czy ktoś samodzielnie wymieniał klocki hamulcowe przednie w kia sportage III ?
dużo z tym zabawy?
wymiana klocków ham. w sportku
Re: wymiana klocków ham. w sportku
Taka sama robota jak przy każdym aucie bez elektronicznego hamulca.
Trzeba mieć miejsce i troszkę szpeju/narzędzi np. takie coś do cofania tłoczków(ułatwia sprawę ale konieczne nie jest :
Samo wydłubanie klocków to prosta sprawa , kilka śrub i po zawodach.
Wykręcić śrubę (A) wspornika elastycznego przewodu hamulcowego
Wykręcić śruby (B) prowadnicy i całkowicie odchylić zacisk (A)
Wymienić podkładki (D) klocków, sprężyny (C) klocków i klocki hamulcowe (B) w jarzmie (A) zacisku.Jeśli stare podkładki i sprężyny nie są rozsypane można je zastosować ponownie.Wskazane użycie smaru miedzowego.
..a tył wygląda tak:
Referencyjna grubość okładzin przód to 11mm , min. 2mm
tył 10mm , min.2mm
Trzeba mieć miejsce i troszkę szpeju/narzędzi np. takie coś do cofania tłoczków(ułatwia sprawę ale konieczne nie jest :
Samo wydłubanie klocków to prosta sprawa , kilka śrub i po zawodach.
Wykręcić śrubę (A) wspornika elastycznego przewodu hamulcowego
Wykręcić śruby (B) prowadnicy i całkowicie odchylić zacisk (A)
Wymienić podkładki (D) klocków, sprężyny (C) klocków i klocki hamulcowe (B) w jarzmie (A) zacisku.Jeśli stare podkładki i sprężyny nie są rozsypane można je zastosować ponownie.Wskazane użycie smaru miedzowego.
..a tył wygląda tak:
Referencyjna grubość okładzin przód to 11mm , min. 2mm
tył 10mm , min.2mm
-
- Nowy
- Posty: 11
- Rejestracja: 17 maja 2012, 22:52
- Czym jeżdzę: 1,6GI
"czarna elka ;) " - Lokalizacja: Pruszków
Re: wymiana klocków ham. w sportku
Dzięki za opis ze schematem, faktycznie nie jest to skomplikowany temat
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika