napięcie alternatora 2.0 CRDI

Wszystko o elektryce i elektronice w KIA Sportage.
ru-dy
Nowy
Posty: 8
Rejestracja: 13 cze 2014, 13:29
Czym jeżdzę: 2.0 CRDI XL

napięcie alternatora 2.0 CRDI

Postautor: ru-dy » 20 sie 2017, 17:55

cześć,

ostatnio w aucie moich rodziców pojawił się problem z akumulatorem... obecnie jest wymieniony na nowy, ale gdy sprawdziłem ładowanie to dzieją się dziwne cyrki...

Po odpaleniu silnika, po około 3-5 sekund alternator zaczyna ładować i napięcie z 12.5V skacze na 13.5V, więc można uznać że jest prawie ok, ale gdy zrobię krótką trasę i silnik się rozgrzeje to napięcie na aku spada do 12.7V... czyli ładowania brak albo prawie brak. Wystarczy zapalić światła albo jakiś inny większy odbiornik prądu i napięcie skacze ponownie na 13,5V. Po wyłączeniu świateł napięcie spada na 13,2V i potem po kilku minutach znowu spada do 12.7V.

Teraz pytanie, czy tak ma być, czy jest to jednak usterka regulatora napięcia? Czy w sportage rocznik 2011 2.0 CRDI jest jakiś wymyślny regulator napięcia i on sam jakoś magicznie dobiera napięcie do odbioru prądu czy po prostu auto ma usterkę i trzeba wymienić regulator?

Pytanie 2: czy jeśli tam jest jakiś sterownik ładowania (widzę że na klemie ujemnej biegną kable, podejrzewam ze to amperomierz), idzie to dezaktywować aby było ciągle 14V?

ru-dy
Nowy
Posty: 8
Rejestracja: 13 cze 2014, 13:29
Czym jeżdzę: 2.0 CRDI XL

Re: napięcie alternatora 2.0 CRDI

Postautor: ru-dy » 24 sie 2017, 21:04

problem rozwiązany, w aucie nie był zamontowany przewód masowy pomiędzy blokiem silnika a karoseria i po prostu alternator nie miał prawidłowej masy... co ciekawe usterka była najprawdopodobniej od 6 lat i tak auto wyjechało z fabryki. Auto faktycznie ma sterowanie alternatorem z ECU, amperomierz jest na klemie akumulatora. Po zamontowaniu prawidłowej masy alternator ładuje 14V bez względu na obciążenie.

Awatar użytkownika
Owca007
Kia Masta
Posty: 3387
Rejestracja: 12 sie 2015, 07:35
Czym jeżdzę: A4 B9 Quattro Avant lepsze od kia :D
Lokalizacja: Jaźwina- dolnośląskie

Re: napięcie alternatora 2.0 CRDI

Postautor: Owca007 » 24 sie 2017, 23:03

Co do alternatora to powinien mieć jakoś 14V i 120A tak piszą o jego parametrach. Z tym przewodem to porażka wstyd! Powiedz gdzie on się dokładnie znajduje może fotka :).
Kierowca bombOWCA fanatyk przeróbki i modernizacji motoryzacji :)

ru-dy
Nowy
Posty: 8
Rejestracja: 13 cze 2014, 13:29
Czym jeżdzę: 2.0 CRDI XL

Re: napięcie alternatora 2.0 CRDI

Postautor: ru-dy » 25 sie 2017, 11:18

kabel przykręciłem do łapy na której opiera się silnik (na poduszce) po lewej stronie u góry (tam gdzie jest łańcuch rozrządu). Jest to dobrze widoczne miejsce, jak będę miał dostęp do auta to zrobię zdjęcie.

Awatar użytkownika
Owca007
Kia Masta
Posty: 3387
Rejestracja: 12 sie 2015, 07:35
Czym jeżdzę: A4 B9 Quattro Avant lepsze od kia :D
Lokalizacja: Jaźwina- dolnośląskie

Re: napięcie alternatora 2.0 CRDI

Postautor: Owca007 » 26 sie 2017, 11:33

Byłem pod maską i mam kabel idzie od łapy silnika na karoserię. Żeby takiego czegoś fabrycznie nie dali nie wierzę, auto by nie przeszło diagnostyki na końcu. Więc w 99% pewnie coś robili naprawiali i zdemontowali.
Kierowca bombOWCA fanatyk przeróbki i modernizacji motoryzacji :)

Awatar użytkownika
diselboy
Kia Masta
Posty: 1748
Rejestracja: 09 kwie 2011, 08:55
Czym jeżdzę: KIA Sportage III 1,7 CRDI "M", 7 rowerów
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski

Re: napięcie alternatora 2.0 CRDI

Postautor: diselboy » 26 sie 2017, 21:42

ja w każdym aucie jakie dotąd miałem zakładałem drugi przewód masowy zaraz po odebraniu z salonu.
1,7 CRDI "M' ka" Srebrna - wypatrzona: 25-03-2011, zamówiona: 01-04-2011, odebrana: 08-04-2011+ Ssangyong Korando D20T :kierownik: "Śmigamy po okolicach Roztocza"

Awatar użytkownika
Owca007
Kia Masta
Posty: 3387
Rejestracja: 12 sie 2015, 07:35
Czym jeżdzę: A4 B9 Quattro Avant lepsze od kia :D
Lokalizacja: Jaźwina- dolnośląskie

Re: napięcie alternatora 2.0 CRDI

Postautor: Owca007 » 27 sie 2017, 22:05

No nie przesadzajmy z tą masą ja tam nie dokładam ale miernik klucze itp. idą w ruch bo ja nie ufam nie wierzę muszę wszystko sobie sam sprawdzić. I jak coś się znajdzie wtedy kuracja i leczenie. Ale przypadek z brakiem kabla masowego to lekkie przegięcie. Aż strach pomyśleć czego mogą nie zrobić nie założyć w aucie. Pamiętam jak dziś jak dziwnie na mnie patrzyli jak nowe auto odbierałem z miernikiem elektrycznym, miernikiem lakieru i montówką :).
Kierowca bombOWCA fanatyk przeróbki i modernizacji motoryzacji :)

Awatar użytkownika
Owca007
Kia Masta
Posty: 3387
Rejestracja: 12 sie 2015, 07:35
Czym jeżdzę: A4 B9 Quattro Avant lepsze od kia :D
Lokalizacja: Jaźwina- dolnośląskie

Re: napięcie alternatora 2.0 CRDI

Postautor: Owca007 » 31 sie 2017, 11:54

Co do uziemienia jak trzeba to w cenie materiału dorobię piękny szyty na miarę przewód masowy nie tylko do Kia tylko do wszystkiego co uziemienia potrzebuje czy przewód, plecionka lub taśma wszystko da się zrobić. Trzeba wspierać swoich :).
Ja u siebie swój cienki wymieniałem na taki:
Obrazek
Zrobiłem go 3x grubszy w przekroju uziemienia teraz nie braknie, czemu zmieniłem? Bo oryginalny nie robił dobrego wrażenia, a mam możliwość więc dorobiłem i zmieniłem, więc jak trzeba to pisać.
Kierowca bombOWCA fanatyk przeróbki i modernizacji motoryzacji :)

art211
Bywalec
Posty: 145
Rejestracja: 23 kwie 2016, 11:16
Czym jeżdzę: KIA SPORTAGE III XL, 2.0 CRDI, AWD

Re: napięcie alternatora 2.0 CRDI

Postautor: art211 » 31 mar 2018, 16:47

odgrzeje kotleta :)

Jakiej firmy są montowane alternatory w tym modelu ( 2.0 CRDI ) ?


Wróć do „ELEKTRYKA”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika

Sitemap