Wymiana klocków hamulcowych

Awarie, porady, opinie.
Awatar użytkownika
irekpol1
Bywalec
Posty: 47
Rejestracja: 11 gru 2010, 00:28
Czym jeżdzę: Teraz Czarna XL, 1,7 CRdi

Wymiana klocków hamulcowych

Postautor: irekpol1 » 15 lis 2012, 23:23

Mnie serwis zalecił wymianę klocków po 45000 (przód). Umówiłem sie na sobotę. Kia 1.6 CRDi
Sportage 1.7 CRDi XL Czarna

dealer
Uzależniony
Posty: 236
Rejestracja: 06 paź 2010, 15:24
Czym jeżdzę: sportage 1,7 CRDi
Lokalizacja:

Re: Wymiana klocków hamulcowych

Postautor: dealer » 04 gru 2012, 12:47

u mnie wytrzymały 60000 wymiana przód i tył 600 albo 700 zł nie bardzo pamiętam, według faktury tylne klocki pasują od ceed'a
jeżdżę Sportage 1,7 CRDi

Awatar użytkownika
cisco
Nasz Człowiek
Posty: 805
Rejestracja: 27 paź 2011, 00:11
Czym jeżdzę: Sorento XL 2.0 CRDi 185KM, AT, AWD Black Pearl
Lokalizacja: okolice Warszawy

Re: Wymiana klocków hamulcowych

Postautor: cisco » 04 gru 2012, 17:16

Ciekawe jak szybko skończą się klocki w Sportage'u z automatem?? Myślicie że będzie spora różnica?
Wiem że wszytko zależy od stylu jazdy,ale wydaje mi się że automat też ma znaczenie :o
Może ktoś ma doświadczenie w tej kwestii?
pozdrawiam
SORENTO XL 2.0 CRDi 185KM, AT, AWD, SunRoof, Black Pearl

excile
Uzależniony
Posty: 353
Rejestracja: 27 wrz 2010, 09:12
Czym jeżdzę: KIA Sportage 1.6 GDI/
Ceed 1.6 cdri
Lokalizacja: Borkowo/Gdańsk

Re: Wymiana klocków hamulcowych

Postautor: excile » 04 gru 2012, 18:10

ja się zacząłem skarżyć na gorszą pracę hamulca przy ponad 56000 i serwis wymienił mi klocki ale w manualu
1.6 GDI M DarkGunMetal
pzdr
dc

marcinK
Nasz Człowiek
Posty: 877
Rejestracja: 29 lis 2011, 09:37
Czym jeżdzę: Kadjar Runmageddon TCe 130 Energy
Lokalizacja: Warszawa

Re: Wymiana klocków hamulcowych

Postautor: marcinK » 04 gru 2012, 19:01

cisco pisze:Ciekawe jak szybko skończą się klocki w Sportage'u z automatem?? Myślicie że będzie spora różnica?
Wiem że wszytko zależy od stylu jazdy,ale wydaje mi się że automat też ma znaczenie :o

Doświadczenia nie mam, ale zastanawiam się jaka może być różnica w ścieraniu klocków manual/automat. Przecież jak stoimy i naciskamy hamulec to klocki się nie ścierają "chyba" :)
Odebrana po 178 dniach:)

Awatar użytkownika
soul
Administrator
Posty: 1224
Rejestracja: 04 kwie 2010, 22:00

Re: Wymiana klocków hamulcowych

Postautor: soul » 04 gru 2012, 19:47

Drogo wyszła ta wymiana klocków.
581011DA00HI-Q HI-Q Klocki hamulcowe przednie 58101-1DE00 (HI-Q) 86.26pln
583021HA00HI-Q HI-Q Klocki hamulcowe tylne 58302-1GA00 (-1HA00) (HI-Q) 71,26pln
Koszty robocizny to max 120pln.
Obrazek

ZygJe
Profesor od "silnikuf"
Posty: 1311
Rejestracja: 13 gru 2011, 22:24
Czym jeżdzę: Peugeot 3008HYbrid4 300KM; KIA Sedona 3,3V6 275KM AT
Lokalizacja: Audiovideo, San Escobar

Re: Wymiana klocków hamulcowych

Postautor: ZygJe » 04 gru 2012, 22:26

U mnie klocki z przodu poszły do wymiany po 30kkm - zostało 3mm. Z mojego doświadczenia wynika, że w automacie klocki kończą się dużo szybciej. Również ESP przy mocnym silniku "zjada" klocki.
W automacie "pełzanie" powoduje że siła (a więc i zużycie klocków) potrzebna na dohamowanie wzrasta. Dochądzą do tego manewry "parkingowe" "na hamulcu".
pozdrawiam

Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...

***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy

marcinK
Nasz Człowiek
Posty: 877
Rejestracja: 29 lis 2011, 09:37
Czym jeżdzę: Kadjar Runmageddon TCe 130 Energy
Lokalizacja: Warszawa

Re: Wymiana klocków hamulcowych

Postautor: marcinK » 04 gru 2012, 23:03

Co to znaczy "pełzanie"? A nie jest tak w automacie , że jak naciskamy hamulec to silnik wysprzęgla się?
No i te zużycie parkingowe to też można darować sobie w kontekście szybszego zużywania klocków. Przecież w manualu też używamy hamulca przy parkowaniu.....
Odebrana po 178 dniach:)

ZygJe
Profesor od "silnikuf"
Posty: 1311
Rejestracja: 13 gru 2011, 22:24
Czym jeżdzę: Peugeot 3008HYbrid4 300KM; KIA Sedona 3,3V6 275KM AT
Lokalizacja: Audiovideo, San Escobar

Re: Wymiana klocków hamulcowych

Postautor: ZygJe » 04 gru 2012, 23:15

W klasycznym automacie po załączeniu D (do przodu) lub R (do tyłu) auto zaczyna jechać w wybranym kierunku ok 3-6kmh (czyli właśnie "pełzać"). Siła jest całkiem spora i tym większa im bliżej V=0. Jeśli chcemy jechać wolniej niż ww prędkość musimy cały czas hamować. Po zatrzymaniu napęd nie jest rozłączny (również ręczne załączanie N jest nie wskazane ze względu na zużywanie elem. wykonawczych w skrzyni). Dla tego również przy każdym zatrzymywaniu musimy w ostatniej fazie mocniej hamować niż w przypadku manuala gdyż dodatkowo trzeba pokonać siłę ciągnącego silnika. Nie ma to wpływu na drogę hamowania, ale ma wpływ na zużywanie klocków, gdyż w takich warunkach klocki zużywają się tak samo ja przy dużej szybkości. Ogólnie niestety eksploatacja automatu kosztuje (zakup, paliwo, hamulce, konieczność częstszej wymiany, dużej ilości drogiego oleju w skrzyni) ale i tak IMO te wady nijak się maja do zalet :)
pozdrawiam

Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...

***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy

Awatar użytkownika
cisco
Nasz Człowiek
Posty: 805
Rejestracja: 27 paź 2011, 00:11
Czym jeżdzę: Sorento XL 2.0 CRDi 185KM, AT, AWD Black Pearl
Lokalizacja: okolice Warszawy

Re: Wymiana klocków hamulcowych

Postautor: cisco » 04 gru 2012, 23:51

Dzięki ZygJe :bigok:
jak zawsze można liczyć na fachowe wytłumaczenie tematu :oki:
SORENTO XL 2.0 CRDi 185KM, AT, AWD, SunRoof, Black Pearl

Awatar użytkownika
gasewo
MODERATOR
Posty: 644
Rejestracja: 09 lut 2012, 06:25
Czym jeżdzę: 2.0 T-GDI
Gadu Gadu: 2115437
Lokalizacja: Warszawa

Re: Wymiana klocków hamulcowych

Postautor: gasewo » 05 gru 2012, 01:33

A ja dodam jeszcze od siebie,że w manualu mamy sprzęgło którym również możemy regulować prędkość "pełzania" a hamulec jest używany dopiero w fazie końcowej, żeby zatrzymać samochód a nie jak w automacie gdzie prędkość możesz kontrolowac tylko za pomocą hamulca. Dodatkowo podczas hamowania w manualu używa się również sprzęgła co znaczaco odciąża układ hamulcowy

EDIT
Poprawione :D


Sent from my SHW-M110S using Tapatalk 2
Between two evils, I always pick the one I never tried before

ZygJe
Profesor od "silnikuf"
Posty: 1311
Rejestracja: 13 gru 2011, 22:24
Czym jeżdzę: Peugeot 3008HYbrid4 300KM; KIA Sedona 3,3V6 275KM AT
Lokalizacja: Audiovideo, San Escobar

Re: Wymiana klocków hamulcowych

Postautor: ZygJe » 05 gru 2012, 08:04

Znowu słownik Ci coś "podpowiadał" i trochę chyba wypaczył sens......
pozdrawiam

Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...

***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy

wlodek3
Bywalec
Posty: 48
Rejestracja: 15 mar 2011, 19:55
Czym jeżdzę: Sportage 2.0 CRDI 184KM 4WD
Lokalizacja: Warsaw

Re: Wymiana klocków hamulcowych

Postautor: wlodek3 » 05 gru 2012, 16:01

cisco pisze:Ciekawe jak szybko skończą się klocki w Sportage'u z automatem?? Myślicie że będzie spora różnica?


Mi wystarczyły na 23000 (przód), dlatego od razu kupiłem 2 pary zapasowych. Zamienniki ok. 80 zł + 70 zł wymiana. Warszawa. W ASO chcieli chyba ze 420 zł.
Cieszę się swoim 2.0 CRDI 184KM 4WD, ATE, SRK, LST, NVN, SRN, AW8, MET, itp.. itd..

Awatar użytkownika
GED666
Bywalec
Posty: 54
Rejestracja: 28 lut 2012, 16:59
Czym jeżdzę: Sportage 1,6 GDI L Cassa White
Lokalizacja: Warszawa

Re: Wymiana klocków hamulcowych

Postautor: GED666 » 05 gru 2012, 16:14

wlodek3 gdzie kupiłeś i wymieniłeś klocki? [zlosnikok]

Awatar użytkownika
cisco
Nasz Człowiek
Posty: 805
Rejestracja: 27 paź 2011, 00:11
Czym jeżdzę: Sorento XL 2.0 CRDi 185KM, AT, AWD Black Pearl
Lokalizacja: okolice Warszawy

Re: Wymiana klocków hamulcowych

Postautor: cisco » 05 gru 2012, 23:12

A jakie są objawy kończących się klocków :?: :roll:
SORENTO XL 2.0 CRDi 185KM, AT, AWD, SunRoof, Black Pearl

Awatar użytkownika
Zibi70
Expert
Posty: 980
Rejestracja: 08 maja 2012, 13:58
Czym jeżdzę: Sportage 1.6 GDI XL SLS
Lokalizacja: Warszawa / Tarnowskie Góry (ale słoikiem nie jestem) ;-)

Re: Wymiana klocków hamulcowych

Postautor: Zibi70 » 06 gru 2012, 00:10

W przypadku konieczności gwałtownego wyhamowania z dużej prędkości, oprócz piszczenia tarcz, jednymi z objawów są trudności w przełykaniu i kroplisty pot na czole. W ekstremalnych przypadkach może pojawić się konieczność prania tapicerki siedzenia :rotfl2: :rotfl2:
Przy mocno skończonych klockach, pod koniec hamowania słychać głośne ŁUP! :chore:
Kiedyś miałem ładny podpis, ale dawno mnie nie było i se poszedł... pojechał. [zdziwko]

kristof
Bywalec
Posty: 25
Rejestracja: 29 wrz 2012, 17:40
Czym jeżdzę: Pomarańczowa 1,7 CRDI L
Lokalizacja: Bukowno/Sztokholm

Re: Wymiana klocków hamulcowych

Postautor: kristof » 06 gru 2012, 03:22

Chyba lepiej nie dało sie tego opisać :) rewelacja :)

wlodek3
Bywalec
Posty: 48
Rejestracja: 15 mar 2011, 19:55
Czym jeżdzę: Sportage 2.0 CRDI 184KM 4WD
Lokalizacja: Warsaw

Re: Wymiana klocków hamulcowych

Postautor: wlodek3 » 06 gru 2012, 12:39

GED666 pisze:wlodek3 gdzie kupiłeś i wymieniłeś klocki? [zlosnikok]


Kupno: Top Serwis Marki

www.top-serwis.com

wymiana: Warsztat Płocka 24 (?) tel. 501255861
Cieszę się swoim 2.0 CRDI 184KM 4WD, ATE, SRK, LST, NVN, SRN, AW8, MET, itp.. itd..

hajdas
Bywalec
Posty: 38
Rejestracja: 11 lis 2012, 19:45
Czym jeżdzę: Sportage 2.0 CRDi AWD ATE XL

Re: Wymiana klocków hamulcowych

Postautor: hajdas » 06 gru 2012, 13:20

Można tak wymienić klocki i tarcze poza serwisem bez utraty gwarancji?

mint
Nasz Człowiek
Posty: 898
Rejestracja: 05 kwie 2011, 17:56
Czym jeżdzę: Sportek 1.6 Biała xl
Lokalizacja: wawa

Re: Wymiana klocków hamulcowych

Postautor: mint » 06 gru 2012, 16:12

Można.
Zamówiona 12 marca 1.6 xl biała a odebrana 07 listopada.

wlodek3
Bywalec
Posty: 48
Rejestracja: 15 mar 2011, 19:55
Czym jeżdzę: Sportage 2.0 CRDI 184KM 4WD
Lokalizacja: Warsaw

Re: Wymiana klocków hamulcowych

Postautor: wlodek3 » 06 gru 2012, 21:12

no chyba że nadgorliwy dealer zaplombuje klocki.... :zlosnik:
Cieszę się swoim 2.0 CRDI 184KM 4WD, ATE, SRK, LST, NVN, SRN, AW8, MET, itp.. itd..


Wróć do „UKŁAD HAMULCOWY”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika

Sitemap