przepływomierz - sprawdzenie

Wszystko o elektryce i elektronice w KIA Sportage.
Awatar użytkownika
armus
Bywalec
Posty: 44
Rejestracja: 29 lis 2014, 17:21
Czym jeżdzę: crdi1.7
Lokalizacja: Silesia

przepływomierz - sprawdzenie

Postautor: armus » 13 sie 2017, 15:51

Chyba dopadła mnie awaria przepływomierza :twisted: Czy ma ktoś z Państwa Sportagowych notę katalogową przepływomierza?
Chodzi o wartości: oporność, napięcia i wskazanie co i pomiędzy jakimi pinami mierzyć. Chyba z Autodat'y można wyczarować ale dostępu brak u mnie.
Albo jak sprawdzić przepływomierz innym sposobem.

W Torque wskazania afr przeważnie stałe 14,5:1, W czasie jazdy podczas hamowania silnikiem 29:1. Błędów brak.
Ma ktoś jakiś pomysł?
Pacjent jak w podpisie :mrgreen:
KIA Sportage 1.7CRDI

Awatar użytkownika
diselboy
Kia Masta
Posty: 1748
Rejestracja: 09 kwie 2011, 08:55
Czym jeżdzę: KIA Sportage III 1,7 CRDI "M", 7 rowerów
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski

Re: przepływomierz - sprawdzenie

Postautor: diselboy » 13 sie 2017, 17:16

a zawór podciśnieniowej regulacji kierownic turbiny sprawdzałeś ?
1,7 CRDI "M' ka" Srebrna - wypatrzona: 25-03-2011, zamówiona: 01-04-2011, odebrana: 08-04-2011+ Ssangyong Korando D20T :kierownik: "Śmigamy po okolicach Roztocza"

Awatar użytkownika
Owca007
Kia Masta
Posty: 3387
Rejestracja: 12 sie 2015, 07:35
Czym jeżdzę: A4 B9 Quattro Avant lepsze od kia :D
Lokalizacja: Jaźwina- dolnośląskie

Re: przepływomierz - sprawdzenie

Postautor: Owca007 » 13 sie 2017, 17:36

W tym silniku tak samo jak w 2.0 sterowanie turbiną jest elektroniczne.
Kierowca bombOWCA fanatyk przeróbki i modernizacji motoryzacji :)

Awatar użytkownika
armus
Bywalec
Posty: 44
Rejestracja: 29 lis 2014, 17:21
Czym jeżdzę: crdi1.7
Lokalizacja: Silesia

Re: przepływomierz - sprawdzenie

Postautor: armus » 13 sie 2017, 17:50

diselboy pisze:a zawór podciśnieniowej regulacji kierownic turbiny sprawdzałeś ?

Gruszka chodzi bez zacięć. Tyle wiem. Nie wiem jak dokładnie sprawdzić, ale jak napisał Owca (szacun dla niego) sterowanie jest elektroniczne. Elektrozawór jest na frontowej części silnika w okolicy kolektora ssącego. Jeśli się mylę to mnie poprawcie.

Owca007 pisze:W tym silniku tak samo jak w 2.0 sterowanie turbiną jest elektroniczne.

Dzięki za odzew [zlosnikok]
Zastanawia mnie stałe wskazanie AFR. Na zdrowy rozsądek podczas jazdy następują zmiany parametrów które powinny pociągać zmiany we wskazaniach AFR. Korci mnie aby przeczyścić przepływomierz. Masz jakiś sprawdzony środek. W sieci polecany jest Break Cleaner...
P.S. Szukam przyczyny częstego wypalania DPF [zly2] [zly1]
KIA Sportage 1.7CRDI

Awatar użytkownika
Owca007
Kia Masta
Posty: 3387
Rejestracja: 12 sie 2015, 07:35
Czym jeżdzę: A4 B9 Quattro Avant lepsze od kia :D
Lokalizacja: Jaźwina- dolnośląskie

Re: przepływomierz - sprawdzenie

Postautor: Owca007 » 13 sie 2017, 21:30

Co do DPF-a to są inne tematy gdzie jest wszystko napisane co i jak zrobić aby było lepiej. Czyszczenie czujnika mierzącego różnice ciśnień na filtrze Cię czeka. Co do przepływki to ja cała rozbieram i czyszczę ręcznie pędzelkiem.
AFR czyli stosunek paliwa do powietrza hmmm jak wiesz albo nie w silniku wysokoprężnym nadmiar powietrza nie ma takiego znaczenia ze względu na samozapłon jak to ma miejsce w silniku iskrowym wtedy po prostu produkujesz więcej tlenków azotu które usuwa się prze recyrkulację spalin EGR. Sam współczynnik powinien być w miarę stały i się nie zmieniać diesla robi się inaczej niż benzynę bo tutaj najpierw dajesz max powietrza, a potem podlewasz do stopnia żeby z tyłu nie było cegielni sprawdzasz cały czas EGT. Dużo by pisać ale na ten temat są mądre książki. Tak czy siak na to nie patrz jaki masz dokładnie problem z silnikiem co robi objawy zachowania i why przepływka?

Aha wskazania AFR masz dobre coś w granicy 15-30:1 to książkowo.
Kierowca bombOWCA fanatyk przeróbki i modernizacji motoryzacji :)

Awatar użytkownika
armus
Bywalec
Posty: 44
Rejestracja: 29 lis 2014, 17:21
Czym jeżdzę: crdi1.7
Lokalizacja: Silesia

Re: przepływomierz - sprawdzenie

Postautor: armus » 14 sie 2017, 16:46

Owca007 pisze:Co do DPF-a to ... Czyszczenie czujnika mierzącego różnice ciśnień na filtrze Cię czeka.

Czyściłem, dmuchałem, rezultat kiepski. Nie mam możliwości podmiany
Owca007 pisze:Co do przepływki to ja całą rozbieram i czyszczę ręcznie pędzelkiem.

Widzę, że do 2,0 jest tak samo zbudowany jak do 1,7. Napisz proszę pokrótce jak go rozbierasz. Swój oglądałem i być może siateczki byłaby możliwość wyciągnąć, natomiast sam wkład (moduł) pomiarowy wygląda jakby był wprasowany na gorąco do rury przepływomierza.
Owca007 pisze:AFR czyli stosunek paliwa do powietrza .....Aha wskazania AFR masz dobre coś w granicy 15-30:1 to książkowo

Dzięki za wyjaśnienie zasady działania. Widać, że wiesz co piszesz.
Owca007 pisze:Tak czy siak na to nie patrz jaki masz dokładnie problem z silnikiem co robi objawy zachowania i why przepływka?

Problemem jest bardzo częste wypalanie DPF. Mniej więcej w przedziale 80-120 km. Jakiś czas temu problem miałem ten sam ale samoistnie ustąpił. Nie tak dawno powrócił i strasznie mnie ...wku....rza. Prześledziłem wątki na tym forum dotyczące problemów z DPF, czujnik różnicy ciśnień czyściłem, niestety bez rezultatów. EGR oglądałem i jest stosunkowo czysty. Kolektor dolotowy wyczyściłem. Trochę syfu tam było. Może sprężarka wali olejem z gorącej strony i zabija DPF? Chociaż jest suchutka, a oleju nieco przybyło. Ostatnio moją uwagę przykuły wskazania AFR odczytane w Torque. Na postoju bez uruchomionego silnika (zapłon oczywiście załączony i komunikacja poprzez BT nawiązana [hihihi] ) pokazuje stosunek 14,5:1. Natchnęło mnie aby pomierzyć przepływomierz. Przy okazji zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz: Ładowanie po rozruchu około 14,4V utrzymuje się przez kilkanaście sekund. Później spada do około 12,5V. Po zwiększeniu obciążenia (np. załączenie świateł) wraca do normy. Tutaj przypuszczam, że może winowajcą być pasek wielorowkowy, ewentualnie napinacz.

Bazuję tylko na wskazaniach Torque. Nie mam na razie nic innego do diagnostyki (np. korekty wtrysków), a do ASO mam uraz i auta bym im nie zostawił.
Byłem u fachowca i na razie zaproponował mi chemiczne czyszczenie DPF bo nie miał za bardzo czasu na diagnostykę. Zabieg miałby polegać na demontażu, 20-to godzinnym moczeniu w chemii i ponownym montażu. Ale to działanie mające na celu usunięcie skutku, a tutaj trzeba jeszcze przyczynę znaleźć.
Ostatnią opcją jest to, że DPF jest zabity popiołem tylko przez przebieg (172 000 km) i reszta jest sprawna, ale tutaj chyba tylko manualnie manometrem można stwierdzić.

Co myślisz o tym?
KIA Sportage 1.7CRDI

Awatar użytkownika
Owca007
Kia Masta
Posty: 3387
Rejestracja: 12 sie 2015, 07:35
Czym jeżdzę: A4 B9 Quattro Avant lepsze od kia :D
Lokalizacja: Jaźwina- dolnośląskie

Re: przepływomierz - sprawdzenie

Postautor: Owca007 » 14 sie 2017, 20:23

Przebieg spoko nic nie powinno się dziać z DPF-em widziałem większe. Co do ładowania to też ok po prostu akumulator jest pełny i regulator nie ładuje żeby nie przeładować włączysz światła obciążenie rośnie ładowanie wraca wszystko OK.

W moim ciągniku :) przepływkę da się rozkręcić i wyciągnąć sam wkład. Potem pędzelek benzyna ekstrakcyjna i mycie wyczyściłem jak na razie 1 raz przy 100tys. i nie powiem żeby była brudna. Ale to zależy od dbania i jakości filtra jaki się używa.

Moim zdaniem przepływka też jest sprawna sprawdziłbym sam czujnik ciśnienia co jest na dpf-ie czujnik temperatury no i lepszy komputer żeby zobaczyć stopień zapełnienia przy ilu zaczyna się wypalać kiedy kończy ile zostaje jaka temp itp. ale na 80% obstawiam winny ten czujnik ciśnień lub po prostu gówniana ropa. Aha chip był robiony czy coś?

Co do diesli to ja w tym kierunku studia skończyłem i chcąc nie chcąc o tych silnikach trochę wiem dlatego też nie jeżdżę już Niemcem hehe ;).
Kierowca bombOWCA fanatyk przeróbki i modernizacji motoryzacji :)

Awatar użytkownika
armus
Bywalec
Posty: 44
Rejestracja: 29 lis 2014, 17:21
Czym jeżdzę: crdi1.7
Lokalizacja: Silesia

Re: przepływomierz - sprawdzenie

Postautor: armus » 15 sie 2017, 13:52

Owca007 pisze:Przebieg spoko nic nie powinno się dziać z DPF-em widziałem większe. Co do ładowania to też ok po prostu akumulator jest pełny i regulator nie ładuje żeby nie przeładować włączysz światła obciążenie rośnie ładowanie wraca wszystko OK.

Trochę mnie uspokoiłeś [hihihi]

Owca007 pisze:W moim ciągniku :) przepływkę da się rozkręcić i wyciągnąć sam wkład. Potem pędzelek benzyna ekstrakcyjna i mycie wyczyściłem jak na razie 1 raz przy 100tys. i nie powiem żeby była brudna. Ale to zależy od dbania i jakości filtra jaki się używa.

Oglądałem swoją i wkład wydaje się być "na ciepło"wciśnięty w korpus. Jutro zrobię zdjęcia i wrzucę na forum. Może to coś ułatwi.

Owca007 pisze:Moim zdaniem przepływka też jest sprawna sprawdziłbym sam czujnik ciśnienia co jest na dpf-ie czujnik temperatury no i lepszy komputer żeby zobaczyć stopień zapełnienia przy ilu zaczyna się wypalać kiedy kończy ile zostaje jaka temp itp. ale na 80% obstawiam winny ten czujnik ciśnień lub po prostu gówniana ropa. Aha chip był robiony czy coś?

Chipa brak, nic nie grzebane.
W kwestii przepływki, zastanawia mnie wskazanie AFR 14,5:1 zaraz po połączeniu poprzez BT z ELM 327, po załączeniu zapłonu i bez uruchamiania silnika.
Co do czujnika czyściłem wcześniej ze dwa razy i bez rezultatu. Trzeba by analogowy manometr podłączyć i porównać różnicę ciśnień. Problem w tym, że aby odnieść się do jego sprawności potrzeba punktu odniesienia. A w tym przypadku trzeba odczytać wskazania programem diagnostycznym.
Co do komputera/skanera/programu diagnostycznego, co polecasz? Autocom będzie dobry?
Owca007 pisze:Co do diesli to ja w tym kierunku studia skończyłem i chcąc nie chcąc o tych silnikach trochę wiem dlatego też nie jeżdżę już Niemcem hehe ;).

Twoją wiedzę widać w poradach i wypowiedziach jakie zamieszczasz na forum. Ważnym jest, że chcesz się nią dzielić.
Ja trochę w innym kierunku poszedłem (bezpieczeństwo pożarowe i ratownictwo w bardzo wąskiej specjalności, ale to nie miejsce aby o tym pisać oraz BHP) i można powiedzieć sporo wiem na ten temat, choć motoryzacja to moje hobby i staram się swą wiedzę zgłębiać, ale w bardziej amatorskim zakresie
KIA Sportage 1.7CRDI

Awatar użytkownika
armus
Bywalec
Posty: 44
Rejestracja: 29 lis 2014, 17:21
Czym jeżdzę: crdi1.7
Lokalizacja: Silesia

Re: przepływomierz - sprawdzenie

Postautor: armus » 26 paź 2017, 08:23

Trochę po czasie, ale może ktoś skorzysta. Kłopotów moich z DPF nadszedł kres. [zlosnik2] Obyło się bez radykalnego rozwiązania - kastracji czy jak kto woli wycięcia DPF. :twisted: Zastosowałem metodę płukania DPF. Jak dotąd po przejechaniu około 1000 km nic złego się nie dzieje. Dla zainteresowanych, na priv mogę podać kontakt do warsztatu. Jeśli ktoś miałby podobny problem i jest ze Śląska naprawdę polecam warsztat. :bigok:
KIA Sportage 1.7CRDI


Wróć do „ELEKTRYKA”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika

Sitemap