ZA SŁABE ŻARNIKI XENONÓW

Wszystko o elektryce i elektronice w KIA Sportage.
Awatar użytkownika
Zibi70
Expert
Posty: 980
Rejestracja: 08 maja 2012, 13:58
Czym jeżdzę: Sportage 1.6 GDI XL SLS
Lokalizacja: Warszawa / Tarnowskie Góry (ale słoikiem nie jestem) ;-)

Re: ZA SŁABE ŻARNIKI XENONÓW

Postautor: Zibi70 » 23 lis 2012, 15:17

Jeszcze dwa...
Jakość nie najlepsza - telefonem.
Załączniki
mIMAG0390.jpg
Ponownie widać "V" w centrum - z przodu budynek oddalony spokojnie o 100 m - światło było widzialne na dolnej krawędzi budynku
mIMAG0389.jpg
Dosyć ciemna i wąska uliczka - oświetlenie z pewnością na ok 80 m a może i więcej
Kiedyś miałem ładny podpis, ale dawno mnie nie było i se poszedł... pojechał. [zdziwko]

krzysztof-pat
Bywalec
Posty: 39
Rejestracja: 01 paź 2012, 19:44
Czym jeżdzę: 2.0crdi xl 184 A/T CZARNY

Re: ZA SŁABE ŻARNIKI XENONÓW

Postautor: krzysztof-pat » 23 lis 2012, 16:46

ZIBI70 czy mógłbyś zrobić mały pomiar - bedę bardzo wdzięczny porównam sobie wtedy swoje ustawienie a mianowicie stań w pewnej odległości od ściany np.5 czy 10 metrów (tylko napisz na jakiej staniesz bo będę musiał ustawić się identycznie ) i napisz na jakiej wysokości od ziemi kończy ci się światło na tej ścianie -jeżeli nie będzie to dla ciebie kłopotem to bardzo prosze a może koledzy z forum również by się przyłączyli np na 10 metrów od ściany i wtedy będziemy mieli jakieś porównanie - pozdrawiam

Awatar użytkownika
Zibi70
Expert
Posty: 980
Rejestracja: 08 maja 2012, 13:58
Czym jeżdzę: Sportage 1.6 GDI XL SLS
Lokalizacja: Warszawa / Tarnowskie Góry (ale słoikiem nie jestem) ;-)

Re: ZA SŁABE ŻARNIKI XENONÓW

Postautor: Zibi70 » 23 lis 2012, 17:49

Zrobi sie - może nawet dzisiaj :)
Kiedyś miałem ładny podpis, ale dawno mnie nie było i se poszedł... pojechał. [zdziwko]

Awatar użytkownika
gasewo
MODERATOR
Posty: 644
Rejestracja: 09 lut 2012, 06:25
Czym jeżdzę: 2.0 T-GDI
Gadu Gadu: 2115437
Lokalizacja: Warszawa

Re: ZA SŁABE ŻARNIKI XENONÓW

Postautor: gasewo » 23 lis 2012, 18:40

Ja przed chwilą zrobiłem zdjęcia i zmierzyłem wysokość (także będzie porównanie z koreańską produkcją:) ) ale wrzucę je jutro rano bo dzisiaj jest już po 1 w nocy u mnie i szczerze mówiąc nie chce mi się już włączać laptopa ;-)
Jeżeli chodzi o sam pomiar to stanąłem naprzeciw białej ściany w garażu najpierw w odległości ok. 5m a później ok. 10m (nie miałem takiej długiej miarki i mierzyłem sposobem długich kroków dlatego napisałem że ok.) Jeżeli chodzi o linię światła to mierzyłem w obydwu przypadkach od podłogi do najnizszego i najwyzszego miejsca odcięcia lini światła. A teraz najważniejsze, czyli wyniki. Dla odległości 5m: 85 cm i 95-97 cm. Dla 10m: 97 cm i 108-110 cm. Ponieważ na ścianie tej znajdowały się namalowane linie żółta i niebieska, trochę ciężko było odczytać górne wartości ponieważ akurat linia światła kończyła się na tych liniach dlatego podałem te wartości w 2cm przedziałach. Ale mam nadzieję że mimo wszystko mój pomiar okaże się pomocny :grin:
Życzę miłej nocy, dobranoc :grin:

Zapomniałem napisać że odległości 5 i 10m mierzyłem od ściany do przedniej osi a nie zderzaka :smile:

Sent from my SHW-M110S using Tapatalk 2
Between two evils, I always pick the one I never tried before

krzysztof-pat
Bywalec
Posty: 39
Rejestracja: 01 paź 2012, 19:44
Czym jeżdzę: 2.0crdi xl 184 A/T CZARNY

Re: ZA SŁABE ŻARNIKI XENONÓW

Postautor: krzysztof-pat » 23 lis 2012, 22:15

KOLEDZY JUŻ MAM DANE odległość5 metrów od przedniej osi to około 90 cm plus minus 2 cm a 10 metrów 96 cm oczywiście podaję górną bo dolnej nie miałem jak zmierzyć bo się nie oddizelała był a jasna plama pod spodem górnej lini świateł czyli mam za nisko czy co ??

Awatar użytkownika
Zibi70
Expert
Posty: 980
Rejestracja: 08 maja 2012, 13:58
Czym jeżdzę: Sportage 1.6 GDI XL SLS
Lokalizacja: Warszawa / Tarnowskie Góry (ale słoikiem nie jestem) ;-)

Re: ZA SŁABE ŻARNIKI XENONÓW

Postautor: Zibi70 » 23 lis 2012, 23:36

No to teraz moje pomiary ;)
Zrobiłem na 15, 10 i 5 m. Mierzone dokładnie - od przedniej osi na (jak mi się wydawało) bardzo równej podłodze garażu (wylewana i obrabiana mechanicznie). Wyniki jakie dostałem i sprawdziłem dwa razy mnie zaskoczyły - na 10 m światła były najwyżej [zdziwiony] Chyba jednak ten pomiar należałoby pominąć i skupić się na wynikach z 15 i 5 m bo na 10 coś chyba jednak z podłogą nie tegges :(
Zauważyłem też, że samopoziomowanie reagowało na moje wysiadanie i wsiadanie do samochodu.

Oprócz tego - podobno do ustawiania xenonów stosuje się odpowiednią procedurę z przełączeniem trybu pracy układu odpowiedzialnego za poziomowanie. Bez tego po ustawieniu przez diagnostę może się okazać, że całe ustawienie jest do :doopa2:
...ksenony. W przypadku ich regulacji konieczne jest jednak podłączenie specjalnego testera diagnostycznego, do sterownika systemu ich automatycznego poziomowania. Dlaczego? Bez użycia tego urządzenia sterownik przywróci bowiem pozycję reflektorów do pierwotnego stanu, skutecznie niwecząc ich dokładne ustawienie za pomocą przyrządu do regulacji reflektorów.


oraz
Pora już kilka zdań poświęcić reflektorom ksenonowym. W ich przypadku procedura regulacji się komplikuje, gdyż obowiązkowo towarzyszy im system automatycznego poziomowania. A to oznacza, że aby dokonać skutecznej korekty położenia granicy cienia, trzeba, korzystając z testera diagnostycznego, poinformować sterownik systemu, iż są dokonywane jakieś zmiany. Inaczej sterownik spowoduje powrót reflektora do tzw. punktu zerowego, który został ustawiony w trakcie poprzedniej regulacji. Wniosek z tego płynie taki, że dysponując tylko przyrządem do ustawiania świateł, nie ma co nawet zabierać się do regulacji lamp ksenonowych. Możemy wówczas jedynie sprawdzić, czy świecą one prawidłowo.
- źródło: http://www.swiatmotoryzacji.com.pl/index.php?modul=numery&page=czytaj&id=573

Znalazłem też żale ludków mających samochody różnych marek - narzekali na długość świecenia xenonów po ich regulacji w SKP przez zawodników, którzy nie mają o tym bladego pojęcia. Ludzie kombinowali na własną rękę korygując lampy.

A teraz wyniki:
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Kiedyś miałem ładny podpis, ale dawno mnie nie było i se poszedł... pojechał. [zdziwko]

Awatar użytkownika
cisco
Nasz Człowiek
Posty: 805
Rejestracja: 27 paź 2011, 00:11
Czym jeżdzę: Sorento XL 2.0 CRDi 185KM, AT, AWD Black Pearl
Lokalizacja: okolice Warszawy

Re: ZA SŁABE ŻARNIKI XENONÓW

Postautor: cisco » 23 lis 2012, 23:48

Zibi :shock:
Pełen profesjonalizm :bigok: :D
SORENTO XL 2.0 CRDi 185KM, AT, AWD, SunRoof, Black Pearl

ZygJe
Profesor od "silnikuf"
Posty: 1312
Rejestracja: 13 gru 2011, 22:24
Czym jeżdzę: Peugeot 3008HYbrid4 300KM; KIA Sedona 3,3V6 275KM AT
Lokalizacja: Audiovideo, San Escobar

Re: ZA SŁABE ŻARNIKI XENONÓW

Postautor: ZygJe » 24 lis 2012, 00:11

Zibi, gwarantuję CI, ze po zmianie wysokości świecenia reflektora, przy pomocy wkręta regulacyjnego (w przypadku KS górnego a nie dolnego na silniczku samo poziomowania), ustawianie wysokości świecenia trwale się zmienia. Serwisowa procedura kalibracji układu poziomowania (np po wymianie reflektora lub czujnika na osi) wymaga podłączenia egzaminera, gdyż trzeba układ nauczyć korekty w zależności od obciążenia. Są samochody w których regulacja wysokości jest możliwa wyłącznie na drodze elektronicznej, na szczęście nie KS :)
Wyraźnie widać, ze masz nie najlepiej ustawione światła, gdyż lewe świeci wyżej niż prawe (ew prawe niżej niż lewe :) ) Spróbuj ustawić je równo.
pozdrawiam

Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...

***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy

Awatar użytkownika
gasewo
MODERATOR
Posty: 644
Rejestracja: 09 lut 2012, 06:25
Czym jeżdzę: 2.0 T-GDI
Gadu Gadu: 2115437
Lokalizacja: Warszawa

Re: ZA SŁABE ŻARNIKI XENONÓW

Postautor: gasewo » 24 lis 2012, 03:46

Obiecane moje zdjęcia (w obydwu przypadkach robiłem dwa zdjęcia - z pozycji kierowcy, ze środka - <pierwsze zdjęcie> i na stojąco korzystając z szyberdachu - <drugie zdjęcie>). Z tego co zauważyłem to u mnie linia świateł przebiega zupełnie inaczej niż na zdjęciach Zibiego. Rozumiem zatem, że mamy inny typ reflektorów.
Załączniki
5m wnętrze.JPG
5m wnętrze
5m szyberdach.JPG
5m szyberdach
10m wnętrze.JPG
10m wnętrze
10m szyberdach.JPG
10m szyberdach
Between two evils, I always pick the one I never tried before

Awatar użytkownika
Zibi70
Expert
Posty: 980
Rejestracja: 08 maja 2012, 13:58
Czym jeżdzę: Sportage 1.6 GDI XL SLS
Lokalizacja: Warszawa / Tarnowskie Góry (ale słoikiem nie jestem) ;-)

Re: ZA SŁABE ŻARNIKI XENONÓW

Postautor: Zibi70 » 24 lis 2012, 12:25

Dzięki Zygjee - poczekam na raporty innych, żeby wiedzieć na jakiej wysokości je wyrównać bo faktycznie mają różnice.
Kiedyś miałem ładny podpis, ale dawno mnie nie było i se poszedł... pojechał. [zdziwko]

krzysztof-pat
Bywalec
Posty: 39
Rejestracja: 01 paź 2012, 19:44
Czym jeżdzę: 2.0crdi xl 184 A/T CZARNY

Re: ZA SŁABE ŻARNIKI XENONÓW

Postautor: krzysztof-pat » 24 lis 2012, 12:52

no Panowie szacun dla was za porządne przygotowanie - dziś pojadę jeszcze raz na inną ścianę ale wydaje mi się że moje światła są zrąbane .

Awatar użytkownika
Zibi70
Expert
Posty: 980
Rejestracja: 08 maja 2012, 13:58
Czym jeżdzę: Sportage 1.6 GDI XL SLS
Lokalizacja: Warszawa / Tarnowskie Góry (ale słoikiem nie jestem) ;-)

Re: ZA SŁABE ŻARNIKI XENONÓW

Postautor: Zibi70 » 24 lis 2012, 14:17

Do ewentualnego ustawiania upewnij się, że na pewno stoisz na równej powierzchni. Jak pokazuje mój przypadek nawet wydawałoby się bardzo równa podłoga w garażu wcale taka nie jest (jak znajdę poziomicę laserową to z ciekawości sobie ją pooglądam). Zastanawiam się, czy jednak nie powinniśmy zrobić pomiarów ze znacznie mniejszej odległości np. 1m i to liczonej od środka zderzaka, czyli najbardziej wysuniętego elementu. To ograniczyłoby błąd a jednocześnie linia odcięcia byłaby wyrażniejsza i łatwiejsza do zmierzenia.
Do dokładnego ustawienia samochodu przyda się druga osoba trzymająca miarę między ścianą a samochodem bo inaczej będzie ganianie między ścianą i zderzakiem a podjeżdżaniem na centymetry :swieca: :kierownik:

Po zastanowieniu... Jak tak na to wszystko patrzę, to chyba jednak skłaniam się do tego by nie robić partyzantki tylko pojechać do dobrze wyposażonego i kumatego diagnosty, który dobrze ustawi światła a przy tym nie będzie nadwrażliwy i nie ustawi ich ciut niżej "na wszelki wypadek" bo podobno niektórzy tak robią w przypadku xenonów. :nono:
Kiedyś miałem ładny podpis, ale dawno mnie nie było i se poszedł... pojechał. [zdziwko]

mint
Nasz Człowiek
Posty: 898
Rejestracja: 05 kwie 2011, 17:56
Czym jeżdzę: Sportek 1.6 Biała xl
Lokalizacja: wawa

Re: ZA SŁABE ŻARNIKI XENONÓW

Postautor: mint » 24 lis 2012, 14:51

Zibi podłoga w garażu nie może być idealnie równa, chociażby po to żeby woda z topniejącego sniegu mogła spłynąć do odpływów, tak jest przynajmniej u mnie.
Zamówiona 12 marca 1.6 xl biała a odebrana 07 listopada.

mint
Nasz Człowiek
Posty: 898
Rejestracja: 05 kwie 2011, 17:56
Czym jeżdzę: Sportek 1.6 Biała xl
Lokalizacja: wawa

Re: ZA SŁABE ŻARNIKI XENONÓW

Postautor: mint » 24 lis 2012, 21:00

Sprawdziłem i u mnie prawa z lewą pokrywają się, jest równa linia.
Zamówiona 12 marca 1.6 xl biała a odebrana 07 listopada.

krzysztof-pat
Bywalec
Posty: 39
Rejestracja: 01 paź 2012, 19:44
Czym jeżdzę: 2.0crdi xl 184 A/T CZARNY

Re: ZA SŁABE ŻARNIKI XENONÓW

Postautor: krzysztof-pat » 24 lis 2012, 21:57

DO MINT kolego i nie masz takiej jakby to nazwać górki czyli idzie linia w poziomie w prawo i zaczyna się jakby drugie piętro hihii no kuurcze nie wiem jak ci to wyjaśnić mam nadzieję że wiesz o co mi chodzi

Awatar użytkownika
Zibi70
Expert
Posty: 980
Rejestracja: 08 maja 2012, 13:58
Czym jeżdzę: Sportage 1.6 GDI XL SLS
Lokalizacja: Warszawa / Tarnowskie Góry (ale słoikiem nie jestem) ;-)

Re: ZA SŁABE ŻARNIKI XENONÓW

Postautor: Zibi70 » 25 lis 2012, 00:13

Krzysztof - chodzi o to by zaznaczone linie były na równi - górki będą ponad linią wspólną

rmDSC_0105.jpg
Kiedyś miałem ładny podpis, ale dawno mnie nie było i se poszedł... pojechał. [zdziwko]

mint
Nasz Człowiek
Posty: 898
Rejestracja: 05 kwie 2011, 17:56
Czym jeżdzę: Sportek 1.6 Biała xl
Lokalizacja: wawa

Re: ZA SŁABE ŻARNIKI XENONÓW

Postautor: mint » 25 lis 2012, 01:11

Linie zaznaczone przez Zibiego u mnie są na równi.
Zamówiona 12 marca 1.6 xl biała a odebrana 07 listopada.

optykroza
Nowy
Posty: 7
Rejestracja: 02 lip 2013, 13:03
Czym jeżdzę: sportage
Lokalizacja: Radzionków

Re: ZA SŁABE ŻARNIKI XENONÓW

Postautor: optykroza » 23 sie 2013, 14:51

Wymieniał ktoś z was już żarniki na nowe.? Ja muszę wymienić te które są oryginalne wydają się do bani. Wczoraj byłem w serwisie na regulacji świateł ale, okazało się że wszystko w porządku. Wydaje mi się że trochę za słabe to światło. Możecie polecić jakiś konkretny model tych żarników , nie chcę zaliczyć wtopy :).

Awatar użytkownika
tabazagt
Detektyw Inwektyw
Posty: 614
Rejestracja: 31 gru 2012, 14:07
Czym jeżdzę: KIA SPORTAGE XL 1.6GDI
Gadu Gadu: 3960879
Lokalizacja: Warszawa

Re: ZA SŁABE ŻARNIKI XENONÓW

Postautor: tabazagt » 23 sie 2013, 19:01

W moim przypadku odnoszę wrażenie, że lewa lampa świeci za nisko. Natomiast dziwnie mocno oświetla lewe pobocze, może to ledy tak doświetlają.
Przy drodze jednopasmowej jest w miarę ok, ale przy dwóch pasach jest po środku jakaś dziura w świeceniu. Troszkę męczące przy dłuższej jeździe nocą. Muszę sprawdzić ustawienie świateł.

optykroza
Nowy
Posty: 7
Rejestracja: 02 lip 2013, 13:03
Czym jeżdzę: sportage
Lokalizacja: Radzionków

Re: ZA SŁABE ŻARNIKI XENONÓW

Postautor: optykroza » 23 sie 2013, 21:03

włąśnie mam to samo wrażenie że brakuje środka :) po bokach świeci super. Byłem jeszcze w innym warsztacie to sprawdzić i twierdzą że jest ustawione ok. Chce spróbować wymienić te żarniki w końcu od grudnia 2010 mogly troche sie zużyć tylko na jakie wymienić . Na allegro widziałem jakieś niby mega zajebiste philipsy ale 350zł za sztukę to troche przegiecie jak za dwie zaroweczki :)))

Awatar użytkownika
tabazagt
Detektyw Inwektyw
Posty: 614
Rejestracja: 31 gru 2012, 14:07
Czym jeżdzę: KIA SPORTAGE XL 1.6GDI
Gadu Gadu: 3960879
Lokalizacja: Warszawa

Re: ZA SŁABE ŻARNIKI XENONÓW

Postautor: tabazagt » 24 sie 2013, 09:20

Myślę, że przyczyną może być budowa reflektora. Wymiana żarników może nic nie zmienić.
Ewidentnie środek jest niedoświetlony, natomiast prawa strona świeci normalnie.


Wróć do „ELEKTRYKA”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika

Sitemap