Ciężko odpala przy niskich temperaturach 2.0 136KM

Wszystko o elektryce i elektronice w KIA Sportage.
urbas91
Nowy
Posty: 4
Rejestracja: 01 cze 2022, 18:24
Czym jeżdzę: KIA SPORTAGE 2.0 CRDI 136KM 16V 2013r.

Ciężko odpala przy niskich temperaturach 2.0 136KM

Postautor: urbas91 » 25 gru 2022, 20:56

Posiadam KIA Sportage III 2013r. z silnikiem 2.0 136KM ostatnio mam z nią problem. Przyszły mrozy po -10stopni i był problem z odpaleniem, za pierwszym razem kręcił nie chciał odpalić, żona rozładowała akumulator. Pomyślałem że akumulator ma już swoje kilka lat i pewnie padł. Udałem się po nowy akumulator do sklepu po zamontowaniu na drugi dzień temperatura również -10 stopni i ten sam problem auto za cholerę nie chciało odpalić. udało się dopiero za trzecim razem, już praktycznie na ostatnie chwilę akumulatora przed jego całkowitym rozładowaniem.

Problem występuje tylko i wyłącznie przy pierwszym odpaleniu, jak już raz odpali z rana, to już działa cały dzień bez żadnych problemów. Można go rano odpalić (ciężko) po chwili wyłączyć i już odpala normalnie do końca dnia. Teraz temperatury są u nas na + około 2-5stopni. Powiem tak teraz przy obecnych temperaturach +2 stopnie pali też ciężko trzeba kręcić z 3-5 sekund ale jest to dużo lepiej jak ma to miejsce przy temperaturach minusowych. Dzisiaj np. była temperatura +5stopni i już odpalił praktycznie od strzała. Myślę że problem jest związany z tą kontrolką ostrzegawczą przed oblodzeniem która pali się na desce rozdzielczej jak temperatura jest poniżej +5. Dziś rano kontrolka się nie paliła i auto odpaliło normalnie.
Moje obecne wymiany w tym kierunku to: nowy akumulator varta 95AH, nowy filtr paliwa MAN, pobieżnie sprawdzone świece żarowe (elektryk sprawdził główną szynę świec i łącznie 4sztuki pobierają ponad 20A prądu (dokładny pomiar nie wyszedł gdyż miernik obsługiwał tylko skalę do 20A). Kontrolka świec żarowych po włączeniu zapłonu znika praktycznie od razu. Nie chciał bym wykręcać świec w tym momencie bo jest to raz uciążliwe a dwa pytanie czy się wykręcą normalnie. Dlatego tez chciałbym się najpierw poradzić Was. Czy ktoś z Was miał może podobny problem i jest w stanie powiedzieć co mogło ulec uszkodzeniu ? Dziękuję za pomoc i Pozdrawiam.

Piejar
Uzależniony
Posty: 292
Rejestracja: 27 wrz 2022, 05:47
Czym jeżdzę: ProCeed'08 D4EA 140KM,I30'09 D4FB 90KM,Megane 4'18 H5H 100KM

Re: Ciężko odpala przy niskich temperaturach 2.0 136KM

Postautor: Piejar » 26 gru 2022, 08:35

Sprawdzić świece - to najprostsze. Wymiana bywa trudna bo czasem ciężko wychodzą i można urwać. Ja jedna wykręcałem powoli przez 2 dni ale dałem radę. Pojedyncza świeca bierze 13-15A więc wskazanie przyrządu może dawać jako taką pewność że dwie są ok.
To że kontrolka gaśnie nie oznacza właściwie nic. W większości współczesnych aut świece grzeją długo po uruchomieniu silnika, przy zgaszonej kontrolce.
Poza tym nie ma sensu wymieniać akumulatora który "kręci". Skoro żona go rozładowała po dłuższym czasie kręcenia to wszystko z nim było ok - wystarczyło naładować.
Sprawa może też być jednorazowa związana akurat z tym, co masz aktualnie w baku.

Lunar GT
Bywalec
Posty: 110
Rejestracja: 01 sie 2022, 19:38
Czym jeżdzę: Sportage V HEV GT 4WD + wszystko (prócz dziury w dachu).
Lokalizacja: Śląsk

Re: Ciężko odpala przy niskich temperaturach 2.0 136KM

Postautor: Lunar GT » 26 gru 2022, 11:12

Jeżeli silnik jest w dobrej kondycji to brak świec żarowych opóźnia tylko nieznacznie start ( nie tak żeby rozładować akumulator), sprawdź zasilanie paliwem bo może to jest problemem że nie odpala jak jest gęściejsze, jakieś opory ma i nie dochodzi(jakieś sitko, słaba pompa) i coś do baku nie zaszkodzi wlać.

urbas91
Nowy
Posty: 4
Rejestracja: 01 cze 2022, 18:24
Czym jeżdzę: KIA SPORTAGE 2.0 CRDI 136KM 16V 2013r.

Re: Ciężko odpala przy niskich temperaturach 2.0 136KM

Postautor: urbas91 » 26 gru 2022, 20:20

silnik jest na pewno w dobrej kondycji, generalnie z autem nie mam jakiś większych problemów, wszystko fajnie działa poza tym ciężkim odpalaniem w czasie niższych temperatur na dworze. Dziś np. było u nas prawie 10stopni na plusie i auto odpaliło bez żadnego zająknięcia. Już sam nie wiem gdzie mam szukać przyczyny. Byłem też podłączać komputer i nie wykazał żadnych błędów, paliwo wyjeździłem do samego końca, zostało na 20km i wlałem tego lepszego diesla na orlenie, zresztą zawszę tankuje na orlenie, bo wydaje mi się ze tam mają najlepszej jakości ropę. Jutro jeszcze pojadę ostatecznie sprawdzić te świece, żeby rozebrali tą listwę nad świecami i je rozłączyli bo aktualnie połączone są szeregowo i nie idzie tego zmierzyć. Ale myślę że to nie jest tu problem... Nie wiem jak i co jeszcze sprawdzić w tym układzie paliwowym ? filtr paliwa wstawiony nowy MAN-a ale nic to nie pomogło... a pompy to nie wiem gdzie szukać, wydaje mi się że jest w baku ale jak do niej się dostać to nie mam pojęcia.

Awatar użytkownika
gisio
Nasz Człowiek
Posty: 744
Rejestracja: 10 gru 2016, 12:02
Czym jeżdzę: Cadenza 3,5 V6 A/T 286 KM
Lokalizacja: Warszawa

Re: Ciężko odpala przy niskich temperaturach 2.0 136KM

Postautor: gisio » 26 gru 2022, 21:11

urbas91 pisze:... bo wydaje mi się ze tam mają najlepszej jakości ropę


https://www.youtube.com/watch?v=25C8xGm-Pl4
„ … kiedy jestem trzeźwy i w dobrej formie krzywdzę ludzi … „

Piejar
Uzależniony
Posty: 292
Rejestracja: 27 wrz 2022, 05:47
Czym jeżdzę: ProCeed'08 D4EA 140KM,I30'09 D4FB 90KM,Megane 4'18 H5H 100KM

Re: Ciężko odpala przy niskich temperaturach 2.0 136KM

Postautor: Piejar » 27 gru 2022, 06:13

:fuck4: ... Jak czytam ropa na Orlenie.
Co ja bym zrobił.... Kupiłbym jakiś tani interfejs i obserwowałbym ciśnienie w listwie CR - jakie jest podczas kręcenia gdy zimno, gdy ciepło itd. Pompka elektryczna (o ile jest) czy filtr paliwa a w końcu pompa wysokiego ciśnienia (tu chyba napędzana z walka rozrzadu tj przy głowicy) pracują na ostateczny efekt tj odpowiednie ciśnienie paliwa w kolektorze wysokiego ciśnienia - stamtąd ropa trafia bezpośrednio do wtryskiwaczy.
Świece żarowe są łączone równolegle i akurat w starszych Hyundai i Kia nie ma osobnego pobudzania świec czy jakiejś diagnostyki z tym związanej - podają plus na świece i co sprawne - to grzeje. Mało kto ma dobry sprzęt do pomiaru niskich rezystancji typu 0,6 ohma. Podobnie jak typowy zakres multimetru to 20A. To powoduje że przeważnie rozkręca się mostek zasilający świece i mierzy się je "na przejście".

marcinesko93
Nowy
Posty: 6
Rejestracja: 29 sty 2023, 20:08
Czym jeżdzę: Rodzaj silnika Disel, wersja wyposażenia S

Re: Ciężko odpala przy niskich temperaturach 2.0 136KM

Postautor: marcinesko93 » 29 sty 2023, 20:20

cześć , czy kolega urbas91 poradził sobie ? ,mam identyczny problem świece ok grzeją, czujniki na pompie i listwie podmieniane bez zmian ciśnienie w rampie 360bar na wolnych obrotach ,może ktoś miał podobnie mile widziane podpowiedzi ,zostaje pompa w zbiorniku jakie ciśnienie minimalne powinna mieć ? dzięki za podpowiedzi

Awatar użytkownika
diselboy
Kia Masta
Posty: 1748
Rejestracja: 09 kwie 2011, 08:55
Czym jeżdzę: KIA Sportage III 1,7 CRDI "M", 7 rowerów
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski

Re: Ciężko odpala przy niskich temperaturach 2.0 136KM

Postautor: diselboy » 29 sty 2023, 21:42

dostęp do pompy po zdjęciu siedziska kanapy, robota prosta tylko pamiętać o odkręceniu jednej śruby w bagażniku (w środku bagażnika przy oparciu) potem w środku do góry (może mocno trzymać na zatrzaskach, są dwa mniej więcej 30 cm od brzegu siedziska z jednej i drugiej strony). Potem dekiel i "zakrętka" na baku. Pewnie sitko przytkane. W ruskiej instrukcji dobrze pokazane. przy składaniu pamiętać dobrze ułożyć uszczelkę w "zakrętce" lubi się franca zawinąć i potem cieknie z baku przy pełnym zalaniu.
1,7 CRDI "M' ka" Srebrna - wypatrzona: 25-03-2011, zamówiona: 01-04-2011, odebrana: 08-04-2011+ Ssangyong Korando D20T :kierownik: "Śmigamy po okolicach Roztocza"

marcinesko93
Nowy
Posty: 6
Rejestracja: 29 sty 2023, 20:08
Czym jeżdzę: Rodzaj silnika Disel, wersja wyposażenia S

Re: Ciężko odpala przy niskich temperaturach 2.0 136KM

Postautor: marcinesko93 » 29 sty 2023, 22:24

super dzięki za podpowiedź

Awatar użytkownika
diselboy
Kia Masta
Posty: 1748
Rejestracja: 09 kwie 2011, 08:55
Czym jeżdzę: KIA Sportage III 1,7 CRDI "M", 7 rowerów
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski

Re: Ciężko odpala przy niskich temperaturach 2.0 136KM

Postautor: diselboy » 30 sty 2023, 14:10

@Piejar
:fuck4: ... Jak czytam ropa na Orlenie.

A czy wiesz , że na pozostałych stacjach też z Orlenu ??? Nie ma znaczenia jakie logo na pylonie, w beczce Orlen, a dodatek do Verwy czy innego ++ można sobie spoko kupić i dolewać do baku nie przepłacając na stacji.
1,7 CRDI "M' ka" Srebrna - wypatrzona: 25-03-2011, zamówiona: 01-04-2011, odebrana: 08-04-2011+ Ssangyong Korando D20T :kierownik: "Śmigamy po okolicach Roztocza"

Lunar GT
Bywalec
Posty: 110
Rejestracja: 01 sie 2022, 19:38
Czym jeżdzę: Sportage V HEV GT 4WD + wszystko (prócz dziury w dachu).
Lokalizacja: Śląsk

Re: Ciężko odpala przy niskich temperaturach 2.0 136KM

Postautor: Lunar GT » 30 sty 2023, 15:50

diselboy pisze:@Piejar
A czy wiesz , że na pozostałych stacjach też z Orlenu ??? Nie ma znaczenia jakie logo na pylonie, w beczce Orlen,

Z rafinerii Orlenu każda cysterna wyjeżdżająca może mieć inny skład paliwa co do jej komponentów (nawet gdy trzyma normę a o dodatkach nie mówiąc) zgodnie z wymaganiami zamawiającego więc jaka to sieć ma znaczenie, choć większe znaczenie ma ta konkretna na której tankujesz bo pomimo kontroli bywają różne niezgodności.
https://www.bankier.pl/wiadomosc/Jak-si ... 66554.html

marcinesko93
Nowy
Posty: 6
Rejestracja: 29 sty 2023, 20:08
Czym jeżdzę: Rodzaj silnika Disel, wersja wyposażenia S

Re: Ciężko odpala przy niskich temperaturach 2.0 136KM

Postautor: marcinesko93 » 03 lut 2023, 22:46

Pompa w zbiorniku sprawna sitko czyste ,ale dla czystego sumienia zmieniona na drugą i dalej problem pozostaje ,wtryski ponownie sprawdzone u innego majstra wydruki potwierdzają 100% sprawności ,jakieś sugestie ręce już opadają

Piejar
Uzależniony
Posty: 292
Rejestracja: 27 wrz 2022, 05:47
Czym jeżdzę: ProCeed'08 D4EA 140KM,I30'09 D4FB 90KM,Megane 4'18 H5H 100KM

Re: Ciężko odpala przy niskich temperaturach 2.0 136KM

Postautor: Piejar » 04 lut 2023, 12:26

marcinesko93 pisze:czujniki na pompie i listwie podmieniane bez zmian ciśnienie w rampie 360bar na wolnych obrotach

Proponuje podłączyć interfejs na zimnym i obserwować jak zachowuje się cisnienie w szynie w trakcie pierwszego odpalenia na zimno. Spróbuję takie coś zrobić u siebie i wrzucę.

Piejar
Uzależniony
Posty: 292
Rejestracja: 27 wrz 2022, 05:47
Czym jeżdzę: ProCeed'08 D4EA 140KM,I30'09 D4FB 90KM,Megane 4'18 H5H 100KM

Re: Ciężko odpala przy niskich temperaturach 2.0 136KM

Postautor: Piejar » 04 lut 2023, 17:05

Tak wyglądał rozruch na moim, auto stało na zewnątrz temperatura ok -1. Jak widać też kręciłem prawie 5 sekund zanim złapał. Ciśnienie na rozruszniku skacze 360-420 bar.
https://drive.google.com/file/d/1b1IoRK ... p=drivesdk

Drugi zrzut to stopniowy spadek ciśnienia w miarę pracy silnika jakieś 2 minuty. Piki to dodanie gazu.
https://drive.google.com/file/d/1b0TbGJ ... p=drivesdk

marcinesko93
Nowy
Posty: 6
Rejestracja: 29 sty 2023, 20:08
Czym jeżdzę: Rodzaj silnika Disel, wersja wyposażenia S

Re: Ciężko odpala przy niskich temperaturach 2.0 136KM

Postautor: marcinesko93 » 05 lut 2023, 19:50

ok widzę że również dość długo kręci ,raczej to nie jest naturalne u mnie zanim złapie to około 8-10s w pierwszej fazie jeszcze kilka razy podryguje i po chwili się uspokaja i pracuje równo mam wyjęte wtryski i podpięte do listwy jutro sprawdzę kiedy pojawi się paliwo na wtryskach będzie to już jakieś info zaczynam podejrzewać pompę CR

Piejar
Uzależniony
Posty: 292
Rejestracja: 27 wrz 2022, 05:47
Czym jeżdzę: ProCeed'08 D4EA 140KM,I30'09 D4FB 90KM,Megane 4'18 H5H 100KM

