setki i jaknnapisałem pobierzne sprawdzenie nie potwierdza Twojej wersji.

ALE. Ja nie o swiatełkach pisałem, NIC, ani jednego słowa wcześniej. TY o nich zaczeleś pisać jako o "ciekawostce" i do tego źle, zostawmy je w spokoju. Faktycznie lepiej ani słowa wiecej na ten temat.

Pozdrawiam i dobranoc.

Awatar użytkownika
michal55yh
MODERATOR
Posty: 876
Rejestracja: 17 mar 2012, 18:19
Czym jeżdzę: 1.6 MHEV GT-Line
Lokalizacja: Lubań

Re: Problem z hamulcami

Postautor: michal55yh » 04 lut 2013, 09:12

Dla ciekawości sprawdzałem swój układ hamulcowy (lekko ośnieżona droga). Jak soul wspomniał, "męczyłem pedała" i żadne opóźnienie nie występuje. Dodatkowo, auto wpadło w poślizg na śliskim, ABS działał ale żadne awaryjne czy migający stop nie. Te światła sygnalizują ostrzejsze hamowanie (sprawdzone). W Sportku nie udało mi się jeszcze wyczuć działania BAS'u ale np w MB było to wyraźnie odczuwalne. Podczas gwałtownego zatrzymywania się można było wyczuć jakoby samoistne dociskanie się pedału hamulca (skrzynia automatyczna, żadnych opóźnień).
Kia Sportage 1.6 MHEV DCT FWD GT-Line
Skradziona :wmur: Kia Stinger GT-Line :niewiem:
EX Kia Optima 1.7 CRDI AT XL
EX Kia cee'd 1.4 CRDI M
EX KS 1.7 CRDI M

dariusz747
Bywalec
Posty: 39
Rejestracja: 23 cze 2011, 00:12
Czym jeżdzę: 2.0 163KM XL

Re: Problem z hamulcami

Postautor: dariusz747 » 05 mar 2013, 23:24

Mam chwilę czasu, więc przekażę parę kolejnych informacji o tym problemie.
Jestem po nagraniu programu w Turbo Kamera, emisja za jakies 1.5 miesiąca.
Po ekspertyzie wykonanej przez żeczoznawcę PZM, kóra potwierdza nieprawidłowości w układzie hamulcowym.

Praktycznie ZERO kontaktu ze strony KIA, nawet z TVN nie odważyli się przed kamerami rozmawiać do tej pory. Natomiast serwis po wcześniejszej zgodzie, dzień przed nagraniem odmówił udziału w programie. KIA Polska wysłała informacje do TVN, nie do mnie, że planują jakieś konkretne testy przeprowadzić na moim samochodzie a mija 3 MIESIĄCE od zgłoszenia i POTWIERDZENIA problemu z HAMULCAMI przez serwis.

Do tej pory tylko ustne oświadczenia serwisu i przedstawiciela KIA po badaniach jakie wykonywał, że problem związany jest rodzajem zainstalowanej skrzyni biegów, ponieważ naciskanie pedału hamulca wysyła sygnał do skrzyni biegów o rozłączeniu sprzęgła ! Którego tam nie ma w postaci jaką oni rozumieją, jest tak zwany Head Lock, który nawet nie zawsze jest załączony, a już na pewno nie przy małych prędkościach. Ich argumentacja przez żeczoznawcę PZM została określona jako żenująca.

Poniżej załączam wykresy z akcelerometru umieszczonego podczas hamowania w KIA i 11 letnim Mondeo także z AT z przebiegiem 300 000 km w którym poza wymianami klocków i płynu hamulcowego NIC z układem hamulcowym nie było robione. Jest to wykres sily hamowania w funkcji czasu. Wyraźnie widać, że w Mondeo hamowanie w KAŻDEJ próbie osiąga błyskawicznie wartość maksymalną ograniczoną przyczepnością. W KIA Sportage czasami potrzeba na to 0.5 sekundy a podczas tych testów problem nie wystąpił z maksymalną intensywnością.

Na to pytanie, zadane na piśmie dwukrotnie, do dzisiaj nie uzyskałem odpowiedzi: "czy w samochodzie KIA Sportage będącym w moim posiadaniu występują układy wspomagający hamowanie, BAS i EBD ?"

Poniższe pytania zadane w ostatniej korespondencji również narazie bez odpowiedzi:
- czy zgodnie z Państwa opinią i wiedzą szybkość reakcji układu hamulcowego w przypadku nagłego hamowania, powinna być znacznie mniejsza z powodu rodzaju zabudowanych w moim egzemplarzu KIASportage 2011 silnika i skrzyni biegów, porównując z KIA Sportage2011 wyposażonym w inny silnik i skrzynię biegów?
- czy samochód KIA Sportage 2011 jaki nabyłem, zgodnie założeniami konstrukcyjnymi, certyfikacyjnymi, powinien negatywnie odbiegać w aspekcie działania układu hamulcowego, a w szczególności szybkości jego reakcji na potrzebę gwałtownego hamowania od innych samochodów z tego segmentu, zaprojektowanych, wdrożonych doprodukcji i sprzedawanych w tym samym okresie?

Poniżej także link do jeszcze jednego filmu pokazującego zachowanie hamulców przy malej prędkości, proszę o zwrócenie uwagi na zwłokę pomiedzy naciśnięciem na pedał hamulca a momentem zatrzymania samochodu przy około 5km/h. Dokładnie takie samo zachowanie samochodu (opóźnienie hamowania) może wystąpić przy większej prędkości.

http://db.tt/UeRJxQxy
http://db.tt/twCdkiHe
https://www.youtube.com/watch?v=iJVAq8b ... ata_player

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
puder12
MODERATOR
Posty: 2195
Rejestracja: 16 mar 2012, 11:03
Czym jeżdzę: 1.7 CRDI XL
Lokalizacja: 3miasto

Re: Problem z hamulcami

Postautor: puder12 » 05 mar 2013, 23:31

Możesz opisać osie na wykresach które załączyłeś do wiadomości?!

Z tego co piszesz wynika, że to problem elektroniki sterującej skrzynią automatyczną. Może da się łatwo naprawić np. zmianą oprogramowania ?

dariusz747
Bywalec
Posty: 39
Rejestracja: 23 cze 2011, 00:12
Czym jeżdzę: 2.0 163KM XL

Re: Problem z hamulcami

Postautor: dariusz747 » 05 mar 2013, 23:59

puder12 pisze:Możesz opisać osie na wykresach które załączyłeś do wiadomości?!

Z tego co piszesz wynika, że to problem elektroniki sterującej skrzynią automatyczną. Może da się łatwo naprawić np. zmianą oprogramowania ?


Co ma sterowanie skrzyni biegów z hamowaniem !? To znaczy, że jak nie wciśniesz pedału sprzęgła przy manualnej skrzyni biegów to nie będzie hamować?! W jaki sposób i za pomocą jakiego mechanizmu, sygnału, SKRZYNIA BIEGÓW wpływa na brak możliwości wciśnięcia (twardość) pedału HAMULCA ?

A osie to czas w prawo i opóźnienie hamowania w g, czyli jak pomnożyć razy 10 to mniej więcej w m/s2 w dół.

Pozdrawiam
Ps. Czy czytałeś cały wątek?

Awatar użytkownika
puder12
MODERATOR
Posty: 2195
Rejestracja: 16 mar 2012, 11:03
Czym jeżdzę: 1.7 CRDI XL
Lokalizacja: 3miasto

Re: Problem z hamulcami

Postautor: puder12 » 06 mar 2013, 00:06

czytałem cały wątek. Moim zdaniem współczesne auta mają tak wiele elektroniki, że wcale nie jest dla mnie niedorzeczne połączenie hamulca ze skrzynią biegów - tym bardziej automatyczną. Piszesz cały czas o opóźnieniu w hamowaniu. O tym że pedał hamulca jest twardy jakoś nie doczytałem wcześniej.

Awatar użytkownika
cisco
Nasz Człowiek
Posty: 805
Rejestracja: 27 paź 2011, 00:11
Czym jeżdzę: Sorento XL 2.0 CRDi 185KM, AT, AWD Black Pearl
Lokalizacja: okolice Warszawy

Re: Problem z hamulcami

Postautor: cisco » 06 mar 2013, 00:23

Jeżeli chodzi o wykresy to mondeo i sportage osiągają przyspieszenie rzędu -0,8 więc.
W mondeo max przyspieszenie osiągane jest szybciej niż w sportage.
Widzę, że czas trwania przeciążenie (hamowania) w przypadku Sportage'a jest krótszy, a co za tym idzie droga hamowania jest krótsza.
Moim zdaniem żeby mieć pewność co do słabszego hamowania potrzebujesz porównać dwa jednakowe Sportage. tzn takie samo wyposażenie, silnik, napęd, jeden w manualu a drugi w automacie.
rozpędzasz np do 40 km/h i mierzysz drogę hamowania od momentu wciśnięcia hamulca.
I tak proponuje zrobić dla kilku prędkości. oczywiście po kilka pomiarów,
I wtedy dopiero można obiektywnie stwierdzić, że "opóźnienie" w działaniu systemu ma wpływ na drogę hamowania.
To takie przemyślenia ode mnie :)
SORENTO XL 2.0 CRDi 185KM, AT, AWD, SunRoof, Black Pearl

dariusz747
Bywalec
Posty: 39
Rejestracja: 23 cze 2011, 00:12
Czym jeżdzę: 2.0 163KM XL

Re: Problem z hamulcami

Postautor: dariusz747 » 06 mar 2013, 00:24

puder12 pisze:czytałem cały wątek. Moim zdaniem współczesne auta mają tak wiele elektroniki.....


Ale masz jakąś wiedzę na ten temat, ktorą możesz przekazać, najlepiej z uzasadnieniem? Czy poprostu WIERZYSZ, CZUJESZ, że cos tam jest powiązane z czymś, traktując całość jako tajemniczą skrzynkę? Jeśli czytałeś całość wątku, trafiłeś pewnie na moją prośbę o nie wypowiadanie się na tematy techniczne przez osoby BEZ wiedzy technicznej. WIARA I PRZECZUCIE to za mało!
Chyba, że jesteś w stanie odpowiedzieć na proste pytanie jakie zadałem odpowiadając na Twój post, na podstawie WIEDZY a nie WIARY?

Pozdrawiam serdeczni.

dariusz747
Bywalec
Posty: 39
Rejestracja: 23 cze 2011, 00:12
Czym jeżdzę: 2.0 163KM XL

Re: Problem z hamulcami

Postautor: dariusz747 » 06 mar 2013, 00:34

cisco pisze:To takie przemyślenia ode mnie :)


I na przemyśleniach pozostańmy może?

Nie hamowałem za kazdym razem do zatrzymania bo nie o siłę USTALONEGO hamowania chodzi, a o czas w jakim ta siła jest uzyskiwana. Już prościej nie można, a co do bzdur o porównaniu samochodów z roznymi skrzyniami to zapytam czy kolor tych samochodów ma również być identyczny, obydwa mają być umyte i powinny mieć identyczny przebieg? Czy jeszcze coś przychodzi Ci do głowy?

Pozdrawiam


Wróć do „UKŁAD HAMULCOWY”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika

Sitemap