Montaż supervision = zanik sygnału z kamery cofania
-
- Nowy
- Posty: 11
- Rejestracja: 27 paź 2017, 18:05
- Czym jeżdzę: Kia Sportage III D 2.0 (TCI-R)
- Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski
Montaż supervision = zanik sygnału z kamery cofania
Witam wszystkich!
Mam taki problem... od dłuższego czasu polowałem na licznik supervision, w końcu udało mi się go kupić ponoć od wysokoprężnego diesla z automatem. Dziś przyszedł więc szybki montaż i pojawiły się pierwsze problemy, a mianowicie:
- problem główny - brak obrazu z kamery cofania na ekranie nawigacji, brak pikania przy wrzuceniu R
- brak informacji w kole o aktualnie wrzuconym biegu
- brak ECO (4 kropka na liczniku) w samochodzie, po prawej stronie mam guzik ECO drive
Teraz napiszę coś o aucie:
Sportage III, rocznik 2012, silnik diesel 2.0 wg. kia hotline TCI-R, nawigacja, kamera cofania+sygnał dźwiękowy (pikanie), brak czujników parkowania z przodu.
Czy do licznika są dostępne jakieś konfiguracje i można je pobrać i wgrać poprzez interfejs diagnostyczny u jakiegoś speca od elektromechaniki?
Bardzo proszę o pomoc znawców tematu.
Pozdrawiam, Marcin
Mam taki problem... od dłuższego czasu polowałem na licznik supervision, w końcu udało mi się go kupić ponoć od wysokoprężnego diesla z automatem. Dziś przyszedł więc szybki montaż i pojawiły się pierwsze problemy, a mianowicie:
- problem główny - brak obrazu z kamery cofania na ekranie nawigacji, brak pikania przy wrzuceniu R
- brak informacji w kole o aktualnie wrzuconym biegu
- brak ECO (4 kropka na liczniku) w samochodzie, po prawej stronie mam guzik ECO drive
Teraz napiszę coś o aucie:
Sportage III, rocznik 2012, silnik diesel 2.0 wg. kia hotline TCI-R, nawigacja, kamera cofania+sygnał dźwiękowy (pikanie), brak czujników parkowania z przodu.
Czy do licznika są dostępne jakieś konfiguracje i można je pobrać i wgrać poprzez interfejs diagnostyczny u jakiegoś speca od elektromechaniki?
Bardzo proszę o pomoc znawców tematu.
Pozdrawiam, Marcin
- Owca007
- Kia Masta
- Posty: 3387
- Rejestracja: 12 sie 2015, 07:35
- Czym jeżdzę: A4 B9 Quattro Avant lepsze od kia :D
- Lokalizacja: Jaźwina- dolnośląskie
Re: Montaż supervision = zanik sygnału z kamery cofania
Masz licznik z manuala bo Ty masz automata i dlatego nie pokazuje biegów ani czwartej kropki. Co do reszty to zagadka dasz stary licznik to wszystko wraca do normy i działa? Co do wgrania zmiany softu to lipa nie da się, największe mózgi próbowały i lipa.
Kierowca bombOWCA fanatyk przeróbki i modernizacji motoryzacji
- czyzyk64
- Expert
- Posty: 1178
- Rejestracja: 16 sie 2013, 06:45
- Czym jeżdzę: kia sportage III
- Lokalizacja: 3 miasto
Re: Montaż supervision = zanik sygnału z kamery cofania
Możesz podać jaki ten licznik ma numer ?. Moim zdaniem tak jak owca napisał, masz licznik od manuala i m.innymi dlatego nie pokazuje obrazu po wrzuceniu wstecznego.
- listomek2014
- Expert
- Posty: 914
- Rejestracja: 07 sty 2015, 19:50
- Czym jeżdzę: KS FL 1.6 L BL
KS IV L BL 1.6 T
Toyota cross - Lokalizacja: Mrągowo
Re: Montaż supervision = zanik sygnału z kamery cofania
Z tego co kolega pisze to ma .manual a kupił z automatu co i tak ni zmienia faktu że wyświetlacz nie będzie działać do końca ale co wspólnego z tym ma nawigacja?że nie działa
W krwi benzyna zamiast Serca turbina
-
- Nowy
- Posty: 11
- Rejestracja: 27 paź 2017, 18:05
- Czym jeżdzę: Kia Sportage III D 2.0 (TCI-R)
- Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski
Re: Montaż supervision = zanik sygnału z kamery cofania
Panowie skrzynie mam automatyczną, licznik który kupiłem jest też "ponoć" z automatu. Na starym liczniku widniała taka naklejka może Wam coś powie. Jutro wyjmę nowy i zobaczę jakie ma oznaczenia-naklejki jak coś to da?. Tak czy siak dzięki za odpowiedzi!
Re: Montaż supervision = zanik sygnału z kamery cofania
A może chcesz go sprzedać ? Jeżeli jest od manuala to może bym kupił ?
Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk
-
- Nowy
- Posty: 11
- Rejestracja: 27 paź 2017, 18:05
- Czym jeżdzę: Kia Sportage III D 2.0 (TCI-R)
- Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski
Re: Montaż supervision = zanik sygnału z kamery cofania
Proszę o wiadomość na priv
-
- Nowy
- Posty: 11
- Rejestracja: 27 paź 2017, 18:05
- Czym jeżdzę: Kia Sportage III D 2.0 (TCI-R)
- Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski
Re: Montaż supervision = zanik sygnału z kamery cofania
Witam mam jeszcze pytanie czysto teoretyczne, orientuje się ktoś czy Serwis Kia ma możliwość wgrania, zmiany poprzez jakiś interfejs diagnostyczny ustawień licznika? tak aby włączyć obraz z kamery cofania? ew. pokazywanie biegów w kole? czy po prostu trzeba trafić idealny licznik i mój jest "nie edytowalny"?
- Thomaster
- Expert
- Posty: 1466
- Rejestracja: 21 sty 2015, 01:25
- Czym jeżdzę: 1,6 GDI, 2012, XXL - very limited ;)
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: Montaż supervision = zanik sygnału z kamery cofania
Niestety nie ma takiej możliwosci. Sprawdzałem KDSem i GDSem i niestety nic z tego. Mam ten sam problem u siebie bo licznik mam z automatu, a skrzynia manual. Szkoda, że masz diesla bo byśmy się zamienili
Re: Montaż supervision = zanik sygnału z kamery cofania
Czy posiada ktoś rozmieszczenie pinów we wtyczce licznika (może być od dowolnej wersji)? Mam ten sam problem i myśle nad wyprowadzeniem sygnału cofania i podrzuceniem do pod wejście fabrycznej navi (3 pin we wtyczce B), być może trik uda się również z czujnikami cofania. Ma ktoś doświadczenie w tej kwesti ?
- Thomaster
- Expert
- Posty: 1466
- Rejestracja: 21 sty 2015, 01:25
- Czym jeżdzę: 1,6 GDI, 2012, XXL - very limited ;)
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: Montaż supervision = zanik sygnału z kamery cofania
Jeżeli chodzi o działanie czujników parkowania (dźwięk) i sygnał na kamerę cofania to coś musiałeś pomieszać bo po wymianie licznika powinno to wszystko działać. Jedyne czego brakuje to wskazania graficzne wyświetlanych odległości na liczniku.
Zrobienie wyświetlania na liczniku nie jest proste, ale jest wykonalne - poczytaj tutaj: viewtopic.php?f=36&t=3612&start=250#p58374
Zrobienie wyświetlania na liczniku nie jest proste, ale jest wykonalne - poczytaj tutaj: viewtopic.php?f=36&t=3612&start=250#p58374
-
- Nowy
- Posty: 11
- Rejestracja: 27 paź 2017, 18:05
- Czym jeżdzę: Kia Sportage III D 2.0 (TCI-R)
- Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski
Re: Montaż supervision = zanik sygnału z kamery cofania
Witam Panowie koledzy co już nie jedno w życiu widzieliście
Rzućcie okiem czy ja dobrze rozumuje.... bo uparty jestem
Mój vin: U5YPC813DCL187335
Mój licznik aktualny seryjnie zamontowany part code: 940033U175
Info ze strony kia.7zap.com odnośnie mojego licznika:
Engine Capacity: [2E] 2000 CC - R
Transaxle: [G] AUTO - 6 SPEED 4WD
[+] Option Codes:
[5894A1] ESC (ELECTRONIC STABILITY CONTROL)
[94M0A1] SPEEDOMETER TYPE - KMPH
[94N0A1] TEMPERATURE UNIT - C
[9641A1] AUTO CRUISE CONTROL - CONVENTIONAL
Nie poddałem się tak łatwo i kupiłem (z możliwością zwrotu) drugi licznik ponoć od automatu.
Nr z naklejki nowego supervision part code: 940333U075
Engine Capacity: [2E] 2000 CC - R
Transaxle: [G] AUTO - 6 SPEED 4WD
[+] Option Codes:
[5894A1] ESC (ELECTRONIC STABILITY CONTROL)
[94M0A1] SPEEDOMETER TYPE - KMPH
[94N0A2] TEMPERATURE UNIT - F
[9574A2] TIRE PRESSURE MONITORG SYS - LOW LINE
Niby wszystko jak trzeba, niby...
Po wymianie tak samo jak we wcześniejszym liczniku który jest/był ponoć z diesel/manual (pisałem o tym wyżej niestety kupiony licznik dziwnym trafem nie miał naklejki z numerem a więc brak mi punktu odniesienia).
Brak obrazu z kamery cofania w navi po wrzuceniu R.
Brak podświetlenia aktualnego biegu, brak biegu w kole na zegarze.
Jednym słowem znowu porażka. Mój znajomy fachowiec elektryk stwierdził że sygnał idzie po CAN z zegarów i nie bardzo się da coś zrobić aby podpiąć obraz z kamery pod bieg wsteczny.
Dzwoniłem po salonach KIA z zapytaniem czy mogą wskazać po vinie który z liczników supervision by pasował do mojego auta - niestety nie mogli pomóc.
Na mój prosty chłopski rozum wychodzi na to, że trzeba chyba kierować się [+] Option Codes
przy doborze licznika i liczyć na łut szczęścia że uda się coś takiego dostać.
Jak by ktoś miał jakiś pomysł będę wdzięczny za podzielenie się informacją
Ps. aktualna cena supervision w salonie kia 3700 zł
Rzućcie okiem czy ja dobrze rozumuje.... bo uparty jestem
Mój vin: U5YPC813DCL187335
Mój licznik aktualny seryjnie zamontowany part code: 940033U175
Info ze strony kia.7zap.com odnośnie mojego licznika:
Engine Capacity: [2E] 2000 CC - R
Transaxle: [G] AUTO - 6 SPEED 4WD
[+] Option Codes:
[5894A1] ESC (ELECTRONIC STABILITY CONTROL)
[94M0A1] SPEEDOMETER TYPE - KMPH
[94N0A1] TEMPERATURE UNIT - C
[9641A1] AUTO CRUISE CONTROL - CONVENTIONAL
Nie poddałem się tak łatwo i kupiłem (z możliwością zwrotu) drugi licznik ponoć od automatu.
Nr z naklejki nowego supervision part code: 940333U075
Engine Capacity: [2E] 2000 CC - R
Transaxle: [G] AUTO - 6 SPEED 4WD
[+] Option Codes:
[5894A1] ESC (ELECTRONIC STABILITY CONTROL)
[94M0A1] SPEEDOMETER TYPE - KMPH
[94N0A2] TEMPERATURE UNIT - F
[9574A2] TIRE PRESSURE MONITORG SYS - LOW LINE
Niby wszystko jak trzeba, niby...
Po wymianie tak samo jak we wcześniejszym liczniku który jest/był ponoć z diesel/manual (pisałem o tym wyżej niestety kupiony licznik dziwnym trafem nie miał naklejki z numerem a więc brak mi punktu odniesienia).
Brak obrazu z kamery cofania w navi po wrzuceniu R.
Brak podświetlenia aktualnego biegu, brak biegu w kole na zegarze.
Jednym słowem znowu porażka. Mój znajomy fachowiec elektryk stwierdził że sygnał idzie po CAN z zegarów i nie bardzo się da coś zrobić aby podpiąć obraz z kamery pod bieg wsteczny.
Dzwoniłem po salonach KIA z zapytaniem czy mogą wskazać po vinie który z liczników supervision by pasował do mojego auta - niestety nie mogli pomóc.
Na mój prosty chłopski rozum wychodzi na to, że trzeba chyba kierować się [+] Option Codes
przy doborze licznika i liczyć na łut szczęścia że uda się coś takiego dostać.
Jak by ktoś miał jakiś pomysł będę wdzięczny za podzielenie się informacją
Ps. aktualna cena supervision w salonie kia 3700 zł
- Thomaster
- Expert
- Posty: 1466
- Rejestracja: 21 sty 2015, 01:25
- Czym jeżdzę: 1,6 GDI, 2012, XXL - very limited ;)
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: Montaż supervision = zanik sygnału z kamery cofania
Szybko wiec zmien znajomego fachowca elektryka... sama kamera ma tak naprawde tylko 3 sygnaly: zasilanie, video i wspolną mase dla obydwu. Do kompletu do podlaczenia czy to pod navi czy pod inny wyswietlacz potrzebny jest jeszcze sygnal biegu wstecznego i to prawdopodobnie z nim masz jakis problem. Wystarczy pod odpowiedni pin radia lub innego wyswietlacza podpiąć +12V sygnalu wstecznego (ktory idzie w wiązce w progu kierowcy lub w wiazce do lusterka fotochrom) i powinno dzialac...
- Owca007
- Kia Masta
- Posty: 3387
- Rejestracja: 12 sie 2015, 07:35
- Czym jeżdzę: A4 B9 Quattro Avant lepsze od kia :D
- Lokalizacja: Jaźwina- dolnośląskie
Re: Montaż supervision = zanik sygnału z kamery cofania
Tomek rację pisze, a tamten mechaniko- elektryk chciał coś mądrego (trudnego) powiedzieć i nie wyszło. Z licznikami się dużo bawiłem i poza tym, że nie wyświetlał biegów i czujników parkowania bez przeróbki innych skutków ubocznych nie ma. Więc ten twój przypadek czuje wiąże się z czymś jeszcze, a nie same zegary.
Kierowca bombOWCA fanatyk przeróbki i modernizacji motoryzacji
-
- Nowy
- Posty: 11
- Rejestracja: 27 paź 2017, 18:05
- Czym jeżdzę: Kia Sportage III D 2.0 (TCI-R)
- Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski
Re: Montaż supervision = zanik sygnału z kamery cofania
Dziękuję za poradę, naradzę się z moim fachowcem elektrykiem chodzi o ten sygnał biegu wstecznego o którym pisze Thomaster poszukamy go.
Tak czy siak zarówno przy pierwszym liczniku supervision jak i przy drugim biegi nie podświetlają się pokazując który jest aktualnie wrzucony no i nie ma biegów w kole na środkowym wyświetlaczu zegarów mam rozumieć że jak się uda kamerę odpalić to tak już musi pozstać taki efekt uboczny nowych zegarów? a u Was jak jest?
Tak czy siak zarówno przy pierwszym liczniku supervision jak i przy drugim biegi nie podświetlają się pokazując który jest aktualnie wrzucony no i nie ma biegów w kole na środkowym wyświetlaczu zegarów mam rozumieć że jak się uda kamerę odpalić to tak już musi pozstać taki efekt uboczny nowych zegarów? a u Was jak jest?
Re: Montaż supervision = zanik sygnału z kamery cofania
Witam wszystkich.
Jestem tym "mechaniko- elektrykiem" jak to nazwał Owca 007 (ale o tym później), który miał w rękach kijankę waszego kolegi Artmar.
Na wstępie powiem, że nie jestem ani posiadaczem ani fanatykiem Kia (chociaż jeździłem zastępczym nowym Sportagem z OC sprawcy dwa lata temu bo nie mieli we flocie nic lepszego a tym bardziej niemieckiego jak mój uszkodzony samochód).
Piszę na Waszym forum z dwóch powodów. Po pierwsze chcę dokładnie opisać problem związany z zegarami Waszego kolegi Artmar ponieważ czytając Wasze posty a szczególnie "Thomaster" i Owca007" widzę, że się nie zrozumieliście.
Moim pierwszym modem w tej kijance był montaż radia z androidem pod fabryczną instalację ze wzmacniaczem fabrycznym Infinity. Na początku nie wierzyłem dla właściciela jak powiedział, że nie da się podłączyć radia bo wzmacniacz jest uruchamiany cyfrowo a nie analogowo przez REM 12v. Trochę mnie to zdziwiło bo instalacja i technologia tych samochodów nie oszukujmy się ale jest dalej na poziomie zachodnich samochodów z lat 90-tych. Bądź co bądź, rzeczywiście wzmacniacz okazał się uruchamiany cyfrowo a więc dedykowany emulator CAN został zamówiony, radio podłączone łącznie z kierownicą, fabrycznym gniazdem USB i AUX a także fabryczną kamerą na 6V.(do niej akurat będę zmieniał reduktor napięcia bo ten założony daję nie całe 6V i kamera czasami się nie uruchamia ale to na marginesie).
Kolejny mod po jakimś czasie, który miał być nawet łatwiejszy niż montaż radia to zmiana zegarów na supervision. Ku zaskoczeniu bo zegary miały być P&P pojawił się problem związany z kompatybilnością. Cały problem nie leży w tym, że po zmianie zegarów nie działa sama kamera co sugerował złym podłączeniem "Thomaster"
Problem po zmianie zegarów jest taki, że w samochodzie po wrzuceniu biegu R nie ma:
-świateł wstecznych ani w lampach tylnych, ani w instalacji radia, ani kamery, ani lusterku wstecznym, ani BCM ani w kablach w progu ani nigdzie, więc nic dziwnego, że kamera nie działa
-brak sygnału czujników parkowania to też normalne w takiej sytuacji
- brak podświetlemoa biegów na wybieraku
- brak informacji o biegu na zegarach
Samochód oprócz tego, że po wrzuceniu R jedzie do tyłu to w żaden inny sposób o tym nie informuje.
Konkrety:
- wtyczka w jednych i drugich zegarach taka sama to już wiecie bo przed chwilą przeczytałem że podobny temat był wałkowany przez was w 2016r.
- zasilania stałe, po kluczu, masa OK
- po podłączeniu komputera w Live Data brak info o jakim kolwiek biegu (gdzie na starych zegarach taka informacja była.)
- na wtyczce od zegarów brak +12 po wstecznym a nawet nie ma sterowania masą po wstecznym jak w niektórych samochodach bo w tym modelu sygnał o wstecznym i jakim kolwiek biegu idzie ze sterownika skrzyni przez CAN do zegarów a one podają dalej sygnał CAN do BCMa o uruchomienie świateł.
Oczywiście po wpięciu starych zegarów wszystko wraca do normy.
Zdążyłem się dowiedzieć że ten akurat model zegarów jest nie kompatybilny z aktualnym sterownikiem BCM i temat bez zmiany BCMa na 99% nie do obejścia. Druga opcja jest taka że zegary kupione przez Artmar są od skrzyni manualnej. Kia nie ma możliwości kodowania, adaptacji jak to występuje m.in w Audi, Bmw czy Mercedesie.
Teraz druga sprawa skierowana do Owca007. Synu licz się ze słowami, puknij się w czoło zanim coś o kimś napiszesz bo forum jest publiczne i każdy może to przeczytać. Może twój jak ty to piszesz "mechanio-elektryk" wali cię po rogach to nie znaczy że każdy inny tak robi, gwarantuję Ci. Robimy elektrykę, elektronikę i mody w o wiele bardziej skomplikowanych samochodach typu Audi A8 D3, Bmw 7 e65 , VW Phaeton, Merc S W221 i coś tam się znamy.
jeżeli chodzi o Twoje wypowiedzi na tym forum a specjalnie trochę ich przejrzałem to Tobie nic mądrego nie wychodzi. 90% twoich postów nie wnosi nic i można uznać je za spam, co najmniej dwa wątki zamknęły by się na jednej stronie łącznie z rozwiązaniem problemu gdyby nie Twoje nabijanie postów i lanie wody.
Temat zegarów kolegi Artmar jest dalej aktualny i szukamy rozwiązania problemu.
Pozdrawiam
Jestem tym "mechaniko- elektrykiem" jak to nazwał Owca 007 (ale o tym później), który miał w rękach kijankę waszego kolegi Artmar.
Na wstępie powiem, że nie jestem ani posiadaczem ani fanatykiem Kia (chociaż jeździłem zastępczym nowym Sportagem z OC sprawcy dwa lata temu bo nie mieli we flocie nic lepszego a tym bardziej niemieckiego jak mój uszkodzony samochód).
Piszę na Waszym forum z dwóch powodów. Po pierwsze chcę dokładnie opisać problem związany z zegarami Waszego kolegi Artmar ponieważ czytając Wasze posty a szczególnie "Thomaster" i Owca007" widzę, że się nie zrozumieliście.
Moim pierwszym modem w tej kijance był montaż radia z androidem pod fabryczną instalację ze wzmacniaczem fabrycznym Infinity. Na początku nie wierzyłem dla właściciela jak powiedział, że nie da się podłączyć radia bo wzmacniacz jest uruchamiany cyfrowo a nie analogowo przez REM 12v. Trochę mnie to zdziwiło bo instalacja i technologia tych samochodów nie oszukujmy się ale jest dalej na poziomie zachodnich samochodów z lat 90-tych. Bądź co bądź, rzeczywiście wzmacniacz okazał się uruchamiany cyfrowo a więc dedykowany emulator CAN został zamówiony, radio podłączone łącznie z kierownicą, fabrycznym gniazdem USB i AUX a także fabryczną kamerą na 6V.(do niej akurat będę zmieniał reduktor napięcia bo ten założony daję nie całe 6V i kamera czasami się nie uruchamia ale to na marginesie).
Kolejny mod po jakimś czasie, który miał być nawet łatwiejszy niż montaż radia to zmiana zegarów na supervision. Ku zaskoczeniu bo zegary miały być P&P pojawił się problem związany z kompatybilnością. Cały problem nie leży w tym, że po zmianie zegarów nie działa sama kamera co sugerował złym podłączeniem "Thomaster"
Problem po zmianie zegarów jest taki, że w samochodzie po wrzuceniu biegu R nie ma:
-świateł wstecznych ani w lampach tylnych, ani w instalacji radia, ani kamery, ani lusterku wstecznym, ani BCM ani w kablach w progu ani nigdzie, więc nic dziwnego, że kamera nie działa
-brak sygnału czujników parkowania to też normalne w takiej sytuacji
- brak podświetlemoa biegów na wybieraku
- brak informacji o biegu na zegarach
Samochód oprócz tego, że po wrzuceniu R jedzie do tyłu to w żaden inny sposób o tym nie informuje.
Konkrety:
- wtyczka w jednych i drugich zegarach taka sama to już wiecie bo przed chwilą przeczytałem że podobny temat był wałkowany przez was w 2016r.
- zasilania stałe, po kluczu, masa OK
- po podłączeniu komputera w Live Data brak info o jakim kolwiek biegu (gdzie na starych zegarach taka informacja była.)
- na wtyczce od zegarów brak +12 po wstecznym a nawet nie ma sterowania masą po wstecznym jak w niektórych samochodach bo w tym modelu sygnał o wstecznym i jakim kolwiek biegu idzie ze sterownika skrzyni przez CAN do zegarów a one podają dalej sygnał CAN do BCMa o uruchomienie świateł.
Oczywiście po wpięciu starych zegarów wszystko wraca do normy.
Zdążyłem się dowiedzieć że ten akurat model zegarów jest nie kompatybilny z aktualnym sterownikiem BCM i temat bez zmiany BCMa na 99% nie do obejścia. Druga opcja jest taka że zegary kupione przez Artmar są od skrzyni manualnej. Kia nie ma możliwości kodowania, adaptacji jak to występuje m.in w Audi, Bmw czy Mercedesie.
Teraz druga sprawa skierowana do Owca007. Synu licz się ze słowami, puknij się w czoło zanim coś o kimś napiszesz bo forum jest publiczne i każdy może to przeczytać. Może twój jak ty to piszesz "mechanio-elektryk" wali cię po rogach to nie znaczy że każdy inny tak robi, gwarantuję Ci. Robimy elektrykę, elektronikę i mody w o wiele bardziej skomplikowanych samochodach typu Audi A8 D3, Bmw 7 e65 , VW Phaeton, Merc S W221 i coś tam się znamy.
Owca007 pisze:Tomek rację pisze, a tamten mechaniko- elektryk chciał coś mądrego (trudnego) powiedzieć i nie wyszło.
jeżeli chodzi o Twoje wypowiedzi na tym forum a specjalnie trochę ich przejrzałem to Tobie nic mądrego nie wychodzi. 90% twoich postów nie wnosi nic i można uznać je za spam, co najmniej dwa wątki zamknęły by się na jednej stronie łącznie z rozwiązaniem problemu gdyby nie Twoje nabijanie postów i lanie wody.
Temat zegarów kolegi Artmar jest dalej aktualny i szukamy rozwiązania problemu.
Pozdrawiam
- diselboy
- Kia Masta
- Posty: 1748
- Rejestracja: 09 kwie 2011, 08:55
- Czym jeżdzę: KIA Sportage III 1,7 CRDI "M", 7 rowerów
- Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Re: Montaż supervision = zanik sygnału z kamery cofania
U, kolega się uniósł, szczególnie nazywając jednego z forumowiczów "synem" gwarantuje, że mógłby Kolega Carsystem być jego synem. A w temacie auta i modów po co cudaczyć jak się nie da ? Żeby się dowartościować ? Chore. I żale do wszystkich ,że "dzieci ma nie garbate". Luz i tyle.
1,7 CRDI "M' ka" Srebrna - wypatrzona: 25-03-2011, zamówiona: 01-04-2011, odebrana: 08-04-2011+ Ssangyong Korando D20T "Śmigamy po okolicach Roztocza"
-
- Nasz Człowiek
- Posty: 457
- Rejestracja: 30 paź 2014, 12:56
- Czym jeżdzę: Kia Proceed GT 1.6T 204 KM Full :|
- Gadu Gadu: 2382783
Re: Montaż supervision = zanik sygnału z kamery cofania
Jak miał się nie unieść jak go zwyzwali od mechaniko - elektryka? Pewnie panowie polecieli ogólnym stereotypem i bubu się zrobiło. Też bym się wkur..ł na miejscu Pana wyżej.
Jest: Kia Proceed 1.6T 204 KM FULL
Było: Kia Stinger 2.0 T-GDI 245KM GT-Line + ECS + RED + TEC + SRF
Było: Kia Sportage 1.6 T-GDI GT-Line
Było: Kia Cee'd JD 2014 1.6 CRDI
Było: Kia ProCee'd 2010 1.4 Pb
Było: Kia Sportage 2014 1.7 CRDI
Było: Kia Stinger 2.0 T-GDI 245KM GT-Line + ECS + RED + TEC + SRF
Było: Kia Sportage 1.6 T-GDI GT-Line
Było: Kia Cee'd JD 2014 1.6 CRDI
Było: Kia ProCee'd 2010 1.4 Pb
Było: Kia Sportage 2014 1.7 CRDI
- Thomaster
- Expert
- Posty: 1466
- Rejestracja: 21 sty 2015, 01:25
- Czym jeżdzę: 1,6 GDI, 2012, XXL - very limited ;)
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: Montaż supervision = zanik sygnału z kamery cofania
Spokojnie - dopiero zbulwersowany kolega wyjaśnił, że sygnały wstecznego całkowicie zniknęły po podpięciu licznika supervision. Wcześniej kolega Artmar twierdził że przestała tylko działać kamera cofania i wyświetlanie biegów na liczniku. Sprawdze wieczorem na moich zapisanych schematach, ale temat dość dziwny bo ja u siebie jeżdziłem na liczniku od automatu i nie działało tylko podpowiadanie biegów. Dodatkowo jak zbierałem informacje odnośnie komaptybilności liczników to jeden z użytkowników forum (niestety nie pamiętam kto bo skonczyło mi się miejsce na privy i musiałem część pousuwać) zapewniał, że założył licznik od manuala do automatu i ten się zaadoptował.
- Thomaster
- Expert
- Posty: 1466
- Rejestracja: 21 sty 2015, 01:25
- Czym jeżdzę: 1,6 GDI, 2012, XXL - very limited ;)
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: Montaż supervision = zanik sygnału z kamery cofania
OK - w sumie to nigdy nie sprawdzałem ani zasady działania ani budowy układów automatycznej skrzyni biegów, a wychodzi na to, że różnica manual / automat ma spore znaczenie. W manualu jest praktycznie tylko czujnik biegu wstecznego wkręcony w skrzynię biegów. W automacie jest dodatkowy moduł TCM który rozkminia, określa i wskazuje (między innymi przez licznik) rodzaj użytego biegu. Licznik odpowiada również za podświetlenia biegów. Idąc tym tropem sensowne jest twierdzenie, że kolega Artmar nabył kolejny licznik do manuala, a auto z automatyczną skrzynią biegów może zachowywać się tak jak w opisie. Przy tym się jednak nie upieram, gdyż jak wspomniałem jeden z użytkoników forum zapewniał mnie, że używa licznika od manuala w automacie.
Chciałbym jeszcze krótko skomentować reakcję moją czy Adama na którą kolega "mechaniko-elektryk" tak się oburzył.
Powiem tak - ani ja, ani Adam nie zajmujemy się zawodowo elektryką czy elektroniką samochodową. Ja traktuję to bardziej jako hobby i pewna chęć pomocy innym i dzielenia się więdzą, spostrzeżeniami itp. Czytając więc wypowiedź prawdziwego profesjonalisty, który jak sam twierdzi: "Robi elektrykę, elektronikę i mody w o wiele bardziej skomplikowanych samochodach typu Audi A8 D3, Bmw 7 e65 , VW Phaeton, Merc S W221..." w której roi się od ewidentych błędów - podam odrazu przykłady żeby nie było, że coś zmyślam:
To bardzo ciekawe bo w aucie kolegi Artmar jest taki sam BCM jak u mnie... z tą różnicą, że on ma dwulitrowego diesla w automacie, a ja 1,6 benzynę w manualu. Jeżeli komuś chce się sprawdzać to zapraszam do porównania VIN'ów (mój mogę podesłać na PW) - w obydwu autach siedzi 954003U131. Jedyną rzeczą która odróżnia jego BCM'a od mojego to kod pilotów centralnego zamka (nawet nie immo bo tam nie siedzi). Na jakiego więc BCM'a zmiana? Z jakim wyposażeniem?
No to tutaj Cię zdziwię - to nie sygnał załączenia wzmacniacza tam idzie (to nie xxxvagen ) ale cały cyfrowy sygnał audio w formacie SPDIF razem z sygnałami sterowania CAN. Cały "moduł / emulator CAN" to nic innego jak zamiana wzmocnionego już sygnału przez radio z powrotem na low level aby mógł wejśc na wzmacniacz + sterowanie wzmakiem po CAN'ie.
Reduktor? A to nie słyszałem ale brzmi coś jak z pogranicza hydrauliki... W elektronice występują np. stabilizatory, ale profesjonalista dla którego elektronika KIA jest reliktem sprzed 20-kilku lat napewno wie, że każda kamera układ stabilizacji napięcia ma już w sobie i to zbijający zasilanie do 3,3V więc stosowanie kranika przed kranikiem jest mija sie z celem, chociaz moze sam uklad bedzie sie troche mniej grzał wiec jakis tam sens to moze miec...
Kolego wybacz powyższy sarkazm, ale jakość merytoryczna Twoich wypowiedzi zawiera albo poważne skróty myślowe, albo poprostu brak wiedzy z zakresu elektroniki stosowanej w KIA - nie chcę oceniać. Dodając do tego fakt, że zostawiłeś klienta z problemem i szuka teraz pomocy na forach internetowych (co w mojej prywatnej opinii nie stawia w dobrym świetle firmy świadczącej jakiekolwiek usługi) wyrobiliśmy sobie takie, a nie inne zdanie.
Chciałbym jeszcze krótko skomentować reakcję moją czy Adama na którą kolega "mechaniko-elektryk" tak się oburzył.
Powiem tak - ani ja, ani Adam nie zajmujemy się zawodowo elektryką czy elektroniką samochodową. Ja traktuję to bardziej jako hobby i pewna chęć pomocy innym i dzielenia się więdzą, spostrzeżeniami itp. Czytając więc wypowiedź prawdziwego profesjonalisty, który jak sam twierdzi: "Robi elektrykę, elektronikę i mody w o wiele bardziej skomplikowanych samochodach typu Audi A8 D3, Bmw 7 e65 , VW Phaeton, Merc S W221..." w której roi się od ewidentych błędów - podam odrazu przykłady żeby nie było, że coś zmyślam:
Zdążyłem się dowiedzieć że ten akurat model zegarów jest nie kompatybilny z aktualnym sterownikiem BCM i temat bez zmiany BCMa na 99% nie do obejścia
To bardzo ciekawe bo w aucie kolegi Artmar jest taki sam BCM jak u mnie... z tą różnicą, że on ma dwulitrowego diesla w automacie, a ja 1,6 benzynę w manualu. Jeżeli komuś chce się sprawdzać to zapraszam do porównania VIN'ów (mój mogę podesłać na PW) - w obydwu autach siedzi 954003U131. Jedyną rzeczą która odróżnia jego BCM'a od mojego to kod pilotów centralnego zamka (nawet nie immo bo tam nie siedzi). Na jakiego więc BCM'a zmiana? Z jakim wyposażeniem?
Moim pierwszym modem w tej kijance był montaż radia z androidem pod fabryczną instalację ze wzmacniaczem fabrycznym Infinity. Na początku nie wierzyłem dla właściciela jak powiedział, że nie da się podłączyć radia bo wzmacniacz jest uruchamiany cyfrowo a nie analogowo przez REM 12v. Trochę mnie to zdziwiło bo instalacja i technologia tych samochodów nie oszukujmy się ale jest dalej na poziomie zachodnich samochodów z lat 90-tych. Bądź co bądź, rzeczywiście wzmacniacz okazał się uruchamiany cyfrowo a więc dedykowany emulator CAN został zamówiony...
No to tutaj Cię zdziwię - to nie sygnał załączenia wzmacniacza tam idzie (to nie xxxvagen ) ale cały cyfrowy sygnał audio w formacie SPDIF razem z sygnałami sterowania CAN. Cały "moduł / emulator CAN" to nic innego jak zamiana wzmocnionego już sygnału przez radio z powrotem na low level aby mógł wejśc na wzmacniacz + sterowanie wzmakiem po CAN'ie.
...radio podłączone łącznie z kierownicą, fabrycznym gniazdem USB i AUX a także fabryczną kamerą na 6V.(do niej akurat będę zmieniał reduktor napięcia bo ten założony daję nie całe 6V i kamera czasami się nie uruchamia ale to na marginesie).
Reduktor? A to nie słyszałem ale brzmi coś jak z pogranicza hydrauliki... W elektronice występują np. stabilizatory, ale profesjonalista dla którego elektronika KIA jest reliktem sprzed 20-kilku lat napewno wie, że każda kamera układ stabilizacji napięcia ma już w sobie i to zbijający zasilanie do 3,3V więc stosowanie kranika przed kranikiem jest mija sie z celem, chociaz moze sam uklad bedzie sie troche mniej grzał wiec jakis tam sens to moze miec...
Kolego wybacz powyższy sarkazm, ale jakość merytoryczna Twoich wypowiedzi zawiera albo poważne skróty myślowe, albo poprostu brak wiedzy z zakresu elektroniki stosowanej w KIA - nie chcę oceniać. Dodając do tego fakt, że zostawiłeś klienta z problemem i szuka teraz pomocy na forach internetowych (co w mojej prywatnej opinii nie stawia w dobrym świetle firmy świadczącej jakiekolwiek usługi) wyrobiliśmy sobie takie, a nie inne zdanie.
Ostatnio zmieniony 05 mar 2018, 22:22 przez Thomaster, łącznie zmieniany 1 raz.
- kjamnik
- Uzależniony
- Posty: 163
- Rejestracja: 16 lut 2013, 12:22
- Czym jeżdzę: biała XL 2013 panorama 1.6
- Lokalizacja: Radom
Re: Montaż supervision = zanik sygnału z kamery cofania
Thomaster - brawo Ty
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika