Zibi70 pisze:•Gorszy komfort. Komfort jazdy ulegnie zmniejszeniu ze względu na sztywniejszy bok opony niskoprofilowanej oraz zwiększony ciężar spowodowany szerokością opony.
Przy takich różnicach szerokości (1cm) - jest to teoretyzowanie - mam to wiem.
Zibi70 pisze:•Większa podatność na koleiny. Większa szerokość opony utrudnia pokonywanie kolein. Sztywne boki pogarszają możliwości związane z wyjechaniem z koleiny.
Zgadza się , na szczęście ten problem jest już coraz rzadziej spotykany w Polsce
Zibi70 pisze:•Spadek komfortu akustycznego. W większości wypadków szersza opona generuje głośniejszy hałas toczenia. Choćby ze względu na fakt, że powietrze prześlizgujące się między klockami bieżnika musi pokonać dłuższą drogę.
Hałas w głównej mierze zależy od rzeźby bieżnika a w duuużo mniejszej od szerokości, można dobrać odpowiednio ciche jak nam zależy na tym parametrze.
Zibi70 pisze:•Obniżona odporność na aquaplaning. Szeroka i niska opona posiada większą powierzchnie kontaktu, wraz z nią zwiększa się również ilość wody, która musi wypompować bieżnik. Inżynierowie oponiarscy starają się temu przeciwdziałać, wprowadzając bieżniki kierunkowe lub asymetryczne. Niestety, zwiększenie szerokości opony wpływa na możliwość zaistnienia aquaplaningu.
Zgadza się , rozwiązanie jest ww.
Zibi70 pisze:•Mniejsza przyczepność na brudnej drodze. Szerokie opony charakteryzują się dłuższą drogą hamowania na zapiaszczonej lub zabrudzonej drodze.
A krótszą drogą hamowania na czystej drodze - ja akurat więcej kilometrów pokonuję na czystych, niezapiaszczonych drogach, więc dla mnie częściej jest bezpieczniejsza