Witam - to już jestem po instalacji. Odpisuję dopiero teraz, bo miałem przewalony tydzień w robocie i na nic czasu nie było (na opisanie na forum tez zabrakło)
Może informacje poniżej przydadzą się innym forumowiczom. W innym wątku opisuję wymianę anteny (bat) na płetwę ale dobrą jakościowo i w wersji niskokosztowej w porównaniu z płetwą KIA - moim zdaniem efekt b. zadowalający. Dla zainteresowanych wątek "antena radiowa a'la płetwa rekina"
No ale do rzeczy:
1. Po pierwsze podziękowania za kontakt i dodatkowe informacje dla Thomastera (dla mnie, jak poczytałem Twoje posty w innych wątkach - jesteś GURU -) ) oraz kjamnika - Panowie SZACUN - doceniam to jak ktoś lubi się dzielić wiedzą. To naprawdę ułatwia...
2. Jak pisałem wcześniej (informacjr ważne jak ktoś mniej zaawansowany będzie chciał się odnieść co mo że zrobić):
mam Sportka z grudnia 2010 silnik 1,6 GDI 136 KM (ubolewam, że nie z turbodoładowaniem i ponad 170 KM
ale jak kupowałem nie było takich wersji i odczuwam to jak wybiorę się za miasto...)
Wersja XL ze zwykłym radiem czyli bez fabrycznej NAVI i CANBUSa (o to pytają chińczycy na swoich aukcjach). Kamerę cofania mam w lusterku wstecznym i uważam to akurat za wystarczające a może nawet i lepsze niż obraz w NAVI bo oczopląsu nie dostaję jak cofam...
Nie dyskutuję które rozwiązanie jest lepsze - kwestia gustu i nawyków)
3. Po kilku a może kilkunastu godzinach robienia magisterki z tego jakie radio najlepsze (:-)) - weryfikowaniu opinii o sprzedawcach z Chin(sklepy w Polsce nie gwarantują nic więcej - sorry na pewno gwarantują wyższą cenę), po weryfikacji która platforma jest najlepsza na forach marek innych niż KIA.... wybrałem platformę PX5, procesor ośmiordzeniowy (OCTA core) oraz 4GB RAM.
4. Finalnie z kilkuset ofert na AliExpress wyrzuciło mi kilkanaście ofert i tu pokierowałem się opiniami o dostawcy z innych forów oraz tym by nie mieć niespodzianki w postaci przepychanki z cłem i podatkiem Wybrałem firmę WITSON, która oferowała produkt, którego poszukiwałem z wysyłką z magazyny zlokalizowanego na terenie Unii Europejskiej (co gwarantowało brak dodatkowych opłat celno podatkowych). Rzeczywiście dostałem przesyłkę z Anglii od anglika
o nicku BOB_178
czy coś w tym stylu - nie pamiętam. NAVI dotarła za pośrednictwem GLS po 2 tygodniach od zamówienia.
Zamówiłem produkt:
dodatkowo z czujnikami ciśnienia w oponach (działają OK) i oszczędza się koszt wysyłki (wszystko przyszło w 1 kartonie):
Wiem, wiem.... wodotryski ale chciałem unowocześnić swoją kiję, z którą (taką decyzję podjąłem ze względu na b. niski przebieg) chcę przeżyć miło jeszcze co najmniej z 3 lata.
Jakby ktoś miał dylematy co do dostępu do internetu w nowej NAVI:
- można robić WiFi hot-spot w swoim telefonie i działa mega szybko (uaktualniłem kilka apek)
- można kupić modem 4G HUAWEI - E3372 (ja kupiłem na OLX za 40 pln - zamiast ok 200 pln u chińczyka) niestety to wiąże się z jakimś dodatkowym abonamentem - cena różna w zależności od operatora
5. Montaż przebiegł OK - w zasadzie Plug&play ...
Problemem były:
a/ podłączenie oryginalnego/fabrycznego gniazda USB (przed lewarkiem zmiany biegów)
b/ Podłączenie fabrycznego mikrofonu umieszczonego nad siedzeniem kierowcy
Ad. a/
opisał to w tym wątku kolega kjamnik - potwierdzam można tak zrobić - ja osobiście zrezygnowałem bo fabryczny port USB to faktycznie wersja standardu 1.1 czyli niskie przepływności - port można uaktywnić zgodnie ze wskazówkami kjamnika ale oba gniazda w zakupionej NAVI zyskują taką przepływność/transfery jakie oferuje USB 1.1 - rzędu kilkunastu Mbps. W zupełności wystarczające do transferu filmów czy muzyki z USB ale jak ktoś chce do tego portu podłączyć modem USB (w/w HUAWEI) z możliwością transferów nawet powyżej 150Mbps to mija się to z celem. Ja (jestem fanem szybkości internetu
zdecydowałem na pominięcie tego fabrycznego gniazda i wyprowadziłem 2 porty USB z zakupionej NAVI do schowka k. pasażera. Do jednego portu podłączyłem modem 4G a do drugiego zakupiony moduł TMPS.
Ad. b/
Podłączyłem korzystając z opisu kabli w oryginalnej wiązce załączonego przez Thomastera - DZIĘKI - tak BTW oryginalny schemat z KIA nie jest tak precyzyjny jak Twój opis.
Nie muszę używać mikrofony wbudowanego ani mikrofonu zewnętrznego/dodatkowego dołączonego przez sprzedawcę. Zadziałał mikrofon oryginalny i potwierdzam CZYSTY DŹWIĘK i b. dobrą jakość / czułość.
Wysłałem opis modyfikacji do kolegi z Chin, po wcześniejszej ich prośbie, że bardzo chcą - możliwe że ta modyfikacja stanie się "fabryczną" co ułatwi zakupy i instalację następnym potencjalnym przyszłym kupcom.
Poniżej zdjęcia, jaki im wysłałem.
- FORUM_2 new pins.JPG (60.96 KiB) Przejrzano 6325 razy
[/attachment]
Sorry za angielski ale posłużyłem się plikami wysłanymi do chin.
Mam nadzieję że zdjęcia są zrozumiałe.
6. Montaż przebiegł bezproblemowo.
Wszystko działa i jestem zadowolony zarówno z brzmienia jak i obsługi i możliwości.
NAJWAŻNIEJSZE:w stosunku do wszystkich wcześniejszych modeli to uruchamia się w 3-4 sekundy po włożeniu kluczyka do stacyjki
(de facto takie info jest zawarte w instrukcji obsługi = że zoptymalizowano czas uruchamiania i jest b. szybki)
Minus to różnica w kolorze - nie jest w takim odcieniu złota (mężczyzną jestem więc nie znam się na kolorach) , ale mi to nie przeszkadza. Kokpit wyżej i regulacja klimy niżej też są w innych kolorach - więc wyluzowałem... ALE zgłosiłem to do kolego z Chin (
) - może da taką opcję (kolor do wyboru)
To tyle... zaczynam opisywać antenę "Płetwę":-)
W razie czego służę wyjaśnieniami - swój numer telefonu podałem na forum.
Pozdrawiam wszystkich