ZA SŁABE ŻARNIKI XENONÓW

Wszystko o elektryce i elektronice w KIA Sportage.
mint
Nasz Człowiek
Posty: 898
Rejestracja: 05 kwie 2011, 17:56
Czym jeżdzę: Sportek 1.6 Biała xl
Lokalizacja: wawa

Re: ZA SŁABE ŻARNIKI XENONÓW

Postautor: mint » 24 sie 2013, 17:48

Reflektor w naszych sportkach nie ma żadnego wpływu na to jak świecą to chyba raczej kwestia soczewki [zdziwko]
Zamówiona 12 marca 1.6 xl biała a odebrana 07 listopada.

Awatar użytkownika
tabazagt
Detektyw Inwektyw
Posty: 614
Rejestracja: 31 gru 2012, 14:07
Czym jeżdzę: KIA SPORTAGE XL 1.6GDI
Gadu Gadu: 3960879
Lokalizacja: Warszawa

Re: ZA SŁABE ŻARNIKI XENONÓW

Postautor: tabazagt » 24 sie 2013, 19:25

Soczewka to integralna część reflektora. Czytałem kiedyś w czasopiśmie Auto Świat o testach nowych reflektorów.
Bardzo mało lamp obecnie poprawnie oświetla drogę.

Co prawda stare, ale na czasie.
http://www.auto-swiat.pl/1-test-swiatel-21-samochodow-sprawdzamy-ktory-najlepiej-oswietla-droge
http://www.auto-swiat.pl/1-test-swiatel

Awatar użytkownika
tabazagt
Detektyw Inwektyw
Posty: 614
Rejestracja: 31 gru 2012, 14:07
Czym jeżdzę: KIA SPORTAGE XL 1.6GDI
Gadu Gadu: 3960879
Lokalizacja: Warszawa

Re: ZA SŁABE ŻARNIKI XENONÓW

Postautor: tabazagt » 25 sie 2013, 08:30

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
Przemek1472
Uzależniony
Posty: 373
Rejestracja: 04 kwie 2013, 18:35
Czym jeżdzę: 1.6 T-GDi GT Line 7DCT+ MAX | Orange
Lokalizacja: Nadarzyn

Re: ZA SŁABE ŻARNIKI XENONÓW

Postautor: Przemek1472 » 26 sie 2013, 10:59

ZygJe pisze:W lewym górnym rogu lewego i prawym górnym rogu prawego reflektora (od strony silnika) znajduje się pokrętło regulacyjne (pod wkrętak krzyżykowy).


Chodzi o 1 czy 2

Obrazek
Powaga jest zwykle strojem głupców

ZygJe
Profesor od "silnikuf"
Posty: 1311
Rejestracja: 13 gru 2011, 22:24
Czym jeżdzę: Peugeot 3008HYbrid4 300KM; KIA Sedona 3,3V6 275KM AT
Lokalizacja: Audiovideo, San Escobar

Re: ZA SŁABE ŻARNIKI XENONÓW

Postautor: ZygJe » 26 sie 2013, 15:13

1 na pewno nie bo to jest na silniczku automatycznej regulacji - zmiana ustawienia tutaj i tak zostanie potem automatycznie skorygowana.
pozdrawiam

Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...

***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy

Awatar użytkownika
Przemek1472
Uzależniony
Posty: 373
Rejestracja: 04 kwie 2013, 18:35
Czym jeżdzę: 1.6 T-GDi GT Line 7DCT+ MAX | Orange
Lokalizacja: Nadarzyn

Re: ZA SŁABE ŻARNIKI XENONÓW

Postautor: Przemek1472 » 26 sie 2013, 16:31

Czy ktoś to wogóle regulował samemu?
Powaga jest zwykle strojem głupców

Awatar użytkownika
tabazagt
Detektyw Inwektyw
Posty: 614
Rejestracja: 31 gru 2012, 14:07
Czym jeżdzę: KIA SPORTAGE XL 1.6GDI
Gadu Gadu: 3960879
Lokalizacja: Warszawa

Re: ZA SŁABE ŻARNIKI XENONÓW

Postautor: tabazagt » 26 sie 2013, 18:32

Precyzyjne wiązka światła to zaleta i wada lamp typu Xenon. Lampa jest wyposażona w soczewkę która skupia światło i blaszkę która częściowo rozprasza. Bez tej blaszki znaki przy drodze, byłyby nieoświetlone.
Na załączonych przez kolegów zdjęciach widać, że lampy są ustawione poprawnie.
Podobnie jest w moim przypadku, jednak mam wrażenie jakiejś centralnej dziury w świeceniu.

Obrazek

krzysztof-pat
Bywalec
Posty: 39
Rejestracja: 01 paź 2012, 19:44
Czym jeżdzę: 2.0crdi xl 184 A/T CZARNY

Re: ZA SŁABE ŻARNIKI XENONÓW

Postautor: krzysztof-pat » 15 wrz 2013, 12:04

Cześć ja mam to samo i nikt nie potrafi stwierdzić dlaczego jest ta ciemna dziura po środku - może wkońcu ktoś udzieli konkretnej odpowiedzi - pozdrawiam

ZygJe
Profesor od "silnikuf"
Posty: 1311
Rejestracja: 13 gru 2011, 22:24
Czym jeżdzę: Peugeot 3008HYbrid4 300KM; KIA Sedona 3,3V6 275KM AT
Lokalizacja: Audiovideo, San Escobar

Re: ZA SŁABE ŻARNIKI XENONÓW

Postautor: ZygJe » 15 wrz 2013, 13:29

Przy okazji zbierania info o nowym Carensie zobaczyłem gdzieś obrazek z zaletami lamp ksenonowych i na rysunku rozkład światła wyglądał właśnie jak U czyli oświetlone daleko pobocza i dziura w środku. Nistety za kuta nie mogę tego znaleźć.
pozdrawiam

Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...

***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy

Awatar użytkownika
Zibi70
Expert
Posty: 980
Rejestracja: 08 maja 2012, 13:58
Czym jeżdzę: Sportage 1.6 GDI XL SLS
Lokalizacja: Warszawa / Tarnowskie Góry (ale słoikiem nie jestem) ;-)

Re: ZA SŁABE ŻARNIKI XENONÓW

Postautor: Zibi70 » 18 wrz 2013, 22:28

Przemek1472 pisze:
ZygJe pisze:W lewym górnym rogu lewego i prawym górnym rogu prawego reflektora (od strony silnika) znajduje się pokrętło regulacyjne (pod wkrętak krzyżykowy).


Chodzi o 1 czy 2

Obrazek


ZygJe pisze:1 na pewno nie bo to jest na silniczku automatycznej regulacji - zmiana ustawienia tutaj i tak zostanie potem automatycznie skorygowana.


Hmmm...
Gdyby było tak, że silniczek regulowałby zawsze automatycznie i nieomylnie, to po co byłaby na mim regulacja? Silniczek reguluje owszem - wprowadza konieczną korektę zależną od pochylenia budy ale punkt wyjściowy ustawia się regulacją "1" - wysokość. Od tak ustawionego punku silniczek wprowadza korekty zgodnie z tym co poda mu czujnik. Nasza KS nie jest taka mądra, żeby sama sobie mierzyła zasięg świateł :)

Przykładowo - upraszczając:
- Przyjmiemy, że początkowo linia ocięcia świeci na poziomie "0" i podciągniemy ją w górę o jeden poziom na +1
- W momencie kiedy z tyłu siądą trzy osoby, tyłek budy przysiądzie co spowoduje, że światła zaczną świecić wyżej o powiedzmy 2 poziomy.
- Przed regulacją linia odcięcia znalazłaby się teraz na poziomie + 2, ale po regulacji będzie na +3
- Aby nie oślepiać, czujnik wykrywa (chyba mierząc ugięcie tylnego wahacza) o ile zmienił się kąt pochylenia budy i podaje odpowiedni impuls do silniczka korekcyjnego - w naszym przypadku "nakazuje" dokonanie proporcjonalnej do zmiany korekty o -2
- W efekcie, przed regulacją mielibyśmy linię odcięcia wróciłaby na poziom 0, ale ze względu na regulację linia odcięcia znajdzie się na poziomie +1, czyli z +3 zejdzie o -2 na +1 :)

Regulacja "2" dotyczy "zbieżności" czyli odchylenia na lewo i na prawo. Być może tu tkwi rozwiązanie problemu z ciemną dziurą w środku?
Kiedyś miałem ładny podpis, ale dawno mnie nie było i se poszedł... pojechał. [zdziwko]

ZygJe
Profesor od "silnikuf"
Posty: 1311
Rejestracja: 13 gru 2011, 22:24
Czym jeżdzę: Peugeot 3008HYbrid4 300KM; KIA Sedona 3,3V6 275KM AT
Lokalizacja: Audiovideo, San Escobar

Re: ZA SŁABE ŻARNIKI XENONÓW

Postautor: ZygJe » 19 wrz 2013, 07:03

Wczoraj zauważyłem że lewy reflektor świeci za nisko. Okazało się że padło w nim elektryczne poziomowanie. Przy okazji sprawdziłem wkręty regulacji. OBYDWA regulują góra/dół. Ale w sprawnym reflektorze regulacja na silniczku jest korygowana przy pierwszej automatycznej zmianie do tego co było przed ręczną zmianą. Najprawdopodobniej jest potencjometr wskazujący położenie tej regulacji. Tak więc ręczną korektę ustawienia należy wykonać wkrętem na górze.
pozdrawiam

Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...

***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy

Awatar użytkownika
Zibi70
Expert
Posty: 980
Rejestracja: 08 maja 2012, 13:58
Czym jeżdzę: Sportage 1.6 GDI XL SLS
Lokalizacja: Warszawa / Tarnowskie Góry (ale słoikiem nie jestem) ;-)

Re: ZA SŁABE ŻARNIKI XENONÓW

Postautor: Zibi70 » 19 wrz 2013, 17:41

Też ciekawe rozwiązanie - ale co najważniejsze już wiadomo co i jak :)
Kiedyś miałem ładny podpis, ale dawno mnie nie było i se poszedł... pojechał. [zdziwko]

ZygJe
Profesor od "silnikuf"
Posty: 1311
Rejestracja: 13 gru 2011, 22:24
Czym jeżdzę: Peugeot 3008HYbrid4 300KM; KIA Sedona 3,3V6 275KM AT
Lokalizacja: Audiovideo, San Escobar

Re: ZA SŁABE ŻARNIKI XENONÓW

Postautor: ZygJe » 21 wrz 2013, 07:16

Po weryfikacji przez serwis do wymiany silniczek w lewym reflektorze. Ciekawostka w xenonach nie ma możliwości regulacji w poziomie (lewo prawo) przez użytkownika jest ustawione fabrycznie i zaślepione. O ile dobrze zrozumiałem regulacja jest pod zamkniętą 4 wkrętami klapką do wymiany palnika z napisem "łapy precz" :-)
pozdrawiam

Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...

***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy

Awatar użytkownika
tabazagt
Detektyw Inwektyw
Posty: 614
Rejestracja: 31 gru 2012, 14:07
Czym jeżdzę: KIA SPORTAGE XL 1.6GDI
Gadu Gadu: 3960879
Lokalizacja: Warszawa

Re: ZA SŁABE ŻARNIKI XENONÓW

Postautor: tabazagt » 02 mar 2014, 16:41

I jak komuś udało się wyregulować światła ?
"Czy ten typ tak ma "

ZygJe pisze:Przy okazji zbierania info o nowym Carensie zobaczyłem gdzieś obrazek z zaletami lamp ksenonowych


Obrazek

hajdas
Bywalec
Posty: 38
Rejestracja: 11 lis 2012, 19:45
Czym jeżdzę: Sportage 2.0 CRDi AWD ATE XL

Re: ZA SŁABE ŻARNIKI XENONÓW

Postautor: hajdas » 13 cze 2014, 16:39

Gdzie macie linię podziału świateł ksenonowych. W poprzednim aucie ta linia przebiegała mniej więcej pośrodku jezdni, czyli tak żeby nie oślepiać kierowców z naprzeciwka. W sportku ta linia jest mocno przesunięta w prawo, praktycznie prawie na linii wyznaczającej pobocze, przez to droga przed autem jest oświetlana bardziej lewym (krótszym) reflektorem.
Zastanawiam się czy tylko ja tak mam?
Czy można to wyregulować jednak?
ZygJe pisze:Po weryfikacji przez serwis do wymiany silniczek w lewym reflektorze. Ciekawostka w xenonach nie ma możliwości regulacji w poziomie (lewo prawo) przez użytkownika jest ustawione fabrycznie i zaślepione. O ile dobrze zrozumiałem regulacja jest pod zamkniętą 4 wkrętami klapką do wymiany palnika z napisem "łapy precz" :-)


Wróć do „ELEKTRYKA”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika

Sitemap