Montaż supervision = zanik sygnału z kamery cofania

Wszystko o elektryce i elektronice w KIA Sportage.
Awatar użytkownika
Owca007
Kia Masta
Posty: 3387
Rejestracja: 12 sie 2015, 07:35
Czym jeżdzę: A4 B9 Quattro Avant lepsze od kia :D
Lokalizacja: Jaźwina- dolnośląskie

Re: Montaż supervision = zanik sygnału z kamery cofania

Postautor: Owca007 » 05 mar 2018, 22:16

Dodam tylko jak się robi dużo trudniejsze auta bardziej skomplikowane instalacje to kijankę sprzed 20- letniego potopu powinno się nosem wciągnąć i zrobić od razu, a nie mieć takie problemy. Co do Niemców to niestety czy stety znam je doskonale bo pracowałem w VW w konstrukcji silników przez 3 lata i dlatego teraz jeżdżę KIA.
Kierowca bombOWCA fanatyk przeróbki i modernizacji motoryzacji :)

CARSYSTEM
Nowy
Posty: 3
Rejestracja: 04 mar 2018, 21:38
Czym jeżdzę: rowerem na trzech kołach

Re: Montaż supervision = zanik sygnału z kamery cofania

Postautor: CARSYSTEM » 06 mar 2018, 01:06

Panowie rozumiem Wasze rozgoryczenie i do nikogo pretensji nie mam. Musiałem się wytłumaczyć i sprostować pewne kwestie. Nie lubię nie domówień a tym bardziej wrzucania wszystkich do jedengo worka. Nie zamierzam też się dowartościowywać. Dzieci mam proste, w domu wszyscy zdrowi.
Jeżeli chodzi o wypowiedź "Thomaster" i podane przykłady określił je wyjątkowo specjalistycznie dla instalacji Kia z czym się zgadzam. Wy specjalizujecie się w jednej marce a nawet w jednym modelu, ja niestety operuję w kilkunastu markach co ma swoje minusy dlatego mówię ogólnikowo ale przyznajmy szczerze, że każdy zrozumiał wypowiedź moją jak i Thomaster. Sens pozostaje tdn sam. I Wzmacniacz sterowany CANem też ale nazwany w dwojaki sposób. Czemu nazwałem reduktorem element zmniejszający napięcie z 12v na 6? Bo w każdej hurtowni w której zamawiam takie "reduktory" z 24/12 czy 12/5V są tak nazwane a nawet tak samo na fakturze jak do mnie przychodza. Nie mialem na myśli ani reduktora hydrauliczego a tym bardziej reduktora w napędzie :D .
Thomaster pisze: stosowanie kranika przed kranikiem jest mija sie z celem, chociaz moze sam uklad bedzie sie troche mniej grzał wiec jakis tam sens to moze miec...

No właśnie, opornikiem też by to załatwił ale z jakim skutkiem po jakimś czasie? Gotowy układ zmniejszający napięcie będzie bezpieczniejszy.
I ostatnia rzecz o mnie. Panowie ja Was nie podważam bo jeżeli chodzi o Kia i Hyundai specjalista nie jestem i nigdy za takiego sie nie uważalem a wiadomo że instalacja pomiędzy Kia a np Audi to dwie różne rzeczy. Dlatego też temat zegarów w Kii Artmar spędza mi sen z powiek bo nie jestem przyzwyczajony do porażek. Klient jest na pierwszym miejscu, satysfakcja a później pieniądze. Mimo, że nad tymi zegarami spędziłem kilka godzin z komputerem, probówka i multimetrem a także zbliżonymi schematami( do supervision wtedy nie znalazłem, a w autodacie odnośnie Kia pusto) nie wziąłem ani złotówki bo nie było efektu. Na marginiesie przyznam, że grupa Vag czy nawet Bmw, Mercedes ma multum rzeczy możliwych do zakodowania, z poziomu dobrego interfejsu( nie mówiąc o kodowaniu zegarów automat/manual)


Thomaster pisze:Kolego wybacz powyższy sarkazm, ale jakość merytoryczna Twoich wypowiedzi zawiera albo poważne skróty myślowe, albo poprostu brak wiedzy z zakresu elektroniki stosowanej w KIA - nie chcę oceniać. Dodając do tego fakt, że zostawiłeś klienta z problemem i szuka teraz pomocy na forach internetowych (co w mojej prywatnej opinii nie stawia w dobrym świetle firmy świadczącej jakiekolwiek usługi) wyrobiliśmy sobie takie, a nie inne zdanie.


Skróty myślowe tak ale Panowie klienta w żadnym wypadku nie zostawiłem.

Artmar ma do mnie 30km, samochód jest mu codziennie potrzebny. Ja mam multum roboty a po pracy i to dopiero 19-20 żona, dzieci i budowa warsztatu na glowie a problemów z tym ostatnim nie brakuje szczególnie papierologia i biurokracja w naszym kraju. A doba u nas też trwa tylko 24h. Temat jak najbardziej aktualny ale musze zgromadzić konkrety bo nie ma opcji żeby Kia stała u mnie przez kilka dni bezczynnie.

To że szuka pomocy na forum to według mnie nic złego tym bardziej że jego temat z zegarami zaczął się na tym forum dużo wcześniej niż przyjechał z tym do mnie. Jak wiadomo tonący brzytwy sie chwyta.
Panowie jak to może być coś złego jak większość z nas jadąc do mechanika, elektryka, blacharza czy lakiernika czy chociażby po części wchodzi na forum aby sie skonsultować z innymi użytkownikami odnośnie ceny, czasu, sposobu wykonania czy jakości usług lub części. Jeżeli tak nie jest to niech ktoś pierwszy rzuci kamieniem. Ja jestem przyzwyczajony do takiego podejścia nawet moich klientów i nie mam o to pretensji. Sprzedaję radio, cb radio albo głośniki, mówię cene dla klienta a on wchodzi na alle... i sprawdza przy mnie cenę czy nie mam marży 400% i nie chcę zrobić go przypadkiem w wała. I ma rację że mnie sprawdza bo nie jest frajerem, a to się ceni. Ja też tak robię kupując coś w czym nie siedzę na codzień a cen nie znam na pamięć. ;)

Wracając do problemu zegarów Waszego kolegi Artmar. Mam opcję przyprowadzenia na kilka godzin Kii Sportage, którą jeździłem dwa lata temu na czas naprawy mojego samochodu. Będę miał też możliwość wrzucić do niej zegary SV kolegi Artmar a z tej właśnie Kii zegary do kolegi Artmar.
Wykluczylibyśmy wtedy mit o manualu/ automacie i problem z brakiem sygnału o biegu wstecznym co wiadomo idzie przez zegary.
Różnice pomiędzy samochodami to benzyna 2.0 fwd 2015r lift( nasza Kia)
2.0 D 2012 Awd (Artmar)
Skrzynia automat i supervision w obydwu autach.

Pytanie moje do kolegi "Thomaster". Czy pomimo różnicy benzyna diesel zegary powinne ruszyć a co najwyżej będzie przekłamanie na obrotach czy będzie jeszcze jakiś zonk?
Zależy mi żeby ustalić czy oby napewno zegary kolegi Artmar są napewno od automatu i czy są w pełni sprawne. Bo jeżeli okaże się, że nie to ten temat na forum i rozkmina nie ma sensu. A tym bardziej że naklejka na zegarach była z pewnych powodów zdrapana a więc nie sprawdzimy na szybko w serwisie po numerach. Dodam, że w naszej Kii są czujniki tył z wizualizacją na zegarach, oczywiście biegi w kółku i z tego co pamietam to były do wyboru z poziomu kierownicy tryby pracy, m.in ECO. Było to dwa lata temu mogę coś mylić a wtedy nie zwracałem na to uwagi ze względu na krótki czas użytkowania. Pamiętam, że różniła się twardość układu kierowniczego. Jeżeli się mylę to proszę poprawić.

Jeżeli chcecie coś dodać co pomoże rozwiązać problem będę ja wdzięczny jak i Artmar.

Pozdrawiam.

CARSYSTEM
Nowy
Posty: 3
Rejestracja: 04 mar 2018, 21:38
Czym jeżdzę: rowerem na trzech kołach

Re: Montaż supervision = zanik sygnału z kamery cofania

Postautor: CARSYSTEM » 06 mar 2018, 01:13

Owca007 pisze:Co do Niemców to niestety czy stety znam je doskonale bo pracowałem w VW w konstrukcji silników przez 3 lata i dlatego teraz jeżdżę KIA.


No tutaj niestety muszę przyznać rację. Audi i Vw poleciało po bandzie od kilku lat. A szczególnie za lewą emisję spalin Vw i słabą wytrzymałość rozrządów i silników benzynowych Audi już nie mówiąc o porażce FSI. Wszystko co dobre kiedyś się kończy. :cry:

Awatar użytkownika
Owca007
Kia Masta
Posty: 3387
Rejestracja: 12 sie 2015, 07:35
Czym jeżdzę: A4 B9 Quattro Avant lepsze od kia :D
Lokalizacja: Jaźwina- dolnośląskie

Re: Montaż supervision = zanik sygnału z kamery cofania

Postautor: Owca007 » 06 mar 2018, 10:08

Prawda jest taka kasa musi się zgadzać, a to, że za to płąci klient to oczywiste przecież sami za to płacić nie będą.

Co do licznika to jedyna opcja do zrobienia to pewny licznik z automatu i sprawdzenie czy to będzie działać. Kodowanie nie wchodzi w grę jak u Niemca tutaj to po prostu nie działa bo licznik nie jest uniwersalny są różnice. Jakbyście mieli bliżej lub chęci wycieczki to mam w okolicy idealnego dawcę na sprawdzenie diesel 2014r. w automacie.
Kierowca bombOWCA fanatyk przeróbki i modernizacji motoryzacji :)

Awatar użytkownika
Thomaster
Expert
Posty: 1466
Rejestracja: 21 sty 2015, 01:25
Czym jeżdzę: 1,6 GDI, 2012, XXL - very limited ;)
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Montaż supervision = zanik sygnału z kamery cofania

Postautor: Thomaster » 06 mar 2018, 10:11

CARSYSTEM pisze:Pytanie moje do kolegi "Thomaster". Czy pomimo różnicy benzyna diesel zegary powinne ruszyć a co najwyżej będzie przekłamanie na obrotach czy będzie jeszcze jakiś zonk?


Takiej konfiguracji chyba jeszcze nikt nie sprawdzał. Według mnie na 95% powinno to zagrać, a jedynym ryzykiem, że coś nie zadziała jest przywieszenie szyny CAN. Po zerknięciu na rozpiskę sygnałów widać, że o ile sterowanie skrzynią automatyczną ma osobne wyprowadzenia o tyle w samej wiązce różnic benzyna / diesel nie ma.

kostka licznika.JPG
kostka licznika.JPG (88.05 KiB) Przejrzano 4169 razy


Czyli temat jak najbardziej do sprawdzenia. Jeżeli kolega Artmar wybiera się przypadkiem do Bydgoszczy to zapraszam - mam jeszcze mój poprzedni licznik supervision (beznyna, automat) więc temat mozna sprawdzić.

Artmar
Nowy
Posty: 11
Rejestracja: 27 paź 2017, 18:05
Czym jeżdzę: Kia Sportage III D 2.0 (TCI-R)
Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski

Re: Montaż supervision = zanik sygnału z kamery cofania

Postautor: Artmar » 06 mar 2018, 15:41

Panowie dziękuję za dyskusję może jeszcze coś z tego wyjdzie. Tak jak pisałem wcześniej miałem przez jakiś czas zegary na których była naklejka z numerem 940333U075. Wg. strony to był licznik z automatu taki jak mi potrzebny lecz gdy go włożyłem problem był taki sam jak z tym który posiadam bez nr. I albo naklejka lipa albo nie wiem już o co chodzi... Tak czy siak CARSYSTEM czuwa nie zostawił mnie na lodzie co się ceni :) sam fakt że chciał się zarejestrować i włączyć do dyskusji zasługuje na pochwałę :pub:

Awatar użytkownika
Thomaster
Expert
Posty: 1466
Rejestracja: 21 sty 2015, 01:25
Czym jeżdzę: 1,6 GDI, 2012, XXL - very limited ;)
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Montaż supervision = zanik sygnału z kamery cofania

Postautor: Thomaster » 06 mar 2018, 16:40

kurcze... dziwnie skonfigurowane to Towje auto... Z fotek wynika, że masz wersję XL, z dużą navi i bajerami, a licznik w oryginale miałeś z małym wyświetlaczem??
Podałeś, że oryginalny licznik z Twojego auta to: 940033U175, czyli taki:

licz_small.JPG
licz_small.JPG (31.32 KiB) Przejrzano 4132 razy


Niech się może wypowie ktoś biegły w konfiguracjach auta, ale nie spotkałem jeszcze XL'ki z takim licznikiem. We wszystkich znanych mi wersjach jest ten z okrągłym wyświetlaczem...

Odnośnie licznika 940333U075 to jest od automatu i według mnie powinien działać, chociaż to też jakaś cudaczna wersja - prędkość w km/h, a temperatura w stopniach Farenheita - nie wiem na jaki kraj to konfiguracja. Poza tym po zdjęciach widać, że pokazuje w stopniach Celsjusza więc może to się w jakiś sposób adaptuje...
Jedyna różnica jaką jeszcze zauważyłem między Twoim autem, a większością aut z przerabianymi licznikami, to taka, że masz konfigurację pod umiakrowaną strefę klimatyczną, a w PL standardem jest zimowa.

Artmar
Nowy
Posty: 11
Rejestracja: 27 paź 2017, 18:05
Czym jeżdzę: Kia Sportage III D 2.0 (TCI-R)
Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski

Re: RE: Re: Montaż supervision = zanik sygnału z kamery cofania

Postautor: Artmar » 06 mar 2018, 22:06

Witajcie, tak mój licznik ma ten mały nieszczęsny wyświetlacz . Samochód z tego co wiem miał trafić do Belgi ale znalazł się w Polsce jestem 2 właścicielem w PL :) Licznik supervision o którym piszesz kopiłem bo się pojawił w sprzedaży (a ciężko jest dostać jak wiemy) z nadzieja ze będzie działał w sumie sugerując się nr. wszystko powinno chodzić. Zwróciłem uwagę na te farenhaity przy zakupie ale co tam przecież to ten wymarzony pomyślałem... i po instalacji to samo czyli d*** ale temp pokazał w C wiec się pewnie zaadoptował szkoda ze tylko tyle. Dodam ze nie jestem fachowcem i moja wiedza jest niewielka dlatego dzięki wszystkim za zaangażowanie w sprawę ;)

geegles
Nasz Człowiek
Posty: 457
Rejestracja: 30 paź 2014, 12:56
Czym jeżdzę: Kia Proceed GT 1.6T 204 KM Full :|
Gadu Gadu: 2382783

Re: Montaż supervision = zanik sygnału z kamery cofania

Postautor: geegles » 06 mar 2018, 23:57

Była taka nieszczęsna partia Sportków, które jechały na lawecie do Belgii i... nie dojechały. Mam nadzieję, że nie trafiłeś na jednego z nich ;-)
Jest: Kia Proceed 1.6T 204 KM FULL
Było: Kia Stinger 2.0 T-GDI 245KM GT-Line + ECS + RED + TEC + SRF
Było: Kia Sportage 1.6 T-GDI GT-Line
Było: Kia Cee'd JD 2014 1.6 CRDI
Było: Kia ProCee'd 2010 1.4 Pb
Było: Kia Sportage 2014 1.7 CRDI

Artmar
Nowy
Posty: 11
Rejestracja: 27 paź 2017, 18:05
Czym jeżdzę: Kia Sportage III D 2.0 (TCI-R)
Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski

Re: Montaż supervision = zanik sygnału z kamery cofania

Postautor: Artmar » 13 mar 2018, 22:41

Witam dziś byłem u CARSYSTEM i przerzuciliśmy na chwilę licznik 940333U135 mimo że benzyniak ale automat - wszystko działało bez problemów, biegi w kole, 4 kropki zamiast 3 no i obraz z kamery czyli da się i u mnie. Niestety jak pisał wcześniej CARSYSTEM licznik tylko na sprawdzenie i obroty 8000 a nie 6000. Mam jeszcze jedno pytanie wytypowałem dawców wydaję mi się że takie nr będą najlepsze (o dziwo nie rozumiem do tej pory dlaczego 940333U075 u mnie nie działał czy przez te Farenheity czy jakaś lewa naklejka z nr).Wrzucam poniżej numery jakby komuś się chciało rzucić okiem może jakaś porada w którym kierunku iść...

940213U065
940233U040
940233U045 - ideał?
940233U065
940233U075
940313U055

940333U045 - faworyt
940333U055
940333U075 - miałem nie działał

Jak by ktoś coś wiedział proszę o informację będę wdzięczny. A wszystkim którzy zechcieli się włączyć do dyskusji wielkie dzięki Panowie :oki: :pub:

Awatar użytkownika
listomek2014
Expert
Posty: 914
Rejestracja: 07 sty 2015, 19:50
Czym jeżdzę: KS FL 1.6 L BL
KS IV L BL 1.6 T
Toyota cross
Lokalizacja: Mrągowo

Re: Montaż supervision = zanik sygnału z kamery cofania

Postautor: listomek2014 » 14 mar 2018, 09:06

Wielki podziw dla Was i dla Ciebie kolego że aż tak wam się chce zmienić ten licznik tylko po co nie szkoda wam zdrowia i czasu .Miałem ten licznik bo było mi dane kupić nowe po FL to tylko licznik bo rozumiem że wymieniasz bo chcesz a nie usterka Powodzenia w poszukiwaniu
W krwi benzyna zamiast Serca turbina

Artmar
Nowy
Posty: 11
Rejestracja: 27 paź 2017, 18:05
Czym jeżdzę: Kia Sportage III D 2.0 (TCI-R)
Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski

Re: Montaż supervision = zanik sygnału z kamery cofania

Postautor: Artmar » 14 mar 2018, 11:13

Dzięki, moje zdrowie na tym nie ucierpi spoko, a co do czasu robię to w wolnych chwilach. Tak jak pisałem uparty jestem stacji multimedialnej też się nie dało ponoć podłączyć u mnie a jednak jak się okazało wszystko się da... tylko trzeba trafić na odpowiednią osobę :) Zostały mi dwa mody które chce zrobić - zegary i zwiększenie mocy w kreatorze. Z zegarami będzie ciężko ale wierzę że się trafią a za każdy cynk płacę browarem :) pozdrawiam

daro112
Nowy
Posty: 13
Rejestracja: 04 kwie 2018, 15:35
Czym jeżdzę: KIA Sportage III XL, 2.0 CRDi 184KM / 4WD
Lokalizacja: W-wa

Re: Montaż supervision = zanik sygnału z kamery cofania

Postautor: daro112 » 21 maja 2018, 11:22

Panowie czy możecie rozszyfrować do jakiego modelu jest ten licznik 94033-3u865...? Nigdzie nie mogę znaleźć końcówki ...865


Wróć do „ELEKTRYKA”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika

Sitemap