ZA SŁABE ŻARNIKI XENONÓW
- Zibi70
- Expert
- Posty: 980
- Rejestracja: 08 maja 2012, 13:58
- Czym jeżdzę: Sportage 1.6 GDI XL SLS
- Lokalizacja: Warszawa / Tarnowskie Góry (ale słoikiem nie jestem) ;-)
Re: ZA SŁABE ŻARNIKI XENONÓW
Jeszcze dwa...
Jakość nie najlepsza - telefonem.
Jakość nie najlepsza - telefonem.
- Załączniki
Kiedyś miałem ładny podpis, ale dawno mnie nie było i se poszedł... pojechał.
-
- Bywalec
- Posty: 39
- Rejestracja: 01 paź 2012, 19:44
- Czym jeżdzę: 2.0crdi xl 184 A/T CZARNY
Re: ZA SŁABE ŻARNIKI XENONÓW
ZIBI70 czy mógłbyś zrobić mały pomiar - bedę bardzo wdzięczny porównam sobie wtedy swoje ustawienie a mianowicie stań w pewnej odległości od ściany np.5 czy 10 metrów (tylko napisz na jakiej staniesz bo będę musiał ustawić się identycznie ) i napisz na jakiej wysokości od ziemi kończy ci się światło na tej ścianie -jeżeli nie będzie to dla ciebie kłopotem to bardzo prosze a może koledzy z forum również by się przyłączyli np na 10 metrów od ściany i wtedy będziemy mieli jakieś porównanie - pozdrawiam
- Zibi70
- Expert
- Posty: 980
- Rejestracja: 08 maja 2012, 13:58
- Czym jeżdzę: Sportage 1.6 GDI XL SLS
- Lokalizacja: Warszawa / Tarnowskie Góry (ale słoikiem nie jestem) ;-)
Re: ZA SŁABE ŻARNIKI XENONÓW
Zrobi sie - może nawet dzisiaj
Kiedyś miałem ładny podpis, ale dawno mnie nie było i se poszedł... pojechał.
- gasewo
- MODERATOR
- Posty: 644
- Rejestracja: 09 lut 2012, 06:25
- Czym jeżdzę: 2.0 T-GDI
- Gadu Gadu: 2115437
- Lokalizacja: Warszawa
Re: ZA SŁABE ŻARNIKI XENONÓW
Ja przed chwilą zrobiłem zdjęcia i zmierzyłem wysokość (także będzie porównanie z koreańską produkcją:) ) ale wrzucę je jutro rano bo dzisiaj jest już po 1 w nocy u mnie i szczerze mówiąc nie chce mi się już włączać laptopa
Jeżeli chodzi o sam pomiar to stanąłem naprzeciw białej ściany w garażu najpierw w odległości ok. 5m a później ok. 10m (nie miałem takiej długiej miarki i mierzyłem sposobem długich kroków dlatego napisałem że ok.) Jeżeli chodzi o linię światła to mierzyłem w obydwu przypadkach od podłogi do najnizszego i najwyzszego miejsca odcięcia lini światła. A teraz najważniejsze, czyli wyniki. Dla odległości 5m: 85 cm i 95-97 cm. Dla 10m: 97 cm i 108-110 cm. Ponieważ na ścianie tej znajdowały się namalowane linie żółta i niebieska, trochę ciężko było odczytać górne wartości ponieważ akurat linia światła kończyła się na tych liniach dlatego podałem te wartości w 2cm przedziałach. Ale mam nadzieję że mimo wszystko mój pomiar okaże się pomocny
Życzę miłej nocy, dobranoc
Zapomniałem napisać że odległości 5 i 10m mierzyłem od ściany do przedniej osi a nie zderzaka
Sent from my SHW-M110S using Tapatalk 2
Jeżeli chodzi o sam pomiar to stanąłem naprzeciw białej ściany w garażu najpierw w odległości ok. 5m a później ok. 10m (nie miałem takiej długiej miarki i mierzyłem sposobem długich kroków dlatego napisałem że ok.) Jeżeli chodzi o linię światła to mierzyłem w obydwu przypadkach od podłogi do najnizszego i najwyzszego miejsca odcięcia lini światła. A teraz najważniejsze, czyli wyniki. Dla odległości 5m: 85 cm i 95-97 cm. Dla 10m: 97 cm i 108-110 cm. Ponieważ na ścianie tej znajdowały się namalowane linie żółta i niebieska, trochę ciężko było odczytać górne wartości ponieważ akurat linia światła kończyła się na tych liniach dlatego podałem te wartości w 2cm przedziałach. Ale mam nadzieję że mimo wszystko mój pomiar okaże się pomocny
Życzę miłej nocy, dobranoc
Zapomniałem napisać że odległości 5 i 10m mierzyłem od ściany do przedniej osi a nie zderzaka
Sent from my SHW-M110S using Tapatalk 2
Between two evils, I always pick the one I never tried before
-
- Bywalec
- Posty: 39
- Rejestracja: 01 paź 2012, 19:44
- Czym jeżdzę: 2.0crdi xl 184 A/T CZARNY
Re: ZA SŁABE ŻARNIKI XENONÓW
KOLEDZY JUŻ MAM DANE odległość5 metrów od przedniej osi to około 90 cm plus minus 2 cm a 10 metrów 96 cm oczywiście podaję górną bo dolnej nie miałem jak zmierzyć bo się nie oddizelała był a jasna plama pod spodem górnej lini świateł czyli mam za nisko czy co ??
- Zibi70
- Expert
- Posty: 980
- Rejestracja: 08 maja 2012, 13:58
- Czym jeżdzę: Sportage 1.6 GDI XL SLS
- Lokalizacja: Warszawa / Tarnowskie Góry (ale słoikiem nie jestem) ;-)
Re: ZA SŁABE ŻARNIKI XENONÓW
No to teraz moje pomiary
Zrobiłem na 15, 10 i 5 m. Mierzone dokładnie - od przedniej osi na (jak mi się wydawało) bardzo równej podłodze garażu (wylewana i obrabiana mechanicznie). Wyniki jakie dostałem i sprawdziłem dwa razy mnie zaskoczyły - na 10 m światła były najwyżej Chyba jednak ten pomiar należałoby pominąć i skupić się na wynikach z 15 i 5 m bo na 10 coś chyba jednak z podłogą nie tegges
Zauważyłem też, że samopoziomowanie reagowało na moje wysiadanie i wsiadanie do samochodu.
Oprócz tego - podobno do ustawiania xenonów stosuje się odpowiednią procedurę z przełączeniem trybu pracy układu odpowiedzialnego za poziomowanie. Bez tego po ustawieniu przez diagnostę może się okazać, że całe ustawienie jest do
oraz
Znalazłem też żale ludków mających samochody różnych marek - narzekali na długość świecenia xenonów po ich regulacji w SKP przez zawodników, którzy nie mają o tym bladego pojęcia. Ludzie kombinowali na własną rękę korygując lampy.
A teraz wyniki:
Zrobiłem na 15, 10 i 5 m. Mierzone dokładnie - od przedniej osi na (jak mi się wydawało) bardzo równej podłodze garażu (wylewana i obrabiana mechanicznie). Wyniki jakie dostałem i sprawdziłem dwa razy mnie zaskoczyły - na 10 m światła były najwyżej Chyba jednak ten pomiar należałoby pominąć i skupić się na wynikach z 15 i 5 m bo na 10 coś chyba jednak z podłogą nie tegges
Zauważyłem też, że samopoziomowanie reagowało na moje wysiadanie i wsiadanie do samochodu.
Oprócz tego - podobno do ustawiania xenonów stosuje się odpowiednią procedurę z przełączeniem trybu pracy układu odpowiedzialnego za poziomowanie. Bez tego po ustawieniu przez diagnostę może się okazać, że całe ustawienie jest do
...ksenony. W przypadku ich regulacji konieczne jest jednak podłączenie specjalnego testera diagnostycznego, do sterownika systemu ich automatycznego poziomowania. Dlaczego? Bez użycia tego urządzenia sterownik przywróci bowiem pozycję reflektorów do pierwotnego stanu, skutecznie niwecząc ich dokładne ustawienie za pomocą przyrządu do regulacji reflektorów.
oraz
- źródło: http://www.swiatmotoryzacji.com.pl/index.php?modul=numery&page=czytaj&id=573Pora już kilka zdań poświęcić reflektorom ksenonowym. W ich przypadku procedura regulacji się komplikuje, gdyż obowiązkowo towarzyszy im system automatycznego poziomowania. A to oznacza, że aby dokonać skutecznej korekty położenia granicy cienia, trzeba, korzystając z testera diagnostycznego, poinformować sterownik systemu, iż są dokonywane jakieś zmiany. Inaczej sterownik spowoduje powrót reflektora do tzw. punktu zerowego, który został ustawiony w trakcie poprzedniej regulacji. Wniosek z tego płynie taki, że dysponując tylko przyrządem do ustawiania świateł, nie ma co nawet zabierać się do regulacji lamp ksenonowych. Możemy wówczas jedynie sprawdzić, czy świecą one prawidłowo.
Znalazłem też żale ludków mających samochody różnych marek - narzekali na długość świecenia xenonów po ich regulacji w SKP przez zawodników, którzy nie mają o tym bladego pojęcia. Ludzie kombinowali na własną rękę korygując lampy.
A teraz wyniki:
Kiedyś miałem ładny podpis, ale dawno mnie nie było i se poszedł... pojechał.
- cisco
- Nasz Człowiek
- Posty: 805
- Rejestracja: 27 paź 2011, 00:11
- Czym jeżdzę: Sorento XL 2.0 CRDi 185KM, AT, AWD Black Pearl
- Lokalizacja: okolice Warszawy
Re: ZA SŁABE ŻARNIKI XENONÓW
Zibi
Pełen profesjonalizm
Pełen profesjonalizm
SORENTO XL 2.0 CRDi 185KM, AT, AWD, SunRoof, Black Pearl
-
- Profesor od "silnikuf"
- Posty: 1312
- Rejestracja: 13 gru 2011, 22:24
- Czym jeżdzę: Peugeot 3008HYbrid4 300KM; KIA Sedona 3,3V6 275KM AT
- Lokalizacja: Audiovideo, San Escobar
Re: ZA SŁABE ŻARNIKI XENONÓW
Zibi, gwarantuję CI, ze po zmianie wysokości świecenia reflektora, przy pomocy wkręta regulacyjnego (w przypadku KS górnego a nie dolnego na silniczku samo poziomowania), ustawianie wysokości świecenia trwale się zmienia. Serwisowa procedura kalibracji układu poziomowania (np po wymianie reflektora lub czujnika na osi) wymaga podłączenia egzaminera, gdyż trzeba układ nauczyć korekty w zależności od obciążenia. Są samochody w których regulacja wysokości jest możliwa wyłącznie na drodze elektronicznej, na szczęście nie KS
Wyraźnie widać, ze masz nie najlepiej ustawione światła, gdyż lewe świeci wyżej niż prawe (ew prawe niżej niż lewe ) Spróbuj ustawić je równo.
Wyraźnie widać, ze masz nie najlepiej ustawione światła, gdyż lewe świeci wyżej niż prawe (ew prawe niżej niż lewe ) Spróbuj ustawić je równo.
pozdrawiam
Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...
***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy
Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...
***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy
- gasewo
- MODERATOR
- Posty: 644
- Rejestracja: 09 lut 2012, 06:25
- Czym jeżdzę: 2.0 T-GDI
- Gadu Gadu: 2115437
- Lokalizacja: Warszawa
Re: ZA SŁABE ŻARNIKI XENONÓW
Obiecane moje zdjęcia (w obydwu przypadkach robiłem dwa zdjęcia - z pozycji kierowcy, ze środka - <pierwsze zdjęcie> i na stojąco korzystając z szyberdachu - <drugie zdjęcie>). Z tego co zauważyłem to u mnie linia świateł przebiega zupełnie inaczej niż na zdjęciach Zibiego. Rozumiem zatem, że mamy inny typ reflektorów.
Between two evils, I always pick the one I never tried before
- Zibi70
- Expert
- Posty: 980
- Rejestracja: 08 maja 2012, 13:58
- Czym jeżdzę: Sportage 1.6 GDI XL SLS
- Lokalizacja: Warszawa / Tarnowskie Góry (ale słoikiem nie jestem) ;-)
Re: ZA SŁABE ŻARNIKI XENONÓW
Dzięki Zygjee - poczekam na raporty innych, żeby wiedzieć na jakiej wysokości je wyrównać bo faktycznie mają różnice.
Kiedyś miałem ładny podpis, ale dawno mnie nie było i se poszedł... pojechał.
-
- Bywalec
- Posty: 39
- Rejestracja: 01 paź 2012, 19:44
- Czym jeżdzę: 2.0crdi xl 184 A/T CZARNY
Re: ZA SŁABE ŻARNIKI XENONÓW
no Panowie szacun dla was za porządne przygotowanie - dziś pojadę jeszcze raz na inną ścianę ale wydaje mi się że moje światła są zrąbane .
- Zibi70
- Expert
- Posty: 980
- Rejestracja: 08 maja 2012, 13:58
- Czym jeżdzę: Sportage 1.6 GDI XL SLS
- Lokalizacja: Warszawa / Tarnowskie Góry (ale słoikiem nie jestem) ;-)
Re: ZA SŁABE ŻARNIKI XENONÓW
Do ewentualnego ustawiania upewnij się, że na pewno stoisz na równej powierzchni. Jak pokazuje mój przypadek nawet wydawałoby się bardzo równa podłoga w garażu wcale taka nie jest (jak znajdę poziomicę laserową to z ciekawości sobie ją pooglądam). Zastanawiam się, czy jednak nie powinniśmy zrobić pomiarów ze znacznie mniejszej odległości np. 1m i to liczonej od środka zderzaka, czyli najbardziej wysuniętego elementu. To ograniczyłoby błąd a jednocześnie linia odcięcia byłaby wyrażniejsza i łatwiejsza do zmierzenia.
Do dokładnego ustawienia samochodu przyda się druga osoba trzymająca miarę między ścianą a samochodem bo inaczej będzie ganianie między ścianą i zderzakiem a podjeżdżaniem na centymetry
Po zastanowieniu... Jak tak na to wszystko patrzę, to chyba jednak skłaniam się do tego by nie robić partyzantki tylko pojechać do dobrze wyposażonego i kumatego diagnosty, który dobrze ustawi światła a przy tym nie będzie nadwrażliwy i nie ustawi ich ciut niżej "na wszelki wypadek" bo podobno niektórzy tak robią w przypadku xenonów.
Do dokładnego ustawienia samochodu przyda się druga osoba trzymająca miarę między ścianą a samochodem bo inaczej będzie ganianie między ścianą i zderzakiem a podjeżdżaniem na centymetry
Po zastanowieniu... Jak tak na to wszystko patrzę, to chyba jednak skłaniam się do tego by nie robić partyzantki tylko pojechać do dobrze wyposażonego i kumatego diagnosty, który dobrze ustawi światła a przy tym nie będzie nadwrażliwy i nie ustawi ich ciut niżej "na wszelki wypadek" bo podobno niektórzy tak robią w przypadku xenonów.
Kiedyś miałem ładny podpis, ale dawno mnie nie było i se poszedł... pojechał.
-
- Nasz Człowiek
- Posty: 898
- Rejestracja: 05 kwie 2011, 17:56
- Czym jeżdzę: Sportek 1.6 Biała xl
- Lokalizacja: wawa
Re: ZA SŁABE ŻARNIKI XENONÓW
Zibi podłoga w garażu nie może być idealnie równa, chociażby po to żeby woda z topniejącego sniegu mogła spłynąć do odpływów, tak jest przynajmniej u mnie.
Zamówiona 12 marca 1.6 xl biała a odebrana 07 listopada.
-
- Nasz Człowiek
- Posty: 898
- Rejestracja: 05 kwie 2011, 17:56
- Czym jeżdzę: Sportek 1.6 Biała xl
- Lokalizacja: wawa
Re: ZA SŁABE ŻARNIKI XENONÓW
Sprawdziłem i u mnie prawa z lewą pokrywają się, jest równa linia.
Zamówiona 12 marca 1.6 xl biała a odebrana 07 listopada.
-
- Bywalec
- Posty: 39
- Rejestracja: 01 paź 2012, 19:44
- Czym jeżdzę: 2.0crdi xl 184 A/T CZARNY
Re: ZA SŁABE ŻARNIKI XENONÓW
DO MINT kolego i nie masz takiej jakby to nazwać górki czyli idzie linia w poziomie w prawo i zaczyna się jakby drugie piętro hihii no kuurcze nie wiem jak ci to wyjaśnić mam nadzieję że wiesz o co mi chodzi
- Zibi70
- Expert
- Posty: 980
- Rejestracja: 08 maja 2012, 13:58
- Czym jeżdzę: Sportage 1.6 GDI XL SLS
- Lokalizacja: Warszawa / Tarnowskie Góry (ale słoikiem nie jestem) ;-)
Re: ZA SŁABE ŻARNIKI XENONÓW
Krzysztof - chodzi o to by zaznaczone linie były na równi - górki będą ponad linią wspólną
Kiedyś miałem ładny podpis, ale dawno mnie nie było i se poszedł... pojechał.
-
- Nasz Człowiek
- Posty: 898
- Rejestracja: 05 kwie 2011, 17:56
- Czym jeżdzę: Sportek 1.6 Biała xl
- Lokalizacja: wawa
Re: ZA SŁABE ŻARNIKI XENONÓW
Linie zaznaczone przez Zibiego u mnie są na równi.
Zamówiona 12 marca 1.6 xl biała a odebrana 07 listopada.
-
- Nowy
- Posty: 7
- Rejestracja: 02 lip 2013, 13:03
- Czym jeżdzę: sportage
- Lokalizacja: Radzionków
Re: ZA SŁABE ŻARNIKI XENONÓW
Wymieniał ktoś z was już żarniki na nowe.? Ja muszę wymienić te które są oryginalne wydają się do bani. Wczoraj byłem w serwisie na regulacji świateł ale, okazało się że wszystko w porządku. Wydaje mi się że trochę za słabe to światło. Możecie polecić jakiś konkretny model tych żarników , nie chcę zaliczyć wtopy .
- tabazagt
- Detektyw Inwektyw
- Posty: 614
- Rejestracja: 31 gru 2012, 14:07
- Czym jeżdzę: KIA SPORTAGE XL 1.6GDI
- Gadu Gadu: 3960879
- Lokalizacja: Warszawa
Re: ZA SŁABE ŻARNIKI XENONÓW
W moim przypadku odnoszę wrażenie, że lewa lampa świeci za nisko. Natomiast dziwnie mocno oświetla lewe pobocze, może to ledy tak doświetlają.
Przy drodze jednopasmowej jest w miarę ok, ale przy dwóch pasach jest po środku jakaś dziura w świeceniu. Troszkę męczące przy dłuższej jeździe nocą. Muszę sprawdzić ustawienie świateł.
Przy drodze jednopasmowej jest w miarę ok, ale przy dwóch pasach jest po środku jakaś dziura w świeceniu. Troszkę męczące przy dłuższej jeździe nocą. Muszę sprawdzić ustawienie świateł.
-
- Nowy
- Posty: 7
- Rejestracja: 02 lip 2013, 13:03
- Czym jeżdzę: sportage
- Lokalizacja: Radzionków
Re: ZA SŁABE ŻARNIKI XENONÓW
włąśnie mam to samo wrażenie że brakuje środka po bokach świeci super. Byłem jeszcze w innym warsztacie to sprawdzić i twierdzą że jest ustawione ok. Chce spróbować wymienić te żarniki w końcu od grudnia 2010 mogly troche sie zużyć tylko na jakie wymienić . Na allegro widziałem jakieś niby mega zajebiste philipsy ale 350zł za sztukę to troche przegiecie jak za dwie zaroweczki ))
- tabazagt
- Detektyw Inwektyw
- Posty: 614
- Rejestracja: 31 gru 2012, 14:07
- Czym jeżdzę: KIA SPORTAGE XL 1.6GDI
- Gadu Gadu: 3960879
- Lokalizacja: Warszawa
Re: ZA SŁABE ŻARNIKI XENONÓW
Myślę, że przyczyną może być budowa reflektora. Wymiana żarników może nic nie zmienić.
Ewidentnie środek jest niedoświetlony, natomiast prawa strona świeci normalnie.
Ewidentnie środek jest niedoświetlony, natomiast prawa strona świeci normalnie.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika