Hankook Optimo K415, kierunek rotacji?

Jakie opony, jakie felgi-rozmiary, marki. Opinie i porady.
Awatar użytkownika
jaro
Uzależniony
Posty: 339
Rejestracja: 04 lis 2010, 19:58
Czym jeżdzę: Sportage 2,0 DOHC AWD XL,
Kia Pro_Ceed
Lokalizacja: Pruszków

Re: Hankook Optimo K415, kierunek rotacji?

Postautor: jaro » 01 kwie 2011, 19:47

Piotr2011 pisze:a co z wyważaniem?? w garażu macie sprzęt?


Jak już napisałem, mam dwa komplety kół. Zmontowanych i wyważonych. Kompletnych kół nie wyważa się przy zmianach na letnie i odwrotnie. Nie wyważa się później wcale, chyba, że zachodzi taka potrzeba np. pojawiły się drgania kierownicy, zmieniliśmy opony na nowe. Wydawało mi się, że są to oczywiste oczywistości... Nie po to płaci się tyle z dwa komplety kół by 2 x w roku jeździć do wulkanizatora.


RobaL pisze:
jaro pisze:Bez przesady, z przepalonymi żarówkami też do serwisu jeździsz? :galy:


Heh, tu trafiles jak kula w plot ;) Obecnie wiele samochodow ma tak zabudowana komore silnika, ze wymiana zarowki moze sie wiazac ze sciagnieciem zderzaka czy cholera wie czego jeszcze. U mnie w Megance wymienia sie zarowki (H7) od strony blotnika. Kilka lat jezdzilem do serwisu na wymiane zarowek az w koncu sie wkurzylem i postanowilem sam pokombinowac. Trzeba sie na prawde niezle wygimastykowac. Wymacac na slepo wszystko dokladnie, wyobrazic sobie czego sie dotyka, bo nie spodob tam zajrzec no i oczywiscie ufajdac po lokcie. W instrukcji zdaje sie bylo napisane, zeby na wymiane zarowki jechac do serwisu :wmur: Takze tu sie nie ma z czego smiac, bo wymiana kol to czasem pestka przy wymianie glupiej zarowki ;)


Wybacz, nie piszę tu o hipotetycznym samochodzie, skonstruowanym np. przez wybitnych francuskich inżynierów. Wydawało mi się jasne, że poruszam temat wymiany opon i żarówek w KIA Sportage a nie w renault megane czy innym wynalazku :niewiem: . Pewnie widziałeś dostęp do żarówek w Sportage'u - trzeba jechać do serwisu?
czarna dwulitrowa benzynowa ikselka AWD

sabb
Uzależniony
Posty: 271
Rejestracja: 23 gru 2010, 22:21
Czym jeżdzę: sp 2.0 crdi awd 184 km odebrana 30 10 2014 biała perła

Re: Hankook Optimo K415, kierunek rotacji?

Postautor: sabb » 01 kwie 2011, 20:34

ja juz jestem po zmianie kól na letnie jazda na letnich jest lepsza niz na zimowych trasa do otwocka to czysta przyjemnosc [hihihi]

Awatar użytkownika
RobaL
Uzależniony
Posty: 284
Rejestracja: 23 lut 2011, 23:44
Czym jeżdzę: .

Re: Hankook Optimo K415, kierunek rotacji?

Postautor: RobaL » 01 kwie 2011, 20:42

jaro pisze:Nie po to płaci się tyle z dwa komplety kół by 2 x w roku jeździć do wulkanizatora.


Ja tez mam 2 komplety (alusy i stalowe na zime) i mimo wszystko jezdze wywazac. Moze i nie slusznie. Sam nie wiem.


jaro pisze:Wybacz, nie piszę tu o hipotetycznym samochodzie, skonstruowanym np. przez wybitnych francuskich inżynierów. Wydawało mi się jasne, że poruszam temat wymiany opon i żarówek w KIA Sportage a nie w renault megane czy innym wynalazku :niewiem: . Pewnie widziałeś dostęp do żarówek w Sportage'u - trzeba jechać do serwisu?


Jakbys mi rok temu powiedzial, ze jezdzisz KIA a Renault to jakis wynalazek to bym Ci sie w twarz rozesmial :złosliwy: A co do dostepu w KIA to nie pamietam. Wiem, ze zagladalem i pytalem o to, ale nie pamietam czy w Sportage czy Sorento. Ale zdaje sie, ze tu i tu jest latwy dostep od gory. Jednak nie wiem czy ksenonke sam wymienie. Zobaczymy. A co do innych marek to rozmawialem ze znajomymi i wiele osob ma problemy z dostepem do zarowek i nie tylko we francuzach. W sumie sie nie dziwie, bo tak robia samochody, zebys nak najmniej sam grzebal a jezdzil do serwisu, bo oni na tym zarabiaja :wmur:

Awatar użytkownika
aBARTh
MODERATOR
Posty: 859
Rejestracja: 03 paź 2010, 10:17
Czym jeżdzę: Sportage "M" 1.6 2WD
Lokalizacja: okolice Świerklańca

Re: Hankook Optimo K415, kierunek rotacji?

Postautor: aBARTh » 01 kwie 2011, 21:04

Co prawda z tymi żarówkami to offtopicujemy w tym temacie, ale..

Ja w moim Sportku już zmieniłem żarówki i zrobiłem to bez najmniejszych problemów. Wystarczy mieć dwie sprawne manualnie ręce. Dostęp (bynajmniej w 1.6 GDi) jest rewelacyjny. Nie ma tu historii typu Megane II z nadkolem i skręconym kołem, Renault Modus ze ściąganym zderzakiem etc.etc.

Awatar użytkownika
jaro
Uzależniony
Posty: 339
Rejestracja: 04 lis 2010, 19:58
Czym jeżdzę: Sportage 2,0 DOHC AWD XL,
Kia Pro_Ceed
Lokalizacja: Pruszków

Re: Hankook Optimo K415, kierunek rotacji?

Postautor: jaro » 01 kwie 2011, 21:06

Nie ma najmniejszej potrzeby wyważać w ten sposób kół. To, że z góry opony zedrze się w czasie jazdy trochę gumy nie powoduje, że koło staje się niewyważone. Chyba,że Ci się ciężarek odkleił przypadkiem od felgi.

Widzisz, zawsze wybierałem auta przyjazne użytkownikowi. W bardzo szerokim zakresie tego znaczenia. Więc do tej pory nie spotkałem się z koniecznością jazdy do serwisu z powodu przepalonej żarówki.
A Kiję zaprojektował przecież Peter Schreyer. I to dzięki niemu, jak zauważyłeś słusznie, w ciągu roku dokonała się rzecz niemożliwa: marka ta awansowała od zamykającego listy sprzedaży aut w Europie do pierwszej dziesiątki :winner: . I wspanaiałe francuskie wynalazki, sorry - auta, teraz będą gonić za Kią a nie odwrotnie :oki: .

Dokładnie tak jest jak Abarth napisał - pełen komfort pracy. :D
czarna dwulitrowa benzynowa ikselka AWD

Zajonc
Bywalec
Posty: 95
Rejestracja: 01 lut 2011, 12:32
Czym jeżdzę: KS III L 1,7CRDI, Clio II 1.2 16V, VTX1800C

Re: Hankook Optimo K415, kierunek rotacji?

Postautor: Zajonc » 02 kwie 2011, 20:55

co do wymiany żarówek... jest jakiś przepis UE zmuszający producentów do konstruowania aut w sposób umożliwiający bezproblemową wymianę żarówek we własnym zakresie, dotyczy oczywiście aut nowych... nie pamiętam tylko od którego roku ma wejść w życie
Grafitowa eLżbieta 1.7 common rail, na dużych kołach i z pokazywaczem którędy jechać ;)

Awatar użytkownika
RobaL
Uzależniony
Posty: 284
Rejestracja: 23 lut 2011, 23:44
Czym jeżdzę: .

Re: Hankook Optimo K415, kierunek rotacji?

Postautor: RobaL » 03 kwie 2011, 12:17

jaro pisze:Nie ma najmniejszej potrzeby wyważać w ten sposób kół. To, że z góry opony zedrze się w czasie jazdy trochę gumy nie powoduje, że koło staje się niewyważone. Chyba,że Ci się ciężarek odkleił przypadkiem od felgi.


Widac kazdy ma swoja szkole jazdy. IMO po zimie moga wlasnie poodpadac ciezarki, moze sie felga gdzies wgniesc na dziurze, moze sie wydarzyc wiele rzeczy, o ktorych nie mam bladego pojecia. Nie jest to duzy koszt przegladnac, wywazyc i zmienic 4 kola. A przynajmniej mam pewnosc, ze przegladnal je ktos, kto sie na tym zna. Mialem przypadek w Kangoo, ze kawalek blota zaschniety po wewnetrznej stronie felgi powodowal takie wibracje, ze przy 80km/h nie dalo sie kierownicy utrzymac. To samo w VW LT, gdzie prawdopodobnie bloto z budowy spowodowalo takie wibracje, ze sruby sie pourywaly i kolo odpadlo. IMO drobne, nawet nie odczuwalne na kierownicy wibracje, moga po kilku takich sezonach zniszczyc gwinty. Nawet patrzac na zdrowy rozsadek, jesli cos delikatnie wibruje to moze sie po jakims czasie "wyrobic". Jakos bym nie chcial, zeby przy 150 na autostradzie wyprzedzilo mnie kolo. Rozbic auto warte 100tys przez oszczednosci 50zl?

Awatar użytkownika
kijaS
MODERATOR
Posty: 438
Rejestracja: 09 sty 2011, 22:39
Czym jeżdzę: Zależy do czego wsiądę

Re: Hankook Optimo K415, kierunek rotacji?

Postautor: kijaS » 03 kwie 2011, 19:58

Jeżeli wygnie Ci się felga, poodpadają ciężarki albo stanie się jeszcze coś innego, to powinieneś to poczuć. Ale jeśli uważasz, że nie poczujesz, to faktycznie lepiej pojechać do zakładu. Czy będziesz mieć pewność, że trafiłeś na kogoś kto się zna, tego nie zagwarantuję. Vide: samochody ze źle założonymi oponami kierunkowymi (w zakładzie). Problem jest taki, że w okresie sezonu wymian mają tam ludzi "z łapanki". Poza sezonem jest lepiej - raczej stała ekipa.
Co do urywających się gwintów z powodu nie wyważenia koła: jakie gwinty? Śruby mocujące koła? One raczej takich obciążeń nie przenoszą, bardziej cierpi łożysko, elementy zawieszenia, ale nie śruby. W tym LT-ku raczej skłonny byłbym przyjąć, że coś było z samym dokręceniem koła, może z felgą i otworem centrującym niż z niewyważeniem koła. Inna sprawa, że czasem ludzie jeżdzą takimi rzęchami, że przestają zwracać uwagę na to, że koło lata jak smród po gaciach i niestety stają się zagrożeniem dla siebie i przede wszystkim dla innych.
Lepiej może faktycznie wydaj te 50zł, ludzie będą mieli pracę a Ty spokojny sen
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------kijaSPORTAŻ------

Awatar użytkownika
jaro
Uzależniony
Posty: 339
Rejestracja: 04 lis 2010, 19:58
Czym jeżdzę: Sportage 2,0 DOHC AWD XL,
Kia Pro_Ceed
Lokalizacja: Pruszków

Re: Hankook Optimo K415, kierunek rotacji?

Postautor: jaro » 03 kwie 2011, 20:07

RobaL pisze:
jaro pisze:Nie ma najmniejszej potrzeby wyważać w ten sposób kół. To, że z góry opony zedrze się w czasie jazdy trochę gumy nie powoduje, że koło staje się niewyważone. Chyba,że Ci się ciężarek odkleił przypadkiem od felgi.


Nawet patrzac na zdrowy rozsadek, jesli cos delikatnie wibruje to moze sie po jakims czasie "wyrobic". Jakos bym nie chcial, zeby przy 150 na autostradzie wyprzedzilo mnie kolo. Rozbic auto warte 100tys przez oszczednosci 50zl?


Wiesz co, tak jak Kijas napisał, Ty lepiej jeździj te opony wymieniać do serwisu :kierownik: . To naprawdę, z tego co czytam, najlepsze co możesz zrobić dla siebie i dla pracowników warsztatów. :aha:
czarna dwulitrowa benzynowa ikselka AWD

Awatar użytkownika
RobaL
Uzależniony
Posty: 284
Rejestracja: 23 lut 2011, 23:44
Czym jeżdzę: .

Re: Hankook Optimo K415, kierunek rotacji?

Postautor: RobaL » 04 kwie 2011, 14:47

kijAS pisze:Jeżeli wygnie Ci się felga, poodpadają ciężarki albo stanie się jeszcze coś innego, to powinieneś to poczuć. Ale jeśli uważasz, że nie poczujesz, to faktycznie lepiej pojechać do zakładu. Czy będziesz mieć pewność, że trafiłeś na kogoś kto się zna, tego nie zagwarantuję.


Mam nadzieje, ze jezdze do takiego co sie zna ;) A czy cos poczuje? Watpie. Ze 2-3 lata temu odstawilem po lecie alusy do garazu. Po zimie pojechalem je zalozyc i sie okazalo, ze felga jest do prostowania. Zdaje sie, ze nawet nie mogl jej wywazyc, bo by musial tyle ciezarkow nawalic (cos takiego mi sie przypomina). A zaznaczam, ze jezdzac na niej w lecie nic nie czulem. Gdybym sam kola zakladal to pewnie bym jezdzil na takim kole kolejny i kolejny sezon. A czy tylko by sie zdarla opona czy cos powazniejszego by sie stalo, nie wiem. Ale wole nie sprawdzac.


kijAS pisze: Co do urywających się gwintów z powodu nie wyważenia koła: jakie gwinty? Śruby mocujące koła? One raczej takich obciążeń nie przenoszą, bardziej cierpi łożysko, elementy zawieszenia, ale nie śruby. W tym LT-ku raczej skłonny byłbym przyjąć, że coś było z samym dokręceniem koła, może z felgą i otworem centrującym niż z niewyważeniem koła.


Nie napisalem, ze w LTku pourywaly sie gwinty tylko sruby. A z dokreceniem mozesz miec czesciowo racje. Tez przypuszczam, ze kola zostaly dokrecone tylko pneumatycznie i nie zostaly dociagniete kluczem. A jesli nawet zostaly to kierowca prawdopodobnie po przejechaniu 200-300km nie sprawdzil kluczem jeszcze raz i nie dociagnal kola. Do tego zaschniete bloto moglo spowodowac takie bicie, ze sie sruby pourywaly. Otwory w feldze zamiast okragle byly w ksztalcie lezki. Ale to juz temat na inna dyskusje.


kijAS pisze:Lepiej może faktycznie wydaj te 50zł, ludzie będą mieli pracę a Ty spokojny sen


Dokladnie z takiego zalozenia wychodze. Nikt mi nie wmowi, ze raz wywazone kolo bedzie sluzyc przez kilka sezonow. Kiedys czytalem, ze kola nalezy wywazac co 7-10tys km. Ja to robie raz na pol roku przy okazji wymiany z zimowek na letnie.


jaro pisze: Wiesz co, tak jak Kijas napisał, Ty lepiej jeździj te opony wymieniać do serwisu :kierownik: . To naprawdę, z tego co czytam, najlepsze co możesz zrobić dla siebie i dla pracowników warsztatów. :aha:



Oczywiscie, ze tak bede robil. Za te marne grosze to mi sie nie oplaca szukac lewarka w bagazniku, nie mowiac o podnoszeniu samochodu i wymienianiu kol. :)


Wróć do „OPONY i FELGI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika

Sitemap