Wybieranie głosowe przy fabrycznej navi
-
- Bywalec
- Posty: 29
- Rejestracja: 05 paź 2015, 18:33
- Czym jeżdzę: Sportage III 2.0 CRDi
- Gadu Gadu: 983713
Re: Wybieranie głosowe przy fabrycznej navi
Mam auto sprowadzane z zagranicy więc raczej nie mogę dołączyć się do "walki", ale w pełni popieram.
-
- Uzależniony
- Posty: 271
- Rejestracja: 23 gru 2010, 22:21
- Czym jeżdzę: sp 2.0 crdi awd 184 km odebrana 30 10 2014 biała perła
Re: Wybieranie głosowe przy fabrycznej navi
mam pomysł napiszmy do koreii po polsku i zapytajmy sie czy cos zrozumieli moze wtedy przychylniej spojrza na nasz problem
- listomek2014
- Expert
- Posty: 917
- Rejestracja: 07 sty 2015, 19:50
- Czym jeżdzę: KS FL 1.6 L BL
KS IV L BL 1.6 T
Toyota cross - Lokalizacja: Mrągowo
Re: Wybieranie głosowe przy fabrycznej navi
Ale to naprawdę jest myśl!
W nagłówku napisać drutem kolczastym po koreańsku:
"W związku z brakiem oficjalnego stanowiska w opisanej niżej kwestii, kierujemy sprawę bezpośrednio do centrali KIA, zwracając się w języku polskim co - jak mamy nadzieję - utrudniając Państwu życie spotka się z większym zrozumieniem problemu"
W nagłówku napisać drutem kolczastym po koreańsku:
"W związku z brakiem oficjalnego stanowiska w opisanej niżej kwestii, kierujemy sprawę bezpośrednio do centrali KIA, zwracając się w języku polskim co - jak mamy nadzieję - utrudniając Państwu życie spotka się z większym zrozumieniem problemu"
Ostatnio zmieniony 15 lut 2016, 11:49 przez stankry, łącznie zmieniany 1 raz.
- kasia_mm
- MODERATOR
- Posty: 1542
- Rejestracja: 11 lut 2011, 08:46
- Czym jeżdzę: KS 2.0 Gdi 2015r. L + Navi
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Wybieranie głosowe przy fabrycznej navi
bardzo dobry pomysł, naprawdę!
Re: Wybieranie głosowe przy fabrycznej navi
Witam!
Dołączam się również do pozwu.
Pzdr
Dołączam się również do pozwu.
Pzdr
- Owca007
- Kia Masta
- Posty: 3387
- Rejestracja: 12 sie 2015, 07:35
- Czym jeżdzę: A4 B9 Quattro Avant lepsze od kia :D
- Lokalizacja: Jaźwina- dolnośląskie
Re: Wybieranie głosowe przy fabrycznej navi
Dobra pomysł dobry, dołączam się itp. to nie pomaga trzeba plan działania kto co zrobi kto się zajmie bo to donikąd nie prowadzi. Szczegóły muszą paść Kasiu podejmiesz się, a może ktoś inny bo ja niestety odpadam z pisania ale jakby co na jakiegoś rzeczoznawcę się zgadzam i finansowo wesprę.
Kierowca bombOWCA fanatyk przeróbki i modernizacji motoryzacji
- kasia_mm
- MODERATOR
- Posty: 1542
- Rejestracja: 11 lut 2011, 08:46
- Czym jeżdzę: KS 2.0 Gdi 2015r. L + Navi
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Wybieranie głosowe przy fabrycznej navi
Projekt pisma jest, uwag do niego jak na razie jak na lekarstwo. Zważywszy, że mam już kilkadziesiąt osób chętnych podpisać pismo - chciałabym jak najszybciej skończyć proces jego tworzenia. Na siłę jednak nikogo nie zmuszę do czynnego udziału w jego tworzeniu.... O dalszych planach nie wspomnę...
Myślę o rzeczoznawcy z PZMOT-u, mam po sąsiedzku do siedziby tejże instytucji - dowiem się jakie to koszty wykonania takiej analizy
Myślę o rzeczoznawcy z PZMOT-u, mam po sąsiedzku do siedziby tejże instytucji - dowiem się jakie to koszty wykonania takiej analizy
Re: Wybieranie głosowe przy fabrycznej navi
Mam pytanko. Czy posiadając samochód zakupiony w Norwegii też powinienem brać udział w tej akcji? Oczywiście spełniam wszystkie warunki prócz tego że samochód został zakupiony w Polsce
Re: Wybieranie głosowe przy fabrycznej navi
W sumie jeśli navogacja miała fabrycznie język polski to czemu nie? Na pewno można się powołać na jakieś przepisy UE w pozwie indywidualnym, więc sądzę, że i do zbiorowego możesz się podpiąć
- kasia_mm
- MODERATOR
- Posty: 1542
- Rejestracja: 11 lut 2011, 08:46
- Czym jeżdzę: KS 2.0 Gdi 2015r. L + Navi
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Wybieranie głosowe przy fabrycznej navi
Norwegia nie jest w UE ale KIA na Europę jedna więc spokojnie możesz podpisać, zapraszam na priva
-
- Uzależniony
- Posty: 341
- Rejestracja: 28 cze 2013, 14:26
- Czym jeżdzę: Sorento 2016 2.0 XL AWD,
była Sportage III 1,6 GDI L - Lokalizacja: Katowice
Re: Wybieranie głosowe przy fabrycznej navi
kasia_mm, nie brałbym pod uwagę osób kupujących pojazd poza PL. Np kupując w Niemczech można się powołać na brak wybierania głosowego po niemiecku. Powołujecie się na zakup i informacje zawarte przez Kia Motors Polska, a podpisy osób które zakupiły poza Polską zapewne będą tylko sprzyjały KMP. Tu nie chodzi wam o aktualizację tylko o towar niezgodny z umową.
- kasia_mm
- MODERATOR
- Posty: 1542
- Rejestracja: 11 lut 2011, 08:46
- Czym jeżdzę: KS 2.0 Gdi 2015r. L + Navi
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Wybieranie głosowe przy fabrycznej navi
Tak, masz racje Edgar
Re: Wybieranie głosowe przy fabrycznej navi
Z tego co się orientuję, w kwestii np. gwarancji obowiązują przepisy europejskie - obowiązujące na terenie UE i kilku innych krajów które są poza Unią, ale przyjęły ustalenia UE w tej kwestii. Norwegia jest jednym z nich.
Pewności nei mam ale zdaje się, że jeszcze ze Szwajcarią tak jest i chyba Islandią nawet.
Pewności nei mam ale zdaje się, że jeszcze ze Szwajcarią tak jest i chyba Islandią nawet.
Re: Wybieranie głosowe przy fabrycznej navi
witam
dopisuję się dwoma łapkami do całości problemów tu rozważane.
Pragnę jednak forumowiczom zwrócić uwagę, że nie tylko bluetooth, czy wybieranie głosowe jest problemem.
Mam kijankę od 2013 i mapa jest "zryta" od samego początku po dzień dzisiejszy. Oto ogólne przykłady:
Oferowana mapa we wspomnianych modelach, w porównaniu z np. AutoMapa, MapaMap, Sygic:
• jest bardzo uboga w POI
• ma bardzo krótką listę planera podróży - nie każdy pragnie dążyć z pkt. A do pkt. B najkrótszą drogą
• bardzo sporadycznie pojawia się w Polsce asystent pasa ruchu - czego nie można powiedzieć o krajach zachodniej Europy
• prowadzi przez tereny zamknięte np. zakłady pracy, które stoją na swoim miejscu od pokoleń
• poważne błędy lub nawet braki w ograniczeniach prędkości
• brakuje wielu dróg, które są w naszym kraju od kilku lat
• są drogi widma, których zwyczajnie nie ma
• prowadzi "pod prąd" na drogach, które nigdy nie były dwukierunkowe lub od bardzo dawna są jednokierukowe
• brak kilkuletnich zmian organizacji ruchu na skrzyżowaniach np. zwykłe zmienione na ruch okrężny
• bardzo ubogo przedstawione, lub prawie brak parkingów przy co najmniej 3 dużych centrach handlowych na terenie naszego kraju
• fatalna szczegółowość, czego nie można powiedzieć o wersji online tej mapy
Ostatnich sześć podpunktów w wielu przypadkach zostało porównane z wersją online w Windows https://maps.here.com/directions/drive? ... 8,8,normal i Android tej mapy i z całą stanowczością mogę stwierdzić, że w sprawdzanych przypadkach tych błędów brak. Dziś osobiście sprawdzałem 3 szczegóły w mojej okolicy. Bez zmian.
Pozdrawiam
dopisuję się dwoma łapkami do całości problemów tu rozważane.
Pragnę jednak forumowiczom zwrócić uwagę, że nie tylko bluetooth, czy wybieranie głosowe jest problemem.
Mam kijankę od 2013 i mapa jest "zryta" od samego początku po dzień dzisiejszy. Oto ogólne przykłady:
Oferowana mapa we wspomnianych modelach, w porównaniu z np. AutoMapa, MapaMap, Sygic:
• jest bardzo uboga w POI
• ma bardzo krótką listę planera podróży - nie każdy pragnie dążyć z pkt. A do pkt. B najkrótszą drogą
• bardzo sporadycznie pojawia się w Polsce asystent pasa ruchu - czego nie można powiedzieć o krajach zachodniej Europy
• prowadzi przez tereny zamknięte np. zakłady pracy, które stoją na swoim miejscu od pokoleń
• poważne błędy lub nawet braki w ograniczeniach prędkości
• brakuje wielu dróg, które są w naszym kraju od kilku lat
• są drogi widma, których zwyczajnie nie ma
• prowadzi "pod prąd" na drogach, które nigdy nie były dwukierunkowe lub od bardzo dawna są jednokierukowe
• brak kilkuletnich zmian organizacji ruchu na skrzyżowaniach np. zwykłe zmienione na ruch okrężny
• bardzo ubogo przedstawione, lub prawie brak parkingów przy co najmniej 3 dużych centrach handlowych na terenie naszego kraju
• fatalna szczegółowość, czego nie można powiedzieć o wersji online tej mapy
Ostatnich sześć podpunktów w wielu przypadkach zostało porównane z wersją online w Windows https://maps.here.com/directions/drive? ... 8,8,normal i Android tej mapy i z całą stanowczością mogę stwierdzić, że w sprawdzanych przypadkach tych błędów brak. Dziś osobiście sprawdzałem 3 szczegóły w mojej okolicy. Bez zmian.
Pozdrawiam
- Owca007
- Kia Masta
- Posty: 3387
- Rejestracja: 12 sie 2015, 07:35
- Czym jeżdzę: A4 B9 Quattro Avant lepsze od kia :D
- Lokalizacja: Jaźwina- dolnośląskie
Re: Wybieranie głosowe przy fabrycznej navi
Mam odpowiedź taką samą dostała moja druga połowa tylko ktoś inny się podpisał:
Szanowny Panie,
Na wstępie dziękujemy za wyczerpujące wyjaśnienia i rzetelne opisanie sytuacji, a także oczekiwań wynikających z obsługi auta. Jest to dla nas zawsze ważny głos, gdyż pozwala na lepsze dopasowanie naszych przyszłych produktów do wymagań naszych Klientów.
Nasze materiały i zapisy w cennikach są przygotowywane z całą rzetelnością i mają na celu jak najlepsze przekazanie treści tj. opcji wyposażenia, funkcjonalności itp. w sposób hasłowy, czego wymaga formuła cennika. Nie sposób zawrzeć w tak krótkiej formie pisanej wszystkich detali i niuansów działania. Interpretacja tych zapisów, jeżeli pozostawia wątpliwości, jest doprecyzowywana przez pracownika dealera, który wskazuje w razie takiej konieczności odpowiedni zapis w instrukcji obsługi lub zwraca się z zapytaniem do nas w celu wyeliminowania niejasności, które mogą być przyczyną błędnej interpretacji. W instrukcji obsługi znajduje się wyraźny zapis o dostępności języków, natomiast sam cennik nie wskazuje języka sterowania głosowego.
Z powyższych przyczyn w cenniku i katalogach wyraźnie wskazano, że zawarte w nich informacje nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego ani też nie stanowią opisu towaru w rozumieniu przepisów regulujących sprzedaż na rzecz konsumentów. Z uwagi na rozmiar i format tych materiałów, nie ma możliwości zawarcia w nich szczegółowych informacji, dlatego też Klienci otrzymują osobne instrukcje dotyczące m.in. nawigacji.
Dobrze znamy zasady działania naszych urządzeń i ich odrębnej specyfikacji, charakterystyki oraz ograniczeń jakie wszystkie urządzenia tego typu posiadają. Urządzenie nawigacyjne współpracuje
z zestawem głośnomówiącym na zasadzie transmisji Bluetooth, pozwalając na rozmowę bez trzymania telefonu przy uchu. Działa nieco inaczej niż ze standardowym radiem. Tam funkcja wybierania głosowego działa także w języku polskim, ale tylko z podstawowymi hasłami dotyczącymi radia i telefonu. Po sparowaniu telefonu nie ma przeszkód, zagrożenia czy obawy zapłacenia mandatu wynikającego z konieczności wyboru numeru telefonu. Książka adresowa jest kopiowana do urządzenia i wybór kontaktu jest dokonywany tak samo jak np. adresu docelowego w nawigacji, co nie absorbuje uwagi kierowcy w stopniu zagrażającym bezpieczeństwu. Jest legalne i zgodne z przepisami. Tak samo jest z muzyką odtwarzaną poprzez streaming z urządzenia czy telefonu. Inne źródła dźwięku podłączone do AUX nie mają funkcjonalności obsługi za pomocą ekranu , gdyż wynika to ze specyfiki samego gniazda i analogowego połączenia. Muzykę można też odtwarzać poprzez gniazdo USB mając pełną funkcjonalność wybierania ścieżki, albumu itp. poprzez dotykowy ekran.
Sterowanie głosowe w nawigacji nie jest dostępne w języku polskim dla obsługi sparowanego telefonu, audio i nawigacji. Nie ma też planów implementacji naszego języka w kolejnych aktualizacjach systemu. Jest to specyfika danego urządzenia i oprogramowania. Niestety ze względu na pojemność pamięci urządzenia (pamięć wbudowana, nie karta) nie ma możliwości dołożenia kolejnych języków, wykasowania niepotrzebnych itp. Ubolewamy nad tą sytuacją tak samo jak Pan. Niestety, platforma ta nie jest już dalej rozwijana. Niestety nie pomaga w całej sprawie fakt, że i w najnowszym, nawet najbardziej zaawansowanym systemie smartfona, Siri nie jest dostępne w języku polskim. Pewnym ominięciem problemu np. w najnowszych odsłonach systemów Android, jest możliwość wybierania numeru bezpośrednio z telefonu na hasło „OK google”, które działa już w języku polskim. Wszystko zależy od modelu aparatu i wersji oprogramowania. W naszych najnowszych urządzeniach nawigacyjnych producent zrezygnował dlatego już z możliwości wybierania głosowego nawet w języku angielskim. Oczekiwania Klientów co do możliwości rozpoznawania mowy byłyby na poziomie wspomnianych wcześniej rozwiązań Siri i S-voice.
Dlatego dążymy do wprowadzenia systemów zarządzania jednostkami multimedialnymi tak jak w telefonach, za pomocą rozbudowanych systemów (AndroidAuto i CarPlay), które są jeszcze w fazie przygotowywania i implementacji (np. brak j. polskiego).
Kia Motors Polska z powyższych względów nie może aktualnie wyjść naprzeciw Pana oczekiwaniom, niemniej zostaną one przekazane producentowi.
Z wyrazami szacunku,
pedałki z Warszawy
Szanowny Panie,
Na wstępie dziękujemy za wyczerpujące wyjaśnienia i rzetelne opisanie sytuacji, a także oczekiwań wynikających z obsługi auta. Jest to dla nas zawsze ważny głos, gdyż pozwala na lepsze dopasowanie naszych przyszłych produktów do wymagań naszych Klientów.
Nasze materiały i zapisy w cennikach są przygotowywane z całą rzetelnością i mają na celu jak najlepsze przekazanie treści tj. opcji wyposażenia, funkcjonalności itp. w sposób hasłowy, czego wymaga formuła cennika. Nie sposób zawrzeć w tak krótkiej formie pisanej wszystkich detali i niuansów działania. Interpretacja tych zapisów, jeżeli pozostawia wątpliwości, jest doprecyzowywana przez pracownika dealera, który wskazuje w razie takiej konieczności odpowiedni zapis w instrukcji obsługi lub zwraca się z zapytaniem do nas w celu wyeliminowania niejasności, które mogą być przyczyną błędnej interpretacji. W instrukcji obsługi znajduje się wyraźny zapis o dostępności języków, natomiast sam cennik nie wskazuje języka sterowania głosowego.
Z powyższych przyczyn w cenniku i katalogach wyraźnie wskazano, że zawarte w nich informacje nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego ani też nie stanowią opisu towaru w rozumieniu przepisów regulujących sprzedaż na rzecz konsumentów. Z uwagi na rozmiar i format tych materiałów, nie ma możliwości zawarcia w nich szczegółowych informacji, dlatego też Klienci otrzymują osobne instrukcje dotyczące m.in. nawigacji.
Dobrze znamy zasady działania naszych urządzeń i ich odrębnej specyfikacji, charakterystyki oraz ograniczeń jakie wszystkie urządzenia tego typu posiadają. Urządzenie nawigacyjne współpracuje
z zestawem głośnomówiącym na zasadzie transmisji Bluetooth, pozwalając na rozmowę bez trzymania telefonu przy uchu. Działa nieco inaczej niż ze standardowym radiem. Tam funkcja wybierania głosowego działa także w języku polskim, ale tylko z podstawowymi hasłami dotyczącymi radia i telefonu. Po sparowaniu telefonu nie ma przeszkód, zagrożenia czy obawy zapłacenia mandatu wynikającego z konieczności wyboru numeru telefonu. Książka adresowa jest kopiowana do urządzenia i wybór kontaktu jest dokonywany tak samo jak np. adresu docelowego w nawigacji, co nie absorbuje uwagi kierowcy w stopniu zagrażającym bezpieczeństwu. Jest legalne i zgodne z przepisami. Tak samo jest z muzyką odtwarzaną poprzez streaming z urządzenia czy telefonu. Inne źródła dźwięku podłączone do AUX nie mają funkcjonalności obsługi za pomocą ekranu , gdyż wynika to ze specyfiki samego gniazda i analogowego połączenia. Muzykę można też odtwarzać poprzez gniazdo USB mając pełną funkcjonalność wybierania ścieżki, albumu itp. poprzez dotykowy ekran.
Sterowanie głosowe w nawigacji nie jest dostępne w języku polskim dla obsługi sparowanego telefonu, audio i nawigacji. Nie ma też planów implementacji naszego języka w kolejnych aktualizacjach systemu. Jest to specyfika danego urządzenia i oprogramowania. Niestety ze względu na pojemność pamięci urządzenia (pamięć wbudowana, nie karta) nie ma możliwości dołożenia kolejnych języków, wykasowania niepotrzebnych itp. Ubolewamy nad tą sytuacją tak samo jak Pan. Niestety, platforma ta nie jest już dalej rozwijana. Niestety nie pomaga w całej sprawie fakt, że i w najnowszym, nawet najbardziej zaawansowanym systemie smartfona, Siri nie jest dostępne w języku polskim. Pewnym ominięciem problemu np. w najnowszych odsłonach systemów Android, jest możliwość wybierania numeru bezpośrednio z telefonu na hasło „OK google”, które działa już w języku polskim. Wszystko zależy od modelu aparatu i wersji oprogramowania. W naszych najnowszych urządzeniach nawigacyjnych producent zrezygnował dlatego już z możliwości wybierania głosowego nawet w języku angielskim. Oczekiwania Klientów co do możliwości rozpoznawania mowy byłyby na poziomie wspomnianych wcześniej rozwiązań Siri i S-voice.
Dlatego dążymy do wprowadzenia systemów zarządzania jednostkami multimedialnymi tak jak w telefonach, za pomocą rozbudowanych systemów (AndroidAuto i CarPlay), które są jeszcze w fazie przygotowywania i implementacji (np. brak j. polskiego).
Kia Motors Polska z powyższych względów nie może aktualnie wyjść naprzeciw Pana oczekiwaniom, niemniej zostaną one przekazane producentowi.
Z wyrazami szacunku,
pedałki z Warszawy
Kierowca bombOWCA fanatyk przeróbki i modernizacji motoryzacji
- kasia_mm
- MODERATOR
- Posty: 1542
- Rejestracja: 11 lut 2011, 08:46
- Czym jeżdzę: KS 2.0 Gdi 2015r. L + Navi
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Wybieranie głosowe przy fabrycznej navi
ręce i nogi i chyba wszystko mi opadło jak to przeczytałam
- Owca007
- Kia Masta
- Posty: 3387
- Rejestracja: 12 sie 2015, 07:35
- Czym jeżdzę: A4 B9 Quattro Avant lepsze od kia :D
- Lokalizacja: Jaźwina- dolnośląskie
Re: Wybieranie głosowe przy fabrycznej navi
Tak czy siak nie odpuszczamy więc co dzieje się coś, trzeba kuć żelazo puki gorące.
Kierowca bombOWCA fanatyk przeróbki i modernizacji motoryzacji
Re: Wybieranie głosowe przy fabrycznej navi
Było wiadomo, że tak odpiszą.
Teraz musimy podjąc kolejne kroki - czyli ten list zbiorowy (tak?)
Mnie osobiście najbardziej śmieszy "system nie jest już rozwijany" I co? Przestaliście nad nim pracować, są niezadowoleni klienci to zacznijcie pracować znowu
Teraz musimy podjąc kolejne kroki - czyli ten list zbiorowy (tak?)
Mnie osobiście najbardziej śmieszy "system nie jest już rozwijany" I co? Przestaliście nad nim pracować, są niezadowoleni klienci to zacznijcie pracować znowu
-
- Uzależniony
- Posty: 330
- Rejestracja: 12 paź 2015, 12:24
- Czym jeżdzę: 2.0 GDI XL+ AWD
Re: Wybieranie głosowe przy fabrycznej navi
Jednym słowem szanse są zerowe... Szkoda.
Re: Wybieranie głosowe przy fabrycznej navi
DLaczego zerowe? Spodziewałeś się, że po kilku latach sprzedaży i jednym piśmie odpiszą:
"Świetnie, że Pan do nas się zgłosił bo nie mieliśmy pojęcia, że kogoś drażni ten problem! Specjalnie dla Pana zbudujemy nowy system i wprowadzimy język polski dla wszystkich w Polsce!"
Było jasne, że nas zbyją. Szanse zerowe są tylko wówczas jak nic się nie robi. My teraz sięgamy po kolejny krok - level wyżej. Jak to nie pomoże to następny i następy. Zobaczą, że nie odpuszczamy to szanse zaczną rosnąć. Ale już teraz nie są zerowe.
"Świetnie, że Pan do nas się zgłosił bo nie mieliśmy pojęcia, że kogoś drażni ten problem! Specjalnie dla Pana zbudujemy nowy system i wprowadzimy język polski dla wszystkich w Polsce!"
Było jasne, że nas zbyją. Szanse zerowe są tylko wówczas jak nic się nie robi. My teraz sięgamy po kolejny krok - level wyżej. Jak to nie pomoże to następny i następy. Zobaczą, że nie odpuszczamy to szanse zaczną rosnąć. Ale już teraz nie są zerowe.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika