Strona 1 z 1

układ kierowniczy

: 18 sty 2011, 11:03
autor: Konrad
Czy tak ma być ? 1.6 -kierownica bardzo czuła ,minimalne ruchy i reagują koła brak luzu (jaki np. mam w 8 letnim toledo) trzeba się pilnować i nie wykonywać nerwowych ruchów -czy to kwestia przyzwyczajenia i tak zawsze w nowych autach jest ,tak na marginesie jest jakieś wyłączanie tego wspomagania czy inna regulacja ?? :kierownik: :kierownik:

Re: układ kierowniczy

: 18 sty 2011, 11:24
autor: soul
Wspomaganie jest elektryczne -trzeba przywyknąć.

Re: układ kierowniczy

: 18 sty 2011, 19:00
autor: Gregor76
Nie jechalem KIĄ ale miałem okazję prowadzić ix35 i (2.0CRDI - może ma to jakiś wpływ i rodzaj serwa) układ był bardzo wyczuwałny i działał z dwustopniową siłą zmniejszającą się po przekroczeniu pewnej prędkości :kierownik:

Re: układ kierowniczy

: 19 sty 2011, 09:46
autor: kaczy
Gdzieś czytałem, że w KIA również tak jest, zreszta nie wiem czy wogóle teraz wszystkie elektryczne systemy wspomagania maja taki bajer że się utwardzaja wraz ze wzrostem prędkości, bo inaczej nie dało by się prowadzić samochodu.

Re: układ kierowniczy

: 20 sty 2011, 01:52
autor: backuz
Tak w Kia Sportage - po przekroczeniu pewnej prędkości układ się usztywnia - bardzo przyjemnie... Zwracam jeszcze uwagę, że KIA to samochód z założenia miejski - co też owocuje tym, że dla wykonania pełnego obrotu kierownicą nie trzeba się nakręcić jak wariat... stąd też pewnie ta czułość. Mi to bardzo odpowiada...

Re: układ kierowniczy

: 20 sty 2011, 08:42
autor: Konrad
ok dzięki za podpowiedź ,a po jakiej prędkości mniej więcej zaczyna funkcjonowac to "usztywnienie" u was ?

Re: układ kierowniczy

: 20 sty 2011, 11:38
autor: kijaS
Teoretycznie powinno być progresywne, więc raczej wyczuć się nie da. Ale to tylko teoria, może praktycy stwierdzą co innego :niewiem:

Re: układ kierowniczy

: 20 sty 2011, 22:51
autor: Gregor76
W ix35 "usztywnienie" :kierownik: wyczułem przy predkosci 60-70km/h