Zawieszenie pilot do alarmu - PORADA

Wszystko o elektryce i elektronice w KIA Sportage.
backuz
Bywalec
Posty: 140
Rejestracja: 09 paź 2010, 00:16
Czym jeżdzę: KIA SPORTAGE 1.6 GDI L CZARNA PERŁA !!! - jedyny słuszny kolor :)

Zawieszenie pilot do alarmu - PORADA

Postautor: backuz » 30 maja 2011, 12:15

Mam standardowego pilota ze składanym kluczykiem. Dwa razy zdarzyło mi się, że w momencie wyciągania kluczyka ze stacyjki nie odblokowały się drzwi. Użyłem do tego klawisza na drzwiach, ale później nie mogłem zamknąć auta, tzn. w ogóle nie działał pilot, żaden klawisz na nim nie reagował.
Dopiero kiedy ponownie wsiadłem do auta, włożyłem kluczyk do stacyjki, przełączyłem do pozycji ON, zamknąłem drzwi klawiszem na drzwiach, później wyjąłem kluczyk, blokada drzwi automatycznie zadziałała. Wysiadłem z auta i już wszystko działało jak trzeba :)

To tak od razu porada co trzeba w takim przypadku zrobić. Aha i zdarzyło się to przy wysokich temperaturach zewnętrznych.
KIA SPORTAGE 1.6 GDI L CZARNA PERŁA !!! - jedyny słuszny kolor :)

Awatar użytkownika
kasia_mm
MODERATOR
Posty: 1542
Rejestracja: 11 lut 2011, 08:46
Czym jeżdzę: KS 2.0 Gdi 2015r. L + Navi
Lokalizacja: Warszawa

Re: Zawieszenie pilot do alarmu - PORADA

Postautor: kasia_mm » 30 maja 2011, 12:35

heheh to jakaś przypadłość marki KIA widzę... analogicznie w Ceedzie parę razy mało co zawału nie dostałam bo nie chciała się zamknąć szyba - coś się zawieszało i można było sobie naciskać guzik i NIC. Dopiero wyjęcie kluczyka ze stacyjki, odpalenie od nowa auta - i wszystko wracało do ładu.

taden
Nowy
Posty: 2
Rejestracja: 14 paź 2010, 07:33
Czym jeżdzę: kia sportage 1.6 GDI

Re: Zawieszenie pilot do alarmu - PORADA

Postautor: taden » 30 maja 2011, 16:35

Od 2-3 tygodni mam to samo, co 10-15 wyjęciu kluczyka ze stacyjki pilot nie działa, pomaga ponowne włożenie kluczyka i jego przekręcenie, wyjęcie kluczyka i pilot znowu działa

krzpop
Nowy
Posty: 13
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:29
Czym jeżdzę: Hyundai i30 1.6CRDi 115km

Re: Zawieszenie pilot do alarmu - PORADA

Postautor: krzpop » 30 maja 2011, 21:55

W stacyjce jest chyba jakaś zapadka, która się przycina. Mam i30 i jest ten sam problem, który rozwiązuję następująco: bardzo energicznie wyciągam kluczyk i drzwi się odblokowują. Zróbcie próbę, jeżeli wyciągniecie kluczyk a drzwi się nie odblokują lekko uderzcie kluczykiem w stacyjkę, będzie słychać jak zapadka kliknie i drzwi się odblokują.

lestek
Bywalec
Posty: 42
Rejestracja: 11 paź 2010, 01:30
Czym jeżdzę: Sportage 2.0 CRDi XL; Skoda Fabia 1.4 mpi Sportline

Re: Zawieszenie pilot do alarmu - PORADA

Postautor: lestek » 31 maja 2011, 22:53

mnie to się przytrafiło raz, ale za to dwukrotnie musiałem powtórzyć operację wkładania i wyjmowania kluczyka bo za pierwszym razem dalej "wisiał" - co ciekawe, cały czas jak "wisiał" to świeciły się światła, więc chyba to kwestia jakiegoś czujnika, który nie zareagował odpowiednio na wyjmowanie kluczyka za stacyjki...

Awatar użytkownika
jaro
Uzależniony
Posty: 339
Rejestracja: 04 lis 2010, 19:58
Czym jeżdzę: Sportage 2,0 DOHC AWD XL,
Kia Pro_Ceed
Lokalizacja: Pruszków

Re: Zawieszenie pilot do alarmu - PORADA

Postautor: jaro » 13 lip 2011, 19:45

U mnie to samo od kilku dni, coraz więcej pojawia się różnych powtarzających się usterek w naszych autach [zlolta] .
Był już ktoś z tym w serwisie? :?:
czarna dwulitrowa benzynowa ikselka AWD

taden
Nowy
Posty: 2
Rejestracja: 14 paź 2010, 07:33
Czym jeżdzę: kia sportage 1.6 GDI

Re: Zawieszenie pilot do alarmu - PORADA

Postautor: taden » 15 lip 2011, 11:05

U mnie co piąte wyjęcie kluczyka blokowało pilota.
Podjechałem z tym do serwisu na początku czerwca, kilka razy wyjąłem kluczyk aż stacyjka nie odbiła i pilot nie działał, pokazałem serwisowi że pilot nie działa, więc coś tam wyregulowali i od tego czasu mam spokój.
Radze zrobic podobnie gdyz dla serwisu kia jeśli coś nie jest zepsute w momencie zgłoszenia do serwisu to u nich usterka nie wystąpi a tym bardziej nie zadadzą sobie trudu by ją diagnozowac i naprawic.
Jaka jakośc samochodu taka jakośc i serwisu niestety.

Awatar użytkownika
jaro
Uzależniony
Posty: 339
Rejestracja: 04 lis 2010, 19:58
Czym jeżdzę: Sportage 2,0 DOHC AWD XL,
Kia Pro_Ceed
Lokalizacja: Pruszków

Re: Zawieszenie pilot do alarmu - PORADA

Postautor: jaro » 15 lip 2011, 19:30

Nie wiesz dokładnie co zrobili?
czarna dwulitrowa benzynowa ikselka AWD

Pretender
Nowy
Posty: 23
Rejestracja: 16 paź 2010, 23:14
Czym jeżdzę: 2.0 DOHC, L

Re: Zawieszenie pilot do alarmu - PORADA

Postautor: Pretender » 25 lip 2011, 12:40

Szczęściarze :) u mnie samo ponowne uruchomienie silnika nie resetowało "zawieszonego" pilota, dopiero poskutkowało gdy ujechałem dodatkowe kilka metrów ;)

backuz
Bywalec
Posty: 140
Rejestracja: 09 paź 2010, 00:16
Czym jeżdzę: KIA SPORTAGE 1.6 GDI L CZARNA PERŁA !!! - jedyny słuszny kolor :)

Re: Zawieszenie pilot do alarmu - PORADA

Postautor: backuz » 25 lip 2011, 15:33

Potwierdzam, pomaga energiczne i szybkie wyjmowanie kluczyka ze stacyjki... ale jednak podjadę z tym do serwisu niech to przysmarują przed zimą :)
KIA SPORTAGE 1.6 GDI L CZARNA PERŁA !!! - jedyny słuszny kolor :)

marcel05m
Bywalec
Posty: 57
Rejestracja: 03 lis 2010, 11:04
Czym jeżdzę: sportage 1.6gdi L
Lokalizacja: Stargard (ZST)

Re: Zawieszenie pilot do alarmu - PORADA

Postautor: marcel05m » 06 sie 2011, 22:43

walczę z zamykaniem samochodu od 10 dni. 30 lipca byłem w serwisie w tym dniu usterka objawiała się tym, ze nie mogłem zamknąć auta kluczykiem tzn pilotem. Ręczne zamknięcie powodowało tylko zablokowanie drzwi kierowcy pozostałe były otwarte. Po wyjęciu (zgaszeniu silnika) nie było słychać charakterystycznego kliknięcia - odblokowania. Restartowanie, zabawa kluczykiem ,odpalenie ponowne auta nie wyłączało usterki. Ciekawostka po wyjęciu kluczyka ze stacyjki nadal ale nie za każdym razem pali się panel radia pokazujący godzinę. Usterka pojawia się kiedy chce a najczęściej w najmniej sprzyjających okolicznościach. W dniu 3 sierpnia auto stało kilka godzin w serwisie. Została sprawdzona instalacja elektryczna, nie wykazało żadnych błędów. "Przesmarowano " stacyjkę w kwestii zapadki, o której mówiono w tym wątku. Mój spokój trwał 2 dni. Dzisiaj 06.08 auto powitało mnie wyjącym alarmem fabrycznym. Auto samo się odblokowało po nocnym postoju. Otwarcie kluczykiem nie powiodło się , otworzyłem samochód po prostu szarpiąc za klamkę (sam się otworzył wcześniej) tzn alarm przestał być aktywny. Po kilku godzinach auto działało jak należy. Pojechałem do serwisu i zostawiłem auto, czekam na rozwój wypadków. Serwis unika jak na razie odpowiedzi, w kwestii czy jakiś element podlega wymianie. Czy ktoś orientuje się czy to może być kwestia stacyjki, czujnika czy może jeszcze czegoś innego, ja nie mam wiedzy z zakresu elektryki. Wiem tylko , że stacyjka, blokada drzwi i fabryczny alarm to "naczynia połączone". Czego wymagać od serwisu? Nie interesuje mnie kolejne przesmarowanie zapadki albo stwierdzenie, ze podczas postoju w serwisie nic z autem się nie dzieje. Nadmienię , że usterkę tę widział doradca serwisowy w dniu 30 lipca, bo miałem "szczęście", że wystąpiła podczas pobytu w serwisie. Może ktoś z forumowiczów walczy w tym albo podobnym przypadkiem?
jeżdżę 1.6 GDI L sirius silver (ZST)

Awatar użytkownika
soul
Administrator
Posty: 1224
Rejestracja: 04 kwie 2010, 22:00

Re: Zawieszenie pilot do alarmu - PORADA

Postautor: soul » 07 sie 2011, 09:53

Czy masz podłączone cb radio pod gniazdo zapalniczki?
Obrazek

marcel05m
Bywalec
Posty: 57
Rejestracja: 03 lis 2010, 11:04
Czym jeżdzę: sportage 1.6gdi L
Lokalizacja: Stargard (ZST)

Re: Zawieszenie pilot do alarmu - PORADA

Postautor: marcel05m » 07 sie 2011, 21:27

Soul nie mam podłączonego cb radia.
jeżdżę 1.6 GDI L sirius silver (ZST)

LUKI
Bywalec
Posty: 100
Rejestracja: 09 paź 2010, 09:38
Czym jeżdzę: Kia Sportage 1,6 GDI Techno Orange, Vectra C GTS

Re: Zawieszenie pilot do alarmu - PORADA

Postautor: LUKI » 01 wrz 2011, 21:17

Soul - ja mam podłączone a czy to ma jakieś znaczenie?
Pytam bo od dwu miesięcy walczę z nieotwierającym się z kolei bagażnikiem. Otóż po otwarciu z kluczyka otwiera się wszystko poza klapą bagażnika. Za każdym razem muszę wciskać środkowy przycisk na kluczyku aby osobno otworzyć bagażnik. Przez ten czas rozebrali mi pół samochodu, wymienili skrzynkę bezpieczników (podobno sprzężona z centralnym) - nie pomogło. Kolejny raz wymienili kolejną centralkę (nie wiem jaką) ale znów nie pomogło. W chwili obecnej w moim serwisie rozłożyli ręce zadzwonili do Centrali i czekam. Powoli zaczynam iść na rekord forum z usterkami... [zly1]
KIA Sportage 1,6 GDI L Techno Orange , Opel Vectra C GTS

Awatar użytkownika
soul
Administrator
Posty: 1224
Rejestracja: 04 kwie 2010, 22:00

Re: Zawieszenie pilot do alarmu - PORADA

Postautor: soul » 01 wrz 2011, 21:53

po wyjęciu kluczyka ze stacyjki nadal ale nie za każdym razem pali się panel radia pokazujący godzinę.


Miałem tak samo.
Winne było radio CB.
Radio podpięte do zapalniczki a właściwie do dodatkowego gniazda 12v obok zapalniczki.
Wstawienie diody separacyjnej na przewodzie zasilającym radia CB rozwiązało problem.
Napięcie jakie pozostawało na samym radiu działało jak podtrzymanie i radio oraz światła świeciły się nadal po wyjęciu kluczyka ze stacyjki.
Obrazek

excile
Uzależniony
Posty: 353
Rejestracja: 27 wrz 2010, 09:12
Czym jeżdzę: KIA Sportage 1.6 GDI/
Ceed 1.6 cdri
Lokalizacja: Borkowo/Gdańsk

Re: Zawieszenie pilot do alarmu - PORADA

Postautor: excile » 07 wrz 2011, 13:29

mi serwis zakawalifikował stacyjkę do wymiany.
1.6 GDI M DarkGunMetal
pzdr
dc

Awatar użytkownika
jaro
Uzależniony
Posty: 339
Rejestracja: 04 lis 2010, 19:58
Czym jeżdzę: Sportage 2,0 DOHC AWD XL,
Kia Pro_Ceed
Lokalizacja: Pruszków

Re: Zawieszenie pilot do alarmu - PORADA

Postautor: jaro » 08 wrz 2011, 10:54

a mi w serwisie powiedzieli tak: "trzeba kluczyk szybko wyjmować ze stacyjki". Ja na to, że wtedy się zacina bardziej a pomaga wolne wyjmowanie kluczyka. Oni: "no to trzeba wolno wyjmować" [rotfl1] . Co za ludzie tam pracują, serwis KIA to porażka - całkowity brak kompetencji :evil: .
czarna dwulitrowa benzynowa ikselka AWD

excile
Uzależniony
Posty: 353
Rejestracja: 27 wrz 2010, 09:12
Czym jeżdzę: KIA Sportage 1.6 GDI/
Ceed 1.6 cdri
Lokalizacja: Borkowo/Gdańsk

Re: Zawieszenie pilot do alarmu - PORADA

Postautor: excile » 08 wrz 2011, 13:48

to trzeba w Sopocie serwisować samochód:)
Ja wziąłem ich pod włos mówiąc, że przesmarowanie nic nie da tak piszą w internecie ;)
1.6 GDI M DarkGunMetal
pzdr
dc

Awatar użytkownika
jaro
Uzależniony
Posty: 339
Rejestracja: 04 lis 2010, 19:58
Czym jeżdzę: Sportage 2,0 DOHC AWD XL,
Kia Pro_Ceed
Lokalizacja: Pruszków

Re: Zawieszenie pilot do alarmu - PORADA

Postautor: jaro » 08 wrz 2011, 14:04

skorzystam z rady kolegi ;)
czarna dwulitrowa benzynowa ikselka AWD

mint
Nasz Człowiek
Posty: 898
Rejestracja: 05 kwie 2011, 17:56
Czym jeżdzę: Sportek 1.6 Biała xl
Lokalizacja: wawa

Re: Zawieszenie pilot do alarmu - PORADA

Postautor: mint » 08 wrz 2011, 17:33

A serwisy innych marek są rewelacyjne? W każdym znajdzie się taki co pracuje i taki co ma wszystko w d... akurat marka nie ma tu znaczenia. Wiem to z własnego doświadczenia.
Zamówiona 12 marca 1.6 xl biała a odebrana 07 listopada.

Awatar użytkownika
jaro
Uzależniony
Posty: 339
Rejestracja: 04 lis 2010, 19:58
Czym jeżdzę: Sportage 2,0 DOHC AWD XL,
Kia Pro_Ceed
Lokalizacja: Pruszków

Re: Zawieszenie pilot do alarmu - PORADA

Postautor: jaro » 08 wrz 2011, 19:45

Nie zgodzę się. Zawsze są wyjątki ale pewne marki mają poziom obsługi klienta o niebo lepszy niż ASO KIA. Mało tego, nawet serwis Daewoo w latach 90-tych (dopóki nie padli) był lepszy niż ten w bratni koreański obecnie w KIA.
Też opieram się na własnym doświadczeniu.
czarna dwulitrowa benzynowa ikselka AWD


Wróć do „ELEKTRYKA”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika

Sitemap