Re: Ciężko odpala przy niskich temperaturach 2.0 136KM

Postautor: Piejar » 05 lut 2023, 20:04

To jeszcze dzisiejszy rozruch, też jakieś 4 sekundy kręcenia. Było minus 3

https://drive.google.com/file/d/1crrvEb ... p=drivesdk

Gawon
Uzależniony
Posty: 210
Rejestracja: 03 sty 2020, 20:57
Czym jeżdzę: 1.7 crdi SLS

Re: Ciężko odpala przy niskich temperaturach 2.0 136KM

Postautor: Gawon » 05 lut 2023, 22:06

Lunar GT pisze:Z rafinerii Orlenu każda cysterna wyjeżdżająca może mieć inny skład paliwa co do jej komponentów

Nie do końca, np. w warszawie jest miejsce gdzie widać jak paliwem napełniane są cysterny, do tego samego "kranu" podpinane są cysterny ze wszystkimi logami stacji. Rafineria czy "punkty sprzedaży hurtowej" nie będą zawracały sobie po pierwsze głowy by to rozdzielać jak w zbiorniku masz 5000m3 i zbiorniki są połączone rurociągiem. To raz, dwa że jak na takiej stacji by wyszły nieprawidłowości powiedzieli by że taki produkt dostali od orlenu, a orlen ma normy których musi się trzymać i było by nieopłacalne dla nich robić kilka tyś litrów innego paliwa.

Piejar
Uzależniony
Posty: 292
Rejestracja: 27 wrz 2022, 05:47
Czym jeżdzę: ProCeed'08 D4EA 140KM,I30'09 D4FB 90KM,Megane 4'18 H5H 100KM

Re: Ciężko odpala przy niskich temperaturach 2.0 136KM

Postautor: Piejar » 05 lut 2023, 22:22

"a orlen ma normy których musi się trzymać"
1. W pisolandii orlenowi nikt nic nie zrobi - jest to monopolista jak za komuny a polska gospodarka jest przebudowywana w kierunku neokomunistycznym. Przykładowo pan premier każe IC obniżyć ceny biletów itp.
2. Jeżdżę autami ok 30 lat (od 1992) i tankuję w różnych miejscach, również za granicą w dużej części Europy (unikałem tylko takich post-PGR-ów) i NIGDY nie miałem ŻADNYCH problemów z paliwem - ani z etyliną ani z dieslem. To co piszecie o "złej jakości paliwa" wkładam między bajki.
3. Jak ktoś przywozi paliwo z UKR, BLR, RUS czy bierze od szwagra spuszczone z lokomotywy to musi liczyć się z atrakcjami.

marcinesko93
Nowy
Posty: 6
Rejestracja: 29 sty 2023, 20:08
Czym jeżdzę: Rodzaj silnika Disel, wersja wyposażenia S

Re: Ciężko odpala przy niskich temperaturach 2.0 136KM

Postautor: marcinesko93 » 12 lut 2023, 16:22

Kończąc swój temat przedstawiam problem który był powodem słabo odpalającego auta nie była to wina pompy CR ani czujników ani pompy w zbiorniku ani czujników położenia wału wałka itp problem to listwa świec żarowych w tym modelu na pozór działające świece nie działają tak jak powinne miejsce zaprasowania przewodu z listwa aluminiową koroduje nie widać tego gołym okiem wszystko wygląda że jest ok pomiar nie wykazuje problemu ,wymiana na nową listwę OE zakończył walkę ,auto na zimno pali od strzała aż dziwnie ,mam nadzieję że komuś sie przyda

Gawon
Uzależniony
Posty: 210
Rejestracja: 03 sty 2020, 20:57
Czym jeżdzę: 1.7 crdi SLS

Re: Ciężko odpala przy niskich temperaturach 2.0 136KM

Postautor: Gawon » 20 lut 2023, 22:35

@marcinesko93 fajnie że napisałeś co było, często ludzie wchodzą i szukają pomocy, a jak się uporają to zapominają o temacie
@Piejar ze wszystkim co napisałeś się zgadam, ale takie BP, Shell czy inni biorąc od orlenu badają w swoich laboratoriach paliwa, mają podpisane kontrakty i gwarancje, więc w dolnej granicy ale muszą się trzymać


Wróć do „ELEKTRYKA”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika

Sitemap