Doświetlanie zakrętów
-
- Nowy
- Posty: 24
- Rejestracja: 04 sty 2012, 09:21
- Czym jeżdzę: SPORTAGE 1,6 GDI L Techno Orange + CP1
- Lokalizacja: Cieszyn
Doświetlanie zakrętów
Witam forumowiczów
Mam następujące pytanie.
Przy jakim ustawieniu pokrętła od świateł, włączają się w czasie jazdy żarówki doświetlające zakręty?
Nie znalazłem nic na ten temat w instrukcji, a w czasie jazdy nie zauważyłem, by przy którymkolwiek ustawieniu pokrętła na dźwigni, lampy te się zapalały.
Z racji zamieszkiwania w górach, na co dzień jeżdżę krętymi drogami, więc to doświetlanie zakrętów doskonale wpływałoby na poprawę widoczności wewnętrznej strony zakrętu
Jeśli ktoś jest zorientowany w tej kwestii, to bardzo proszę o odpowiedź.
Pozdrawiam
Mam następujące pytanie.
Przy jakim ustawieniu pokrętła od świateł, włączają się w czasie jazdy żarówki doświetlające zakręty?
Nie znalazłem nic na ten temat w instrukcji, a w czasie jazdy nie zauważyłem, by przy którymkolwiek ustawieniu pokrętła na dźwigni, lampy te się zapalały.
Z racji zamieszkiwania w górach, na co dzień jeżdżę krętymi drogami, więc to doświetlanie zakrętów doskonale wpływałoby na poprawę widoczności wewnętrznej strony zakrętu
Jeśli ktoś jest zorientowany w tej kwestii, to bardzo proszę o odpowiedź.
Pozdrawiam
Zamówiona 14.02.2012r., odebrana 29.06.2012r. 1,6 GDI "L" Techno Orange + orange premium
- cisco
- Nasz Człowiek
- Posty: 805
- Rejestracja: 27 paź 2011, 00:11
- Czym jeżdzę: Sorento XL 2.0 CRDi 185KM, AT, AWD Black Pearl
- Lokalizacja: okolice Warszawy
Re: Doświetlanie zakrętów
witaj, włączone muszą być światła mijania, doswietlenie zakrętów włącza się poniżej 40 km/h przy włączonym kierunkowskazie
SORENTO XL 2.0 CRDi 185KM, AT, AWD, SunRoof, Black Pearl
- gasewo
- MODERATOR
- Posty: 644
- Rejestracja: 09 lut 2012, 06:25
- Czym jeżdzę: 2.0 T-GDI
- Gadu Gadu: 2115437
- Lokalizacja: Warszawa
Doświetlanie zakrętów
Ja też nad tym się zastanawiałem. Nawet interweniowalem u dealera. I co się okazało. Mamy doświetalnie zakrętów ale ono działa tylko i wyłącznie przy włączonym kierunkowskazie co dla mnie jest śmieszne i nie spełnia w 100% swojej funkcji. W moim poprzednim samochodzie doswietlanie działało bez względu na to czy kierunek był włączony czy nie i brakuje mi tego w kijance. Nawet miałem się popytać czy da rade to przerobić ale jakoś czasu nie miałem więc może z tym wątkiem to się wyjaśni
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Between two evils, I always pick the one I never tried before
-
- Nowy
- Posty: 24
- Rejestracja: 04 sty 2012, 09:21
- Czym jeżdzę: SPORTAGE 1,6 GDI L Techno Orange + CP1
- Lokalizacja: Cieszyn
Re: Doświetlanie zakrętów
Z tą koniecznością włączenia kierunkowskazu to faktycznie beznadzieja
Sąsiad ma fiata bravo i jemu włączają się lampy doświetlające zakręty automatycznie, gdy skręt kierownicą przekroczy odpowiedni kąt i wtedy można śmigać po serpentynach, a u nas co, przed każdym zakrętem włączać kierunkowskaz?
Ciekawe, co sobie o nas pomyśli ktoś jadący za nami
Cieszyłem się czytając w specyfikacji, że jest to doświetlanie zakrętów, a teraz okazuje się, że to tylko taki raczej niezbyt przydatny gadżet
Dzięki za info
Sąsiad ma fiata bravo i jemu włączają się lampy doświetlające zakręty automatycznie, gdy skręt kierownicą przekroczy odpowiedni kąt i wtedy można śmigać po serpentynach, a u nas co, przed każdym zakrętem włączać kierunkowskaz?
Ciekawe, co sobie o nas pomyśli ktoś jadący za nami
Cieszyłem się czytając w specyfikacji, że jest to doświetlanie zakrętów, a teraz okazuje się, że to tylko taki raczej niezbyt przydatny gadżet
Dzięki za info
Zamówiona 14.02.2012r., odebrana 29.06.2012r. 1,6 GDI "L" Techno Orange + orange premium
- gasewo
- MODERATOR
- Posty: 644
- Rejestracja: 09 lut 2012, 06:25
- Czym jeżdzę: 2.0 T-GDI
- Gadu Gadu: 2115437
- Lokalizacja: Warszawa
Doświetlanie zakrętów
Właśnie moim poprzednim samochodem był Bravolocik i nastawilem się do rego dokładnie tak samo jak ty jak przeczytałem ze będę to miał ponownie. A tu zonk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Between two evils, I always pick the one I never tried before
-
- Profesor od "silnikuf"
- Posty: 1312
- Rejestracja: 13 gru 2011, 22:24
- Czym jeżdzę: Peugeot 3008HYbrid4 300KM; KIA Sedona 3,3V6 275KM AT
- Lokalizacja: Audiovideo, San Escobar
Re: Doświetlanie zakrętów
Też miałem Bravo i też twierdzę, że to tzw doświetlanie zostało dołożone tak, żeby w katalogu ładnie wyglądało .Co więcej 20W żarówki to nieporozumienie. Niemałym nakładem pracy wymieniłem na 50W (przeciwmgielne też) i wreszcie jest znośnie.
pozdrawiam
Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...
***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy
Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...
***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy
-
- Nasz Człowiek
- Posty: 898
- Rejestracja: 05 kwie 2011, 17:56
- Czym jeżdzę: Sportek 1.6 Biała xl
- Lokalizacja: wawa
Re: Doświetlanie zakrętów
Powiedzcie po co to doświetlanie ma się włączać w słoneczny dzień? Przy omijaniu lub wyprzedzaniu innych pojazdów? Przy jeździe w górzystym i krętym terenie bardzo dobrze swoją rolę spełniają światła przeciw mgielne nawet z fabrycznymi żarówkami. Sprawdzone tego lata podczas jazdy wieczorami i nocą, krętą magistralą adriatycką w Chorwacji.
Zamówiona 12 marca 1.6 xl biała a odebrana 07 listopada.
-
- Uzależniony
- Posty: 246
- Rejestracja: 29 paź 2010, 18:28
- Czym jeżdzę: KIA Sportage 1,6 GDI
- Lokalizacja: Niemcy, Bawaria
Re: Doświetlanie zakrętów
No, fakt doświetla, a nie doświetla.
Wzrusza, a przecież nie wzrusza...
Szczerze mówiąc o tym doświetlaniu opowiedział mi kolega, który jechał przede mną w tunelu (światła świeciły się automatycznie) i w tym tunelu skręcaliśmy więc uruchomiliśmy kierunkowskazy.
Kolega patrząc w lusterku był zwyczajnie pod wrażenie ksenonów. To wszystko. Dla kierowcy owe podświetlenia zakrętów nie mają znaczenia, i szczerze mówiąc za kierownicą bardzo rzadko to w ogóle zauważam.
Pozdrawiam.
Wzrusza, a przecież nie wzrusza...
Szczerze mówiąc o tym doświetlaniu opowiedział mi kolega, który jechał przede mną w tunelu (światła świeciły się automatycznie) i w tym tunelu skręcaliśmy więc uruchomiliśmy kierunkowskazy.
Kolega patrząc w lusterku był zwyczajnie pod wrażenie ksenonów. To wszystko. Dla kierowcy owe podświetlenia zakrętów nie mają znaczenia, i szczerze mówiąc za kierownicą bardzo rzadko to w ogóle zauważam.
Pozdrawiam.
- gasewo
- MODERATOR
- Posty: 644
- Rejestracja: 09 lut 2012, 06:25
- Czym jeżdzę: 2.0 T-GDI
- Gadu Gadu: 2115437
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Doświetlanie zakrętów
mint pisze:Powiedzcie po co to doświetlanie ma się włączać w słoneczny dzień? Przy omijaniu lub wyprzedzaniu innych pojazdów? Przy jeździe w górzystym i krętym terenie bardzo dobrze swoją rolę spełniają światła przeciw mgielne nawet z fabrycznymi żarówkami. Sprawdzone tego lata podczas jazdy wieczorami i nocą, krętą magistralą adriatycką w Chorwacji.
Po pierwsze używanie świateł przeciwgielnych podczas normalnej widoczności (tzn. bez mgły, dużego deszczu, itp.) jest w Polsce zabronione (a przecież tutaj używamy większośc czasu naszych samochodów) i wkurzają mnie kierowcy, którzy mają je włączone cały czas bo tylko oślepiają jadących z naprzeciwka (często gęsto niktórzy włączają także tylne ). I prawdopodobnie producenci samochodów pomysleli tak samo i dlatego zrobili doświetlanie zakrętów, które włącza się tylko podczas wykonywania skrętu, czyli w momencie, w którym oślepienie jadącego z naprzeciwka jest znikome. I popieram w 100% to co napisał ZygJe. Po prostu inżynierowie KIA nie przemyśleli do konca tej sprawy.
Jeżeli chodzi natomiast o omijanie czy wyprzedzanie wieczorem czy w nocy, również mają sens. Kiedyś jadąc Bravolotem właśnie wyprzedzałem jakiś inny stojący samochód (było to w jakiejś małej wiosce, więc zero latarni ulicznych) i podczas powrotu na swój pas dzięki funkcji doświetlania zakrętu uniknąłem spotkania z ogromnym głazem, który wystawał sobie spokojnie na drogę, a którego bez tych dodatkowych świateł bym nie zobczył.
I tak, masz rację - włączanie się doświetlania zakrętów w słoneczny dzień, czy po prostu jak jest widno jest bez sensu. Ale zdaje mi się, że ogólnie światła zostały zaprejektowane tak aby spelniać swoją rolę wieczorem i w nocy Poza tym, jak już wspominal cisco do poprawnego działania tej funkcji muszą być włączone światła mijania, a w dzień przecież jeździmy na tzw. światłach do jazdy dziennej więc problem włączania się doświetlania zakrętów został poniekąd zniwelowany
Between two evils, I always pick the one I never tried before
-
- Nowy
- Posty: 24
- Rejestracja: 04 sty 2012, 09:21
- Czym jeżdzę: SPORTAGE 1,6 GDI L Techno Orange + CP1
- Lokalizacja: Cieszyn
Re: Doświetlanie zakrętów
Gasewo ma 100% racji
Nikt przecież nie twierdził, że chce, by zakręty były doświetlane w dzień
Wtedy jeździmy na światłach do jazdy dziennej, a doświetlanie włącza się przy światłach mijania.
Chodzi o to, że to doświetlanie miałoby sens, gdyby żarówki włączały się automatycznie przy skręcie kierownicy, a nie tylko przy włączeniu kierukowskazów, bo w takim układzie działają one na skrzyżowaniach i powinno się to w specyfikacji nazywać: "doświetlanie skrzyżowań", a nie zakrętów, bo jadąc górskimi serpentynami, nikt przy zdrowych zmysłach nie włącza kierunkowskazu przed każdym zakrętem
Jeśli chodzi o światła przeciwmgłowe, to już sama ich nazwa wskazuje na to, kiedy należy i kiedy można ich używać
Niestety inżynierowie KIA nie popisali się z tym doświetlaniem zakrętów i taki jest fakt
Pozdro
Nikt przecież nie twierdził, że chce, by zakręty były doświetlane w dzień
Wtedy jeździmy na światłach do jazdy dziennej, a doświetlanie włącza się przy światłach mijania.
Chodzi o to, że to doświetlanie miałoby sens, gdyby żarówki włączały się automatycznie przy skręcie kierownicy, a nie tylko przy włączeniu kierukowskazów, bo w takim układzie działają one na skrzyżowaniach i powinno się to w specyfikacji nazywać: "doświetlanie skrzyżowań", a nie zakrętów, bo jadąc górskimi serpentynami, nikt przy zdrowych zmysłach nie włącza kierunkowskazu przed każdym zakrętem
Jeśli chodzi o światła przeciwmgłowe, to już sama ich nazwa wskazuje na to, kiedy należy i kiedy można ich używać
Niestety inżynierowie KIA nie popisali się z tym doświetlaniem zakrętów i taki jest fakt
Pozdro
Zamówiona 14.02.2012r., odebrana 29.06.2012r. 1,6 GDI "L" Techno Orange + orange premium
-
- Nasz Człowiek
- Posty: 898
- Rejestracja: 05 kwie 2011, 17:56
- Czym jeżdzę: Sportek 1.6 Biała xl
- Lokalizacja: wawa
Re: Doświetlanie zakrętów
Gasewo trochę się mylisz, ponieważ w Polsce można uzywać świateł przeciwmgłowych w warunkach normalnej przejrzystości powietrza, właśnie na drogach krętych w górach. A o takich warunkach pisał Andonikos.
Zamówiona 12 marca 1.6 xl biała a odebrana 07 listopada.
-
- Nasz Człowiek
- Posty: 877
- Rejestracja: 29 lis 2011, 09:37
- Czym jeżdzę: Kadjar Runmageddon TCe 130 Energy
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Doświetlanie zakrętów
A czy u nas w Kii doświetlanie zakrętów jest realizowane tymi samymi żarówkami co przeciwmgielne czy tam są dwie różne żarówki?
Odebrana po 178 dniach:)
- michal55yh
- MODERATOR
- Posty: 886
- Rejestracja: 17 mar 2012, 18:19
- Czym jeżdzę: 1.6 MHEV GT-Line
- Lokalizacja: Lubań
Re: Doświetlanie zakrętów
Są dwie różne żarówki.
Kia Sportage 1.6 MHEV DCT FWD GT-Line
Skradziona Kia Stinger GT-Line
EX Kia Optima 1.7 CRDI AT XL
EX Kia cee'd 1.4 CRDI M
EX KS 1.7 CRDI M
Skradziona Kia Stinger GT-Line
EX Kia Optima 1.7 CRDI AT XL
EX Kia cee'd 1.4 CRDI M
EX KS 1.7 CRDI M
-
- Nasz Człowiek
- Posty: 877
- Rejestracja: 29 lis 2011, 09:37
- Czym jeżdzę: Kadjar Runmageddon TCe 130 Energy
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Doświetlanie zakrętów
Jak dwie żarówki, no to "doświetlanie zakrętów" a "światła przeciwmgielne" nie są sobie równe. Świecą trochę w innym kierunku, więc jazda np. po serpentynach możliwa na przeciwmgielnych i tak nie oświetli tego co byłoby możliwe z "doświetleniem".
Odebrana po 178 dniach:)
- gasewo
- MODERATOR
- Posty: 644
- Rejestracja: 09 lut 2012, 06:25
- Czym jeżdzę: 2.0 T-GDI
- Gadu Gadu: 2115437
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Doświetlanie zakrętów
mint pisze:Gasewo trochę się mylisz, ponieważ w Polsce można uzywać świateł przeciwmgłowych w warunkach normalnej przejrzystości powietrza, właśnie na drogach krętych w górach. A o takich warunkach pisał Andonikos.
Ok, masz rację. Rzeczywiście używanie przednich świateł przeciwmgłowych jest dopuszczalne w warunkach normalnej przejrzystości na krętych drogach oznaczonych znakami (Art. 51 ust. 5 Kodeksu drogowego) . W moim poście bardziej mi chodziło ogólnie o jazdę na przednich przeciwmgłowych co wyraźnie zaznaczyłem i rzeczywiście nie zagłębiałem się w temat. Ale dzięki Tobie jestem teraz mądrzejszy o nową informację
Niemniej jednak ze względu na skierowanie lekko na bok żarówek w światłach do jazdy dziennej, które jak zostało wspomniane są oddzielone od świateł przeciwmgłowych, uważam że ich montowanie jest bardziej zasadne (co do znaczenia funkcji doświetlania zakrętów, co zresztą poniekąd potwierdzają panowie eksperci w art. do którego link załączyłem poniżej) niż świateł przeciwmgłowych, których praktycznie się nie używa (nie mówiąc już o tylnych przeciwmgłowych). Oczywiście w momencie kiedy są sprzężone z ruchem kierownicy a nie tylko z włączeniem kierunkowskazu. Szukając informacji na ten temat znalazłem fajny art., w którym na temat uzywania przednich świateł przeciwmgłowych wypowiadają się dziennikarz motoryzacyjny, policjant i szef szkolenia z "Akademii jazdy" http://www.autocentrum.pl/projekt50kmh/ ... wmglowych/ Zgadzam się z nimi w 100%
Between two evils, I always pick the one I never tried before
-
- Nasz Człowiek
- Posty: 898
- Rejestracja: 05 kwie 2011, 17:56
- Czym jeżdzę: Sportek 1.6 Biała xl
- Lokalizacja: wawa
Re: Doświetlanie zakrętów
Gasewo, kolega Andonikos wyraźnie napisał że mieszka w górach i takim terenie będzie się poruszać, więc w przypadku naszych sportków jedynym wyjściem dla niego będzie używanie świateł przeciwmgłowych by móc bardziej doświetlić sobie zakręty. Kolego Marciniek na górskich serpentynach przeciwmgłowe wystarczająco dobrze się spisują, przynajmniej jak dla mnie. Jak komuś to nie wystarczy to powinien kupić sobie autko ze skrętnymi światłami mijania, które właśnie reagują na skręt kierownicy i nie potrzebne są wtedy światła doświetlające zakręty
Zamówiona 12 marca 1.6 xl biała a odebrana 07 listopada.
-
- Nasz Człowiek
- Posty: 877
- Rejestracja: 29 lis 2011, 09:37
- Czym jeżdzę: Kadjar Runmageddon TCe 130 Energy
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Doświetlanie zakrętów
Hmm, można kupić takie jak piszesz. Rozumiem, że dlatego nie kupiłeś takiego samochodu ze skrętnymi światłami mijania bo w górach wystarczają przeciwmgielne
Tylko, że właśnie dyskusja toczyła się nad tym, że jeśli już ktoś w samochodzie montuje doświetlanie zakrętów to powinny one być wykorzystywane w możliwie wielu sytuacjach. Jeśli byłoby tak jak piszesz, że wystarczają przeciwmgielne to w takim razie po co są "doświetlacze". Jeśli są osoby takie jak Ty, które uważają, że to jest zbędne to może i mają rację, tylko dalej nasuwa się pytanie po co było je montować. Chyba w takim razie dla picu...
Ja w górach nie mieszkam, więc dla mnie na razie też nigdy nie były przydatne (i może nigdy nie będą), ale jak już mi je zamontowano to uważam, że dobrze byłoby móc je wykorzystywać także i "na zakrętach" jak sama nazwa wskazuje.
Tylko, że właśnie dyskusja toczyła się nad tym, że jeśli już ktoś w samochodzie montuje doświetlanie zakrętów to powinny one być wykorzystywane w możliwie wielu sytuacjach. Jeśli byłoby tak jak piszesz, że wystarczają przeciwmgielne to w takim razie po co są "doświetlacze". Jeśli są osoby takie jak Ty, które uważają, że to jest zbędne to może i mają rację, tylko dalej nasuwa się pytanie po co było je montować. Chyba w takim razie dla picu...
Ja w górach nie mieszkam, więc dla mnie na razie też nigdy nie były przydatne (i może nigdy nie będą), ale jak już mi je zamontowano to uważam, że dobrze byłoby móc je wykorzystywać także i "na zakrętach" jak sama nazwa wskazuje.
Odebrana po 178 dniach:)
- Zibi70
- Expert
- Posty: 980
- Rejestracja: 08 maja 2012, 13:58
- Czym jeżdzę: Sportage 1.6 GDI XL SLS
- Lokalizacja: Warszawa / Tarnowskie Góry (ale słoikiem nie jestem) ;-)
Re: Doświetlanie zakrętów
A może dałoby się to trochę naprawić?
http://www.autoelektronika-krotoszyn.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=131:modu-dowietlania-zakrtow&catid=35&Itemid=58
lub http://www.youtube.com/watch?v=fb1fWZqmnn8
http://www.autoelektronika-krotoszyn.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=131:modu-dowietlania-zakrtow&catid=35&Itemid=58
lub http://www.youtube.com/watch?v=fb1fWZqmnn8
Kiedyś miałem ładny podpis, ale dawno mnie nie było i se poszedł... pojechał.
- gasewo
- MODERATOR
- Posty: 644
- Rejestracja: 09 lut 2012, 06:25
- Czym jeżdzę: 2.0 T-GDI
- Gadu Gadu: 2115437
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Doświetlanie zakrętów
Mint, w pierwszym poście tego tematu andonikos zadał konkretne pytanie dot. uruchamiania się funkcji doświetlania zakrętów, a nie czy może używać świateł przeciwmgłowych do jazdy po krętych drogach. Informacja o tym, że mieszka w górach i jeździ krętymi drogami oraz dyskusja nt. przednich świateł przeciwmgłowych jest wątkiem pobocznym i dotyczy generalnie używania przednich świateł przeciwmgłowych i ich wad i zalet oraz porównania do świateł stworzonych de celu doświetlania zakrętów (na co również zwrócił uwagę marcinK) a nie tylko używania ich w momencie jazdy po krętych górach, więc nie powołuj się na to w każdym swoim poście Poza tym ja nie chce nikogo zmusić do zmiany swoich poglądów i jezeli uważasz, że przednie światła przeciwmgłowe są wystarczające to ja nic do tego nie mam, a nawet w pewnym sensie się z tobą zgadzam - mój poprzedni samochód Fiat Bravo również miał doświetlanie zakrętów ale zdaje mi się, że funkcję tą obsługiwała również żarówka od świateł przeciwglowych (ZygJe będzie wiedział na 100% ), wieć wykorzystywana była tylko prawa albo lewa lampa, co zapewne nie oślepia tak jak dwie. Ale tak jak wspomniałem wyżej - nie dysklutujemu tutaj tylko i wyłącznie o jeździe w górach i nie sądzę, żebyś uważał jazdę na przeciwmgłowych po prostej drodze w normalnych warunkach za "cool" i zwiększającą bezpieczeństwo
Zibi70 o takie coś mi właśnie chodziło pisząc w swoim pierwszym poście w tym temacie Dzięki chłopie Czyli jak dla mnie idealne rozwiązanie to: oddzielne lampy doświetlania zakrętów jak w KS z systemem włączania się jak w Bravo
Zibi70 o takie coś mi właśnie chodziło pisząc w swoim pierwszym poście w tym temacie Dzięki chłopie Czyli jak dla mnie idealne rozwiązanie to: oddzielne lampy doświetlania zakrętów jak w KS z systemem włączania się jak w Bravo
Between two evils, I always pick the one I never tried before
- Zibi70
- Expert
- Posty: 980
- Rejestracja: 08 maja 2012, 13:58
- Czym jeżdzę: Sportage 1.6 GDI XL SLS
- Lokalizacja: Warszawa / Tarnowskie Góry (ale słoikiem nie jestem) ;-)
Re: Doświetlanie zakrętów
Tylko...
To będzie oczywista ingerencja w układ elektryczny, a do tego wymaga podłączenia do CAN BUS. Można się więc obawiać o gwarancję.
Druga sprawa...
Trzeba bezpiecznie zdezaktywować doświetlanie zakrętów po włączeniu migacza. Z elektrycznego punktu widzenia łątwiej byłoby podłączyć ten moduł do przeciwmgielnych (pomijając funkcję świateł dziennych), ale wtedy przy skręcie w mieście włączałyby się i przeciwmgielna i doświetlania więc nie bardzo
W KS wersji S, M, L zyskuje się przy okazji funkcję "oświetlania drogi do domu".
Sam moduł o ile dobrze skumałem kosztuje ok 200 zł, sieć instalatorów (http://www.quasarelectronics.pl/?co=installers) jest nieźle rozbudowana. Może warto dowiedzieć się jak zmajstrować takie cudo w KS Ciekawe czy dealerzy podjęli by się takiej instalacji?
Kiedyś miałem ładny podpis, ale dawno mnie nie było i se poszedł... pojechał.
- gasewo
- MODERATOR
- Posty: 644
- Rejestracja: 09 lut 2012, 06:25
- Czym jeżdzę: 2.0 T-GDI
- Gadu Gadu: 2115437
- Lokalizacja: Warszawa
Doświetlanie zakrętów
Jeżeli chodzi o gwarancję to tutaj w Korei dają tylko dwa lata. Więc jak sprowadzę kijankę do Polski to zostanie mi jeszcze tylko rok (nie sądzę, żeby dodali mi te 5 lat) więc tak bardzo się tym nie przejmuję. Jeżeli to będzie tylko kwestia wymiany modułu i podlaczenia paru kabelków to chyba to zrobię (nie chcę rezygnować z włączania się tej funkcji podczas używania migaczy tylko bardziej chodzi mi o dołączenie nowej funkcjonalności). Jeżeli będzie trzeba ingerować w elektrykę mocniej to nie będę nic zmieniał raczej. Ale dzięki za radę
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Between two evils, I always pick the one I never tried before
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika