Czujniki TPMS wywala błąd po wymianie na nowe...
Czujniki TPMS wywala błąd po wymianie na nowe...
Zamontowałem nowe czujniki z Aliexpresu. Wulkanizator poskanował każdy po kolei a następnie je zainstalował przez OBD. Ikonka TPMS po zainstalowaniu zgasła, po przejechaniu ok 20 km znów wyskoczyła, i teraz jest tak, że np zgaszę auto i odpalę kontrolka chwile pomiga i po chwili zgaśnie, i za jakiś czas znowu wyskoczy i już tak szybko nie gaśnie, w czym może być problem? Czy nie mam farta i trafił mi się badziew? Co można z tym jeszcze zrobić?
- AdamAki
- Uzależniony
- Posty: 214
- Rejestracja: 12 sty 2016, 17:46
- Czym jeżdzę: Kia Sportage 3 (2016) 1,6 GDI BusinessLine L Cassa White
- Lokalizacja: Małopolska
Re: Czujniki TPMS wywala błąd po wymianie na nowe...
Ja miałem coś podobnego przy zakładaniu czujników do drugiego zestawu kół. Wulkanizator sczytał oryginalne czujniki i zaprogramował nowe czyli stworzył klony. Po przejechaniu 15 kilometrów zapaliła się kontrolka TPMS. Po ponownej wizycie w warsztacie okazało się że wulkanizator popełnił błąd przy programowaniu i stworzył 4 nowe klony z numerem jednego czujnika oryginalnego. Porównaj odczyt z OBD z testerem czujników czy zgadzają się numery numer ID, czy nie są pomylone strony.
- automaciek
- Kia Masta
- Posty: 1513
- Rejestracja: 02 maja 2019, 21:50
- Czym jeżdzę: KIA Rio IV XL, w drodze Sportek 1.6 T-GDI 7DCT BL+
Re: Czujniki TPMS wywala błąd po wymianie na nowe...
Lokalizacja nie ma znaczenia, jeśli pojawia się problem TPMS rozpoczyna procedurę automatycznego programowania. Dlatego też nie ma konieczności programowania czujników po zmianie kół. Robimy to w serwisie tylko po to by wykryć ew. niesprawność co by się klientowi kontrolka nie zaświeciła po wyjechaniu od nas. Jak kontrolka miga, to jest usterka systemu. Potrzebny odczyt kodów usterek i ew. sprawdzenie stanu czujników tzw. exciterem.
Re: Czujniki TPMS wywala błąd po wymianie na nowe...
Ciekawe, że na 3 kołach wychodził alert, na jednym nie. Ale baterie były sprawdzane i było ok. Dowaliłem ciśnienia po 1 atmosferze ponad ale myślę, że może warto dać z 3.0 at. Niektórzy piszą, że może pomóc, a jak nie to w następnym sezonie znów zabawa z czujnikami
- AldenteSaba
- Uzależniony
- Posty: 299
- Rejestracja: 16 gru 2010, 10:12
- Czym jeżdzę: Cosmo Blue 1,6 t-gdi 7 dct AWD GT-Line, Yamaha FJ1200
- Lokalizacja: Opole
Re: Czujniki TPMS wywala błąd po wymianie na nowe...
Też mam dwa komplety kół - komplet na zimę i fabryczny komplet na lato. Do kompletu zimowego czujniki zakupiłem na aukcji w Państwie Środka, zamontowałem u wulkanizatora, który po montażu napompował i sprawdził tylko testerem czy pokazują prawidłowe ciśnienie i temperaturę. Żadnego programowania, klonowania i innych bajerów. Samochodu nawet nie było w warsztacie bo przywiozłem je drugim samochodem. Po założeniu do samochodu i przejechaniu chyba ze 2 czy 3 km zgłosiły się same bez pompowania nie wiadomo ilu atmosfer i nigdy nie pokazały błędu. Po zmianie na letni komplet taka sama sytuacja i tak do dziś.
Re: Czujniki TPMS wywala błąd po wymianie na nowe...
Widocznie nie mam szczęścia, ale więcej nie zaryzykuje, bo to zbyt kosztowne by ryzykować i robić z siebie dziada wobec wulkanizatora. Tym bardziej jak coś nie działa ...
Nie wiem o co już chodzi, teraz jeżdżę auto zostawiam odpalone tak jak na początku wywalało ikonkę tpms tak teraz ikonki tpms nie wywala, a dziś specjalnie spuściłem z przedniego koła trochę powietrza by zobaczyć czy czujnik zareaguje i okazało się ze czujnik zareagował i wyskoczył samochodzik z wskazanym kołem z którego ubyło powietrza, napompowałem z powrotem i wszystko znikło. Jak to rozumieć, udało się autu dologować to na amen?, hmm...
Nie wiem o co już chodzi, teraz jeżdżę auto zostawiam odpalone tak jak na początku wywalało ikonkę tpms tak teraz ikonki tpms nie wywala, a dziś specjalnie spuściłem z przedniego koła trochę powietrza by zobaczyć czy czujnik zareaguje i okazało się ze czujnik zareagował i wyskoczył samochodzik z wskazanym kołem z którego ubyło powietrza, napompowałem z powrotem i wszystko znikło. Jak to rozumieć, udało się autu dologować to na amen?, hmm...
- zibi06
- Nowy
- Posty: 20
- Rejestracja: 16 gru 2022, 00:20
- Czym jeżdzę: Kia Sportage 3 1.6 GDI XL
- Lokalizacja: Trójmiasto
Re: Czujniki TPMS wywala błąd po wymianie na nowe...
Odświeżę temat ponieważ mam podobny problem.
Poprzedni właściciel na krótko przed sprzedażą zmieniał koła z letnich (felgi 17-stki) na zimowe (felgi 16-stki), rozmiar opon zgodny dla KIA S3)
Jak stwierdził, po tej zmianie zaczęła zapalać się kontrolka ciśnienia w oponach. Odczytano zapisane błędy ( wszystkie cztery czujniki) i je wykasowano. Na dystansie ok 3 km kontrolka nie pojawiła się więc założyłem, że jest ok. Niestety w drodze powrotnej po przejechaniu kilkunastu kilometrów problem powrócił.
Podjęte działania (po powrocie do miejsca zamieszkania) związane z tym problemem.
Mechanik stwierdził, że jeden z czujników jest inny i zasugerował jego wymianę.
Zakupiony OEM 529332S410 ( pod nr VIN). Wymiana, wykasowanie błędów. Niestety po przejechaniu ok 12-14 km problem z kontrolką powrócił.
Dla świętego spokoju dokupiłem 3 szt (OEM z tego samego źródła) , wymiana i sytuacja się powtórzyła jak powyżej.
W serwisie odczytane błędy:
C1662 Niepowodzenie programowania automatycznego STAN Aktywny
C 1312, 1313, 1314, 1315 Usterka czujników częstotliwości kanałów nr 1,2,3,4 (czyli wszystkie czujniki) STAN (dla wszystkich) AKTYWNY.
Auto "postawione" u elektryka z sewisu w celu diagnozy. Po sprawdzeniu, sugestia moduł systemu TPMS. Zakupiony nowy w serwisie (OEM 958002S500), wymiana przez elektryka i sprawdzenie podczas jakiejś tam jazdy "dookoła komina". Błędów brak. Powrót do domu i po kilkunastu kilometrach "powrót do przeszłości". Wróciłem do serwisu, elektryk stwierdza/ rozkłada ręce/może nie wie co dalej. Mam przyjechać z letnimi kołami do przełożenia żeby sprawdzić jak zachowuje się system TMPS. W zaistniałej sytuacji za bardzo nie jestem przekonany do "wady" modułu, więc nie wiem czy przy przełożeniu kół nie wrócić do "starego". Prosiłbym o jakiekolwiek sugestie/ podpowiedzi.
Ps. Znalazłem info dotyczące diagnozowania systemu TPMS, zastanawiają mnie informacje zawarte na tej stronie w szczególności punkt 6 A,B ale ze mnie taki elektryk jak z koziej xyz "rajzentasza".
Poprzedni właściciel na krótko przed sprzedażą zmieniał koła z letnich (felgi 17-stki) na zimowe (felgi 16-stki), rozmiar opon zgodny dla KIA S3)
Jak stwierdził, po tej zmianie zaczęła zapalać się kontrolka ciśnienia w oponach. Odczytano zapisane błędy ( wszystkie cztery czujniki) i je wykasowano. Na dystansie ok 3 km kontrolka nie pojawiła się więc założyłem, że jest ok. Niestety w drodze powrotnej po przejechaniu kilkunastu kilometrów problem powrócił.
Podjęte działania (po powrocie do miejsca zamieszkania) związane z tym problemem.
Mechanik stwierdził, że jeden z czujników jest inny i zasugerował jego wymianę.
Zakupiony OEM 529332S410 ( pod nr VIN). Wymiana, wykasowanie błędów. Niestety po przejechaniu ok 12-14 km problem z kontrolką powrócił.
Dla świętego spokoju dokupiłem 3 szt (OEM z tego samego źródła) , wymiana i sytuacja się powtórzyła jak powyżej.
W serwisie odczytane błędy:
C1662 Niepowodzenie programowania automatycznego STAN Aktywny
C 1312, 1313, 1314, 1315 Usterka czujników częstotliwości kanałów nr 1,2,3,4 (czyli wszystkie czujniki) STAN (dla wszystkich) AKTYWNY.
Auto "postawione" u elektryka z sewisu w celu diagnozy. Po sprawdzeniu, sugestia moduł systemu TPMS. Zakupiony nowy w serwisie (OEM 958002S500), wymiana przez elektryka i sprawdzenie podczas jakiejś tam jazdy "dookoła komina". Błędów brak. Powrót do domu i po kilkunastu kilometrach "powrót do przeszłości". Wróciłem do serwisu, elektryk stwierdza/ rozkłada ręce/może nie wie co dalej. Mam przyjechać z letnimi kołami do przełożenia żeby sprawdzić jak zachowuje się system TMPS. W zaistniałej sytuacji za bardzo nie jestem przekonany do "wady" modułu, więc nie wiem czy przy przełożeniu kół nie wrócić do "starego". Prosiłbym o jakiekolwiek sugestie/ podpowiedzi.
Ps. Znalazłem info dotyczące diagnozowania systemu TPMS, zastanawiają mnie informacje zawarte na tej stronie
Kod: Zaznacz cały
https://www.kispmanual.com/troubleshooting-842.html
- gisio
- Nasz Człowiek
- Posty: 748
- Rejestracja: 10 gru 2016, 12:02
- Czym jeżdzę: Cadenza 3,5 V6 A/T 286 KM
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Czujniki TPMS wywala błąd po wymianie na nowe...
Czy czujniki jak twierdzisz OEM były kupowane w ASO czy "gdzieś tam"? Jaki serwis to diagnozował ASO czy niezależny?
„ … kiedy jestem trzeźwy i w dobrej formie krzywdzę ludzi … „
- zibi06
- Nowy
- Posty: 20
- Rejestracja: 16 gru 2022, 00:20
- Czym jeżdzę: Kia Sportage 3 1.6 GDI XL
- Lokalizacja: Trójmiasto
Re: Czujniki TPMS wywala błąd po wymianie na nowe...
gisio pisze:Czy czujniki jak twierdzisz OEM były kupowane w ASO czy "gdzieś tam"?
Niestety tym razem "gdzieś tam".
Posłuchałem mechanika (z ASO), chciał 1 szt. W sumie chciałem żeby zamówił w ASO komplet ale stwierdził, że prawdopodobnie uszkodzony jest jeden (prawy górny). Wymiana nic nie dała to dokupiłem brakujące 3 szt, bo jak się później okazało pozostałe też były uniwersalne (wszystkie z trzech "parafii").
gisio pisze:Jaki serwis to diagnozował ASO czy niezależny?
Elektryk z ASO. W ASO też kupiłem moduł.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot]