Wymiana klocków hamulcowych
- cisco
- Nasz Człowiek
- Posty: 805
- Rejestracja: 27 paź 2011, 00:11
- Czym jeżdzę: Sorento XL 2.0 CRDi 185KM, AT, AWD Black Pearl
- Lokalizacja: okolice Warszawy
Re: Wymiana klocków hamulcowych
Ok, ale jeżeli dłużej wytrzymują tzn że są twardsze, a co za tym idzie szybciej zużywają tarcze. Mam rację ?
Z tego co pisali koledzy Mobisy miękkie i szybko schodzą - widoczny pył na felgach.
Chodzi mi dokładnie o te: tzw Hi-Quality też koreańskie za około 100zł.
Z tego co pisali koledzy Mobisy miękkie i szybko schodzą - widoczny pył na felgach.
Chodzi mi dokładnie o te: tzw Hi-Quality też koreańskie za około 100zł.
SORENTO XL 2.0 CRDi 185KM, AT, AWD, SunRoof, Black Pearl
-
- Uzależniony
- Posty: 341
- Rejestracja: 28 cze 2013, 14:26
- Czym jeżdzę: Sorento 2016 2.0 XL AWD,
była Sportage III 1,6 GDI L - Lokalizacja: Katowice
Re: Wymiana klocków hamulcowych
We Fiacie ducato wymieniałem klocki i tarcze po 30tys. (auto od nowości), za pierwszym było ASO na oryginały kolejne nawet niecałe 30tys wymieniłem na TRW i Tarcze Brembo, obecnie już ponad 40tys. i dalej są ok, kierowca zaś nie narzeka na hamowanie.
Zaś co do Hi-Q - nic nie mogę powiedzieć.
Zaś co do Hi-Q - nic nie mogę powiedzieć.
- maddj
- Bywalec
- Posty: 47
- Rejestracja: 09 kwie 2013, 20:54
- Czym jeżdzę: Sportage III 1.7 crdi XL
- Lokalizacja: głuchołazy Okolice Nowego Yorku
Re: Wymiana klocków hamulcowych
Kurcze... to ja jakiś dziwny jestem na liczniku 76tysi a klocki i tarcze oryginalne....
co lepsze na klockach mam jeszcze z 4mm jedyny zonk to lewy tylny ręczny gorzej łapie
co lepsze na klockach mam jeszcze z 4mm jedyny zonk to lewy tylny ręczny gorzej łapie
co możesz zrobić jutro zrób dziś
-
- Bywalec
- Posty: 38
- Rejestracja: 10 lut 2012, 22:07
- Czym jeżdzę: E320 CDI ,
SX4 4x4, Sportage XL 2.0 CRDi 184KM
Re: Wymiana klocków hamulcowych
cisco:
Ja sam sobie wymienilłem i przód i tył.
Kupiłem Hi-Q i jestem zadowolony.
Zarówno z ceny jak i ich działania.
Wymiana jest b. prosta. Samemu ok. 25 min oba przednie koła i 20 min oba tylne koła.
Czas mierzony od momentu dojścia do auta w celu wykonania operacji do zakończenia wymiany.
Ja sam sobie wymienilłem i przód i tył.
Kupiłem Hi-Q i jestem zadowolony.
Zarówno z ceny jak i ich działania.
Wymiana jest b. prosta. Samemu ok. 25 min oba przednie koła i 20 min oba tylne koła.
Czas mierzony od momentu dojścia do auta w celu wykonania operacji do zakończenia wymiany.
- puder12
- MODERATOR
- Posty: 2195
- Rejestracja: 16 mar 2012, 11:03
- Czym jeżdzę: 1.7 CRDI XL
- Lokalizacja: 3miasto
Re: Wymiana klocków hamulcowych
pjj pisze:25 min oba przednie koła i 20 min oba tylne koła.
Chyba masz praktykę w Pit Stopie formuły 1.
-
- Bywalec
- Posty: 38
- Rejestracja: 10 lut 2012, 22:07
- Czym jeżdzę: E320 CDI ,
SX4 4x4, Sportage XL 2.0 CRDi 184KM
Re: Wymiana klocków hamulcowych
puder: nie, po prostu to jest takie proste.
przod:
podniesienie auta , zdjecie kola, odkrecenie 2-ch srub zacisku, wyjecie zacisku, wyjecie klockow, wcisniecie tloczka, przeczyszczenie miejsc mocowania klockow, nasmarowanie ich smarem miedzianym, wlozenie nowych klockow, wlozenie zacisku na miejsce, przykrecenie 2-ch srub zacisku, zalozenie kola.
tyl jest jeszcze prostszy:
podniesienie auta , zdjecie kola, odkrecenie dolnej sruby zacisku, odsuniecie zacisku, wyjecie klockow, wcisniecie tloczka, przeczyszczenie miejsc mocowania klockow, nasmarowanie ich smarem miedzianym, wlozenie nowych klockow, wlozenie zacisku na miejsce, przykrecenie dolnej sruby zacisku, zalozenie kola.
ile czasu chcialbys te proste czynnosci robic?
przod:
podniesienie auta , zdjecie kola, odkrecenie 2-ch srub zacisku, wyjecie zacisku, wyjecie klockow, wcisniecie tloczka, przeczyszczenie miejsc mocowania klockow, nasmarowanie ich smarem miedzianym, wlozenie nowych klockow, wlozenie zacisku na miejsce, przykrecenie 2-ch srub zacisku, zalozenie kola.
tyl jest jeszcze prostszy:
podniesienie auta , zdjecie kola, odkrecenie dolnej sruby zacisku, odsuniecie zacisku, wyjecie klockow, wcisniecie tloczka, przeczyszczenie miejsc mocowania klockow, nasmarowanie ich smarem miedzianym, wlozenie nowych klockow, wlozenie zacisku na miejsce, przykrecenie dolnej sruby zacisku, zalozenie kola.
ile czasu chcialbys te proste czynnosci robic?
- puder12
- MODERATOR
- Posty: 2195
- Rejestracja: 16 mar 2012, 11:03
- Czym jeżdzę: 1.7 CRDI XL
- Lokalizacja: 3miasto
Re: Wymiana klocków hamulcowych
Mnie samo przełożenie kół zajęło 40 minut
-
- Bywalec
- Posty: 38
- Rejestracja: 10 lut 2012, 22:07
- Czym jeżdzę: E320 CDI ,
SX4 4x4, Sportage XL 2.0 CRDi 184KM
Re: Wymiana klocków hamulcowych
puder: no jeśli pijesz browar cały czas w trakcie roboty a nie po niej.... to ja przepraszam.
-
- Nasz Człowiek
- Posty: 877
- Rejestracja: 29 lis 2011, 09:37
- Czym jeżdzę: Kadjar Runmageddon TCe 130 Energy
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Wymiana klocków hamulcowych
Bez browara to przecież się nie da w ogóle....
Odebrana po 178 dniach:)
-
- Bywalec
- Posty: 27
- Rejestracja: 08 lip 2012, 13:30
- Czym jeżdzę: KIA SPORTAGE XL 2.0 CRDI 184KM 4WD Black Pearl
Re: Wymiana klocków hamulcowych
serwis w warszawie kazał mi właśnie wymienić przednie klocki po 30000 km... cena 500 PLN
umówiłem się lokalnie pod domem na wymianę z klockami za 200 PLN... wiem, że i tak przepłacam ale mam pod nosem...
umówiłem się lokalnie pod domem na wymianę z klockami za 200 PLN... wiem, że i tak przepłacam ale mam pod nosem...
- kasia_mm
- MODERATOR
- Posty: 1542
- Rejestracja: 11 lut 2011, 08:46
- Czym jeżdzę: KS 2.0 Gdi 2015r. L + Navi
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Wymiana klocków hamulcowych
Darek który to serwis?
-
- Bywalec
- Posty: 86
- Rejestracja: 15 sie 2011, 09:19
- Czym jeżdzę: Sportage 2.0 crdi 184 KM XL
Kodiaq 2.0 tdi 190 KM 4x4 Style
Re: Wymiana klocków hamulcowych
Przebieg 68000 km. Przy ostatnim przeglądzie ocena, że wytrzymają przynajmniej do następnego po 90000 km.
Generalnie widzę po wpisach że jeździcie gaz/hamulec i dlatego lecą po 25-30 tysiącach. Nie ma innego wytłumaczenia.
Jak ktoś jest zainteresowany to wrzucę skan oceny grubości podczas przeglądu.
Dla mnie jest chore jak ktoś spiłuje klocki przed 40000 km.
Mam najmocniejszą wersję silnika. 70/30 trasa/miasto.
Generalnie widzę po wpisach że jeździcie gaz/hamulec i dlatego lecą po 25-30 tysiącach. Nie ma innego wytłumaczenia.
Jak ktoś jest zainteresowany to wrzucę skan oceny grubości podczas przeglądu.
Dla mnie jest chore jak ktoś spiłuje klocki przed 40000 km.
Mam najmocniejszą wersję silnika. 70/30 trasa/miasto.
-
- Profesor od "silnikuf"
- Posty: 1312
- Rejestracja: 13 gru 2011, 22:24
- Czym jeżdzę: Peugeot 3008HYbrid4 300KM; KIA Sedona 3,3V6 275KM AT
- Lokalizacja: Audiovideo, San Escobar
Re: Wymiana klocków hamulcowych
I właśnie napisałeś dla czego mało zużywasz klocki. 70% trasa.... zastanów się jak często w jednostce drogi używasz hamulców przy (jak rozumiem) defensywnej jeździe w trasie a jak często w mieście..... Myślę, że różnica 10 krotna nie jest przesadą. U co po niektórych dochodzi zresztą automat który dokłada do zużycia klocków lekko 30%.
Ja kupiłem najmocniejszą wersję, żeby czerpać radość z codziennej jazdy... i nie stresuję się zużyciem paliwa, klocków, opon, połamanymi felgami, naprawami pogiętych zawieszeń itp.. Gdybym zwracał uwagę kupiłbym KS 1,6 albo Picanto 1,0.....
Wydając dobrze ponad 100k zł na auto, wymiana klocków z przodu za 250zł (TRW) co 30tyś. jest na prawdę kosztem nie znaczącym...
Ja kupiłem najmocniejszą wersję, żeby czerpać radość z codziennej jazdy... i nie stresuję się zużyciem paliwa, klocków, opon, połamanymi felgami, naprawami pogiętych zawieszeń itp.. Gdybym zwracał uwagę kupiłbym KS 1,6 albo Picanto 1,0.....
Wydając dobrze ponad 100k zł na auto, wymiana klocków z przodu za 250zł (TRW) co 30tyś. jest na prawdę kosztem nie znaczącym...
pozdrawiam
Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...
***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy
Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...
***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy
- Navkol
- Uzależniony
- Posty: 353
- Rejestracja: 02 lut 2012, 14:01
- Czym jeżdzę: KS XL: 2,0 CRDI+ATE+AWD+Black Pearl+CP1+APS+SRK+SRN+hak:)
- Lokalizacja: 3City
Re: Wymiana klocków hamulcowych
ZygJe pisze:[...]dochodzi zresztą automat który dokłada do zużycia klocków lekko 30% [...]
Ja mam dokładnie odwrotne spostrzeżenie: w automacie klocki mniej się zużywają (przynajmniej u mnie). Ostatnio w VW zmieniałem klocki jakieś 50 tkm temu i jeszcze z 10 polatają
Ale to oczywiście zależy od stylu jazdy i warunków drogowych: trasa vs. miasto.
-
- Profesor od "silnikuf"
- Posty: 1312
- Rejestracja: 13 gru 2011, 22:24
- Czym jeżdzę: Peugeot 3008HYbrid4 300KM; KIA Sedona 3,3V6 275KM AT
- Lokalizacja: Audiovideo, San Escobar
Re: Wymiana klocków hamulcowych
A w VW masz klasyczny automat czy DSG?
pozdrawiam
Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...
***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy
Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...
***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy
- Navkol
- Uzależniony
- Posty: 353
- Rejestracja: 02 lut 2012, 14:01
- Czym jeżdzę: KS XL: 2,0 CRDI+ATE+AWD+Black Pearl+CP1+APS+SRK+SRN+hak:)
- Lokalizacja: 3City
Re: Wymiana klocków hamulcowych
Pasek z 2001 więc jeszcze nie było DSG. Zwykły tiptronic
-
- Bywalec
- Posty: 26
- Rejestracja: 05 mar 2014, 05:57
- Czym jeżdzę: 2.0 CRDI XL
- Lokalizacja: TCZEW
Wymiana klocków hamulcowych
Zakladal ktos klocki EBC Green stuff
Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk
Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk
-
- Bywalec
- Posty: 51
- Rejestracja: 02 sty 2013, 14:35
- Czym jeżdzę: KS 1,6 XL
- Lokalizacja: Józefów k/Otwocka
Re: Wymiana klocków hamulcowych
Zapomnij o tych klockach nie ten segment rynku
-
- Profesor od "silnikuf"
- Posty: 1312
- Rejestracja: 13 gru 2011, 22:24
- Czym jeżdzę: Peugeot 3008HYbrid4 300KM; KIA Sedona 3,3V6 275KM AT
- Lokalizacja: Audiovideo, San Escobar
Re: Wymiana klocków hamulcowych
O co kaman z tym "segmentem rynku"?
Ja mam w Sedonie EBC yellow stuff z tyłu i mogę tylko powiedzieć, ze hamują i nie pylą
Ja mam w Sedonie EBC yellow stuff z tyłu i mogę tylko powiedzieć, ze hamują i nie pylą
pozdrawiam
Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...
***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy
Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...
***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy
- puder12
- MODERATOR
- Posty: 2195
- Rejestracja: 16 mar 2012, 11:03
- Czym jeżdzę: 1.7 CRDI XL
- Lokalizacja: 3miasto
Re: Wymiana klocków hamulcowych
A tak BTW czym się charakteryzują klocki EBC, że taka dyskusja wokół nich się rozwinęła.
- cisco
- Nasz Człowiek
- Posty: 805
- Rejestracja: 27 paź 2011, 00:11
- Czym jeżdzę: Sorento XL 2.0 CRDi 185KM, AT, AWD Black Pearl
- Lokalizacja: okolice Warszawy
Re: Wymiana klocków hamulcowych
Nie zakładam nowego wątku bo bez sensu. Więc zapytam tutaj
Klocki wymieniałem przy 30k km a teraz zbliża się przegląd przy 60k km i obstawiam że klocki przód będą na 100% do wymiany,.
Na ile wystarczyły Wam tarcze z przodu i klocki z tarczami z tyłu.
Jakie firmy prod tarcze polecacie, bo szczerze koszt Oryginalnych w ASO to przegięcie.
proszę o info, zastanawiam się też nad frezowanymi tarczami z przodu tylko pytanie czy to ma sens.
Czekam na Wasze opinie
ps.ZygJe a jak było z tym u Ciebie?
Klocki wymieniałem przy 30k km a teraz zbliża się przegląd przy 60k km i obstawiam że klocki przód będą na 100% do wymiany,.
Na ile wystarczyły Wam tarcze z przodu i klocki z tarczami z tyłu.
Jakie firmy prod tarcze polecacie, bo szczerze koszt Oryginalnych w ASO to przegięcie.
proszę o info, zastanawiam się też nad frezowanymi tarczami z przodu tylko pytanie czy to ma sens.
Czekam na Wasze opinie
ps.ZygJe a jak było z tym u Ciebie?
SORENTO XL 2.0 CRDi 185KM, AT, AWD, SunRoof, Black Pearl
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika