Xenony z wersji XL zamontować w wersji M/L

Wszystko o elektryce i elektronice w KIA Sportage.
Awatar użytkownika
luk
Bywalec
Posty: 63
Rejestracja: 05 maja 2011, 11:11
Czym jeżdzę: 1.7M

Xenony z wersji XL zamontować w wersji M/L

Postautor: luk » 12 wrz 2011, 17:01

Opiszę tu moje doświadczenia z przełożenia reflektorów xenonowych w miejsce standardowych

Wszystkie mocowania oczywiście pasują. Wtyczki pasują oraz sterowanie silniczków działa. Po podłączeniu ledy działają prawidłowo. Nie działa xenon! Zapala się na chwilę i po kilku chwilach gaśnie. Oryginalne przetwornice bez modyfikacji czegoś w komputerze prawdopodobnie nie ruszą.

Podobnie nie każdy zestaw HID działa prawidłowo w KS. Po paru próbach różnych zestawów HID i dobraniu odpowiedniego umieściłem go w halogenowych soczewkach wersji M zamiast żarówek H7. Oczywiście działa i prawie można tak jeździc, ale.. trochę rażą.

Porównywałem optykę i świecenie żarnika z zestawu HID jednocześnie w obu reflektorach - mając po jednej stronie soczewkę pod xenon a po drugiej stronie reflektor z soczewką pod halogen. Halogenowa jest niestety nie do zaakceptowania - pierwsza rzecz to bardzo wysokie oświetlenie strony prawej, a druga sprawa to za słabe odcięcie światła (!) - rażą pomimo skierowania światła w dół. "Cień" jest rażący, jadąc za kimś będziemy oświetlać komuś całą kabinę i razić w lusterkach. Ten cień powyżej lini odcięcia jest dobry gdy świeci słabsza żarówka halogenowa a nie xenon. Z daleka HID w soczewce halogenowej świeci jak kula światła i nawet światło ledów się w tym gubi. Taka sportage wygląda źle.

Wykonałem małą transplantację - czyli zamontowałem przetwornice zestawu HID w miejscu oryginalnej instalacji xenonowej w reflektorze. Usunąłem oryginalne przetwornice i żarniki. Od spodu jest wtyczka którą można rozmontowac - są tam dwa kable które podpiąłem pod zasilanie przetwornicy HID a żarniki H7 zamocowałem odpowiednio w miejscu oryginalnych.

Wszystko działa i świeci świetnie - przede wszystkim nie razi wieśniacko innych kierowców. Sekret tkwi we właściwym kształcie przesłony (w xenonie jest trochę wyższa i bardziej płaska) oraz luster. Na kloszu xenonowym jest oznaczenie DC.

Nie ma problemów z funkcjami komputera. Jedyne zaburzenia jakie zaobserwowałem to spadek zasięgu anteny cb.

Jeszcze jedna sprawa na którą zwracam uwagę - na allegro jest dużo reflektorów xenonowych oryginalnych i w dobrych cenach, choc mają wszystkie odpowiednie oznaczenia i homologacje to gdzies sie coś komuś pomieszało i przesłony są zamontowane dla ruchu lewostronnego!

Nie namawiam nikogo do takich modyfikacji, tym bardziej że oświetlenie halogenowe jest bardzo dobre. Przestrzegam by nie wkładać HIDów pod standardową soczewkę.

Awatar użytkownika
soul
Administrator
Posty: 1224
Rejestracja: 04 kwie 2010, 22:00

Re: Xenony z wersji XL zamontować w wersji M/L

Postautor: soul » 12 wrz 2011, 21:27

Co do reflektorów to najzwyczajniej są z wersji "angielskiej" dlatego świecą na inna stronę.
Obrazek

Awatar użytkownika
kijaS
MODERATOR
Posty: 438
Rejestracja: 09 sty 2011, 22:39
Czym jeżdzę: Zależy do czego wsiądę

Re: Xenony z wersji XL zamontować w wersji M/L

Postautor: kijaS » 12 wrz 2011, 21:46

Z tego co pamiętam to na którychś jest strzałka. Ale nie pamiętam na których (czy kontynentalnych czy brytyjskich) i w którą stronę skierowana (choć to juz pewnie mniej ważne)
Edytka mówi, że ta strzałka to gdzieś w okolicy oznaczeń typu reflektora i znaczka homologacji
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------kijaSPORTAŻ------

Awatar użytkownika
luk
Bywalec
Posty: 63
Rejestracja: 05 maja 2011, 11:11
Czym jeżdzę: 1.7M

Re: Xenony z wersji XL zamontować w wersji M/L

Postautor: luk » 13 wrz 2011, 11:30

Oznaczenie homologacji i strzałki były IDENTYCZNE jak na lampach fabrycznych w moich halogenowych reflektorach. I w tym problem. Zostały wadliwie zmontowane.

Awatar użytkownika
michal55yh
MODERATOR
Posty: 876
Rejestracja: 17 mar 2012, 18:19
Czym jeżdzę: 1.6 MHEV GT-Line
Lokalizacja: Lubań

Re: Xenony z wersji XL zamontować w wersji M/L

Postautor: michal55yh » 18 mar 2012, 21:39

Odgrzewam kotleta ale trzeba.
Niedługo dostanę KS w wersji podstawowej. I tu brzmi moje pytanie. Czy lampy z lepszych modeli (halogenowe z diodowymi światłami do jazdy dziennej) będą pasowały do mojego golasa, w którym takich lam nie mam? Czy wszystkie wtyczki itp są takie same? Oczywiście, jeśli byłaby taka możliwość, zmianę lamp zleciłbym ASO aby nie utracić gwarancji.

No i kolejne pytanie, może nie odpowiedni temat zbytnio, ale chyba też tu może pasować. Chodzi mi o halogeny. Czy jest możliwość ich dołożenia? W niektórych nowych autach instalacje są puszczone i wystarczy dołożyć światła, zmienić manetkę włącznika świateł i wszystko śmiga. Jak ma się sprawa w przypadku KS?

Za odpowiedzi będę wdzięczny. Pozdrawiam
Kia Sportage 1.6 MHEV DCT FWD GT-Line
Skradziona :wmur: Kia Stinger GT-Line :niewiem:
EX Kia Optima 1.7 CRDI AT XL
EX Kia cee'd 1.4 CRDI M
EX KS 1.7 CRDI M

Awatar użytkownika
mega_danio
Bywalec
Posty: 34
Rejestracja: 16 gru 2011, 01:16
Czym jeżdzę: 1.7CRDi
brązowy-metalic- Sand Track
Lokalizacja: Żory

Re: Xenony z wersji XL zamontować w wersji M/L

Postautor: mega_danio » 19 mar 2012, 01:48

Orientuje sie ktoś jaki jest koszt zamontowania xenonów do wersji M?

Awatar użytkownika
luk
Bywalec
Posty: 63
Rejestracja: 05 maja 2011, 11:11
Czym jeżdzę: 1.7M

Re: Xenony z wersji XL zamontować w wersji M/L

Postautor: luk » 19 mar 2012, 11:11

Przetwornice 500 zł
Kosze ok 500 - 1000 zł
Z ledami już tak łatwo nie pójdzie. Potrzebny będzie elektryk i podejrzewam, że najprościej będzie zrobić tak by ledy świeciły cały czas z xenonami.

Awatar użytkownika
mega_danio
Bywalec
Posty: 34
Rejestracja: 16 gru 2011, 01:16
Czym jeżdzę: 1.7CRDi
brązowy-metalic- Sand Track
Lokalizacja: Żory

Re: Xenony z wersji XL zamontować w wersji M/L

Postautor: mega_danio » 19 mar 2012, 14:09

luk pisze:Przetwornice 500 zł
Kosze ok 500 - 1000 zł
Z ledami już tak łatwo nie pójdzie. Potrzebny będzie elektryk i podejrzewam, że najprościej będzie zrobić tak by ledy świeciły cały czas z xenonami.


luk masz tu na mysli założenie xenonów w ASO? CZy na własną rękę?Przed zakupem Sportage dowiadywałem się u dealera czy można zamontować Xenonki to otrzymałem odpowiedź że groźi to utratą gwarancjii [zlolta]

Awatar użytkownika
mega_danio
Bywalec
Posty: 34
Rejestracja: 16 gru 2011, 01:16
Czym jeżdzę: 1.7CRDi
brązowy-metalic- Sand Track
Lokalizacja: Żory

Re: Xenony z wersji XL zamontować w wersji M/L

Postautor: mega_danio » 19 mar 2012, 14:12

W swoim VW Touranie montowałem u znajomego elektryka xenony z przetwornicą koszt z robocizną wyniósł mnie 300zł a światełko było zarąbiste 8-)

Awatar użytkownika
luk
Bywalec
Posty: 63
Rejestracja: 05 maja 2011, 11:11
Czym jeżdzę: 1.7M

Re: Xenony z wersji XL zamontować w wersji M/L

Postautor: luk » 20 mar 2012, 10:33

Koszt zrobienia samemu.

marcinK
Nasz Człowiek
Posty: 877
Rejestracja: 29 lis 2011, 09:37
Czym jeżdzę: Kadjar Runmageddon TCe 130 Energy
Lokalizacja: Warszawa

Re: Xenony z wersji XL zamontować w wersji M/L

Postautor: marcinK » 20 mar 2012, 10:53

To chyba za zwykłe nie do końca legalne HIDy
Odebrana po 178 dniach:)

Awatar użytkownika
mega_danio
Bywalec
Posty: 34
Rejestracja: 16 gru 2011, 01:16
Czym jeżdzę: 1.7CRDi
brązowy-metalic- Sand Track
Lokalizacja: Żory

Re: Xenony z wersji XL zamontować w wersji M/L

Postautor: mega_danio » 21 mar 2012, 10:58

Postanowiłem zagłebić sie w ten temat i napisałem maila do serwisu Kia.Ku memu zdziwieniu odpowiedź nadeszła błyskawicznie. Oczywiście podziele się cytując część wiadomości: :arrow:
Niestety nie ma możliwości zamontowania xenonów. Jakakolwiek ingerencja
w jakikolwiek układ w pojeździe może skutkować utratą gwarancji.
Zlecenie montażu osobom trzecim powinno wiązać się z przejęciem przez
te osoby gwarancji na układ, w którym nastąpiła ingerencja, czyli w tym
konkretnym przypadku na instalację elektryczną pojazdu

Myślę że wyjaśnia do zupełnie jakiekolwiek wątpliwości

marcinK
Nasz Człowiek
Posty: 877
Rejestracja: 29 lis 2011, 09:37
Czym jeżdzę: Kadjar Runmageddon TCe 130 Energy
Lokalizacja: Warszawa

Re: Xenony z wersji XL zamontować w wersji M/L

Postautor: marcinK » 21 mar 2012, 11:14

Ja bym dorzucił także odpowiedzialność mechaniczną na samochód, przecież ksenony trzeba odkręcić i przykręcić (mechanicznie), nie pomijałbym także faktu odpowiedzialności za lakier bo mechanik zapewne będzie się opierał o samochód (lakier może nie autoryzowanymi łapami dotykać). Podziwiam tych gamoni.
Odebrana po 178 dniach:)

Awatar użytkownika
soul
Administrator
Posty: 1224
Rejestracja: 04 kwie 2010, 22:00

Re: Xenony z wersji XL zamontować w wersji M/L

Postautor: soul » 21 mar 2012, 11:24

Tym bardziej, że z tego co się orientuje przetwornice są w lampach a nie na nadwoziu.
Pozostaje tylko kwestia LED i sensora natężenia światła.
Obrazek

Awatar użytkownika
mega_danio
Bywalec
Posty: 34
Rejestracja: 16 gru 2011, 01:16
Czym jeżdzę: 1.7CRDi
brązowy-metalic- Sand Track
Lokalizacja: Żory

Re: Xenony z wersji XL zamontować w wersji M/L

Postautor: mega_danio » 22 mar 2012, 01:06

W takim razie pozostaje jedyn [zlolta] ie obejść się smakiem [zly2] [zly2] [zly2]


Wróć do „ELEKTRYKA”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika

Sitemap