Witam,
Mam pytanie, jak to jest z tym testem pozycjonowania lamp ksenonowych po uruchomieniu? Jest coś takiego w sportage?
Mam ksenony w swojej kijance, ale nie zauważyłem żeby po uruchomieniu lamp coś się ustawiało...Podobne inne marki samochodów maja taką funkcję.
Ksenony - test pozycjonowania lamp
-
- Profesor od "silnikuf"
- Posty: 1311
- Rejestracja: 13 gru 2011, 22:24
- Czym jeżdzę: Peugeot 3008HYbrid4 300KM; KIA Sedona 3,3V6 275KM AT
- Lokalizacja: Audiovideo, San Escobar
Re: Ksenony - test pozycjonowania lamp
W KS nie ma czegoś takiego. Możesz na zaciągniętym ręcznym włączyć D wtedy tył przysiądzie a po chwili wiązka światła opadnie.
pozdrawiam
Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...
***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy
Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...
***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy
Re: Ksenony - test pozycjonowania lamp
z tego wynika, że mamy uboższą wersję ksenonów... trochę słabo...
-
- Profesor od "silnikuf"
- Posty: 1311
- Rejestracja: 13 gru 2011, 22:24
- Czym jeżdzę: Peugeot 3008HYbrid4 300KM; KIA Sedona 3,3V6 275KM AT
- Lokalizacja: Audiovideo, San Escobar
Re: Ksenony - test pozycjonowania lamp
Nie bardzo rozumiem co ma wspólnego test poziomowania do ubogiej/bogatej wersji.
Test ma jedynie na celu sprawdzenie po uruchomieniu, czy układ działa prawidłowo, jeśli nie wyświetlany jest komunikat - a wiele osób nie zwraca uwagi na takie komunikaty i jeździ z ksenonami "walącymi w gwiazdy" a przy okazji w oczy innych. W KS rozwiązano to tak, że w razie awarii reflektor świeci "w ziemię" czego raczej nie da się nie zauważyć, a jeśli nawet nie rozgarnięty użytkownik nie zauważy to jest to bezpieczne dla innych użytkowników.
Test ma jedynie na celu sprawdzenie po uruchomieniu, czy układ działa prawidłowo, jeśli nie wyświetlany jest komunikat - a wiele osób nie zwraca uwagi na takie komunikaty i jeździ z ksenonami "walącymi w gwiazdy" a przy okazji w oczy innych. W KS rozwiązano to tak, że w razie awarii reflektor świeci "w ziemię" czego raczej nie da się nie zauważyć, a jeśli nawet nie rozgarnięty użytkownik nie zauważy to jest to bezpieczne dla innych użytkowników.
pozdrawiam
Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...
***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy
Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...
***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy
-
- Uzależniony
- Posty: 330
- Rejestracja: 12 paź 2015, 12:24
- Czym jeżdzę: 2.0 GDI XL+ AWD
Re: Ksenony - test pozycjonowania lamp
Czy czasami koledze nie chodziło o zadziałanie czujników samopoziomowania po uruchomieniu auta i włączeniu ksenonów. Wtedy widać to bardzo wyraźnie (w ciemności) jak światło opada i podnosi się do góry.
-
- Profesor od "silnikuf"
- Posty: 1311
- Rejestracja: 13 gru 2011, 22:24
- Czym jeżdzę: Peugeot 3008HYbrid4 300KM; KIA Sedona 3,3V6 275KM AT
- Lokalizacja: Audiovideo, San Escobar
Re: Ksenony - test pozycjonowania lamp
Koledze dokładnie o to chodziło. W KS testu nie ma. Zastosowano rezystancyjny czujnik położenia reflektora który od razu po włączeniu pokazuje pozycję soczewki. W wielu rozwiązanich stosowany jest system z enkoderem. W tym rozwiązaniu system poziomowania po wyłączeniu zasilania traci infornację o pozycji reflektora. Po włączeniu zasilania reflektor jes ustawiany w skrajne dolne położenie (pozycja zerowa) a następnie ustawiany do wymaganego położenia.
pozdrawiam
Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...
***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy
Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...
***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy
-
- Uzależniony
- Posty: 330
- Rejestracja: 12 paź 2015, 12:24
- Czym jeżdzę: 2.0 GDI XL+ AWD
Re: Ksenony - test pozycjonowania lamp
W mojej KS (odbiór na dniach) widziałem jak strumień światła najpierw "poszedł" na dół, a potem do góry.
-
- Bywalec
- Posty: 145
- Rejestracja: 23 kwie 2016, 11:16
- Czym jeżdzę: KIA SPORTAGE III XL, 2.0 CRDI, AWD
Re: Ksenony - test pozycjonowania lamp
Odświeżę temat.
W moim autku po każdorazowym włączeniu zapłonu, od strony przednich reflektorów dochodzi hałas jakby coś się przestawiało ( ciężko okreslić ), bzyczy jednakowo w obu lampach, w tym czasie soczewka stoi w miejscu, trwa to przez około 5-6 sekund. Bzyczenie słychać niezależnie czy ksenon jest włączony czy nie - wystarczy włączyć zapłon.
Kijanka posiada oryginalne ksenony z spryskiwaczami.
U kolegów którzy posiadają ksenon też tak się dzieje ?
W moim autku po każdorazowym włączeniu zapłonu, od strony przednich reflektorów dochodzi hałas jakby coś się przestawiało ( ciężko okreslić ), bzyczy jednakowo w obu lampach, w tym czasie soczewka stoi w miejscu, trwa to przez około 5-6 sekund. Bzyczenie słychać niezależnie czy ksenon jest włączony czy nie - wystarczy włączyć zapłon.
Kijanka posiada oryginalne ksenony z spryskiwaczami.
U kolegów którzy posiadają ksenon też tak się dzieje ?
- Kwarcu
- Nasz Człowiek
- Posty: 747
- Rejestracja: 11 sie 2010, 14:23
- Czym jeżdzę: KIA SPORTAGE FL 1.6 GDI LIMITOWANA XL
- Lokalizacja: GOTENHAFEN :)
Re: Ksenony - test pozycjonowania lamp
Soczewka jest stałym elementem, nie rusza się. Regulacja wysokości światła to kwestia regulacji kąta pochylenia źródła światła, w przypadku ksenonów palnika. Bzyczy elektryczny silniczek, który reguluje ten parametr. To jest normalne, silniczki ustawiają odpowiedni kąt zgodnie z obciążeniem tylnej osi pojazdu. Ustaw się w jakimś zaciemnionym miejscu przed ścianą i przed włączeniem zapłonu przekręć sobie włącznik świateł na mijania. Po włączeniu zapłonu zaobserwujesz na ścianie proces regulacji wysokości strumienia światła.
-
- Bywalec
- Posty: 145
- Rejestracja: 23 kwie 2016, 11:16
- Czym jeżdzę: KIA SPORTAGE III XL, 2.0 CRDI, AWD
Re: Ksenony - test pozycjonowania lamp
Idę do garażu sprawdzić.
edit.
Faktycznie, na drzwiach garażu widać ruch w pionie, ale jest bardzo minimalny, ledwo zauważalny.
edit.
Faktycznie, na drzwiach garażu widać ruch w pionie, ale jest bardzo minimalny, ledwo zauważalny.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika