Akumulator z dostępem do elektrolitu do 2.0 CRDi AWD

Wszystko o elektryce i elektronice w KIA Sportage.
wasielewskis
Bywalec
Posty: 48
Rejestracja: 06 mar 2016, 22:15
Czym jeżdzę: 2.0 CRDI XL automat

Akumulator z dostępem do elektrolitu do 2.0 CRDi AWD

Postautor: wasielewskis » 23 gru 2020, 18:01

Musze wymienić akumulator i poszukuję dobrego aku, który będzie miał koniecznie dostęp do elektrolitu i będzie pasował do autka.
Od jednego ze sklepów otrzymałem info, że w rozmiarach azjatyckich trudno o aku z dostępem do elektrolitu.
Może ktoś namierzył coś takiego i może polecić?

Awatar użytkownika
puder12
MODERATOR
Posty: 2195
Rejestracja: 16 mar 2012, 11:03
Czym jeżdzę: 1.7 CRDI XL
Lokalizacja: 3miasto

Re: Akumulator z dostępem do elektrolitu do 2.0 CRDi AWD

Postautor: puder12 » 24 gru 2020, 11:46

A dlaczego upierasz się przy dostępie do elektrolitu?

wasielewskis
Bywalec
Posty: 48
Rejestracja: 06 mar 2016, 22:15
Czym jeżdzę: 2.0 CRDI XL automat

Re: Akumulator z dostępem do elektrolitu do 2.0 CRDi AWD

Postautor: wasielewskis » 25 gru 2020, 13:30

Chcę 2 razy do roku, przed zimą i przed latem porządnie go doładować i mieć pewność, że gęstość jest min. 1.28g/cm3. To jedyna pewna metoda weryfikacji pełni naładowania...
Czy ktoś posiada Aku w naszych autach z dostępem do elektrolitu?
Podobno jest problem , bo do azjatyckich aut, ze względu na mały rozmiar podstawy mocowania B1 trudno o Aku z dostępem do elektrolitu....

Awatar użytkownika
puder12
MODERATOR
Posty: 2195
Rejestracja: 16 mar 2012, 11:03
Czym jeżdzę: 1.7 CRDI XL
Lokalizacja: 3miasto

Re: Akumulator z dostępem do elektrolitu do 2.0 CRDi AWD

Postautor: puder12 » 25 gru 2020, 14:12

wasielewskis pisze:Chcę 2 razy do roku, przed zimą i przed latem porządnie go doładować

A ile czasu działa Tobie tak pielęgnowany akumulator? Mój bez żadnej obsługi wytrzymał 8 lat.

wasielewskis
Bywalec
Posty: 48
Rejestracja: 06 mar 2016, 22:15
Czym jeżdzę: 2.0 CRDI XL automat

Re: Akumulator z dostępem do elektrolitu do 2.0 CRDi AWD

Postautor: wasielewskis » 25 gru 2020, 16:24

Pewnie mówisz o fabrycznym Aku i autko masz garażowane, no i pytanie czy też masz diesla 2.0.
Mój ostatni Aku to niby niezły bo Yuasa YBX-5334 a wytrzymał 4 lata, tzn. odpalam na nim jeszcze ale prądu daje tylko ok. 500A a pojemności ma ok. 40 Ah

Awatar użytkownika
AldenteSaba
Uzależniony
Posty: 299
Rejestracja: 16 gru 2010, 10:12
Czym jeżdzę: Cosmo Blue 1,6 t-gdi 7 dct AWD GT-Line, Yamaha FJ1200
Lokalizacja: Opole

Re: Akumulator z dostępem do elektrolitu do 2.0 CRDi AWD

Postautor: AldenteSaba » 25 gru 2020, 17:08

U mnie w Kia 2,0 benzynowym też wytrzymał 8 lat do wymiany

Awatar użytkownika
diselboy
Kia Masta
Posty: 1753
Rejestracja: 09 kwie 2011, 08:55
Czym jeżdzę: KIA Sportage III 1,7 CRDI "M", 7 rowerów
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski

Re: Akumulator z dostępem do elektrolitu do 2.0 CRDi AWD

Postautor: diselboy » 25 gru 2020, 19:12

mój fabryczny w 1,7 CRDI wytrzymał 118 miesięcy czyli prawie 10 lat w samochodzie nie licząc ile przeleżał w magazynie od daty produkcji i bez dostępu do elektrolitu. Teraz jest "akumulatorem" do wiertarki i daje jeszcze radę.
1,7 CRDI "M' ka" Srebrna - wypatrzona: 25-03-2011, zamówiona: 01-04-2011, odebrana: 08-04-2011+ Ssangyong Korando D20T :kierownik: "Śmigamy po okolicach Roztocza"

Awatar użytkownika
automaciek
Kia Masta
Posty: 1516
Rejestracja: 02 maja 2019, 21:50
Czym jeżdzę: KIA Rio IV XL, w drodze Sportek 1.6 T-GDI 7DCT BL+

Re: RE: Re: Akumulator z dostępem do elektrolitu do 2.0 CRDi AWD

Postautor: automaciek » 26 gru 2020, 12:29

wasielewskis pisze:Mój ostatni Aku to niby niezły bo Yuasa YBX-5334 a wytrzymał 4 lata

Sprawdź lepiej pobór prądu w stanie spoczynku. No i pytanie, jakie przebiegi dzienne, ile rozruchów i ile km rocznie?

wasielewskis
Bywalec
Posty: 48
Rejestracja: 06 mar 2016, 22:15
Czym jeżdzę: 2.0 CRDI XL automat

Re: Akumulator z dostępem do elektrolitu do 2.0 CRDi AWD

Postautor: wasielewskis » 27 gru 2020, 16:25

Pobór prądu sprawdzony, pobiera go w spoczynku od 0.1A do 0.2A, więc chyba złodzieja nie ma....
Jazda głównie miejska, rocznie ok. 15.000km, średnio 4 rozruchy dziennie.
Oryginalny SEABANG też wytrzymał 4 lata podobnie jak YUASA która właśnie dogorywa...

wasielewskis
Bywalec
Posty: 48
Rejestracja: 06 mar 2016, 22:15
Czym jeżdzę: 2.0 CRDI XL automat

Re: Akumulator z dostępem do elektrolitu do 2.0 CRDi AWD

Postautor: wasielewskis » 29 gru 2020, 22:50

Jako, że w zasadzie nie uzyskałem odpowiedzi na moje pytanie a udało mi się znaleźć akumulator spełniający moje odczekiwania to przedstawiam co zakupiłem:
Akumulator Tuborg Japan TA600-401
Napięcie prądu: 12V
Pojemność akumulatora: 100Ah
Prąd rozruchowy: 800A
Polaryzacja: Lewy plus
Technologia: Płynny elektrolit
Długość [mm]: 306
Szerokość [mm]: 173
Wysokość [mm]: 225
Obrazek

Przed zamontowaniem musiałem doładować i wysycić elektrolit, ale udało się osiągnąć 1,29g/cm3
Także zobaczymy jak się będzie zachowywał...

Awatar użytkownika
automaciek
Kia Masta
Posty: 1516
Rejestracja: 02 maja 2019, 21:50
Czym jeżdzę: KIA Rio IV XL, w drodze Sportek 1.6 T-GDI 7DCT BL+

Re: Akumulator z dostępem do elektrolitu do 2.0 CRDi AWD

Postautor: automaciek » 30 gru 2020, 07:29

0.1 - 0.2 A to olbrzymi prąd spoczynkowy. 0.02 A maksymalnie. Tuta szukał bym przyczyny. Czy czujnik otwarcia maski silnika na pewno jest wciskany? (Zdarzał się brak zderzaka w masce, albo zgięty wspornik czujnika).

wasielewskis
Bywalec
Posty: 48
Rejestracja: 06 mar 2016, 22:15
Czym jeżdzę: 2.0 CRDI XL automat

Re: Akumulator z dostępem do elektrolitu do 2.0 CRDi AWD

Postautor: wasielewskis » 30 gru 2020, 11:51

A to sprawdzę, bo przyznam że nie skojarzyłem ale jakiś czas temu zastanawiałem się po co ten czujnik skoro nie zapala się światło w środku po otwarciu maski...

wasielewskis
Bywalec
Posty: 48
Rejestracja: 06 mar 2016, 22:15
Czym jeżdzę: 2.0 CRDI XL automat

Re: Akumulator z dostępem do elektrolitu do 2.0 CRDi AWD

Postautor: wasielewskis » 31 gru 2020, 20:11

Wszystko sprawdzone, jest ok - winny był miernik cęgowy i najprawdopodobniej za krótko czekałem.
Teraz podłączyłem standardowy multimetr i jest 0,02A.
Czujnik otwarcia maski tylko przez chwilę powoduje zwiększenie poboru prądu, ale nic nie zapala...
A tak z ciekawości, to po co jest ten czujnik otwarcia maski, do czego daje sygnał i po co?

Awatar użytkownika
diselboy
Kia Masta
Posty: 1753
Rejestracja: 09 kwie 2011, 08:55
Czym jeżdzę: KIA Sportage III 1,7 CRDI "M", 7 rowerów
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski

Re: Akumulator z dostępem do elektrolitu do 2.0 CRDi AWD

Postautor: diselboy » 31 gru 2020, 21:26

może masz seryjny "alarm" w postaci dodatkowego klaksonu ?
1,7 CRDI "M' ka" Srebrna - wypatrzona: 25-03-2011, zamówiona: 01-04-2011, odebrana: 08-04-2011+ Ssangyong Korando D20T :kierownik: "Śmigamy po okolicach Roztocza"

Awatar użytkownika
automaciek
Kia Masta
Posty: 1516
Rejestracja: 02 maja 2019, 21:50
Czym jeżdzę: KIA Rio IV XL, w drodze Sportek 1.6 T-GDI 7DCT BL+

Re: Akumulator z dostępem do elektrolitu do 2.0 CRDi AWD

Postautor: automaciek » 01 sty 2021, 15:09

Start-stop też go wymaga....

wasielewskis
Bywalec
Posty: 48
Rejestracja: 06 mar 2016, 22:15
Czym jeżdzę: 2.0 CRDI XL automat

Re: Akumulator z dostępem do elektrolitu do 2.0 CRDi AWD

Postautor: wasielewskis » 14 sty 2021, 10:50

diselboy pisze:może masz seryjny "alarm" w postaci dodatkowego klaksonu ?

Nie dopatrzyłem się alarmu, zrobiłem też mały test, tj. przy otwartej klapie wcisnąłem i przytrzymałem czujnik, zamknąłem samochód pilotem z kluczyka a następnie go zwolniłem - żaden alarm się nie załączył.
Zauważyłem natomiast, że po wciśnięciu/odciśnięciu na chwilkę prąd się zwiększa - czyli jakiś sygnał jest przekazywany, pytanie gdzie i do czego...


Wróć do „ELEKTRYKA”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika

Sitemap