Doświetlanie zakrętów
-
- Uzależniony
- Posty: 232
- Rejestracja: 20 paź 2010, 10:07
- Czym jeżdzę: Sportage III 1,6 Xl
- Lokalizacja: Kętrzyn
Re: Doświetlanie zakrętów
Doświetlanie zakrętów:
-------------------------------
Moim zdaniem także jest to niedopracowane chodź osobiście patent z włączeniem kierunkowskazu żeby świeciło jest lepszy od skręcenia kierownicy pod odpowiednim kątem. Na pewno także na plus jest fakt że doświetlanie zaczyna działać poniżej określonej prędkości (bodajże 40km/h). Ale minusów jest co niemiara
- światło doświetlające świeci za wysoko (nie oświetla drogi tylko 0,5m nad nią ) a więc drzewa widać ale np krawężnika już nie
- światło jest jednak za słabe a przy ksenonach ta różnica jest powalająca
- konstrukcja drzwi i duży punkt martwy ze względu na małą szybę, szeroki słupek boczny i duże lusterko ... Akurat wszystkie te trzy rzeczy zasłaniają ten punkt który teoretycznie doświetlanie ma oświetlać ...
Reasumując:
Fajny bajer i skoro już jest to niech będzie coś tam oświetla i na pewno więcej widać niż jakby doświetlania w ogóle nie było Ale do pełni funkcjonalności daleka droga...
Światła długie:
----------------------
Mam ksenony na krótkich i rzeczywiście przepaść między ksenonami (fiolet zieleń) a drogowymi (totalna żółć) jest jak stąd do Abudami Ale po dłuższej jeździe doszedłem do pewnych przemyśleń:
- ksenon dobrze i jasno świeci ale skupia światło w ściśle określonym miejscu. Jest dość dotkliwa przepaść między miejscem oświetlanym a punktem poza zasięgiem ksenonu. Totalna jasność i zaraz za nią diabelska ciemność W czasie jazdy są sytuacje że człowiek nie wie co poza obrębem punktów świecenia się znajduje i tu powstaje często niepewność.
- światła drogowe - to totalna przepaść między białością ksenonu a totalną żółcią Wyglądało to na początku kiczowato ale ma to swoje plusy !!!! Żółć dobrze rozprasza światło. Nie ma przepaści między miejscem oświetlanym i tuż poza nim. Dlatego sądzę że wygląda to jak wygląda ale działa na pewno dobrze i takie zastosowanie sprawdza się w 100%. A przy większych prędkościach daje pewność że tuż za linią widoczności nie wyskoczy coś z nienacka
-------------------------------
Moim zdaniem także jest to niedopracowane chodź osobiście patent z włączeniem kierunkowskazu żeby świeciło jest lepszy od skręcenia kierownicy pod odpowiednim kątem. Na pewno także na plus jest fakt że doświetlanie zaczyna działać poniżej określonej prędkości (bodajże 40km/h). Ale minusów jest co niemiara
- światło doświetlające świeci za wysoko (nie oświetla drogi tylko 0,5m nad nią ) a więc drzewa widać ale np krawężnika już nie
- światło jest jednak za słabe a przy ksenonach ta różnica jest powalająca
- konstrukcja drzwi i duży punkt martwy ze względu na małą szybę, szeroki słupek boczny i duże lusterko ... Akurat wszystkie te trzy rzeczy zasłaniają ten punkt który teoretycznie doświetlanie ma oświetlać ...
Reasumując:
Fajny bajer i skoro już jest to niech będzie coś tam oświetla i na pewno więcej widać niż jakby doświetlania w ogóle nie było Ale do pełni funkcjonalności daleka droga...
Światła długie:
----------------------
Mam ksenony na krótkich i rzeczywiście przepaść między ksenonami (fiolet zieleń) a drogowymi (totalna żółć) jest jak stąd do Abudami Ale po dłuższej jeździe doszedłem do pewnych przemyśleń:
- ksenon dobrze i jasno świeci ale skupia światło w ściśle określonym miejscu. Jest dość dotkliwa przepaść między miejscem oświetlanym a punktem poza zasięgiem ksenonu. Totalna jasność i zaraz za nią diabelska ciemność W czasie jazdy są sytuacje że człowiek nie wie co poza obrębem punktów świecenia się znajduje i tu powstaje często niepewność.
- światła drogowe - to totalna przepaść między białością ksenonu a totalną żółcią Wyglądało to na początku kiczowato ale ma to swoje plusy !!!! Żółć dobrze rozprasza światło. Nie ma przepaści między miejscem oświetlanym i tuż poza nim. Dlatego sądzę że wygląda to jak wygląda ale działa na pewno dobrze i takie zastosowanie sprawdza się w 100%. A przy większych prędkościach daje pewność że tuż za linią widoczności nie wyskoczy coś z nienacka
KIA Sportage III 1,6 XL + navi
- AldenteSaba
- Uzależniony
- Posty: 299
- Rejestracja: 16 gru 2010, 10:12
- Czym jeżdzę: Cosmo Blue 1,6 t-gdi 7 dct AWD GT-Line, Yamaha FJ1200
- Lokalizacja: Opole
Re: Doświetlanie zakrętów
Faktycznie to doświetlanie jest "bardzo średnie" ale u mnie drogowe dają jak trzeba - wystarczająco szeroko z poboczami włącznie. W sumie zgadzam się z Meduzesem w kwesti ksenonów i drogowych.
-
- Uzależniony
- Posty: 288
- Rejestracja: 03 lis 2010, 21:17
- Czym jeżdzę: Kia Sportage 1,6 GDI Techno Orange XL
Re: Doświetlanie zakrętów
Jak już tak rozmawiamy na temat doświetlania myślał ktoś o zmianie żarówki na LED jest taka ale nie wiem czy będzie pasować.Czy ktoś może się orientuje czy będzie pasować do naszego auta?
http://www.ebay.com/itm/2x-881-886-894- ... 415d19e30e
http://www.ebay.com/itm/2x-881-886-894- ... 415d19e30e
Re: Doświetlanie zakrętów
Żarówka led-owa zapowiada się dobrze ... jak ktoś ja przetestuje niech da znać.
- aBARTh
- MODERATOR
- Posty: 859
- Rejestracja: 03 paź 2010, 10:17
- Czym jeżdzę: Sportage "M" 1.6 2WD
- Lokalizacja: okolice Świerklańca
Re: Doświetlanie zakrętów
Ja tak czekam aż ktoś wypróbuje żarówkę H7 LED do lampy głównej (projekcyjnej), bo strasznie mnie ten temat nurtuje
- bartdobr
- Uzależniony
- Posty: 172
- Rejestracja: 04 lis 2010, 21:35
- Czym jeżdzę: KS3 1.7CRDI biała M
- Lokalizacja: Łódzkie
Re: Doświetlanie zakrętów
aBarth widziałem kiedyś na necie test żarówki LED H7 i niestety masakryczna lipa, w nocy drogi nie widać, ilość światła jak w daylightach
Tak długo czekałem na 1.6 że się doczekałem 1.7
-
- Uzależniony
- Posty: 288
- Rejestracja: 03 lis 2010, 21:17
- Czym jeżdzę: Kia Sportage 1,6 GDI Techno Orange XL
Re: Doświetlanie zakrętów
A ta Led doświetlająca zakręty ? Gdybym był pewny że będzie pasować do naszego Sportka to bym kupił
-
- Uzależniony
- Posty: 186
- Rejestracja: 08 maja 2011, 14:17
- Czym jeżdzę: KIA Sportage 1,6 GDI XL
- Lokalizacja: Kraków
Re: Doświetlanie zakrętów
Może kiedyś będą dostępne w naszym pięknym kraju aby móc zobaczyć jak to działa w rzeczywistości ... a nie kupwować kota w worku z drugiego końca świata
Kia Sportage 1,6 GDI XL (E5B-WK):
zamówiona: 15.03.11 # termin odbioru: 17.09.11 # odbiór: 08.11.11 czyli 238 dnia
zamówiona: 15.03.11 # termin odbioru: 17.09.11 # odbiór: 08.11.11 czyli 238 dnia
-
- Nowy
- Posty: 16
- Rejestracja: 15 maja 2011, 12:46
- Czym jeżdzę: KIA SPORTAGE 2.0 CRDI 184 KM
AUTOMAT
Re: Doświetlanie zakrętów
Doświetlanie zakrętów działa po pierwsze przy włączonych światłach mijania , po drugie tylko przy włączonym kierunkowskazie , a po trzecie przy prędkości poniżej 40 km/h.Jeżeli jadąc po drodze włączymy kierunek to doświetlanie zapala się po wyhamowaniu do 40 km i mniej.Pozdrawiam !!
Re: Doświetlanie zakrętów
Lorkovsky jak założysz to prób fotki czy dają lepsze światło niż te orginalen może też się skusze
-
- Uzależniony
- Posty: 288
- Rejestracja: 03 lis 2010, 21:17
- Czym jeżdzę: Kia Sportage 1,6 GDI Techno Orange XL
Re: Doświetlanie zakrętów
ok dam znać. Czekam na paczkę
Jeśli chodzi o halogeny to są jeszcze mocniejsze ledy niż te które kupiłem. Ale że rzadko pomykam na halogenach a skrętne po mieście często się włączają dlatego wybrałem te.
Jeśli chodzi o halogeny to są jeszcze mocniejsze ledy niż te które kupiłem. Ale że rzadko pomykam na halogenach a skrętne po mieście często się włączają dlatego wybrałem te.
- aBARTh
- MODERATOR
- Posty: 859
- Rejestracja: 03 paź 2010, 10:17
- Czym jeżdzę: Sportage "M" 1.6 2WD
- Lokalizacja: okolice Świerklańca
Re: Doświetlanie zakrętów
tez jestem ciekaw jak to bedzie swiecic. a powiedz ile wyszla wysylka do PL?
-
- Uzależniony
- Posty: 288
- Rejestracja: 03 lis 2010, 21:17
- Czym jeżdzę: Kia Sportage 1,6 GDI Techno Orange XL
Re: Doświetlanie zakrętów
Wysyłka 4.99 $ wiec nie jet tragicznie w sumie za wszystko 19,98$
-
- Nasz Człowiek
- Posty: 898
- Rejestracja: 05 kwie 2011, 17:56
- Czym jeżdzę: Sportek 1.6 Biała xl
- Lokalizacja: wawa
Re: Doświetlanie zakrętów
Dotarły żarówki doświetlające zakręty?
Zamówiona 12 marca 1.6 xl biała a odebrana 07 listopada.
-
- Uzależniony
- Posty: 288
- Rejestracja: 03 lis 2010, 21:17
- Czym jeżdzę: Kia Sportage 1,6 GDI Techno Orange XL
Re: Doświetlanie zakrętów
Tak dotarły.
Efekt wizualny osiągnięty.
Jeśli chodzi o jasność i siłę świecenia nie jest źle może troszkę słabiej niż oryginalne aczkolwiek powiem że nie miałem okazji przetestować w ciemności tylko w otoczeniu światła lamp miejskich.
Jeśli chodzi o mnie jestem zadowolony.
A tak na marginesie powiem że doświetlenie oryginalne moim zdaniem w ogóle nie spełnia swojej funkcji bo i tak marnie doświetlało a pomysł działania tylko z migaczem trochę dziwny.
Efekt wizualny osiągnięty.
Jeśli chodzi o jasność i siłę świecenia nie jest źle może troszkę słabiej niż oryginalne aczkolwiek powiem że nie miałem okazji przetestować w ciemności tylko w otoczeniu światła lamp miejskich.
Jeśli chodzi o mnie jestem zadowolony.
A tak na marginesie powiem że doświetlenie oryginalne moim zdaniem w ogóle nie spełnia swojej funkcji bo i tak marnie doświetlało a pomysł działania tylko z migaczem trochę dziwny.
- Bodzio_s40
- Uzależniony
- Posty: 169
- Rejestracja: 04 lis 2010, 19:54
- Czym jeżdzę: Kia SPORTAGE 1.7CRDI FUSION (WD)
Re: Doświetlanie zakrętów
pusc jakies foty jak to wyglada
-
- Nasz Człowiek
- Posty: 898
- Rejestracja: 05 kwie 2011, 17:56
- Czym jeżdzę: Sportek 1.6 Biała xl
- Lokalizacja: wawa
Re: Doświetlanie zakrętów
Podobne żarówki widziałem w skodzie oktavi założone w przeciwmgielnych, z daleka waliło po oczach ale sam efekt oświetlania drogi był marny, wizualny ok, bo ta skoda też miała ksenony, a ja w swoim sportku zauważyłem że to doświetlanie w zupełnych ciemnościach daje efekt doświetlania tyle że żóły no i nie jest to taki efekt jak przy światłach mijania nie jest tak jasno, sprawdziłem to dziś w zupełnych ciemnościach, bo przy oświetleniu ulicznym nic nie widać by doświetlało. Też się zastanawiam nad ledami żeby efekt był biały a nie żółty.
Zamówiona 12 marca 1.6 xl biała a odebrana 07 listopada.
Re: Doświetlanie zakrętów
Trafiłem gdzieś ostatnio na test żarówek H7. O ile pamiętam norma dla strumienia świetlnego jest 1350lm. Większość żarówek spełniała tę normę, te o zwiększonym strumieniu lądowały gdzieś (o ile pomnę) w granicach 1500lm. Była też badana żarówka LEDowa i trochę jej do normy brakowało. 100lm była bowiem wyświeciła. Nie wiem tylko na ilu diodach była zbudowana (może na 13?). Nawet jeśli będzie ich miała więcej, to nie spodziewajcie się rewelacji.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------kijaSPORTAŻ------
-
- Nasz Człowiek
- Posty: 898
- Rejestracja: 05 kwie 2011, 17:56
- Czym jeżdzę: Sportek 1.6 Biała xl
- Lokalizacja: wawa
Re: Doświetlanie zakrętów
Ja przynajmniej nie spodziewam się rewelacji, bardziej chodzi tu chyba o efekt wizualny.
Zamówiona 12 marca 1.6 xl biała a odebrana 07 listopada.
-
- Bywalec
- Posty: 98
- Rejestracja: 07 kwie 2011, 15:10
- Czym jeżdzę: Zamówiona KS 1,6 GDI XL czarna perła.
- Lokalizacja: ŁOWICZ
Re: Doświetlanie zakrętów
na naszych polskich portalach aukcyjnych też można znaleźć te żarówki:
http://allegro.pl/zarowka-hb3-68-led-sm ... 59410.html
http://allegro.pl/zarowki-led-hb4-hb3-4 ... 33670.html
http://allegro.pl/zarowka-led-hb3-hb4-h ... 49972.html
http://allegro.pl/zarowka-led-diodiowa- ... 80634.html
http://allegro.pl/zarowka-hb3-68-led-sm ... 59410.html
http://allegro.pl/zarowki-led-hb4-hb3-4 ... 33670.html
http://allegro.pl/zarowka-led-hb3-hb4-h ... 49972.html
http://allegro.pl/zarowka-led-diodiowa- ... 80634.html
Oczekuje na KS 1.6 GDI XL black pearl. Zamówiona 10 maja 2011. Odebrana 23.11.2011
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika