Witam,
mam pytanie czy KSIII mają na wyposażeniu czujnik temperatury oleju silnikowego?
Zastanawiam się czy nie wyprowadzić sobie wskaźnika temperatury oleju do kabiny i na tej podstawie określać czy turbina jest wystarczająco schłodzona, żeby "bezpiecznie" zgasić silnik.
Bo raczej mierzenie temperatury samej turbiny (czy też gazów wylotowych) chyba nie wchodzi w grę?
A Wy na jakiej podstawie określacie czy turbo się wystarczająco schłodziło, żeby po dłuższej/szybko przejechanej trasie zgasić silnik?
Pozdrawiam,
Michał
czujnik temperatury turbiny/oleju silnikowego
-
- Profesor od "silnikuf"
- Posty: 1312
- Rejestracja: 13 gru 2011, 22:24
- Czym jeżdzę: Peugeot 3008HYbrid4 300KM; KIA Sedona 3,3V6 275KM AT
- Lokalizacja: Audiovideo, San Escobar
Re: czujnik temperatury turbiny/oleju silnikowego
Na podstawie temp. oleju (jest taki czujnik) nie określisz tem. turbo. Albo trzeba założyć fizycznie czujnik temperatury na turbo albo przyjąć zasadę 3-5 min na biegu jałowym (lub jeszcze lepiej spokojnej jazdy) po jeździe z dużym obciążeniem silnika. Po spokojnej emeryckej jeździe nie trzeba chłodzić turbiny.
pozdrawiam
Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...
***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy
Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...
***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy
- Kwarcu
- Nasz Człowiek
- Posty: 747
- Rejestracja: 11 sie 2010, 14:23
- Czym jeżdzę: KIA SPORTAGE FL 1.6 GDI LIMITOWANA XL
- Lokalizacja: GOTENHAFEN :)
Re: czujnik temperatury turbiny/oleju silnikowego
Przy czym warto przypomnieć, że spokojna emerycka jazda negatywnie wpływa na turbo VGT (zmienna geometria łopatek), a takie jest w CRDi. Trzeba w miarę regularnie starać się korzystać z wyższych obrotów, duszenie silnika ciągle poniżej 2000 nie jest wskazane.
-
- Bywalec
- Posty: 44
- Rejestracja: 30 gru 2015, 19:40
- Czym jeżdzę: KS 2012 "L" 1.7 CRDi
- Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
Re: czujnik temperatury turbiny/oleju silnikowego
Teoretycznie wszystko wiemy, ale w praktyce różnie z tym bywa... Z tym chłodzeniem turbiny to jest jeszcze tak, że auto często prowadzi moja Żona, która zwraca "mniejszą" uwagę na takie pierdoły jak parująca turbina:D Najchętniej to bym czujnik temp. turbiny skorelował z dwukolorową diodką w kabinie - świeci się na zielono - turbina odpowiednio schłodzona - można gasić silnik. Pali się na czerwono - poczekaj aż zmieni kolor na zielony i dopiero wtedy gaś. Przy okazji zapytam jakiegoś elektryka o taki patent - ciekawe co z gwarancją przy takiej "modyfikacji"...
Pozdrawiam,
Michał
Pozdrawiam,
Michał
- Owca007
- Kia Masta
- Posty: 3387
- Rejestracja: 12 sie 2015, 07:35
- Czym jeżdzę: A4 B9 Quattro Avant lepsze od kia :D
- Lokalizacja: Jaźwina- dolnośląskie
Re: czujnik temperatury turbiny/oleju silnikowego
Czy po prostu nie lepiej i nie łatwiej w aucie zamontować Turbo Timera jak ma to moja mama w pasacie założone. Nie jest drogie nie trzeba kombinować i wymyślać, a działa tak samo dobrze.
Kierowca bombOWCA fanatyk przeróbki i modernizacji motoryzacji
-
- Bywalec
- Posty: 44
- Rejestracja: 30 gru 2015, 19:40
- Czym jeżdzę: KS 2012 "L" 1.7 CRDi
- Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
Re: czujnik temperatury turbiny/oleju silnikowego
Czytałem o tym, ale trochę mnie "martwi" zostawianie zamkniętego auta z odpalonym silnikiem. Poza tym w zimie pozostaje jeszcze kwestia zaciągniętego ręcznego. A w dodatku to na tym timerze ustawia się czas zgaszenia silnika po wyciągnięciu kluczyka, czyli ni jak ma się to do temp. turbiny, chyba, że ustawimy np. na 5 minut na stałe - ale to wtedy niepotrzebnie smrodzimy, nawet gdy nie ma potrzeby takiego długiego chłodzenia.
Pozdrawiam,
Michał
Pozdrawiam,
Michał
- Owca007
- Kia Masta
- Posty: 3387
- Rejestracja: 12 sie 2015, 07:35
- Czym jeżdzę: A4 B9 Quattro Avant lepsze od kia :D
- Lokalizacja: Jaźwina- dolnośląskie
Re: czujnik temperatury turbiny/oleju silnikowego
To jak nie to można zastosować rozwiązanie TURBO TIMER plus dodatkowa mała ELEKTRYCZNA POMPA OLEJU wpina ja się w oryginalny obieg turbina i ustawia na timerze, że po zgaszeniu pompuje olej przez turbinę jeszcze z 2-3 minuty. Jest to rozwiązanie stosowane w motocyklach ale w aucie też to dokładają głównie przy tuningu.
Kierowca bombOWCA fanatyk przeróbki i modernizacji motoryzacji
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika