Thomaster pisze:Nie mówię, że odrazu trzeba kupować Continentala czy Pirelli bo wiadomo, że to zawsze spory wydatek, ale weź chociaż coś klasy Fuldy czy Hankooka.
wtrącę swoje trzy gorsze w temacie opon. Kapcie z grupy Goodyear można podzielić na dwa segmenty: premium i budget.
Premium: Goodyear i Dunlop
Budget: Sava, Fulda, Dębica plus marki produkowane na zlecenie (ESA,Diplomat itd.).
GY i Dunlop są robione z tych samych mieszanek; Sava,Dębica i Fulda dokładnie to samo - te same mieszanki, bardzo często bieznik jest ten sam i tylko sidewall jest inny. Więc pisanie o Fuldzie, że jest wow jest totalnie nie na miejscu.
Z oponami jest tak, że zgodnie z rozporządzeniem UE 1222:2009 producent musi podać klientow informację o poniższych parametrach:
- opory toczenia (czy klasa efektywności energetycznej)
- przyczepność na mokrej nawierzchni
- hałas
i tutaj radzę opierać się opiniami kiedy kupuje się kapcie do auta, nie marką opony.
P.S.
to że dana opona ma na przykłada przyczepność na mokry w/g etykiety B to nie oznacza, że jest to klasa B a zawiera się między A i ...do tego UE sama sprawdza czy dany producent deklaruje właściwe paramtery na etykietach i sama z partyzanta testuje opony...jeżeli parametry odbiegają od zadeklarowanych przez producenta wtedy ...sami wiecie.