Wymiana klocków hamulcowych

Awarie, porady, opinie.
Awatar użytkownika
Navkol
Uzależniony
Posty: 353
Rejestracja: 02 lut 2012, 14:01
Czym jeżdzę: KS XL: 2,0 CRDI+ATE+AWD+Black Pearl+CP1+APS+SRK+SRN+hak:)
Lokalizacja: 3City

Re: Wymiana klocków hamulcowych

Postautor: Navkol » 09 kwie 2013, 21:54

diselboy pisze: [...] hamowaniu silnikiem w automacie [...]

to tak jakbyś "w manualu" dojeżdżał do punktu STOP cały czas na biegu ;)

Awatar użytkownika
diselboy
Kia Masta
Posty: 1748
Rejestracja: 09 kwie 2011, 08:55
Czym jeżdzę: KIA Sportage III 1,7 CRDI "M", 7 rowerów
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski

Re: Wymiana klocków hamulcowych

Postautor: diselboy » 09 kwie 2013, 22:08

najeździłem sie w swoim życiu sporo mrecedesem (E klasą 270) w automacie ( przyznam sie ,że nienawidzę tego ustrojstwa, automatu znaczy się) ale tam jak sie :kierownik: po drodze to zdjęcie nogi z gazu odczuwałem jak wypiecie biegu w manualu (popularnie zwane jazdą na luzie) znaczy , auto toczyło sie swobodnie dopuki opory jazdy nie zatrzymały go, czasem i nawet kilkaset metrów sie dało przejechać, w manualu jak zdejme nogę z gazu to od razu czuje ,że auto zwalnia, tym intensywniej im niższy bieg.
czyżby sie od tych 10 lat cos w automatach zmieniło? nie miałem od tamtego czsu kontaktu z automatem a brak tego mnie najbardziej wkurzał.
1,7 CRDI "M' ka" Srebrna - wypatrzona: 25-03-2011, zamówiona: 01-04-2011, odebrana: 08-04-2011+ Ssangyong Korando D20T :kierownik: "Śmigamy po okolicach Roztocza"

ZygJe
Profesor od "silnikuf"
Posty: 1311
Rejestracja: 13 gru 2011, 22:24
Czym jeżdzę: Peugeot 3008HYbrid4 300KM; KIA Sedona 3,3V6 275KM AT
Lokalizacja: Audiovideo, San Escobar

Re: Wymiana klocków hamulcowych

Postautor: ZygJe » 09 kwie 2013, 22:28

Oj zmieniło się zmieniło :) W nowych automatach jest dodatkowe sprzęgło blokujące przekładnię hydrokinetyczną (w starych nie było stałego sprzęgnięcia silnika z kołami - moment zawsze przenoszony był przez nie połączone ze sobą turbiny przekładni za pomocą oleju) więc jest efekt hamowania silnikiem i brak poślizgu przy przyspieszaniu. Natomiast efekt słabego hamowania silnikiem bierze się stad, ze automat po puszczeniu gazu zawsze przełącza na najwyższy możliwy bieg i zamiast hamować na 3 to zmienia na 5 i efekt hamowania jest mizerny. Taki urok tego rozwiązania. Jak wszystko ma wady i zalety. Ja jestem fanem automatu :)
pozdrawiam

Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...

***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy

Awatar użytkownika
Navkol
Uzależniony
Posty: 353
Rejestracja: 02 lut 2012, 14:01
Czym jeżdzę: KS XL: 2,0 CRDI+ATE+AWD+Black Pearl+CP1+APS+SRK+SRN+hak:)
Lokalizacja: 3City

Re: Wymiana klocków hamulcowych

Postautor: Navkol » 09 kwie 2013, 22:45

Zaraz wszyscy dostaniemy [zlolta] za OT ;)
Zamykając problem "hamowania silnikiem w automacie" dodam jedynie:
1. spójrzcie w lewo na mój podpis i będziecie wiedzieli czym aktualnie jeżdżę.
2. w przywołanym powyżej "pancervag'enie" miałem rok temu ciekawy przypadek potwierdzający dyskutowaną tutaj teorię. Mianowicie zaczęło mi coś stukać w przednim "zawiasie". Stuki były wyraźnie metaliczne. Oczywiście tzw. "wielowahaczówka' - sprawdziłem dokładnie - i nic :o
Fura na servis; Spostrzerżenie: na klockach ok 5-6 mm "mięsa".
Pyanie servis'anta: kiedy były wymieniane klocki?
Odpowiedź laika (moja): ok 25 kkm temu (3 lata jazdy).

Diagnoza: w samochodzie z manualną skrzynią biegów klocki byłyby już dawno wymienione (po ich normalnym zużyciu). A że to automat (i zużycie następuje wolniej) po prostu klocki (a ściślej ich stalowe "kopyta") "uklepały" się i latały luźno w płaszczyźnie pionowej w jarzmach zacisków :!:
Panaceum: wymiana. Choć mnie servis "rozklepał" te stalowe "wąsy" na kowadełku powodując ich wydłużenie. Po ponownym montażu tych samych klocków - błoga cisza do dzisiaj [hihihi]

To tyle w ramach OT.

ZygJe
Profesor od "silnikuf"
Posty: 1311
Rejestracja: 13 gru 2011, 22:24
Czym jeżdzę: Peugeot 3008HYbrid4 300KM; KIA Sedona 3,3V6 275KM AT
Lokalizacja: Audiovideo, San Escobar

Re: Wymiana klocków hamulcowych

Postautor: ZygJe » 09 kwie 2013, 23:20

Z moich (i nie tylko moich) obserwacji wynika, że automat znacząco skraca życie klocków hamulcowych. W KS fabryczne wytrzymały 30kkm a wymienione może dotrzymają kolejne 30kkm. Teraz już nie dam się wydymać i wymienię przed przeglądem na nowe (zarówno przód jak i tył).
pozdrawiam

Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...

***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy

Awatar użytkownika
_Harry_
Bywalec
Posty: 132
Rejestracja: 15 paź 2010, 12:49
Czym jeżdzę: Sportage 1.6 GDI

Re: Wymiana klocków hamulcowych

Postautor: _Harry_ » 17 kwie 2013, 20:27

ja mam przejechane ponad 18 000km i zostały 2mm na klockach :(
1.6 GDI, M, 2WD

Awatar użytkownika
_Harry_
Bywalec
Posty: 132
Rejestracja: 15 paź 2010, 12:49
Czym jeżdzę: Sportage 1.6 GDI

Re: Wymiana klocków hamulcowych

Postautor: _Harry_ » 17 kwie 2013, 20:40

60000km? hmm to duzo, jezdzisz po miescie, czy glownie w trasie?



dealer pisze:u mnie wytrzymały 60000 wymiana przód i tył 600 albo 700 zł nie bardzo pamiętam, według faktury tylne klocki pasują od ceed'a
1.6 GDI, M, 2WD

marcinK
Nasz Człowiek
Posty: 877
Rejestracja: 29 lis 2011, 09:37
Czym jeżdzę: Kadjar Runmageddon TCe 130 Energy
Lokalizacja: Warszawa

Re: Wymiana klocków hamulcowych

Postautor: marcinK » 17 kwie 2013, 21:27

_Harry_ pisze:ja mam przejechane ponad 18 000km i zostały 2mm na klockach :(

2 mm, czyli do wymiany. No to albo klocki w sportku są drewniane, albo jeździsz cały czas na hamulcu....18 000....prze 1,6 - czyli nie automat...
Odebrana po 178 dniach:)

dealer
Uzależniony
Posty: 236
Rejestracja: 06 paź 2010, 15:24
Czym jeżdzę: sportage 1,7 CRDi
Lokalizacja:

Re: Wymiana klocków hamulcowych

Postautor: dealer » 21 kwie 2013, 13:43

_Harry_ pisze:60000km? hmm to duzo, jezdzisz po miescie, czy glownie w trasie?


generalnie po połowie może jest niewielka przewaga "trasy", chociaż nie wiem czy nasze krajówki zasługują na miano trasy, po mieście nie ścigam się ze wszystkimi od świateł do świateł, a w trasie jak jedzie przedemną kilkadziesiąt tirów 85 km/h to też się nie wyrywam bo po co skoro mam do przejechania w takich warunkach 20 km.
jeżdżę Sportage 1,7 CRDi

OxBown
Bywalec
Posty: 81
Rejestracja: 28 wrz 2011, 15:49
Czym jeżdzę: Kawasaki z750, Sportage 1,6 GDI XL

Re: Wymiana klocków hamulcowych

Postautor: OxBown » 23 cze 2013, 12:42

Ja mam 30tys i klocki jeszcze starcza na dlugo spokojnie do 60tys. Nie wiem co wy robicie z tymi heblami;) moze poprostu palicie heble przy hamowaniu, nie wiem;)
Najlepiej moj ojciec w oplu vectra od nowosci 130tys przednie klocki a tyl 160tys jak on to zrobil tez nie wiem;)

marcinK
Nasz Człowiek
Posty: 877
Rejestracja: 29 lis 2011, 09:37
Czym jeżdzę: Kadjar Runmageddon TCe 130 Energy
Lokalizacja: Warszawa

Re: Wymiana klocków hamulcowych

Postautor: marcinK » 23 cze 2013, 13:51

No to widać, że u Was to rodzinne, więc przechodzi z pokolenia na pokolenie. Takie samo pytanie jak zadałeś ciśnie się i odwrotnie :)
Chociaż w sumie sam w poprzednim samochodzie (Laguna) wymieniałem heble z przodu przy niecałych 100 tys.
Odebrana po 178 dniach:)

OxBown
Bywalec
Posty: 81
Rejestracja: 28 wrz 2011, 15:49
Czym jeżdzę: Kawasaki z750, Sportage 1,6 GDI XL

Re: Wymiana klocków hamulcowych

Postautor: OxBown » 25 cze 2013, 11:46

nie takie rodzinne;D w motocyklu klocki mi leca co 4-5tys:D(raz sie nawet klocek zapalil ale to bylo heblowanie z ponad 200 do 0 mozna powiedziec ze w miejscu) poprostu wychodze z zalozenia ze 1,6gdi to se nie poszalejesz wiec nie szaleje duza hamuje skrzynia chociaz ten silnik to prawie nie hamuje i delikatnie wczesniej naciskam heble a nie w ostatnim momencie i tym sposobem jak ich sie nie przegrzewa to dluzej zyja;D

Po co sa dziury w tarczy???

Zeby odgazowac klocka!!! hahahaha!!:D

zarcik;)

Awatar użytkownika
puder12
MODERATOR
Posty: 2195
Rejestracja: 16 mar 2012, 11:03
Czym jeżdzę: 1.7 CRDI XL
Lokalizacja: 3miasto

Re: Wymiana klocków hamulcowych

Postautor: puder12 » 25 cze 2013, 17:53

andrzejc pisze:U mnie klocki z przodu musiałem wymienić po 30 tys. km.

Ja zrobiłem to przy 44400 km. Gdyby nie okropny dźwięk tarczy rysowanej metalem to pewnie jeszcze z 8 tys bym przejechał (zostało 2 mm klocka z 11 początkowej grubości).
Kupiłem oryginalne Mobisy za 245 PLN (przez serwisy wyceniane na 444 zł). Wymiana w ASO to zaledwie 65,- PLN

pjj
Bywalec
Posty: 38
Rejestracja: 10 lut 2012, 22:07
Czym jeżdzę: E320 CDI ,
SX4 4x4, Sportage XL 2.0 CRDi 184KM

Re: Wymiana klocków hamulcowych

Postautor: pjj » 15 lip 2013, 09:49

a u mnie już i tył jest do wymiany.
stan licznika 34,500.

Awatar użytkownika
cisco
Nasz Człowiek
Posty: 805
Rejestracja: 27 paź 2011, 00:11
Czym jeżdzę: Sorento XL 2.0 CRDi 185KM, AT, AWD Black Pearl
Lokalizacja: okolice Warszawy

Postautor: cisco » 23 lip 2013, 08:06

Witam.
Czytam ten wątek i widzę że sporej części forumowiczów klocki skończyły się po ok 30tys km. W związku ze zbliżającym się przeglądem po 30tys km orientuję się powoli w kwestii klocków.
W serwisie klocki przód 460 zł plus wymiana 120 zł.
W sklepie internetowym oryginały ok 250 zł zamienniki ok 100 zł. Różnica znaczącą.
Rozumiem że klocki mozna wymienić poza ASO. Czy taką wymianę wpisywać w książkę serwisową? Mam nadzieję że nie będzie też problemu jak przywiozę swoje klocki.

Wysłane z mojego GT-N7100 za pomocą Tapatalk 4
SORENTO XL 2.0 CRDi 185KM, AT, AWD, SunRoof, Black Pearl

sadamek
Bywalec
Posty: 45
Rejestracja: 30 lis 2012, 11:58
Czym jeżdzę: 2.0 CRDi 184KM XL, AT, 4x4
Lokalizacja: Chorzów

Re: Wymiana klocków hamulcowych

Postautor: sadamek » 23 lip 2013, 08:24

U mnie wymiany:
-przód - 35 tys (klocki)
-tył - 44 tyś (tarcze i klocki)
Polecam tarcze i klocki TRW

Awatar użytkownika
puder12
MODERATOR
Posty: 2195
Rejestracja: 16 mar 2012, 11:03
Czym jeżdzę: 1.7 CRDI XL
Lokalizacja: 3miasto

Re:

Postautor: puder12 » 23 lip 2013, 08:38

cisco pisze:...plus wymiana 120 zł.

w moim ASO zgodnie z cennikiem wymiana klocków 65 PLN

Awatar użytkownika
arko_w
Uzależniony
Posty: 174
Rejestracja: 20 cze 2012, 16:44
Czym jeżdzę: Sportage crdi 1.7 L 2WD 2012
Lokalizacja: Warszawa

Re: Wymiana klocków hamulcowych

Postautor: arko_w » 23 lip 2013, 10:02

ja wymienilem po za ASO przod i od razu tyl chociaz tylne jeszcze by wydaly jakies 7 tys. Przebieg przy wymianie ok 47000 km. Objawy - lekkie popiskiwania w przednich klockach. Poniewaz nie bylo czasu na szukanie (nastepny dzien wyjazd na urlop), bralem to co bylo w intercarsie, czyli jakies 230 pln przod i cos ok 200 tyl. (musialbym poszukac paragonu). Wymiana calosci 60 pln. u zaprzyjaznionego mechanika.

ZygJe
Profesor od "silnikuf"
Posty: 1311
Rejestracja: 13 gru 2011, 22:24
Czym jeżdzę: Peugeot 3008HYbrid4 300KM; KIA Sedona 3,3V6 275KM AT
Lokalizacja: Audiovideo, San Escobar

Re: Wymiana klocków hamulcowych

Postautor: ZygJe » 23 lip 2013, 10:10

Przypominam że tylne klocki są identyczne jak w Ceedzie II ale mają różny partnumber i cenę. Od Ceeda II są sporo tańsze.
pozdrawiam

Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...

***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy

Awatar użytkownika
cisco
Nasz Człowiek
Posty: 805
Rejestracja: 27 paź 2011, 00:11
Czym jeżdzę: Sorento XL 2.0 CRDi 185KM, AT, AWD Black Pearl
Lokalizacja: okolice Warszawy

Re: Wymiana klocków hamulcowych

Postautor: cisco » 30 lip 2013, 22:26

Czy ktoś z Was może porównać jakościowo klocki:
oryginalne Mobisy i zamiennik tzw Hi-Quality ?
SORENTO XL 2.0 CRDi 185KM, AT, AWD, SunRoof, Black Pearl

Edgar
Uzależniony
Posty: 341
Rejestracja: 28 cze 2013, 14:26
Czym jeżdzę: Sorento 2016 2.0 XL AWD,
była Sportage III 1,6 GDI L
Lokalizacja: Katowice

Re: Wymiana klocków hamulcowych

Postautor: Edgar » 31 lip 2013, 22:14

Wielokrotnie wymieniając w różnych pojazdach, a często w dostawczych z praktyki raczej teraz będę stosował TRW - dłużej wytrzymują niż inne zamienniki, a i niektóre oryginały (chyba, że oryginał w produkcji TRW) - ale niestety KIA do nich nie należy.


Wróć do „UKŁAD HAMULCOWY”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika

Sitemap