Przestało mi świecić dzienne światło LED w lewym reflektorze Xenon.
Działa mi natomiast LEDowe pozycyjne w tej lampie.
Czy usterka wskazuje na sterownik LED?
Czy jest szansa na sensowne naprawienie tej usterki czy czeka mnie wymiana reflektora?
Pytam, bo otrzymałem sprzeczne informacje, że tych lamp się nie rozbiera/regeneruje, ponieważ są później problemy ze szczelnością.
Czy ktoś mógłby się podzielić swoimi doświadczeniami?
Problem z dziennym LED w lewym reflektorze Xenon
-
- Bywalec
- Posty: 48
- Rejestracja: 06 mar 2016, 22:15
- Czym jeżdzę: 2.0 CRDI XL automat
-
- Bywalec
- Posty: 48
- Rejestracja: 06 mar 2016, 22:15
- Czym jeżdzę: 2.0 CRDI XL automat
Re: Problem z dziennym LED w lewym reflektorze Xenon
Podbijam temat, chyba że nikt się nie zetknął z podobnym problemem...
- Thomaster
- Expert
- Posty: 1469
- Rejestracja: 21 sty 2015, 01:25
- Czym jeżdzę: 1,6 GDI, 2012, XXL - very limited ;)
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: Problem z dziennym LED w lewym reflektorze Xenon
Po pierwsze sprawdź czy na pinie kostce elektrycznej dochodzącej do lampy masz 12V przy włączonych DRL'ach. Są dwa osobne przewody - jeden na który idzie zasilanie gdy świecą światła pozycyjne i inny gdy świecą dzienne. Nie mam pod ręką rozpiski kostki lampy, ale porównaj z tą sprawną po drugiej stronie.
-
- Bywalec
- Posty: 48
- Rejestracja: 06 mar 2016, 22:15
- Czym jeżdzę: 2.0 CRDI XL automat
Re: Problem z dziennym LED w lewym reflektorze Xenon
Wielkie dzięki, jeśli kostki są takie same i nie ma różnic w PIN'ach lewy/prawy reflektor, to jest na jednym tym samym PIN'ie różnica, w jednej kostce jest 12,7V a w drugiej 3,4V. Gdzie w takim razie szukać problemu?
Re: Problem z dziennym LED w lewym reflektorze Xenon
co do elektryki nie pomogę, ale lampy można rozkleić, wkładasz np. do piekarnika na niską temperaturę albo do kartonu, robisz dwa otwory i w jeden nadmuchujesz gorące powietrze suszarką, skleja się tak samo, można wyczyścić stary klej i kupić nowy butylowy w takim pasku, koszt ok. 25zł
- Thomaster
- Expert
- Posty: 1469
- Rejestracja: 21 sty 2015, 01:25
- Czym jeżdzę: 1,6 GDI, 2012, XXL - very limited ;)
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: Problem z dziennym LED w lewym reflektorze Xenon
Zakładam, że różnicę masz na pinie 7 kostki lampy bo na nim jest zasilanie DRL:
Zakładam też, że zmierzyłeś to na odłączonej lampie żeby mieć pewność, że to ona nie przywiera tego napięcia.
Jeżeli tak to zgodnie ze schematem zasilanie idzie z 12 pinu złącza I/P-B modułu SJB:
Do sprawdzenia czy na różowym kabelku na pinie 12 na tej kostce masz 12V:
Jeżeli tak to problem z instalacją między SJB a lampą, jeżeli nie to problem z samym SJB.
SJB (Smart Junction Box) to skrzynka z bezpiecznikami w kabinie. Masz na fotce zaznaczone gdzie szukać I/P-B:
Daj znać co wyszło z pomiarów.
Zakładam też, że zmierzyłeś to na odłączonej lampie żeby mieć pewność, że to ona nie przywiera tego napięcia.
Jeżeli tak to zgodnie ze schematem zasilanie idzie z 12 pinu złącza I/P-B modułu SJB:
Do sprawdzenia czy na różowym kabelku na pinie 12 na tej kostce masz 12V:
Jeżeli tak to problem z instalacją między SJB a lampą, jeżeli nie to problem z samym SJB.
SJB (Smart Junction Box) to skrzynka z bezpiecznikami w kabinie. Masz na fotce zaznaczone gdzie szukać I/P-B:
Daj znać co wyszło z pomiarów.
-
- Bywalec
- Posty: 48
- Rejestracja: 06 mar 2016, 22:15
- Czym jeżdzę: 2.0 CRDI XL automat
Re: Problem z dziennym LED w lewym reflektorze Xenon
Wielkie dzięki za profesjonalny schemat.
Różnica jest na 3-cim PIN’ie, czyli chyba od pozycyjnych.
W prawej lampie jest na nim 4,3V a w lewej 13,13v. Na 7-dym PIN w obu złączkach jest 14,3V.
Oczywiście pomiarów dokonywałem na włączonym silniku w dzień, kiedy powinny świecić dzienne ledy mocniejsze i na odłączonych kostkach.
Różnica jest na 3-cim PIN’ie, czyli chyba od pozycyjnych.
W prawej lampie jest na nim 4,3V a w lewej 13,13v. Na 7-dym PIN w obu złączkach jest 14,3V.
Oczywiście pomiarów dokonywałem na włączonym silniku w dzień, kiedy powinny świecić dzienne ledy mocniejsze i na odłączonych kostkach.
- Thomaster
- Expert
- Posty: 1469
- Rejestracja: 21 sty 2015, 01:25
- Czym jeżdzę: 1,6 GDI, 2012, XXL - very limited ;)
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: Problem z dziennym LED w lewym reflektorze Xenon
Jeszcze raz bo piszesz że lewa lampa nie działa, a w prawej masz zaniżone napięcie.
1 - odpinasz kostkę lampy, która nie działa,
2 - ustawiasz kluczyk czy przełącznik tak aby aktywne były światła dzienne w działającej lampie,
3 - zachowując należytą staranność żeby nic nie pozwierać dokonujesz pomiarów między pinem 4 lub 8 (masa) a pinem 7 (+12V DRL)kostki elektrycznej. Przy sprawnej instalacji wynik powinien być w okolicy 12V.
Daj znać czy jest.
1 - odpinasz kostkę lampy, która nie działa,
2 - ustawiasz kluczyk czy przełącznik tak aby aktywne były światła dzienne w działającej lampie,
3 - zachowując należytą staranność żeby nic nie pozwierać dokonujesz pomiarów między pinem 4 lub 8 (masa) a pinem 7 (+12V DRL)kostki elektrycznej. Przy sprawnej instalacji wynik powinien być w okolicy 12V.
Daj znać czy jest.
-
- Bywalec
- Posty: 48
- Rejestracja: 06 mar 2016, 22:15
- Czym jeżdzę: 2.0 CRDI XL automat
Re: Problem z dziennym LED w lewym reflektorze Xenon
Sprawdzone, napięcie w lewym reflektorze pomiędzy masą (pin 4 lub 8) a pin’em 7 przy włączonym silniku (wtedy tylko w dzień działają dzienne ledy) jest 14,28V.
-
- Bywalec
- Posty: 48
- Rejestracja: 06 mar 2016, 22:15
- Czym jeżdzę: 2.0 CRDI XL automat
Re: Problem z dziennym LED w lewym reflektorze Xenon
To gdzie proponujecie naprawić/zregenerować reflektor? - napięcie na kostce prawidłowe...
- automaciek
- Kia Masta
- Posty: 1513
- Rejestracja: 02 maja 2019, 21:50
- Czym jeżdzę: KIA Rio IV XL, w drodze Sportek 1.6 T-GDI 7DCT BL+
Re: Problem z dziennym LED w lewym reflektorze Xenon
Może szybciej znaleźć używkę reflektor, z naprawą może być ciężko,tym bardziej że sporadycznie padają.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika