Czołem Sportagowej Braci!
Dopadła mnie awaria ogrzewania od strony kierowcy. W panelu klimy wyskoczył bład 20. Według sowieckiej strony opis błędu to: Awaria potencjometru klapy mieszania ciepłego i zimnego powietrza - strona kierowcy
Czy ktoś byłby uprzejmy podać nr tej części?
Wiem już że od strony kierowcy trudniej wymienić tą część.
A może ktoś posiada manual i poratuje mnie w biedzie?
Z góry dzięki za odzew
Klimatronik - błąd 20
Klimatronik - błąd 20
KIA Sportage 1.7CRDI
Re: Klimatronik - błąd 20
Z racji tego że nikt odpowiedzi nie udzielił, to domyślam się ze nikt odpowiedzi nie zna, dlatego odpowiem sam sobie, a zarazem może komuś pomogę
Po identyfikacji błedu (20) poprzez samodiagnostykę climatronica okazało się że sprawa dotyczy silniczka mieszania temperatury powietrza w nagrzewnicy od strony kierowcy. Postanowiłem dobrać się do niego. Aby tego dokonać należy zdjąć plastikową osłonę przy prawej nodze kierowcy (mocowanie na zatrzaski/spinki) następnie plastik pod kierownicą (mocowanie na dwa wkręty od spodu i dwa wkręty z boku widoczne po zdjęciu bocznego plastiku deski rozdzielczej) Plastik ten (wygląda jak połksiężyc) można zdjęć poprzez pociągnięcie poprzedzając czynność szerokim otwarciem drzwi.
Po wykonaniu tych czynności naszym oczom ukazuje się winowajca. Odłączamy wtyczkę (z góry) wykręcamy 3 wkręty (zastosować bardzo krótki wkrętak krzyżakowy albo bit i odkręcać kombinerkami oczywiście zaciskając bit) i wyciągamy na zewnątrz.
Silnik jest na zatrzaskach (uwaga delikatne) więc bez problemu można go rozpołowić. W przypadku mojego urządzenia wszystko wyglądało ok, jednak moją uwagę zwrócił element miedziany zamocowany na kole zębatym. To trzyramienny suwak który to przesuwa się po potencjometrze. Jedna z końcówek była wyraźnie odkształcona. Podoginałem wszystkie na jeden poziom złożyłem silniczek i wykonałem test. Rezultat: silnik ożył.
Dalej to już montaż do nagrzewnicy, przykręcenie plastików (raptem kilka minut) i radość z ciepłego powietrza po stronie kierowcy
Nie pytajcie o zdjęcia bo nie miałem telefonu przy sobie
Po identyfikacji błedu (20) poprzez samodiagnostykę climatronica okazało się że sprawa dotyczy silniczka mieszania temperatury powietrza w nagrzewnicy od strony kierowcy. Postanowiłem dobrać się do niego. Aby tego dokonać należy zdjąć plastikową osłonę przy prawej nodze kierowcy (mocowanie na zatrzaski/spinki) następnie plastik pod kierownicą (mocowanie na dwa wkręty od spodu i dwa wkręty z boku widoczne po zdjęciu bocznego plastiku deski rozdzielczej) Plastik ten (wygląda jak połksiężyc) można zdjęć poprzez pociągnięcie poprzedzając czynność szerokim otwarciem drzwi.
Po wykonaniu tych czynności naszym oczom ukazuje się winowajca. Odłączamy wtyczkę (z góry) wykręcamy 3 wkręty (zastosować bardzo krótki wkrętak krzyżakowy albo bit i odkręcać kombinerkami oczywiście zaciskając bit) i wyciągamy na zewnątrz.
Silnik jest na zatrzaskach (uwaga delikatne) więc bez problemu można go rozpołowić. W przypadku mojego urządzenia wszystko wyglądało ok, jednak moją uwagę zwrócił element miedziany zamocowany na kole zębatym. To trzyramienny suwak który to przesuwa się po potencjometrze. Jedna z końcówek była wyraźnie odkształcona. Podoginałem wszystkie na jeden poziom złożyłem silniczek i wykonałem test. Rezultat: silnik ożył.
Dalej to już montaż do nagrzewnicy, przykręcenie plastików (raptem kilka minut) i radość z ciepłego powietrza po stronie kierowcy
Nie pytajcie o zdjęcia bo nie miałem telefonu przy sobie
KIA Sportage 1.7CRDI
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika