Pytanie o światła do jazdy dziennej
Re: Pytanie o światła do jazdy dziennej
Witam wszystkich. Chcialem odgrzac temat... mam KS w wersji bez led DRL. Zrobilem przekladke calych lamp z ledami, niestety na ta chile DRL nie dziala bo ledy pracuja tylko na pozycjach czyli mniejszym swietle. Zrobilem test tego co opisane jest wyzej ale wskazany pin we wtyczce do lampy to zasilanie pozycji. Rozkminilem ze przewod po podaniu na ktory + 12V zalancza na lampie DRL w silniejszym swietle to różowy. Moge to ogarnac przekaznikiem by załaczaly sie ledy jako DRL po przekreceniu stacyjki a przygasaly przy wlaczeniu pozycji ale zastanawia mnie jak to jest ogarniete skoro kable instalacji u mnie sa poprowadzone a nie dzialaja... jakas blokada od strony komutera...
Mam jeszcze prosbe by ktos kto ma od nowosci org DRL potwierdzil mi czy na rozowym przewodzie w kostce przy lampie ma +12V po przekreceniu stacyjki? Jesli nie wymysle nic innego to dwa male przekazniki i ogarne to przy puszce z bezpiecznikami pod maską
Mam jeszcze prosbe by ktos kto ma od nowosci org DRL potwierdzil mi czy na rozowym przewodzie w kostce przy lampie ma +12V po przekreceniu stacyjki? Jesli nie wymysle nic innego to dwa male przekazniki i ogarne to przy puszce z bezpiecznikami pod maską
- Thomaster
- Expert
- Posty: 1466
- Rejestracja: 21 sty 2015, 01:25
- Czym jeżdzę: 1,6 GDI, 2012, XXL - very limited ;)
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: Pytanie o światła do jazdy dziennej
Potwierdzam - różowy kabel (od strony kierowcy) to 12V, które idzie na DRL.
Nie wiem dlaczego nie działa, ale ze schematów wynika, sygnał na DRL jako jeden z nielicznych nie jest sterowany z BCM'a ale z modułu w skrzynce bezpieczników w kabinie:
Jak to wygląda w środku to nie wiem - tego fragmentu Sportka jeszcze nie miałem okazji rozbierać
Nie wiem dlaczego nie działa, ale ze schematów wynika, sygnał na DRL jako jeden z nielicznych nie jest sterowany z BCM'a ale z modułu w skrzynce bezpieczników w kabinie:
Jak to wygląda w środku to nie wiem - tego fragmentu Sportka jeszcze nie miałem okazji rozbierać
- Owca007
- Kia Masta
- Posty: 3387
- Rejestracja: 12 sie 2015, 07:35
- Czym jeżdzę: A4 B9 Quattro Avant lepsze od kia :D
- Lokalizacja: Jaźwina- dolnośląskie
Re: Pytanie o światła do jazdy dziennej
Jak zapytam może po prostu bezpiecznika nie ma. Dołożysz in12V się pokaże.
Kierowca bombOWCA fanatyk przeróbki i modernizacji motoryzacji
Re: Pytanie o światła do jazdy dziennej
No właśnie to samo mi do głowy przyszło... ale było by to za banalne
Za świeżo mam KS ale coś mi się zdaje ze nie ma dedykowanego bezpiecznika do DRL?
Za świeżo mam KS ale coś mi się zdaje ze nie ma dedykowanego bezpiecznika do DRL?
- Thomaster
- Expert
- Posty: 1466
- Rejestracja: 21 sty 2015, 01:25
- Czym jeżdzę: 1,6 GDI, 2012, XXL - very limited ;)
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: Pytanie o światła do jazdy dziennej
Niestety nie ma, ale być może jeżeli rozebrałbyś ten moduł to okazałoby się, że nie ma jakiegoś przekaźnika albo cuś...
Pozostaje raczej zabawa z przekaźnikami, alo kupno modułu z wyższej wersji niż masz i wymiana. Dla pewności sprawdź najpierw czy z wtyczki w module wychodzą przewody na lampy.
Pozostaje raczej zabawa z przekaźnikami, alo kupno modułu z wyższej wersji niż masz i wymiana. Dla pewności sprawdź najpierw czy z wtyczki w module wychodzą przewody na lampy.
Re: Pytanie o światła do jazdy dziennej
Wielkie dzięki. Za mega szybką pomoc.
Trochę mróz puści i będzie chwila zobaczę co tam jest na panelu. Tak jak piszesz sam chciałem to zrobić przekaźnikiem to i pewnie tak ma oryginał
Jeśli byłaby to kwestia tylko dołożenia przekaźnika w panel byłoby super.
Jeszcze raz dzięki za pomoc dam znać jak coś sensownego wymyślę.
Trochę mróz puści i będzie chwila zobaczę co tam jest na panelu. Tak jak piszesz sam chciałem to zrobić przekaźnikiem to i pewnie tak ma oryginał
Jeśli byłaby to kwestia tylko dołożenia przekaźnika w panel byłoby super.
Jeszcze raz dzięki za pomoc dam znać jak coś sensownego wymyślę.
- czyzyk64
- Expert
- Posty: 1178
- Rejestracja: 16 sie 2013, 06:45
- Czym jeżdzę: kia sportage III
- Lokalizacja: 3 miasto
Re: Pytanie o światła do jazdy dziennej
Z tego co pamiętam, to kolega "Zajacnm" przy pomocy kolegi "Alkrak" , dokładał org lampy z ledami i to u niego chodzi. Spróbuj się z nim skontaktować. Dodatkowo, moja taka podpowiedz, jak będziesz zmieniał wajchę od włączania świateł to zmień na taka , która ma system auto oświetlenie, bo wtedy dołożysz tylko czujnik zmierzchu, ten z przodu na podszybiu i będziesz miał światła w automacie. Instalacja z kostka do czujnika jest już tam org pociągnięta. jak będziesz chciał numery katalogowe , to nie ma problemu. Zobacz tylko czy idzie u Ciebie kabelek nad pedałem gazu.
PS. Uwielbiam wersje M , można je w dużo fajnych rzeczy doposażyć.
PS. Uwielbiam wersje M , można je w dużo fajnych rzeczy doposażyć.
- Załączniki
-
- ed35666s-960.jpg (91.59 KiB) Przejrzano 7363 razy
-
- czujnik.jpg (105.79 KiB) Przejrzano 7366 razy
-
- 934101M630.jpg (40.84 KiB) Przejrzano 7366 razy
Re: Pytanie o światła do jazdy dziennej
Dzięki. Uruchomienie DRL to na razie ostatnia moja rzecz co chce doposażyć kilka drobiazgów już było.
Tak naprawdę kupując KS chciałem minimum wersje L ale trafiła się M w pięknym stanie więc się skusiłem
Na lato jeszcze muszę wysmyczyć alusy 18" oem KIA i będzie OK.
A co do kolegi "Alkrak" mam kontakt z nim na priv więc zaraz zapytam.
Tak naprawdę kupując KS chciałem minimum wersje L ale trafiła się M w pięknym stanie więc się skusiłem
Na lato jeszcze muszę wysmyczyć alusy 18" oem KIA i będzie OK.
A co do kolegi "Alkrak" mam kontakt z nim na priv więc zaraz zapytam.
Re: Pytanie o światła do jazdy dziennej
Witam.
Chciałem zdać mały raport z wykonania prac i przede wszystkim podziękować za podesłane materiały zwłaszcza koledze "Alkrak".
Temat ogarnięty za pomocą przekaźnika "odwrotnego" typowa samochodówka oraz 4 przewodzików około 14cm w tym jednego jako bajpas z mikro bezpiecznika z zabezpieczeniem własnym. Wszystko wpięte przy panelu bezpieczników w kabinie pod kierownicą. Działa jak należy tj. przy zapłonie DRL się załącza a po włączeniu pozycji/świateł mijania, DRL przygasa i staje się zwykłą pozycją w obrysie auta. Czas pracy z zarobieniem przewodzików pod gniazdo przekaźnika jakieś 40 min Poniżej wrzucam foto z umiejscowienia przekaźnika dla zainteresowanych na przyszłość jeszcze przed owinięciem przekaźnika taśmą tekstylną by nic nie stukało i trzeszczało.
Chciałem zdać mały raport z wykonania prac i przede wszystkim podziękować za podesłane materiały zwłaszcza koledze "Alkrak".
Temat ogarnięty za pomocą przekaźnika "odwrotnego" typowa samochodówka oraz 4 przewodzików około 14cm w tym jednego jako bajpas z mikro bezpiecznika z zabezpieczeniem własnym. Wszystko wpięte przy panelu bezpieczników w kabinie pod kierownicą. Działa jak należy tj. przy zapłonie DRL się załącza a po włączeniu pozycji/świateł mijania, DRL przygasa i staje się zwykłą pozycją w obrysie auta. Czas pracy z zarobieniem przewodzików pod gniazdo przekaźnika jakieś 40 min Poniżej wrzucam foto z umiejscowienia przekaźnika dla zainteresowanych na przyszłość jeszcze przed owinięciem przekaźnika taśmą tekstylną by nic nie stukało i trzeszczało.
- Załączniki
-
- DSC_0576.JPG (296.75 KiB) Przejrzano 6132 razy
- alkrak
- Bywalec
- Posty: 69
- Rejestracja: 27 kwie 2014, 10:45
- Czym jeżdzę: Sportage 2014, 2,0 CRDI, 184 KM, AWD
- Lokalizacja: Kraków
Re: Pytanie o światła do jazdy dziennej
Gratulacje!!!
Myślę, że powinieneś załączyć tutaj schemat elektryczny z numerami pinów w kostce. Jestem ciekaw czy zmodyfikowałeś mój schemat, czy zastosowałeś go wprost?
Myślę, że powinieneś załączyć tutaj schemat elektryczny z numerami pinów w kostce. Jestem ciekaw czy zmodyfikowałeś mój schemat, czy zastosowałeś go wprost?
Re: Pytanie o światła do jazdy dziennej
Generalnie dokładnie taki sam schemat, początkowo miałem to zrobić na mniejszym przekaźniku ale poszukałem w skrzynce z pierdołami typowy samochodowy i to nawet z podstawką - a że miejsca tam jest sporo więc nie było sensu coś mikro stosować - złączki "samiczki" też się znalazły więc co tu więcej wymyślać
Od razu zaznaczę że część poniższych zdjęć, zwłaszcza schemat to dzieło kolegi "Alkrak" - mam nadzieję że nie będzie zły że bez pytania tu wstawiam
Więc tak po "chłopsku" łopatologicznie
1. W panelu bezpieczników pod kierownicą jest złącze/wtyczka IP-B 24-WHT - zaznaczona na zdjęciu strzałką
2. Należy odciąć przewody z pinów 12 i 24 - można połączyć je razem i zgodnie ze schematem połączyć do przekaźnika pod złącze 87a- są to odpowiednio przewody prowadzące do obu lamp jako oświetlenie DRL
3. na pinie 11 (przewód zielony) - polutować przewód i połączyć go do przekaźnika pod złącze 85 - jest to przewód światła postojowego pojawienie się na nim +12 po włączeniu postojówek rozłączy przekaźnik
4. masę - w moim przypadku "podkręciłem się" pod śrubę mocującą panel bezpieczników - to łączymy pod złącze 86 przekaźnika
5. +12V po zapłonie - ja za pomocą bajpasu przez bezpiecznik mikro zabrałem z podgrzewania siedzeń bo w moim przypadku auto nie posiada tej opcji i podłączyłem pod złącze przekaźnika 30 zabezpieczając bezpiecznikiem 7,5A (akurat taki miałem najmniejszy z mikro)
I wszystko teraz po włączeniu zapłonu DRL w pełnej jasności zapalają się
Sens zastosowania przekaźnika polega na tym że DRL wyłącza się po włączeniu świateł postojowych/mijania.
Od razu zaznaczę że część poniższych zdjęć, zwłaszcza schemat to dzieło kolegi "Alkrak" - mam nadzieję że nie będzie zły że bez pytania tu wstawiam
Więc tak po "chłopsku" łopatologicznie
1. W panelu bezpieczników pod kierownicą jest złącze/wtyczka IP-B 24-WHT - zaznaczona na zdjęciu strzałką
2. Należy odciąć przewody z pinów 12 i 24 - można połączyć je razem i zgodnie ze schematem połączyć do przekaźnika pod złącze 87a- są to odpowiednio przewody prowadzące do obu lamp jako oświetlenie DRL
3. na pinie 11 (przewód zielony) - polutować przewód i połączyć go do przekaźnika pod złącze 85 - jest to przewód światła postojowego pojawienie się na nim +12 po włączeniu postojówek rozłączy przekaźnik
4. masę - w moim przypadku "podkręciłem się" pod śrubę mocującą panel bezpieczników - to łączymy pod złącze 86 przekaźnika
5. +12V po zapłonie - ja za pomocą bajpasu przez bezpiecznik mikro zabrałem z podgrzewania siedzeń bo w moim przypadku auto nie posiada tej opcji i podłączyłem pod złącze przekaźnika 30 zabezpieczając bezpiecznikiem 7,5A (akurat taki miałem najmniejszy z mikro)
I wszystko teraz po włączeniu zapłonu DRL w pełnej jasności zapalają się
Sens zastosowania przekaźnika polega na tym że DRL wyłącza się po włączeniu świateł postojowych/mijania.
- alkrak
- Bywalec
- Posty: 69
- Rejestracja: 27 kwie 2014, 10:45
- Czym jeżdzę: Sportage 2014, 2,0 CRDI, 184 KM, AWD
- Lokalizacja: Kraków
Re: Pytanie o światła do jazdy dziennej
O to właśnie chodziło. Dla pełnej jasności dodaję jeszcze jeden schemat, którego nie zamieściłeś.
-
- Bywalec
- Posty: 116
- Rejestracja: 31 maja 2016, 00:38
- Czym jeżdzę: Sportage III 1,7 crdi
Optima 1,7 crdi - Lokalizacja: Nowe Miasto nad Pilicą
Re: Pytanie o światła do jazdy dziennej
Witajcie Panowie, skąd ja to znam przepraszam, ale ostatnio nie często mam czas zaglądać stąd brak reakcji z mojej strony, ale alkrak jak zwykle na posterunku i oczywiście musi zadziałać jak coś podpowie Kolego Miraż ja u siebie dokladałem już kilka rzeczy z pomocą alkraka i wszystko działa na medal. Halogeny z doswietlaniem, składane lusterka, lampy z ledami i kamera cofania przy okazji. Niestety przy relingach skapitulowalem ponieważ nie mam wzmocnień w dachu, ale jak się troszkę czasu znajdzie wiosną, są już nowe pomysły. Na razie czasu brak i pogody przy okazji. Pozdrawiam
-
- Profesor od "silnikuf"
- Posty: 1311
- Rejestracja: 13 gru 2011, 22:24
- Czym jeżdzę: Peugeot 3008HYbrid4 300KM; KIA Sedona 3,3V6 275KM AT
- Lokalizacja: Audiovideo, San Escobar
Re: Pytanie o światła do jazdy dziennej
Kolegę Alkraka mam zaszczyt znać osobiście, a nawet jadłem u Niego w domu obiad . Powiem tyle, dusza człowiek, z gigantyczną wiedzą. Panowie, czapki z głów!
pozdrawiam
Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...
***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy
Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...
***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy
-
- Bywalec
- Posty: 116
- Rejestracja: 31 maja 2016, 00:38
- Czym jeżdzę: Sportage III 1,7 crdi
Optima 1,7 crdi - Lokalizacja: Nowe Miasto nad Pilicą
Re: Pytanie o światła do jazdy dziennej
Osobiście nie miałem poznać, ale spędziliśmy sporo czasu na rozmowach telefonicznych i bezwzględnie czapki z głów za osobowość, o wiedzy nawet nie wspomnę, bo to nie podlega żadnej dyskusji. Dla mnie zasługuje na osobny obszerny post w galerii sław Pozdrawiam serdecznie AL.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika